Com sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baixos ingressos?

L’Agència Tributària ha posat hui a la disposició de tots els possibles beneficiaris el formulari en línia amb el qual sol·licitar l’ajuda de 200 euros per a persones amb baixos ingressos i patrimoni que estableix el Reial decret llei 11/2022, de 25 de juny. El formulari per a aquesta línia directa d’ajuda en pagament únic s’ha definit comptant amb la informació d’altres organismes públics que resulta necessària per a agilitar la tramitació de les sol·licituds.

D’aquesta manera, si bé el Reial decret estableix que els sol·licitants tenen temps fins al 30 de setembre per a sol·licitar l’ajuda i que l’Agència Tributària podrà realitzar els pagaments en els tres mesos següents, s’està treballant per a agilitar al màxim la tramitació de l’ajuda, la qual cosa requereix comptar amb una certa informació prèvia de contrast que l’Agència ja ha sol·licitat a altres organismes.

El formulari està publicat en l’apartat d’informació destacada de la seu electrònica de l’Agència, (https://sede.agenciatributaria.gob.es), i en ell únicament serà necessari emplenar les dades identificatives i domicili del sol·licitant i de les persones amb les quals conviu en la llar, així com un telèfon de contacte i el número de compte bancari per a fer efectiu el pagament de l’ajuda.

Fullets i vídeos explicatius

A més de poder comptar amb aqueixa informació bàsica de contrast inicial per a acabar de definir el formulari, l’altre motiu pel qual s’ha optat per la seua publicació a final de la setmana és donar un marge previ als sol·licitants que no estiguen donats d’alta en el sistema ‘Clau’, ni compten amb certificat electrònic, perquè realitzen aqueix senzill tràmit d’alta en ‘Clau’ per internet o videotelefonada evitant-se desplaçaments, o en les oficines de l’Agència o altres organismes públics.

L’alta en ‘Clau’ només requereix aportar les dades del DNI i un número de telèfon mòbil

Tota la informació necessària en relació amb aquest tràmit, així com la pròpia vinculada a l’ajuda dels 200 euros, es recollirà en fullets i vídeos explicatius que s’aniran publicant en la web de l’Agència. Al seu torn, ja està disponible en la web un bloc específic de preguntes freqüents sobre l’ajuda, i tot això es complementarà amb cartells informatius en les zones d’atenció al públic de les oficines en tot el territori.

Col·lectius de beneficiaris i requisits

L’ajuda es concreta en un pagament únic de 200 euros per a treballadors per compte propi o alié i aturats inscrits en l’oficina d’ocupació que residisquen en llars en els quals la suma de les rendes que perceben els convivents siga inferior a 14.000 euros en 2021 i el patrimoni dels quals, descomptant l’habitatge habitual, no supere els 43.196,4 euros.

El còmput d’ingressos i de patrimoni s’efectuarà de manera conjunta, considerant totes les persones que residisquen amb el beneficiari en un mateix domicili a data 1 de gener de 2022.

L’objecte d’aquest pagament únic és pal·liar l’efecte perjudicial en els preus ocasionat per la crisi energètica derivada de la invasió d’Ucraïna en situacions de vulnerabilitat econòmica no cobertes per altres prestacions de caràcter social.

En aquest sentit, l’increment de les pensions contributives ja es garanteix en línia amb la inflació, mentre que l’ingrés mínim vital i les pensions de jubilació i invalidesa no contributives ja es beneficien d’un increment extraordinari previst en el mateix Reial decret llei 11/2022.

Últimes notícies

Controlat l’incendi forestal de Polop després de calcinar 36 hectàrees

Els bombers han donat per controlat l’incendi forestal declarat dimarts en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina, que ha cremat unes 36 hectàrees. Les brigades continuen treballant a la zona per a apagar punts calents i evitar reproduccions.

El València afronta la visita a Sevilla amb fins a nou baixes

El València viatja este divendres al camp del Sevilla obligat a reaccionar en LALIGA EA Sports i ho farà amb fins a nou baixes per lesió si no hi ha canvis d’última hora.

Morant assegura que el PSPV posarà de nou l’educació pública al centre del Consell

Diana Morant pronostica que és l’última tornada a classe amb el PP al Consell i detalla quatre compromisos del PSPV per a reforçar l’educació pública des del pròxim curs.

El Levante perd Etta Eyong per a rebre el Barça al Ciutat de València

El Levante ha començat a preparar el partit de diumenge contra el FC Barcelona al Ciutat de València sense el davanter camerunés Etta Eyong, lesionat al recte anterior de la cama dreta. L’enfrontament correspon a la quarta jornada de LaLiga i es jugarà a les 16.15 hores.

Messi estudia comprar l’Eldense i l’Ajuntament d’Elda garantix el seu suport

L’alcalde d’Elda ha assegurat que el Club Deportivo Eldense continuarà rebent suport municipal si es materialitza l’entrada de Lionel Messi en la propietat. El consistori ja ha aportat més de quatre milions des de 2022 i veu l’operació com una oportunitat històrica per a la ciutat.

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.