La preciosa història d’Helena, la infermera de 23 anys que cura les cremades de son pare des dels 9

Ejemplo de shortcode con estilo
Helena, entrevistada en la ràdio, ha explicat que es dedica a la infermeria gràcies a son pare | Arxiu   Sempre s’ha dit que existixen professions que són totalment vocacionals i una d’elles és la infermeria. Un bon exemple d’este fet, segurament, és Helena Lorza. El vincle d’esta jove, de 23 anys, amb la seua actual faena va […]

Helena, entrevistada en la ràdio, ha explicat que es dedica a la infermeria gràcies a son pare | Arxiu

 

Sempre s’ha dit que existixen professions que són totalment vocacionals i una d’elles és la infermeria. Un bon exemple d’este fet, segurament, és Helena Lorza. El vincle d’esta jove, de 23 anys, amb la seua actual faena va començar amb només 9 anys quan s’encarregava de curar les greus cremades que va patir son pare Xavier en un accident en el Ral·li d’Avilés. 

 

Este antic copilot va vore com el seu cotxe s’incendiava, el juliol de 2005, sense que ell poguera eixir del cotxe en flames fins al cap d’un minut i mig. Després de 2 mesos en la Vall d’Hebron i 20 operacions, va tornar a casa amb clares seqüeles provocades pel foc en el seu rostre i les seues mans. Per sort, va tindre en la menuda Helena la millor infermera possible, tal com explicaven pare i filla. 

 

Recorden com l’accident va canviar la seua vida 

L’accident va suposar un gran impacte en la família. El mateix Xavier reconeix que tot i que han passat 14 anys «no m’he acostumat a la meua cara; me mire a l’espill i no em reconec», afegint que, quan somia, encara es veu amb la seua antiga imatge. No només ell es va sorprendre pel seu nou rostre: «Quan vaig eixir, el meu fill va dir: ‘Este és el papa?’Això va ser molt fort, per a mi».

 

El canvi físic del seu progenitor també va afectar a Helena. La jove comentava com ara no recorda «el papa amb la cara d’abans de l’accident». La seua primera impressió quan el va vore va ser «que era com ‘Chucky, el ninot diabòlic’». 

 

Tot i això, explica que finalment no va tindre por ni cap mania en curar-lo: «Era com un joc, per a mi; com qui pinta, però la seua cara». Definia este gest altruista i sorprenent com «les meues primeres pràctiques d’infermeria, amb 9 anys». 

 

L’última decisió conjunta que han pres pare i filla és recuperar la gran passió de Xavier. S’acabaven de comprar un Seat Panda amb l’objectiu de córrer junts un ral·li pel desert el pròxim mes de març.

Últimes notícies

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.

El descarrilament d’un tramvia interromp la Línia 4 a València

Un tramvia ha descarrilat este diumenge abans de les 10 hores i ha interromput la Línia 4 entre Pont de Fusta i Empalme. No hi ha ferits i els tècnics treballen per a restablir el servici.

Natzaret tindrà un tanc de tempestes de més de 3.000 m³

El futur depòsit de Natzaret tindrà una capacitat superior a 3.000 metres cúbics i costarà 12 milions d’euros. Retindrà temporalment l’aigua més contaminada quan ploga i la conduirà a la depuradora de Pinedo.

Laura Luengo bat el rècord d’Espanya de mig marató a València

Laura Luengo ha batut a València el rècord d’Espanya de mig marató amb 1h08:28, dos segons menys que l’anterior marca. L’atleta ha qualificat el resultat d’increïble després d’un any complicat.

Torrent reclama más obras preventivas dos años después de la dana

Amparo Folgado alerta de las actuacions pendents al barranc de l’Horteta i reclama més agilitat en les obres de reconstrucció després de la dana de 2024.

Laura Luengo recupera el rècord d’Espanya al mig marató de València

Sheila Chepkirui ha guanyat el mig marató de València amb 1h03:51. Laura Luengo ha sigut vintena i ha batut el rècord estatal amb 1h08:28.

La falta de ayuda básica va intensificar l’abandonament després de la dana

Un estudi de la UPV conclou que la falta d’aliments, allotjament, electricitat i assistència sanitària va augmentar la sensació d’abandonament després de la dana de 2024.

Kwizera bat el rècord espanyol de mitja marató a València

Rodrigue Kwizera ha guanyat la Mitja Marató Trinidad Alfonso Zurich amb 58:03, nou rècord espanyol. La seua marca no compta com a rècord europeu perquè encara no té el transfer internacional de World Athletics.