Ricky Rubio presenta ‘Proyecto Luca’, un projecte per als xiquets malalts de càncer

Ricky Rubio amb Luca de la Vega presenten 'Proyecto Luca'.

Ricky Rubio amb Luca de la Vega presenten ‘Proyecto Luca’ | EFE

 

El jugador de basquet espanyol Ricky Rubio ha presentat este divendres en l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona el seu projecte solidari ‘Proyecto Luca’, impulsat per la fundació The Ricky Rubio Foundation. El projecte té com a objectiu ajudar als xiquets malalts de càncer, oferint-los la possibilitat d’assistir a un partit de l’NBA.

 

‘Proyecto Luca’, que compta amb la col·laboració de l’administració pública, naix inspirat pel cas de Luca de la Vega, un xiquet de 12 anys al qui li van diagnosticar càncer quan jugava en un equip que entrenava un antic company de Rubio. I va ser eixa història de lluita la que va servir d’inspiració per al director Alex Torres, qui ha presentat el seu curtmetratge ‘Stronger Together’.

 

‘Proyecto Luca’, una ajuda psicològica per als xiquets

Segons ha explicat el mateix jugador, el costat positiu de la iniciativa és que el fet de vore un partit de l’NBA supose un «objectiu final», ja que els xiquets podran fer el viatge als Estats Units en una fase més avançada de la recuperació. Luca, el xiquet que va inspirar el projecte, farà de «mentor» dels altres menuts, ja que «si no has viscut un càncer, no pots saber realment què és».

 

Ricky Rubio a la presentació de 'Proyecto Luca'.

Ricky Rubio en la presentació de ‘Proyecto Luca’ | EFE

 

De moment, el projecte ja ha fet que es complira el somni d’Erik, Ona i Kyle, tres pacients de càncer de l’Hospital Vall d’Hebron que estaren en contacte telefònic amb Ricky Rubio abans del viatge als Estats Units per a vore un partit dels Phoenix Suns, a on juga l’espanyol.

 

Rubio desitja que el projecte tinga continuïtat i assegura que «entre tots, podem fer un món millor, els xicotets detalls poden ser més importants» i és que, com afirma el jugador, una part important en la recuperació d’esta malaltia és psicològica.

 

A l’acte de presentació, ha assistit el doctor Josep Antoni Ramos Quiroga, cap de Psiquiatria de la Vall d’Hebron, qui ha volgut remarcar el següent: «Saber que algú et vol ajudar és important per a afrontar esta patologia, i grans noms del deport com Ricky Rubio són grans catalitzadors de motivació». «El càncer és una carrera molt complicada i és necessari tindre objectius positius i il·lusió», sentència el jugador.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quaranta anys de Valencia Basket en l’elit: èxits, fugues i un futur obert a l’Eurolliga

El Valencia Basket complix 40 anys en el punt més alt de la seua història, amb títols, nou pavelló i negociacions per ser franquícia d’Eurolliga, però també amb fugues de talents com a revers del seu èxit.

Quaranta anys del Valencia Basket al cim: èxits, eixides sonades i nou Roig Arena

El Valencia Basket complix 40 anys consolidat en l elit europea, amb el nou Roig Arena, títols històrics i una forta projecció internacional, però també amb eixides importants fruit del seu èxit.

Presó per a dos patrons d’una pastera que va quedar a la deriva amb 13 migrants a Arenales del Sol

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a dos anys i tres mesos de presó dos hòmens que patronejaven una pastera amb 13 migrants, rescatada a la deriva davant Arenales del Sol després d’eixir d’Argèlia.

La gigafactoria de Sagunt retardarà fins a finals de 2026 l’inici de producció de bateries

La planta de PowerCo a Sagunt ajusta el calendari i preveu començar a produir cel·les de bateries a finals de 2026, en lloc de setembre, dins de la reordenacio estrategica de Volkswagen.

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.