19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

La Policia Local d’Alacant continua amb els operatius per a erradicar el botelló

Policia Local Alacant

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant continua els caps de setmana amb els seus dispositius especials de seguretat per a erradicar el botelló, així com prevenir i controlar de manera fixa i mòbil les zones d’oci i fer front al consum d’alcohol als carrers d’Alacant, amb un ampli operatiu en el qual es vigila els llocs on es concentren joves en diferents punts especialment en el Barri antic i el centre de la ciutat.

Durant el cap de setmana han sigut 109 les denúncies que s’han interposat, més de la meitat amb un total de 80 actes per consumir alcohol i fer botellons que han sigut dissolts, una desena per drogues, quatre per orinar en la via pública, huit per l’ordenança de neteja, una per soroll i sis alcoholèmies.

Per això el regidor de Seguretat ha assenyalat que “tots els caps de setmana la Policia Local fa una gran faena a evitar el consum d’alcohol als nostres carrers i vetlar per la seguretat dels alacantins, amb uns excel·lents resultats que els avalen”.

Per a evitar el consum d’alcohol la Policia Local organitzar un Pla antibotelló, els agents organitzen controls itinerants i es mouen per tota la ciutat, i pels llocs i zones on se solen concentrar com els castells, les cales, cap de l’Horta, Golf i els voltants de la Platja de Sant Joan, amb un reforç en tot el centre, i molt especialment en tot el Barri antic, on hi ha patrulles fixes. La Policia Local desplega per a dur a terme tot el dispositiu a efectius de les unitats de Barris, Trànsit, Usec, Fox, Canina i el Goir, així com del Servei Nocturn i de la unitat d’Atestats.

“Com ja realitzem durant molts anys, la Policia Local procedeix a prevenir les agrupacions de joves consumint alcohol en les places, parcs o zones de la via pública, es decomissen les begudes, i es procedeix a la seua immediata destrucció, alçant actes de sanció”, va asseverar el regidor de Seguretat.

La Policia continuarà treballant amb una doble funció en aquestes zones amb el Pla antibotelló, d’una banda, preventiva, ja que amb la presència constant i els controls s’evita que es munten els botellons, i, d’altra banda, punitives sancionant el consum d’alcohol en la via pública.

El regidor de Seguretat ha incidit en què “no s’abaixarà la guàrdia, i la Policia Local continuarà actuant per a erradicar els botellons que estan prohibits amb dispositius fixos i mòbils els caps de setmana”.
 

Últimes notícies

Detinguts tres treballadors pel robatori de 30 tones de material ferroviari a Castelló

La Guàrdia Civil ha arrestat a tres operaris subcontractats per sostraure i vendre més de 30 tones de material ferroviari entre Torreblanca i Vinaròs. La investigació, emmarcada en l'Operació FERRATUM, va durar més de quatre mesos.

Benidorm Fest 2026 dona els últims retocs a un xou de gran altura visual i emocional

El certamen ultima assajos amb un salt de producció i un escenari immersiu. Dos semifinals i una final amb 12 places, i un jurat de huit professionals.

Últim cartutx d’Espanya davant Anglaterra per a puntuar en la FIH Pro League de València

Espanya es juga este dimarts (11.00) davant Anglaterra, en Beteró, la seua primera suma en la FIH Pro League després de tres derrotes seguides. Arriba penúltima i sense punts.

Les Redsticks busquen un segon triomf per a tancar la FIH Pro League de València

Espanya es mesura a Alemanya este dimarts a les 13.30 en el Verge del Carmen-Beteró amb l'opció de tancar la sèrie valenciana amb el seu segon triomf. L'equip és tercer després d'un èxit en shoot-out i una victòria davant Bèlgica.

Aielo de Malferit tanca el Museu de Nino Bravo a petició de la família

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del Museu de Nino Bravo després de la no renovació de les cessions per la família. La web ja està inoperativa.

La comissió de la DANA de Les Corts citarà a les víctimes el 23 i 24 de febrer

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 citarà a nou associacions i a un particular el 23 i 24 de febrer. La Mesa també sol·licitarà empara per a reclamar documentació a la CHJ.

Part del llegat de Rafael Altamira es depositarà este dimarts en la ‘Caixa de les Lletres’ de l’Institut Cervantes

L'Institut Cervantes custodiarà des d'este dimarts partix del llegat del jurista alacantí en la seua 'Caixa de les Lletres'. L'acte, a les 12 hores, s'emetrà en directe

Avís taronja este dimarts a València per vent de l’oest de fins a 90 km/h

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís taronja a l'interior sud i el litoral de València per vent de l'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Hi haurà avisos grocs a Castelló i Alacant.