16 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

Com sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baixos ingressos?

L’Agència Tributària ha posat hui a la disposició de tots els possibles beneficiaris el formulari en línia amb el qual sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baixos ingressos i patrimoni que estableix el Reial decret llei 11/2022, de 25 de juny. El formulari per a aquesta línia directa d’ajuda en pagament únic s’ha definit comptant amb la informació d’altres organismes públics que resulta necessària per a agilitar la tramitació de les sol·licituds.

D’aquesta manera, si bé el Reial decret estableix que els sol·licitants tenen temps fins al 30 de setembre per a sol·licitar l’ajuda i que l’Agència Tributària podrà realitzar els pagaments en els tres mesos següents, s’està treballant per a agilitar al màxim la tramitació de l’ajuda, la qual cosa requereix comptar amb una certa informació prèvia de contrast que l’Agència ja ha sol·licitat a altres organismes.

El formulari està publicat en l’apartat d’informació destacada de la seu electrònica de l’Agència, (https://sede.agenciatributaria.gob.es), i en ell únicament serà necessari emplenar les dades identificatives i domicili del sol·licitant i de les persones amb les quals conviu en la llar, així com un telèfon de contacte i el número de compte bancari per a fer efectiu el pagament de l’ajuda.

Fullets i vídeos explicatius

A més de poder comptar amb aqueixa informació bàsica de contrast inicial per a acabar de definir el formulari, l’altre motiu pel qual s’ha optat per la seua publicació a final de la setmana és donar un marge previ als sol·licitants que no estiguen donats d’alta en el sistema ‘Clau’, ni compten amb certificat electrònic, perquè realitzen aqueix senzill tràmit d’alta en ‘Clau’ per internet o videotelefonada evitant-se desplaçaments, o en les oficines de l’Agència o altres organismes públics.

L’alta en ‘Clau’ només requereix aportar les dades del DNI i un número de telèfon mòbil

Tota la informació necessària en relació amb aquest tràmit, així com la pròpia vinculada a l’ajuda dels 200 euros, es recollirà en fullets i vídeos explicatius que s’aniran publicant en la web de l’Agència. Al seu torn, ja està disponible en la web un bloc específic de preguntes freqüents sobre l’ajuda, i tot això es complementarà amb cartells informatius en les zones d’atenció al públic de les oficines en tot el territori.

Col·lectius de beneficiaris i requisits

L’ajuda es concreta en un pagament únic de 200 euros per a treballadors per compte propi o alié i aturats inscrits en l’oficina d’ocupació que residisquen en llars en els quals la suma de les rendes que perceben els convivents siga inferior a 14.000 euros en 2021 i el patrimoni dels quals, descomptant l’habitatge habitual, no supere els 43.196,4 euros.

El còmput d’ingressos i de patrimoni s’efectuarà de manera conjunta, considerant totes les persones que residisquen amb el beneficiari en un mateix domicili a data 1 de gener de 2022.

L’objecte d’aquest pagament únic és pal·liar l’efecte perjudicial en els preus ocasionat per la crisi energètica derivada de la invasió d’Ucraïna en situacions de vulnerabilitat econòmica no cobertes per altres prestacions de caràcter social.

En aquest sentit, l’increment de les pensions contributives ja es garanteix en línia amb la inflació, mentre que l’ingrés mínim vital i les pensions de jubilació i invalidesa no contributives ja es beneficien d’un increment extraordinari previst en el mateix Reial decret llei 11/2022.

Últimes notícies

Oyarzabal rescata a la Reial Societat amb un penal a Elx (1-1)

Un penal transformat per Mikel Oyarzabal a dos minuts del final ha permés a la Reial Societat empatar en el Martínez Valero. L'Elx continua invicte a casa, encara que acumula cinc jornades sense guanyar.

Rosalía estrena en directe LUX en Los40 Music Awards amb orquestra i veles

L'artista ha presentat per primera vegada en viu el seu quart àlbum en el Roig Arena de València amb 'Relíquia' com a obertura, orquestra i ciris. El públic ha embogit amb un xou breu i intens.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena el dia que estrena LUX

La cantant ha acaparat l'atenció en Los40 Music Awards Santander 2025 amb una arribada que va paralitzar la catifa roja, coincidint amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX.

Rescaten a diverses persones i dos gossos en un incendi a Vinaròs: cinc ferits

Els bombers han evacuat a tres persones d'un tercer pis —una amb mobilitat reduïda— i a dos ocupants del quart, a més de dos gossos. Quatre han patit inhalació de fum i una dona presenta cremades de segon grau.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena a València amb l’estrena de LUX

L'arribada de Rosalía a Los40 Music Awards 2025 ha detingut la catifa roja en el Roig Arena i ha coincidit amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX. Col·legues com Bombai i Nil Moliner han elogiat el disc i el significat de celebrar la gala a València.

Vox demana al PP que propose un candidat per a rellevar a Mazón en la Generalitat Valenciana

Vox ha demanat al PP que designe un candidat a la Generalitat Valenciana per a negociar amb ell les polítiques del nou Executiu. La petició arriba després de la dimissió de Mazón i la publicació en el BOE del seu cessament.

Sánchez demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria negacionista

El president del Govern ha reclamat comicis a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria de PP i Vox, a la qual ha vinculat amb l'impacte de la dana. Ha advertit que les negociacions entre els dos partits poden desmantellar l'agenda climàtica al Mediterrani.

Cinc anys de presó per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys de presó a un home per una agressió sexual continuada a la seua neta entre els 4 i 10 anys. La fallada afig allunyament, llibertat vigilada i indemnització.