20.6 C
València
Dilluns, 13 octubre, 2025

El preu de l’habitatge de lloguer puja un 7% de mitjana en la Comunitat

 

L’habitatge de lloguer a la Comunitat valenciana ha pujat de preu un 7%. Així ho planteja l’últim informe de preus immobiliaris realitzat pel portal Idealista. El preu mitjà per metre quadrat es va fixar en 7,3 euros, mentre que en taxa trimestral els preus es van reduir un 4,2% en l’últim quart de l’any.

En el conjunt de l’estat, el preu de l’habitatge de lloguer va acabar l’any en 10,6 euros per metre quadrat, és a dir, un increment del 9,3%. Aquestes dades contrasten amb l’ascens del preu d’un 18,4% de l’any anterior.

Pel que fa a la ciutat de València, el preu mitjà del lloguer va créixer un 8,8% durant l’any passat, deixant el preu del metre quadrat en 8,9 euros. Respecte a la província, els preus també van pujar un 10,8%, situant el preu per metre quadrat en 7,9 euros mensuals.

En el cas de la província d’Alacant, l’ascens dels preus viscut en aquest 2018 ha sigut del 2,3%, deixant el preu del sòl de lloguer en 6,8 euros per metre quadrat. La ciutat d’Alacant també ha tingut un ascens del preu del 2,3%, fins a situar els preus en 7,4 euros per metre quadrat.

Quant a la província de Castelló, l’augment ha sigut de l’1,1%, el que suposa un preu per metre quadrat de 5,5 euros mensuals. No obstant això, en la capital el preu ha quedat situat en una mitjana de 5,3 euros per metre quadrat, el que suposa un descens del 6,8% respecte a les xifres de l’any anterior.

Els increments més forts en el preu del lloguer, excloent les capitals de província, es troben al Port de Sagunt, amb un augment de l’11,4%; a Santa Pola, amb un increment del 6,5% del preu; i a Gandia, amb una pujada del 5,4%. Pel que fa als descensos, Calp, amb una baixada del 4,7% del preu, i Elx amb una baixada del 3,3%, se situen com els municipis amb un descens més gran en aquest 2018.

Últimes notícies

Ford Almussafes suspén el torn de manteniment de vesprada per les pluges

La planta d'Almussafes cancel·la el torn de vesprada de manteniment pels avisos de pluges, l'única activitat prevista amb la producció parada i la plantilla en ERTO. Amb l'alerta activada, la mesura evita desplaçaments i deixa el centre sense activitat presencial.

Nou avís a mòbils per la DANA en el litoral sud de València després d’ampliar-se l’alerta roja

Emergències envia un segon És-Alert en el litoral sud de València després d'ampliar fins a mitjanit el nivell roig per pluges. Es demanen desplaçaments mínims i evitar zones inundables.

Torna l’alerta roja al litoral sud de València per la DANA, amb fins a 135 l/m² en una hora

Aemet eleva a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i envia un És-Alert. Les tempestes deixen 135 l/m² en una hora i causen corts i incidències.

La jutgessa de la DANA rebutja incorporar les entrevistes a Mazón i reforça la busca de proves

La instructora nega que les declaracions mediàtiques puguen substituir una compareixença judicial i ordena noves diligències: documents, vídeos i testimonis. També desestima un recurs de la defensa d'Argüeso.

Rafa Mir, disconforme amb el seu processament, renúncia a recórrer i afronta el juí per agressió sexual

El davanter de l'Elx mostra la seua disconformitat amb el processament per agressió sexual, però renúncia a recórrer i assumix que serà jutjat a València. Se li imposa una fiança de 12.500 euros; en la causa també està processat el futbolista Pablo Jara.

Comunitat Valenciana, Múrcia i Andalusia exigixen detindre les noves regles del Tajo-Segura per considerar-les ideològiques

Els governs de la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i Andalusia reclamen frenar les noves regles d'explotació del Tajo-Segura i derogar el Pla del Tajo. Al·leguen que els canvis retallarien dràsticament els enviaments al sud-est i responen a criteris polítics, no tècnics.

Cessen les tempestes a La Safor després de deixar 135 l/m², però persistixen focus en la costa de València

Les pluges torrencials han remés a la Safor després de superar els 135 l/m² a Gandia i Bellreguard, però seguixen nuclis molt intensos al costat de la costa de València i abundants llamps entre Borriana i Oropesa.

Aemet amplia a tot el dia l’avís roig per 180 l/m² en el litoral sud de València

Aemet estén fins a la mitjanit l'avís roig en el litoral sud de València per pluges molt intenses de fins a 100 l/m² en una hora i 180 en 12 hores. La resta del litoral manté avisos taronja per pluges i tempestes amb graníssol i ratxes molt fortes.