Què és el Reiki i quins són els seus principals beneficis?

 

Reiki és una tècnica de canalització d’energia, principalment, a través de les mans. Val a dir que no és un mètode de sanació ni alternatiu a la medicina tradicional, només és una forma energètica d’equilibri i relaxació.

La paraula Rei significa Universal, sense límits, infinita, i Ki és energia vital. És una paraula japonesa, igual que ho és la tècnica. Els seus practicants, a tot el món, destaquen els múltiples beneficis per a la vida diària i per afrontar situacions difícils o circumstàncies adverses com les que imperen actualment en el nostre dia a dia, amb la pandèmia.

Hi ha diferents associacions i federacions que s’han agrupat per difondre esta tècnica desenvolupada en 1922 pel budista zen japonés Mikao Usui. Des de llavors, el seu ús s’ha estés exponencialment arreu del món, fins i tot s’ha implantat en alguns hospitals com a teràpia complementària per reduir efectes secundaris de tractaments de xoc contra malalties com el càncer, tal com explica la Federació Espanyola de Reiki.

Com funciona?

 

El Reiki es basa en la imposició de mans sobre el cos per transmetre energia i ajudar a reduir problemes emocionals i físics, així com dolors a diferents parts del cos. El practicant usa les seues mans com a canal d’energia i les posa sobre el pacient (no cal tocar-lo),

Generalment, en els 7 xacres principals del cos, o també anomenats punts energètics. No obstant això, també es pot donar Reiki en altres zones com articulacions. L’objectiu principal és harmonitzar estes xacres per facilitar l’alliberament de bloquejos emocionals i físics, El que dona lloc a un augment del benestar de la persona i una sensació d’harmonia.

Qui poden utilitzar Reiki?

 

Totes les persones podem usar Reiki per a ajudar-nos a nosaltres mateixes i ajudar altres. Totes som capaços de canalitzar l’energia Reiki, encara que esta capacitat s’activa millor a les formacions o cursos que organitzen les diferents «escoles» o centres de teràpies.

Hi ha diversos nivells, iniciació, segon nivell, tercer i mestratge. Este últim enfocat a aquelles persones que vullguen formar altres. Són molts els centres que imparteixen este tipus de tallers per iniciar a persones en la tècnica del Reiki.

Qualsevol persona pot posar les mans sobre una altra i ajudar a accelerar el seu procés de millora, perquè, a la fi i al cap, això és el que és, una tècnica d’ajuda. I és que Qui no recorda quan les nostres àvies o pares ens posaven les mans al front si teníem febre?

Principals beneficis

 

Com hem dit, funciona principalment aplicant Reiki sobre els xacres, centres energètics de cada persona. Des de la Federació ressalten els múltiples beneficis d’esta tècnica oriental, que ja és tota una icona a Occident. A continuació, detallem alguns:

Ajuda a alliberar bloquejos emocionals i pensaments negatius
Redueix preocupacions i pors
Indueix a la relaxació, de manera que ajuda en casos d’ansietat, estrés o insomni
Millora la concentració i l’equilibri mental
Ajuda a reduir dolors lleus, com ara musculars, de cap o de regla
Genera benestar i augmenta la vitalitat

En definitiva, esta tècnica de medicina natural harmonitza cos, ment i ànima, alguna cosa essencial en els temps que corren. No?

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.