La preciosa història d’Helena, la infermera de 23 anys que cura les cremades de son pare des dels 9

Helena, entrevistada en la ràdio, ha explicat que es dedica a la infermeria gràcies a son pare | Arxiu

 

Sempre s’ha dit que existixen professions que són totalment vocacionals i una d’elles és la infermeria. Un bon exemple d’este fet, segurament, és Helena Lorza. El vincle d’esta jove, de 23 anys, amb la seua actual faena va començar amb només 9 anys quan s’encarregava de curar les greus cremades que va patir son pare Xavier en un accident en el Ral·li d’Avilés. 

 

Este antic copilot va vore com el seu cotxe s’incendiava, el juliol de 2005, sense que ell poguera eixir del cotxe en flames fins al cap d’un minut i mig. Després de 2 mesos en la Vall d’Hebron i 20 operacions, va tornar a casa amb clares seqüeles provocades pel foc en el seu rostre i les seues mans. Per sort, va tindre en la menuda Helena la millor infermera possible, tal com explicaven pare i filla. 

 

Recorden com l’accident va canviar la seua vida 

L’accident va suposar un gran impacte en la família. El mateix Xavier reconeix que tot i que han passat 14 anys «no m’he acostumat a la meua cara; me mire a l’espill i no em reconec», afegint que, quan somia, encara es veu amb la seua antiga imatge. No només ell es va sorprendre pel seu nou rostre: «Quan vaig eixir, el meu fill va dir: ‘Este és el papa?’Això va ser molt fort, per a mi».

 

El canvi físic del seu progenitor també va afectar a Helena. La jove comentava com ara no recorda «el papa amb la cara d’abans de l’accident». La seua primera impressió quan el va vore va ser «que era com ‘Chucky, el ninot diabòlic’». 

 

Tot i això, explica que finalment no va tindre por ni cap mania en curar-lo: «Era com un joc, per a mi; com qui pinta, però la seua cara». Definia este gest altruista i sorprenent com «les meues primeres pràctiques d’infermeria, amb 9 anys». 

 

L’última decisió conjunta que han pres pare i filla és recuperar la gran passió de Xavier. S’acabaven de comprar un Seat Panda amb l’objectiu de córrer junts un ral·li pel desert el pròxim mes de març.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.