La pujada de l’energia provocarà un sobrecost per a les famílies de 505 euros

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que l’escalada del preu de les energies que els consumidors usen en la seua vida quotidiana tindrà un fort impacte en les economies de les famílies. OCU estima que este increment suposarà un sobrecost de 505 euros anuals. La pujada del preu de l’energia amenaça amb una pujada general de preus.

L’escalada del preu del petroli des del mes de novembre passat s’ha traslladat de manera immediata al preu dels carburants. Al contrari que va ocórrer amb les baixades de l’any passat, els consumidors han vist com les pujades es traslladaven íntegrament.

A primers d’este mes de juliol, els carburants se situen en màxims històrics (1,24 € per litre de mitjana en el cas del dièsel i 1,38 € /l en el cas de la gasolina). Esta pujada implica un sobrecost anual de 311 € en el cas de la gasolina i 250 € en el cas del dièsel.

OCU destaca que, transcorreguda ja la meitat de l’any, la factura de la llar mitjana és un 22% més elevada que la de l’any passat. Si els preus de l’electricitat mantenen l’evolució dels últims mesos, OCU estima que el sobrecost per la pujada del preu de l’electricitat aconseguirà els 139 €.

I això malgrat la rebaixa temporal de l‘IVA aprovada pel Govern fins al mes de desembre. Si no s’arriba a aplicar la rebaixa de l’IVA, el sobrepreu de la factura elèctrica aconseguiria els 187 €.

Encara que a l’estiu descendeix el seu ús, el preu del Gas Natural acumula una nova pujada que va entrar en vigor l’1 de juliol. Esta pujada s’afig a la produïda l’1 de gener i suposa ja un increment del 10% en el que va d’any. Estes pujades, de mantindre’s suposaran un sobrecost de 55 €. A l’elevació del preu del gas natural també s’afig una pujada del butà, una alternativa per a moltes llars.

OCU adverteix que tots estos increments de preus suposen una doble factura per als consumidors, ja que a més d’afrontar un sobrecost de 505 € a l’any, és més que probable que estes pujades es traslladen a la resta de preus dels diferents béns i serveis.

OCU recorda que igual que ha succeït en altres crisis, les pujades del preu de l’energia tenen efectes inflacionistes en el preu dels aliments frescos (peixos, verdures i especialment carns) o el dels preus indexats com els lloguers. De fet, l’IPC interanual del mes de maig, l’ultime publicat amb dades completes, ha aconseguit el seu màxim en el 2,7%.

Finalment, OCU mostra la seua preocupació per l’impacte que estes pujades tenen en les economies familiars. Especialment en les quals compten amb menys recursos, ja que dediquen un major percentatge de la seua renda al pagament dels serveis bàsics.

Per tot això, demana al Govern mesures per a afavorir i ampliar l’accés dels consumidors al Bo social elèctric i que executen les transferències del bo tèrmic, que acumulen en algunes comunitats autònomes retards ja de dos anualitats, perquè alleugen la situació de les llars més vulnerables.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.