Anuncios

La preciosa història d’Helena, la infermera de 23 anys que cura les cremades de son pare des dels 9

Helena, entrevistada en la ràdio, ha explicat que es dedica a la infermeria gràcies a son pare | Arxiu

 

Sempre s’ha dit que existixen professions que són totalment vocacionals i una d’elles és la infermeria. Un bon exemple d’este fet, segurament, és Helena Lorza. El vincle d’esta jove, de 23 anys, amb la seua actual faena va començar amb només 9 anys quan s’encarregava de curar les greus cremades que va patir son pare Xavier en un accident en el Ral·li d’Avilés. 

 

Anuncios

Este antic copilot va vore com el seu cotxe s’incendiava, el juliol de 2005, sense que ell poguera eixir del cotxe en flames fins al cap d’un minut i mig. Després de 2 mesos en la Vall d’Hebron i 20 operacions, va tornar a casa amb clares seqüeles provocades pel foc en el seu rostre i les seues mans. Per sort, va tindre en la menuda Helena la millor infermera possible, tal com explicaven pare i filla. 

 

Recorden com l’accident va canviar la seua vida 

L’accident va suposar un gran impacte en la família. El mateix Xavier reconeix que tot i que han passat 14 anys «no m’he acostumat a la meua cara; me mire a l’espill i no em reconec», afegint que, quan somia, encara es veu amb la seua antiga imatge. No només ell es va sorprendre pel seu nou rostre: «Quan vaig eixir, el meu fill va dir: ‘Este és el papa?’Això va ser molt fort, per a mi».

 

El canvi físic del seu progenitor també va afectar a Helena. La jove comentava com ara no recorda «el papa amb la cara d’abans de l’accident». La seua primera impressió quan el va vore va ser «que era com ‘Chucky, el ninot diabòlic’». 

 

Tot i això, explica que finalment no va tindre por ni cap mania en curar-lo: «Era com un joc, per a mi; com qui pinta, però la seua cara». Definia este gest altruista i sorprenent com «les meues primeres pràctiques d’infermeria, amb 9 anys». 

 

L’última decisió conjunta que han pres pare i filla és recuperar la gran passió de Xavier. S’acabaven de comprar un Seat Panda amb l’objectiu de córrer junts un ral·li pel desert el pròxim mes de març.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Dani Martín arrasa en el seu debut en el Roig Arena amb un concert de 25+1 anys de música

Dani Martín triomfa en la seua primera visita al Roig Arena amb un concert de quasi dos hores i mitja que repassa les seues 25+1 anys de carrera i penja el cartell de sold out a València.

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.
Anuncios