El preu de l’habitatge de lloguer puja un 7% de mitjana en la Comunitat

 

L’habitatge de lloguer a la Comunitat valenciana ha pujat de preu un 7%. Així ho planteja l’últim informe de preus immobiliaris realitzat pel portal Idealista. El preu mitjà per metre quadrat es va fixar en 7,3 euros, mentre que en taxa trimestral els preus es van reduir un 4,2% en l’últim quart de l’any.

En el conjunt de l’estat, el preu de l’habitatge de lloguer va acabar l’any en 10,6 euros per metre quadrat, és a dir, un increment del 9,3%. Aquestes dades contrasten amb l’ascens del preu d’un 18,4% de l’any anterior.

Pel que fa a la ciutat de València, el preu mitjà del lloguer va créixer un 8,8% durant l’any passat, deixant el preu del metre quadrat en 8,9 euros. Respecte a la província, els preus també van pujar un 10,8%, situant el preu per metre quadrat en 7,9 euros mensuals.

En el cas de la província d’Alacant, l’ascens dels preus viscut en aquest 2018 ha sigut del 2,3%, deixant el preu del sòl de lloguer en 6,8 euros per metre quadrat. La ciutat d’Alacant també ha tingut un ascens del preu del 2,3%, fins a situar els preus en 7,4 euros per metre quadrat.

Quant a la província de Castelló, l’augment ha sigut de l’1,1%, el que suposa un preu per metre quadrat de 5,5 euros mensuals. No obstant això, en la capital el preu ha quedat situat en una mitjana de 5,3 euros per metre quadrat, el que suposa un descens del 6,8% respecte a les xifres de l’any anterior.

Els increments més forts en el preu del lloguer, excloent les capitals de província, es troben al Port de Sagunt, amb un augment de l’11,4%; a Santa Pola, amb un increment del 6,5% del preu; i a Gandia, amb una pujada del 5,4%. Pel que fa als descensos, Calp, amb una baixada del 4,7% del preu, i Elx amb una baixada del 3,3%, se situen com els municipis amb un descens més gran en aquest 2018.

Últimes notícies

L’IVO ampliarà l’hospital de Campanar amb dos nous edificis en sòl municipal

L’Ajuntament de València ha concedit a la Fundació IVO una parcel·la municipal a Campanar per a construir dos nous edificis hospitalaris i ampliar el seu complex oncològic.

Mor un home de 75 anys mentre es banyava a la platja de la Malva-rosa de València

Un home de 75 anys ha mort ofegat este divendres a la platja de la Malva-rosa de València després de ser trobat inconscient a l’aigua per uns surfistes.

La gran carpa de Kurios arriba a la platja de Sant Joan d’Alacant fins al 23 d’agost

La companyia canadenca Cirque du Soleil ha alçat a la platja de Sant Joan d’Alacant la gran carpa de Kurios, on oferirà nou funcions setmanals fins al 23 d’agost.

El jutge del Suprem reclama a Se Acabó la Fiesta tota la comptabilitat de la campanya europea

El magistrat del Tribunal Suprem Julián Sánchez Melgar ha ordenat diverses diligències en la causa per finançament il·legal contra l’eurodiputat Luis Pérez Fernández ‘Alvise’, inclosa la petició de tota la comptabilitat del seu partit a les europees de 2024.

El BBVA Open Internacional de València es trasllada a setembre per a fugir de la calor extrema

El BBVA Open Internacional de València disputarà la seua onzena edició del 13 al 20 de setembre, amb l’objectiu de reduir la calor que patien jugadores i afició i reforçar el seu paper com a referent del tennis femení a la ciutat.

Pérez Llorca reclama més inversions estatals per a Alicante en l’assemblea d’INECA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en l’assemblea d’INECA que el Consell està corregint el dèficit inversor a Alicante i ha exigit al Govern central més infraestructures i una finançació autonòmica justa.

El Consell exigix que la nova financiació garantisca un fons de nivellació i que els valencians no queden per baix de la mitjana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat el mateix fons de nivellació que demanava Arcadi España i ha defensat que la Comunitat Valenciana no quede per davall de la mitjana en el nou sistema de finançament autonòmic. També ha anunciat 10 milions més en 2026 per a millorar la retribució dels funcionaris de Justícia i ha criticat la reducció de jutges de reforç per part del Govern dEspanya.

Més de 3.800 porcs senglars retirats en 2026 a la Comunitat per frenar la sobrepoblació

La Generalitat i el col·lectiu de caçadors han retirat més de 3.800 porcs senglars en el que va de 2026 a la Comunitat Valenciana per reduir danys en cultius, riscos en carretera i prevenir la pesta porcina africana.