Ricky Rubio presenta ‘Proyecto Luca’, un projecte per als xiquets malalts de càncer

Ricky Rubio amb Luca de la Vega presenten 'Proyecto Luca'.

Ricky Rubio amb Luca de la Vega presenten ‘Proyecto Luca’ | EFE

 

El jugador de basquet espanyol Ricky Rubio ha presentat este divendres en l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona el seu projecte solidari ‘Proyecto Luca’, impulsat per la fundació The Ricky Rubio Foundation. El projecte té com a objectiu ajudar als xiquets malalts de càncer, oferint-los la possibilitat d’assistir a un partit de l’NBA.

 

‘Proyecto Luca’, que compta amb la col·laboració de l’administració pública, naix inspirat pel cas de Luca de la Vega, un xiquet de 12 anys al qui li van diagnosticar càncer quan jugava en un equip que entrenava un antic company de Rubio. I va ser eixa història de lluita la que va servir d’inspiració per al director Alex Torres, qui ha presentat el seu curtmetratge ‘Stronger Together’.

 

‘Proyecto Luca’, una ajuda psicològica per als xiquets

Segons ha explicat el mateix jugador, el costat positiu de la iniciativa és que el fet de vore un partit de l’NBA supose un «objectiu final», ja que els xiquets podran fer el viatge als Estats Units en una fase més avançada de la recuperació. Luca, el xiquet que va inspirar el projecte, farà de «mentor» dels altres menuts, ja que «si no has viscut un càncer, no pots saber realment què és».

 

Ricky Rubio a la presentació de 'Proyecto Luca'.

Ricky Rubio en la presentació de ‘Proyecto Luca’ | EFE

 

De moment, el projecte ja ha fet que es complira el somni d’Erik, Ona i Kyle, tres pacients de càncer de l’Hospital Vall d’Hebron que estaren en contacte telefònic amb Ricky Rubio abans del viatge als Estats Units per a vore un partit dels Phoenix Suns, a on juga l’espanyol.

 

Rubio desitja que el projecte tinga continuïtat i assegura que «entre tots, podem fer un món millor, els xicotets detalls poden ser més importants» i és que, com afirma el jugador, una part important en la recuperació d’esta malaltia és psicològica.

 

A l’acte de presentació, ha assistit el doctor Josep Antoni Ramos Quiroga, cap de Psiquiatria de la Vall d’Hebron, qui ha volgut remarcar el següent: «Saber que algú et vol ajudar és important per a afrontar esta patologia, i grans noms del deport com Ricky Rubio són grans catalitzadors de motivació». «El càncer és una carrera molt complicada i és necessari tindre objectius positius i il·lusió», sentència el jugador.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.