Ricky Rubio presenta ‘Proyecto Luca’, un projecte per als xiquets malalts de càncer

Ricky Rubio amb Luca de la Vega presenten 'Proyecto Luca'.

Ricky Rubio amb Luca de la Vega presenten ‘Proyecto Luca’ | EFE

 

El jugador de basquet espanyol Ricky Rubio ha presentat este divendres en l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona el seu projecte solidari ‘Proyecto Luca’, impulsat per la fundació The Ricky Rubio Foundation. El projecte té com a objectiu ajudar als xiquets malalts de càncer, oferint-los la possibilitat d’assistir a un partit de l’NBA.

 

‘Proyecto Luca’, que compta amb la col·laboració de l’administració pública, naix inspirat pel cas de Luca de la Vega, un xiquet de 12 anys al qui li van diagnosticar càncer quan jugava en un equip que entrenava un antic company de Rubio. I va ser eixa història de lluita la que va servir d’inspiració per al director Alex Torres, qui ha presentat el seu curtmetratge ‘Stronger Together’.

 

‘Proyecto Luca’, una ajuda psicològica per als xiquets

Segons ha explicat el mateix jugador, el costat positiu de la iniciativa és que el fet de vore un partit de l’NBA supose un «objectiu final», ja que els xiquets podran fer el viatge als Estats Units en una fase més avançada de la recuperació. Luca, el xiquet que va inspirar el projecte, farà de «mentor» dels altres menuts, ja que «si no has viscut un càncer, no pots saber realment què és».

 

Ricky Rubio a la presentació de 'Proyecto Luca'.

Ricky Rubio en la presentació de ‘Proyecto Luca’ | EFE

 

De moment, el projecte ja ha fet que es complira el somni d’Erik, Ona i Kyle, tres pacients de càncer de l’Hospital Vall d’Hebron que estaren en contacte telefònic amb Ricky Rubio abans del viatge als Estats Units per a vore un partit dels Phoenix Suns, a on juga l’espanyol.

 

Rubio desitja que el projecte tinga continuïtat i assegura que «entre tots, podem fer un món millor, els xicotets detalls poden ser més importants» i és que, com afirma el jugador, una part important en la recuperació d’esta malaltia és psicològica.

 

A l’acte de presentació, ha assistit el doctor Josep Antoni Ramos Quiroga, cap de Psiquiatria de la Vall d’Hebron, qui ha volgut remarcar el següent: «Saber que algú et vol ajudar és important per a afrontar esta patologia, i grans noms del deport com Ricky Rubio són grans catalitzadors de motivació». «El càncer és una carrera molt complicada i és necessari tindre objectius positius i il·lusió», sentència el jugador.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.