Com sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baixos ingressos?

L’Agència Tributària ha posat hui a la disposició de tots els possibles beneficiaris el formulari en línia amb el qual sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baixos ingressos i patrimoni que estableix el Reial decret llei 11/2022, de 25 de juny. El formulari per a aquesta línia directa d’ajuda en pagament únic s’ha definit comptant amb la informació d’altres organismes públics que resulta necessària per a agilitar la tramitació de les sol·licituds.

D’aquesta manera, si bé el Reial decret estableix que els sol·licitants tenen temps fins al 30 de setembre per a sol·licitar l’ajuda i que l’Agència Tributària podrà realitzar els pagaments en els tres mesos següents, s’està treballant per a agilitar al màxim la tramitació de l’ajuda, la qual cosa requereix comptar amb una certa informació prèvia de contrast que l’Agència ja ha sol·licitat a altres organismes.

El formulari està publicat en l’apartat d’informació destacada de la seu electrònica de l’Agència, (https://sede.agenciatributaria.gob.es), i en ell únicament serà necessari emplenar les dades identificatives i domicili del sol·licitant i de les persones amb les quals conviu en la llar, així com un telèfon de contacte i el número de compte bancari per a fer efectiu el pagament de l’ajuda.

Fullets i vídeos explicatius

A més de poder comptar amb aqueixa informació bàsica de contrast inicial per a acabar de definir el formulari, l’altre motiu pel qual s’ha optat per la seua publicació a final de la setmana és donar un marge previ als sol·licitants que no estiguen donats d’alta en el sistema ‘Clau’, ni compten amb certificat electrònic, perquè realitzen aqueix senzill tràmit d’alta en ‘Clau’ per internet o videotelefonada evitant-se desplaçaments, o en les oficines de l’Agència o altres organismes públics.

L’alta en ‘Clau’ només requereix aportar les dades del DNI i un número de telèfon mòbil

Tota la informació necessària en relació amb aquest tràmit, així com la pròpia vinculada a l’ajuda dels 200 euros, es recollirà en fullets i vídeos explicatius que s’aniran publicant en la web de l’Agència. Al seu torn, ja està disponible en la web un bloc específic de preguntes freqüents sobre l’ajuda, i tot això es complementarà amb cartells informatius en les zones d’atenció al públic de les oficines en tot el territori.

Col·lectius de beneficiaris i requisits

L’ajuda es concreta en un pagament únic de 200 euros per a treballadors per compte propi o alié i aturats inscrits en l’oficina d’ocupació que residisquen en llars en els quals la suma de les rendes que perceben els convivents siga inferior a 14.000 euros en 2021 i el patrimoni dels quals, descomptant l’habitatge habitual, no supere els 43.196,4 euros.

El còmput d’ingressos i de patrimoni s’efectuarà de manera conjunta, considerant totes les persones que residisquen amb el beneficiari en un mateix domicili a data 1 de gener de 2022.

L’objecte d’aquest pagament únic és pal·liar l’efecte perjudicial en els preus ocasionat per la crisi energètica derivada de la invasió d’Ucraïna en situacions de vulnerabilitat econòmica no cobertes per altres prestacions de caràcter social.

En aquest sentit, l’increment de les pensions contributives ja es garanteix en línia amb la inflació, mentre que l’ingrés mínim vital i les pensions de jubilació i invalidesa no contributives ja es beneficien d’un increment extraordinari previst en el mateix Reial decret llei 11/2022.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.