20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Què és el Reiki i quins són els seus principals beneficis?

 

Reiki és una tècnica de canalització d’energia, principalment, a través de les mans. Val a dir que no és un mètode de sanació ni alternatiu a la medicina tradicional, només és una forma energètica d’equilibri i relaxació.

La paraula Rei significa Universal, sense límits, infinita, i Ki és energia vital. És una paraula japonesa, igual que ho és la tècnica. Els seus practicants, a tot el món, destaquen els múltiples beneficis per a la vida diària i per afrontar situacions difícils o circumstàncies adverses com les que imperen actualment en el nostre dia a dia, amb la pandèmia.

Hi ha diferents associacions i federacions que s’han agrupat per difondre esta tècnica desenvolupada en 1922 pel budista zen japonés Mikao Usui. Des de llavors, el seu ús s’ha estés exponencialment arreu del món, fins i tot s’ha implantat en alguns hospitals com a teràpia complementària per reduir efectes secundaris de tractaments de xoc contra malalties com el càncer, tal com explica la Federació Espanyola de Reiki.

Com funciona?

 

El Reiki es basa en la imposició de mans sobre el cos per transmetre energia i ajudar a reduir problemes emocionals i físics, així com dolors a diferents parts del cos. El practicant usa les seues mans com a canal d’energia i les posa sobre el pacient (no cal tocar-lo),

Generalment, en els 7 xacres principals del cos, o també anomenats punts energètics. No obstant això, també es pot donar Reiki en altres zones com articulacions. L’objectiu principal és harmonitzar estes xacres per facilitar l’alliberament de bloquejos emocionals i físics, El que dona lloc a un augment del benestar de la persona i una sensació d’harmonia.

Qui poden utilitzar Reiki?

 

Totes les persones podem usar Reiki per a ajudar-nos a nosaltres mateixes i ajudar altres. Totes som capaços de canalitzar l’energia Reiki, encara que esta capacitat s’activa millor a les formacions o cursos que organitzen les diferents “escoles” o centres de teràpies.

Hi ha diversos nivells, iniciació, segon nivell, tercer i mestratge. Este últim enfocat a aquelles persones que vullguen formar altres. Són molts els centres que imparteixen este tipus de tallers per iniciar a persones en la tècnica del Reiki.

Qualsevol persona pot posar les mans sobre una altra i ajudar a accelerar el seu procés de millora, perquè, a la fi i al cap, això és el que és, una tècnica d’ajuda. I és que Qui no recorda quan les nostres àvies o pares ens posaven les mans al front si teníem febre?

Principals beneficis

 

Com hem dit, funciona principalment aplicant Reiki sobre els xacres, centres energètics de cada persona. Des de la Federació ressalten els múltiples beneficis d’esta tècnica oriental, que ja és tota una icona a Occident. A continuació, detallem alguns:

Ajuda a alliberar bloquejos emocionals i pensaments negatius
Redueix preocupacions i pors
Indueix a la relaxació, de manera que ajuda en casos d’ansietat, estrés o insomni
Millora la concentració i l’equilibri mental
Ajuda a reduir dolors lleus, com ara musculars, de cap o de regla
Genera benestar i augmenta la vitalitat

En definitiva, esta tècnica de medicina natural harmonitza cos, ment i ànima, alguna cosa essencial en els temps que corren. No?

Últimes notícies

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.

El PP de València defén el seu pla d’autònoms i acusa el Govern d’abandó

L'adreça provincial popular ha presentat a Alfafar el seu paquet de mesures per a alleujar càrregues i fomentar l'activitat dels autònoms, amb crítiques a l'Executiu. El pla inclou exempcions fiscals, menys tràmits i estímuls a la contractació i la conciliació.

Missatgers de la Pau impulsarà la conciliació en el centre cívic del Cabanyal

Missatgers de la Pau impulsarà el primer projecte del nou centre cívic del Cabanyal per a facilitar la conciliació a famílies vulnerables. El programa arrancarà amb dos grups de quinze dones i el 12 de febrer hi haurà una reunió amb entitats veïnals.