Ricky Rubio presenta ‘Proyecto Luca’, un projecte per als xiquets malalts de càncer

Ricky Rubio amb Luca de la Vega presenten 'Proyecto Luca'.

Ricky Rubio amb Luca de la Vega presenten ‘Proyecto Luca’ | EFE

 

El jugador de basquet espanyol Ricky Rubio ha presentat este divendres en l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona el seu projecte solidari ‘Proyecto Luca’, impulsat per la fundació The Ricky Rubio Foundation. El projecte té com a objectiu ajudar als xiquets malalts de càncer, oferint-los la possibilitat d’assistir a un partit de l’NBA.

 

‘Proyecto Luca’, que compta amb la col·laboració de l’administració pública, naix inspirat pel cas de Luca de la Vega, un xiquet de 12 anys al qui li van diagnosticar càncer quan jugava en un equip que entrenava un antic company de Rubio. I va ser eixa història de lluita la que va servir d’inspiració per al director Alex Torres, qui ha presentat el seu curtmetratge ‘Stronger Together’.

 

‘Proyecto Luca’, una ajuda psicològica per als xiquets

Segons ha explicat el mateix jugador, el costat positiu de la iniciativa és que el fet de vore un partit de l’NBA supose un «objectiu final», ja que els xiquets podran fer el viatge als Estats Units en una fase més avançada de la recuperació. Luca, el xiquet que va inspirar el projecte, farà de «mentor» dels altres menuts, ja que «si no has viscut un càncer, no pots saber realment què és».

 

Ricky Rubio a la presentació de 'Proyecto Luca'.

Ricky Rubio en la presentació de ‘Proyecto Luca’ | EFE

 

De moment, el projecte ja ha fet que es complira el somni d’Erik, Ona i Kyle, tres pacients de càncer de l’Hospital Vall d’Hebron que estaren en contacte telefònic amb Ricky Rubio abans del viatge als Estats Units per a vore un partit dels Phoenix Suns, a on juga l’espanyol.

 

Rubio desitja que el projecte tinga continuïtat i assegura que «entre tots, podem fer un món millor, els xicotets detalls poden ser més importants» i és que, com afirma el jugador, una part important en la recuperació d’esta malaltia és psicològica.

 

A l’acte de presentació, ha assistit el doctor Josep Antoni Ramos Quiroga, cap de Psiquiatria de la Vall d’Hebron, qui ha volgut remarcar el següent: «Saber que algú et vol ajudar és important per a afrontar esta patologia, i grans noms del deport com Ricky Rubio són grans catalitzadors de motivació». «El càncer és una carrera molt complicada i és necessari tindre objectius positius i il·lusió», sentència el jugador.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.