Què és el Reiki i quins són els seus principals beneficis?

 

Reiki és una tècnica de canalització d’energia, principalment, a través de les mans. Val a dir que no és un mètode de sanació ni alternatiu a la medicina tradicional, només és una forma energètica d’equilibri i relaxació.

La paraula Rei significa Universal, sense límits, infinita, i Ki és energia vital. És una paraula japonesa, igual que ho és la tècnica. Els seus practicants, a tot el món, destaquen els múltiples beneficis per a la vida diària i per afrontar situacions difícils o circumstàncies adverses com les que imperen actualment en el nostre dia a dia, amb la pandèmia.

Hi ha diferents associacions i federacions que s’han agrupat per difondre esta tècnica desenvolupada en 1922 pel budista zen japonés Mikao Usui. Des de llavors, el seu ús s’ha estés exponencialment arreu del món, fins i tot s’ha implantat en alguns hospitals com a teràpia complementària per reduir efectes secundaris de tractaments de xoc contra malalties com el càncer, tal com explica la Federació Espanyola de Reiki.

Com funciona?

 

El Reiki es basa en la imposició de mans sobre el cos per transmetre energia i ajudar a reduir problemes emocionals i físics, així com dolors a diferents parts del cos. El practicant usa les seues mans com a canal d’energia i les posa sobre el pacient (no cal tocar-lo),

Generalment, en els 7 xacres principals del cos, o també anomenats punts energètics. No obstant això, també es pot donar Reiki en altres zones com articulacions. L’objectiu principal és harmonitzar estes xacres per facilitar l’alliberament de bloquejos emocionals i físics, El que dona lloc a un augment del benestar de la persona i una sensació d’harmonia.

Qui poden utilitzar Reiki?

 

Totes les persones podem usar Reiki per a ajudar-nos a nosaltres mateixes i ajudar altres. Totes som capaços de canalitzar l’energia Reiki, encara que esta capacitat s’activa millor a les formacions o cursos que organitzen les diferents «escoles» o centres de teràpies.

Hi ha diversos nivells, iniciació, segon nivell, tercer i mestratge. Este últim enfocat a aquelles persones que vullguen formar altres. Són molts els centres que imparteixen este tipus de tallers per iniciar a persones en la tècnica del Reiki.

Qualsevol persona pot posar les mans sobre una altra i ajudar a accelerar el seu procés de millora, perquè, a la fi i al cap, això és el que és, una tècnica d’ajuda. I és que Qui no recorda quan les nostres àvies o pares ens posaven les mans al front si teníem febre?

Principals beneficis

 

Com hem dit, funciona principalment aplicant Reiki sobre els xacres, centres energètics de cada persona. Des de la Federació ressalten els múltiples beneficis d’esta tècnica oriental, que ja és tota una icona a Occident. A continuació, detallem alguns:

Ajuda a alliberar bloquejos emocionals i pensaments negatius
Redueix preocupacions i pors
Indueix a la relaxació, de manera que ajuda en casos d’ansietat, estrés o insomni
Millora la concentració i l’equilibri mental
Ajuda a reduir dolors lleus, com ara musculars, de cap o de regla
Genera benestar i augmenta la vitalitat

En definitiva, esta tècnica de medicina natural harmonitza cos, ment i ànima, alguna cosa essencial en els temps que corren. No?

Últimes notícies

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.