La Policia Local d’Alacant continua amb els operatius per a erradicar el botelló

Policia Local Alacant

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant continua els caps de setmana amb els seus dispositius especials de seguretat per a erradicar el botelló, així com prevenir i controlar de manera fixa i mòbil les zones d’oci i fer front al consum d’alcohol als carrers d’Alacant, amb un ampli operatiu en el qual es vigila els llocs on es concentren joves en diferents punts especialment en el Barri antic i el centre de la ciutat.

Durant el cap de setmana han sigut 109 les denúncies que s’han interposat, més de la meitat amb un total de 80 actes per consumir alcohol i fer botellons que han sigut dissolts, una desena per drogues, quatre per orinar en la via pública, huit per l’ordenança de neteja, una per soroll i sis alcoholèmies.

Per això el regidor de Seguretat ha assenyalat que «tots els caps de setmana la Policia Local fa una gran faena a evitar el consum d’alcohol als nostres carrers i vetlar per la seguretat dels alacantins, amb uns excel·lents resultats que els avalen».

Per a evitar el consum d’alcohol la Policia Local organitzar un Pla antibotelló, els agents organitzen controls itinerants i es mouen per tota la ciutat, i pels llocs i zones on se solen concentrar com els castells, les cales, cap de l’Horta, Golf i els voltants de la Platja de Sant Joan, amb un reforç en tot el centre, i molt especialment en tot el Barri antic, on hi ha patrulles fixes. La Policia Local desplega per a dur a terme tot el dispositiu a efectius de les unitats de Barris, Trànsit, Usec, Fox, Canina i el Goir, així com del Servei Nocturn i de la unitat d’Atestats.

«Com ja realitzem durant molts anys, la Policia Local procedeix a prevenir les agrupacions de joves consumint alcohol en les places, parcs o zones de la via pública, es decomissen les begudes, i es procedeix a la seua immediata destrucció, alçant actes de sanció», va asseverar el regidor de Seguretat.

La Policia continuarà treballant amb una doble funció en aquestes zones amb el Pla antibotelló, d’una banda, preventiva, ja que amb la presència constant i els controls s’evita que es munten els botellons, i, d’altra banda, punitives sancionant el consum d’alcohol en la via pública.

El regidor de Seguretat ha incidit en què «no s’abaixarà la guàrdia, i la Policia Local continuarà actuant per a erradicar els botellons que estan prohibits amb dispositius fixos i mòbils els caps de setmana».
 

Últimes notícies

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.