Com sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baixos ingressos?

L’Agència Tributària ha posat hui a la disposició de tots els possibles beneficiaris el formulari en línia amb el qual sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baixos ingressos i patrimoni que estableix el Reial decret llei 11/2022, de 25 de juny. El formulari per a aquesta línia directa d’ajuda en pagament únic s’ha definit comptant amb la informació d’altres organismes públics que resulta necessària per a agilitar la tramitació de les sol·licituds.

D’aquesta manera, si bé el Reial decret estableix que els sol·licitants tenen temps fins al 30 de setembre per a sol·licitar l’ajuda i que l’Agència Tributària podrà realitzar els pagaments en els tres mesos següents, s’està treballant per a agilitar al màxim la tramitació de l’ajuda, la qual cosa requereix comptar amb una certa informació prèvia de contrast que l’Agència ja ha sol·licitat a altres organismes.

El formulari està publicat en l’apartat d’informació destacada de la seu electrònica de l’Agència, (https://sede.agenciatributaria.gob.es), i en ell únicament serà necessari emplenar les dades identificatives i domicili del sol·licitant i de les persones amb les quals conviu en la llar, així com un telèfon de contacte i el número de compte bancari per a fer efectiu el pagament de l’ajuda.

Fullets i vídeos explicatius

A més de poder comptar amb aqueixa informació bàsica de contrast inicial per a acabar de definir el formulari, l’altre motiu pel qual s’ha optat per la seua publicació a final de la setmana és donar un marge previ als sol·licitants que no estiguen donats d’alta en el sistema ‘Clau’, ni compten amb certificat electrònic, perquè realitzen aqueix senzill tràmit d’alta en ‘Clau’ per internet o videotelefonada evitant-se desplaçaments, o en les oficines de l’Agència o altres organismes públics.

L’alta en ‘Clau’ només requereix aportar les dades del DNI i un número de telèfon mòbil

Tota la informació necessària en relació amb aquest tràmit, així com la pròpia vinculada a l’ajuda dels 200 euros, es recollirà en fullets i vídeos explicatius que s’aniran publicant en la web de l’Agència. Al seu torn, ja està disponible en la web un bloc específic de preguntes freqüents sobre l’ajuda, i tot això es complementarà amb cartells informatius en les zones d’atenció al públic de les oficines en tot el territori.

Col·lectius de beneficiaris i requisits

L’ajuda es concreta en un pagament únic de 200 euros per a treballadors per compte propi o alié i aturats inscrits en l’oficina d’ocupació que residisquen en llars en els quals la suma de les rendes que perceben els convivents siga inferior a 14.000 euros en 2021 i el patrimoni dels quals, descomptant l’habitatge habitual, no supere els 43.196,4 euros.

El còmput d’ingressos i de patrimoni s’efectuarà de manera conjunta, considerant totes les persones que residisquen amb el beneficiari en un mateix domicili a data 1 de gener de 2022.

L’objecte d’aquest pagament únic és pal·liar l’efecte perjudicial en els preus ocasionat per la crisi energètica derivada de la invasió d’Ucraïna en situacions de vulnerabilitat econòmica no cobertes per altres prestacions de caràcter social.

En aquest sentit, l’increment de les pensions contributives ja es garanteix en línia amb la inflació, mentre que l’ingrés mínim vital i les pensions de jubilació i invalidesa no contributives ja es beneficien d’un increment extraordinari previst en el mateix Reial decret llei 11/2022.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.