Què és el Reiki i quins són els seus principals beneficis?

 

Reiki és una tècnica de canalització d’energia, principalment, a través de les mans. Val a dir que no és un mètode de sanació ni alternatiu a la medicina tradicional, només és una forma energètica d’equilibri i relaxació.

La paraula Rei significa Universal, sense límits, infinita, i Ki és energia vital. És una paraula japonesa, igual que ho és la tècnica. Els seus practicants, a tot el món, destaquen els múltiples beneficis per a la vida diària i per afrontar situacions difícils o circumstàncies adverses com les que imperen actualment en el nostre dia a dia, amb la pandèmia.

Hi ha diferents associacions i federacions que s’han agrupat per difondre esta tècnica desenvolupada en 1922 pel budista zen japonés Mikao Usui. Des de llavors, el seu ús s’ha estés exponencialment arreu del món, fins i tot s’ha implantat en alguns hospitals com a teràpia complementària per reduir efectes secundaris de tractaments de xoc contra malalties com el càncer, tal com explica la Federació Espanyola de Reiki.

Com funciona?

 

El Reiki es basa en la imposició de mans sobre el cos per transmetre energia i ajudar a reduir problemes emocionals i físics, així com dolors a diferents parts del cos. El practicant usa les seues mans com a canal d’energia i les posa sobre el pacient (no cal tocar-lo),

Generalment, en els 7 xacres principals del cos, o també anomenats punts energètics. No obstant això, també es pot donar Reiki en altres zones com articulacions. L’objectiu principal és harmonitzar estes xacres per facilitar l’alliberament de bloquejos emocionals i físics, El que dona lloc a un augment del benestar de la persona i una sensació d’harmonia.

Qui poden utilitzar Reiki?

 

Totes les persones podem usar Reiki per a ajudar-nos a nosaltres mateixes i ajudar altres. Totes som capaços de canalitzar l’energia Reiki, encara que esta capacitat s’activa millor a les formacions o cursos que organitzen les diferents «escoles» o centres de teràpies.

Hi ha diversos nivells, iniciació, segon nivell, tercer i mestratge. Este últim enfocat a aquelles persones que vullguen formar altres. Són molts els centres que imparteixen este tipus de tallers per iniciar a persones en la tècnica del Reiki.

Qualsevol persona pot posar les mans sobre una altra i ajudar a accelerar el seu procés de millora, perquè, a la fi i al cap, això és el que és, una tècnica d’ajuda. I és que Qui no recorda quan les nostres àvies o pares ens posaven les mans al front si teníem febre?

Principals beneficis

 

Com hem dit, funciona principalment aplicant Reiki sobre els xacres, centres energètics de cada persona. Des de la Federació ressalten els múltiples beneficis d’esta tècnica oriental, que ja és tota una icona a Occident. A continuació, detallem alguns:

Ajuda a alliberar bloquejos emocionals i pensaments negatius
Redueix preocupacions i pors
Indueix a la relaxació, de manera que ajuda en casos d’ansietat, estrés o insomni
Millora la concentració i l’equilibri mental
Ajuda a reduir dolors lleus, com ara musculars, de cap o de regla
Genera benestar i augmenta la vitalitat

En definitiva, esta tècnica de medicina natural harmonitza cos, ment i ànima, alguna cosa essencial en els temps que corren. No?

Últimes notícies

La Generalitat alerta que la regularització d’immigrants pot impactar en tot l’espai europeu

La Generalitat Valenciana ha demanat al Tribunal Suprem que eleve al TJUE la regularització extraordinària d’immigrants aprovada per l’Estat, en considerar que pot afectar l’espai europeu de llibertat, seguretat i justícia i que s’ha fet sense coordinació amb la Unió Europea.

El TSJCV avala les delegacions d’obres d’Edificant acordades per un Consell en funcions

El TSJCV ha rebutjat els recursos de la Generalitat que buscaven anul·lar delegacions d’obres d’Edificant aprovades en 2023, en plena etapa de Consell en funcions, i confirma que eren gestió ordinària.

48 ajuntaments de la província de València reben 400.000 € per a fer front als danys de la dana

Un total de 48 ajuntaments de la província de València han rebut 400.000 euros del fons solidari del segur per a millorar l’accessibilitat i la resposta inclusiva davant emergències després de la dana del 24 d’octubre de 2024.

Catalá dona per fet que el PP tindrà candidat autonòmic abans del 18 de juliol

María José Catalá es mostra segura que el PP oficialitzarà les candidatures autonòmiques abans del 18 de juliol, data en què es proclamaran també els candidats a alcaldia de totes les capitals de província.

La Generalitat ingressa 882.000 euros en subhastar un edifici a València i una finca a Vila-real

La Conselleria d'Economia ha adjudicat en subhasta un edifici al centre de València i una finca rústica a Vila-real per 882.217,08 euros, dins de l’estratègia d’optimització del patrimoni autonòmic.

Vuit jugadors deixen el València CF en finalitzar el contracte este dimarts

Vuit futbolistes, quatre en propietat i quatre cedits, tanquen este dimarts la seua etapa al València CF en finalitzar els seus contractes i acords de cessió.

Un jove de 16 anys rep una envestida lleu als bous del Grau de Castelló

Un jove de 16 anys ha resultat ferit lleu este dimarts en el recinte taurí del Grau de Castelló durant els festejos de Sant Pere, sense necessitat de trasllat a l’hospital.

CCOO PV defensa que la regularització de migrants és una conquesta de drets i no una almoina

CCOO PV remarca que la regularització extraordinària de persones migrants és una conquesta de drets impulsada des de la societat civil i denuncia colls de botella en la tramitació i manca de recursos en les oficines d’estrangeria.