Com sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baixos ingressos?

L’Agència Tributària ha posat hui a la disposició de tots els possibles beneficiaris el formulari en línia amb el qual sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baixos ingressos i patrimoni que estableix el Reial decret llei 11/2022, de 25 de juny. El formulari per a aquesta línia directa d’ajuda en pagament únic s’ha definit comptant amb la informació d’altres organismes públics que resulta necessària per a agilitar la tramitació de les sol·licituds.

D’aquesta manera, si bé el Reial decret estableix que els sol·licitants tenen temps fins al 30 de setembre per a sol·licitar l’ajuda i que l’Agència Tributària podrà realitzar els pagaments en els tres mesos següents, s’està treballant per a agilitar al màxim la tramitació de l’ajuda, la qual cosa requereix comptar amb una certa informació prèvia de contrast que l’Agència ja ha sol·licitat a altres organismes.

El formulari està publicat en l’apartat d’informació destacada de la seu electrònica de l’Agència, (https://sede.agenciatributaria.gob.es), i en ell únicament serà necessari emplenar les dades identificatives i domicili del sol·licitant i de les persones amb les quals conviu en la llar, així com un telèfon de contacte i el número de compte bancari per a fer efectiu el pagament de l’ajuda.

Fullets i vídeos explicatius

A més de poder comptar amb aqueixa informació bàsica de contrast inicial per a acabar de definir el formulari, l’altre motiu pel qual s’ha optat per la seua publicació a final de la setmana és donar un marge previ als sol·licitants que no estiguen donats d’alta en el sistema ‘Clau’, ni compten amb certificat electrònic, perquè realitzen aqueix senzill tràmit d’alta en ‘Clau’ per internet o videotelefonada evitant-se desplaçaments, o en les oficines de l’Agència o altres organismes públics.

L’alta en ‘Clau’ només requereix aportar les dades del DNI i un número de telèfon mòbil

Tota la informació necessària en relació amb aquest tràmit, així com la pròpia vinculada a l’ajuda dels 200 euros, es recollirà en fullets i vídeos explicatius que s’aniran publicant en la web de l’Agència. Al seu torn, ja està disponible en la web un bloc específic de preguntes freqüents sobre l’ajuda, i tot això es complementarà amb cartells informatius en les zones d’atenció al públic de les oficines en tot el territori.

Col·lectius de beneficiaris i requisits

L’ajuda es concreta en un pagament únic de 200 euros per a treballadors per compte propi o alié i aturats inscrits en l’oficina d’ocupació que residisquen en llars en els quals la suma de les rendes que perceben els convivents siga inferior a 14.000 euros en 2021 i el patrimoni dels quals, descomptant l’habitatge habitual, no supere els 43.196,4 euros.

El còmput d’ingressos i de patrimoni s’efectuarà de manera conjunta, considerant totes les persones que residisquen amb el beneficiari en un mateix domicili a data 1 de gener de 2022.

L’objecte d’aquest pagament únic és pal·liar l’efecte perjudicial en els preus ocasionat per la crisi energètica derivada de la invasió d’Ucraïna en situacions de vulnerabilitat econòmica no cobertes per altres prestacions de caràcter social.

En aquest sentit, l’increment de les pensions contributives ja es garanteix en línia amb la inflació, mentre que l’ingrés mínim vital i les pensions de jubilació i invalidesa no contributives ja es beneficien d’un increment extraordinari previst en el mateix Reial decret llei 11/2022.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.