10.2 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La telefonada inesperada que ha rebut Felip VI esta setmana

 

Zarzuela ha informat que el rei Felip havia estat parlant per telèfon amb la reina Isabel II. Esta és la tercera monarca amb la que s’ha connectat per via telefònica estos dies, després d’haver-ho fet de manera oficial amb el rei Mohamed de Marroc i l’emperador Naruhito del Japó.

 

A demés de comunicar-se amb diferents monarques, el rei Felip també s’ha posat en contacte amb altres caps d’Estat, com Donald Trump, o els primers ministres de Portugal, Itàlia, Alemanya, Àustria, Israel i Tunísia.

 

La conversa entre Felip VI i Isabel II

Casualment, la reina Isabel II complix hui mateix 94 anys, sense la seua família i confinada, ja que la monarca va considerar inadequat fer un festeig tradicional a causa de l’emergència de la COVID-19 en el seu país. Potser en la telefonada que li va fer Felip va haver una felicitació per avançat.

 

L’oportuna conversa de Felip ha servit per a donar ànims i oferir tot el seu suport al Regne Unit. El marit de Letícia podria haver sigut també un dels primers monarques en felicitar a la reina Isabel II pel seu aniversari.

 

També ha parlat amb el príncep Carles

Felip també va aprofitar el moment per a parlar amb el príncep Carles. El monarca va enviar els seus millors desitjos al príncep de Gal·les, després d’haver sigut un dels contagiats per coronavirus, malaltia que ja ha superat sense més contratemps, de manera que ja ha tornat a la faena.

 

Segur que la conversa va servir tant als espanyols com als britànics per a recollir tot el suport necessari de les nacions que estan patint greument les conseqüències del coronavirus. En Espanya ja són més de 20.000 les víctimes mortals, i més de 200.000 contagiats, una xifra que no deixa de pujar, encara que ho faja d’una manera menys accelerada respecte al dia anterior.

 

Cal destacar que hi ha vincles familiars entre Felip i la reina Isabel, ja que per molt estrany que parega, el rei emèrit Joan Carles compartix rebesàvia amb la reina britànica, la famosa Victòria I d’Anglaterra.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.