Què és el Reiki i quins són els seus principals beneficis?

 

Reiki és una tècnica de canalització d’energia, principalment, a través de les mans. Val a dir que no és un mètode de sanació ni alternatiu a la medicina tradicional, només és una forma energètica d’equilibri i relaxació.

La paraula Rei significa Universal, sense límits, infinita, i Ki és energia vital. És una paraula japonesa, igual que ho és la tècnica. Els seus practicants, a tot el món, destaquen els múltiples beneficis per a la vida diària i per afrontar situacions difícils o circumstàncies adverses com les que imperen actualment en el nostre dia a dia, amb la pandèmia.

Hi ha diferents associacions i federacions que s’han agrupat per difondre esta tècnica desenvolupada en 1922 pel budista zen japonés Mikao Usui. Des de llavors, el seu ús s’ha estés exponencialment arreu del món, fins i tot s’ha implantat en alguns hospitals com a teràpia complementària per reduir efectes secundaris de tractaments de xoc contra malalties com el càncer, tal com explica la Federació Espanyola de Reiki.

Com funciona?

 

El Reiki es basa en la imposició de mans sobre el cos per transmetre energia i ajudar a reduir problemes emocionals i físics, així com dolors a diferents parts del cos. El practicant usa les seues mans com a canal d’energia i les posa sobre el pacient (no cal tocar-lo),

Generalment, en els 7 xacres principals del cos, o també anomenats punts energètics. No obstant això, també es pot donar Reiki en altres zones com articulacions. L’objectiu principal és harmonitzar estes xacres per facilitar l’alliberament de bloquejos emocionals i físics, El que dona lloc a un augment del benestar de la persona i una sensació d’harmonia.

Qui poden utilitzar Reiki?

 

Totes les persones podem usar Reiki per a ajudar-nos a nosaltres mateixes i ajudar altres. Totes som capaços de canalitzar l’energia Reiki, encara que esta capacitat s’activa millor a les formacions o cursos que organitzen les diferents «escoles» o centres de teràpies.

Hi ha diversos nivells, iniciació, segon nivell, tercer i mestratge. Este últim enfocat a aquelles persones que vullguen formar altres. Són molts els centres que imparteixen este tipus de tallers per iniciar a persones en la tècnica del Reiki.

Qualsevol persona pot posar les mans sobre una altra i ajudar a accelerar el seu procés de millora, perquè, a la fi i al cap, això és el que és, una tècnica d’ajuda. I és que Qui no recorda quan les nostres àvies o pares ens posaven les mans al front si teníem febre?

Principals beneficis

 

Com hem dit, funciona principalment aplicant Reiki sobre els xacres, centres energètics de cada persona. Des de la Federació ressalten els múltiples beneficis d’esta tècnica oriental, que ja és tota una icona a Occident. A continuació, detallem alguns:

Ajuda a alliberar bloquejos emocionals i pensaments negatius
Redueix preocupacions i pors
Indueix a la relaxació, de manera que ajuda en casos d’ansietat, estrés o insomni
Millora la concentració i l’equilibri mental
Ajuda a reduir dolors lleus, com ara musculars, de cap o de regla
Genera benestar i augmenta la vitalitat

En definitiva, esta tècnica de medicina natural harmonitza cos, ment i ànima, alguna cosa essencial en els temps que corren. No?

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.