16.1 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Ricky Rubio presenta ‘Proyecto Luca’, un projecte per als xiquets malalts de càncer

Ricky Rubio amb Luca de la Vega presenten 'Proyecto Luca'.

Ricky Rubio amb Luca de la Vega presenten ‘Proyecto Luca’ | EFE

 

El jugador de basquet espanyol Ricky Rubio ha presentat este divendres en l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona el seu projecte solidari ‘Proyecto Luca’, impulsat per la fundació The Ricky Rubio Foundation. El projecte té com a objectiu ajudar als xiquets malalts de càncer, oferint-los la possibilitat d’assistir a un partit de l’NBA.

 

‘Proyecto Luca’, que compta amb la col·laboració de l’administració pública, naix inspirat pel cas de Luca de la Vega, un xiquet de 12 anys al qui li van diagnosticar càncer quan jugava en un equip que entrenava un antic company de Rubio. I va ser eixa història de lluita la que va servir d’inspiració per al director Alex Torres, qui ha presentat el seu curtmetratge ‘Stronger Together’.

 

‘Proyecto Luca’, una ajuda psicològica per als xiquets

Segons ha explicat el mateix jugador, el costat positiu de la iniciativa és que el fet de vore un partit de l’NBA supose un «objectiu final», ja que els xiquets podran fer el viatge als Estats Units en una fase més avançada de la recuperació. Luca, el xiquet que va inspirar el projecte, farà de «mentor» dels altres menuts, ja que «si no has viscut un càncer, no pots saber realment què és».

 

Ricky Rubio a la presentació de 'Proyecto Luca'.

Ricky Rubio en la presentació de ‘Proyecto Luca’ | EFE

 

De moment, el projecte ja ha fet que es complira el somni d’Erik, Ona i Kyle, tres pacients de càncer de l’Hospital Vall d’Hebron que estaren en contacte telefònic amb Ricky Rubio abans del viatge als Estats Units per a vore un partit dels Phoenix Suns, a on juga l’espanyol.

 

Rubio desitja que el projecte tinga continuïtat i assegura que «entre tots, podem fer un món millor, els xicotets detalls poden ser més importants» i és que, com afirma el jugador, una part important en la recuperació d’esta malaltia és psicològica.

 

A l’acte de presentació, ha assistit el doctor Josep Antoni Ramos Quiroga, cap de Psiquiatria de la Vall d’Hebron, qui ha volgut remarcar el següent: «Saber que algú et vol ajudar és important per a afrontar esta patologia, i grans noms del deport com Ricky Rubio són grans catalitzadors de motivació». «El càncer és una carrera molt complicada i és necessari tindre objectius positius i il·lusió», sentència el jugador.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.