7.9 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

La telefonada inesperada que ha rebut Felip VI esta setmana

 

Zarzuela ha informat que el rei Felip havia estat parlant per telèfon amb la reina Isabel II. Esta és la tercera monarca amb la que s’ha connectat per via telefònica estos dies, després d’haver-ho fet de manera oficial amb el rei Mohamed de Marroc i l’emperador Naruhito del Japó.

 

A demés de comunicar-se amb diferents monarques, el rei Felip també s’ha posat en contacte amb altres caps d’Estat, com Donald Trump, o els primers ministres de Portugal, Itàlia, Alemanya, Àustria, Israel i Tunísia.

 

La conversa entre Felip VI i Isabel II

Casualment, la reina Isabel II complix hui mateix 94 anys, sense la seua família i confinada, ja que la monarca va considerar inadequat fer un festeig tradicional a causa de l’emergència de la COVID-19 en el seu país. Potser en la telefonada que li va fer Felip va haver una felicitació per avançat.

 

L’oportuna conversa de Felip ha servit per a donar ànims i oferir tot el seu suport al Regne Unit. El marit de Letícia podria haver sigut també un dels primers monarques en felicitar a la reina Isabel II pel seu aniversari.

 

També ha parlat amb el príncep Carles

Felip també va aprofitar el moment per a parlar amb el príncep Carles. El monarca va enviar els seus millors desitjos al príncep de Gal·les, després d’haver sigut un dels contagiats per coronavirus, malaltia que ja ha superat sense més contratemps, de manera que ja ha tornat a la faena.

 

Segur que la conversa va servir tant als espanyols com als britànics per a recollir tot el suport necessari de les nacions que estan patint greument les conseqüències del coronavirus. En Espanya ja són més de 20.000 les víctimes mortals, i més de 200.000 contagiats, una xifra que no deixa de pujar, encara que ho faja d’una manera menys accelerada respecte al dia anterior.

 

Cal destacar que hi ha vincles familiars entre Felip i la reina Isabel, ja que per molt estrany que parega, el rei emèrit Joan Carles compartix rebesàvia amb la reina britànica, la famosa Victòria I d’Anglaterra.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.