15.1 C
València
Dimarts, 28 octubre, 2025

La preciosa història d’Helena, la infermera de 23 anys que cura les cremades de son pare des dels 9

Helena, entrevistada en la ràdio, ha explicat que es dedica a la infermeria gràcies a son pare | Arxiu

 

Sempre s’ha dit que existixen professions que són totalment vocacionals i una d’elles és la infermeria. Un bon exemple d’este fet, segurament, és Helena Lorza. El vincle d’esta jove, de 23 anys, amb la seua actual faena va començar amb només 9 anys quan s’encarregava de curar les greus cremades que va patir son pare Xavier en un accident en el Ral·li d’Avilés. 

 

Este antic copilot va vore com el seu cotxe s’incendiava, el juliol de 2005, sense que ell poguera eixir del cotxe en flames fins al cap d’un minut i mig. Després de 2 mesos en la Vall d’Hebron i 20 operacions, va tornar a casa amb clares seqüeles provocades pel foc en el seu rostre i les seues mans. Per sort, va tindre en la menuda Helena la millor infermera possible, tal com explicaven pare i filla. 

 

Recorden com l’accident va canviar la seua vida 

L’accident va suposar un gran impacte en la família. El mateix Xavier reconeix que tot i que han passat 14 anys «no m’he acostumat a la meua cara; me mire a l’espill i no em reconec», afegint que, quan somia, encara es veu amb la seua antiga imatge. No només ell es va sorprendre pel seu nou rostre: «Quan vaig eixir, el meu fill va dir: ‘Este és el papa?’Això va ser molt fort, per a mi».

 

El canvi físic del seu progenitor també va afectar a Helena. La jove comentava com ara no recorda «el papa amb la cara d’abans de l’accident». La seua primera impressió quan el va vore va ser «que era com ‘Chucky, el ninot diabòlic’». 

 

Tot i això, explica que finalment no va tindre por ni cap mania en curar-lo: «Era com un joc, per a mi; com qui pinta, però la seua cara». Definia este gest altruista i sorprenent com «les meues primeres pràctiques d’infermeria, amb 9 anys». 

 

L’última decisió conjunta que han pres pare i filla és recuperar la gran passió de Xavier. S’acabaven de comprar un Seat Panda amb l’objectiu de córrer junts un ral·li pel desert el pròxim mes de març.

Últimes notícies

Un dron obliga a tancar l’aeroport d’Alacant quasi dos hores i provoca el desviament de deu vols

La presència d'un dron en els voltants de la pista ha obligat a tancar l'aeroport Alacant-Elx quasi dos hores. Deu vols s'han desviat i no hi ha hagut cancel·lacions.

La gal·la Tornem celebra la recuperació del futbol valencià entre emoció i orgull

La FFCV va celebrar la gal·la 'Tornem!' a Aldaia per a destacar la recuperació del futbol valencià després de la dana. Va haver-hi homenatges, premis i record a Ochotorena.

Un bosc d’acer i veles recorda a les onze víctimes de la DANA a Torrent

L'Ajuntament ha inaugurat un bosc d'acer en la rotonda del Mas del Jutge per a honrar a les onze víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024. Les famílies van encendre ciris i van depositar flors mentres els noms es projecten de nit en el monument.

El futbol valencià celebra la seua recuperació en la gal·la Tornem!

La FFCV va celebrar a Aldaia la gal·la Tornem! per a posar en valor la volta a la normalitat després de la dana, amb reconeixements i un minut de silenci per Ochotorena.

El Congrés inaugura una mostra fotogràfica sobre el ‘després’ de la DANA de València

S'ha inaugurat en el Congrés l'exposició 'Un any de la dana', amb 45 imatges sobre el després de la tragèdia a València. La mostra honra a les víctimes i reconeix el treball dels fotoperiodistes.

Oliver destaca la labor de la Fundació Trinidad Alfonso i de la premsa després de la dana

Miguel Ángel Oliver va entregar un reconeixement a la Fundació Trinidad Alfonso i a la premsa esportiva valenciana pel seu paper en la reconstrucció i en la visibilització de la catàstrofe després de la dana. L'acte es va celebrar en la gala anual de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana.

Oliver destaca la labor de la Fundació Trinidad Alfonso i la premsa després de la dana

Miguel Ángel Oliver va entregar un premi a la Fundació Trinidad Alfonso pel seu impuls a la reconstrucció després de la dana i va reconéixer a la premsa esportiva valenciana. La gala de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana va subratllar el paper del mecenatge i la visibilització de la catàstrofe.

Salva Gomar celebra la reactivació dels camps després de la DANA i confirma tres obres pendents

Salva Gomar va valorar la reactivació de quasi tots els camps danyats per la dana i va destacar que la competició va tornar a la normalitat. Només queden tres obres en marxa.