La telefonada inesperada que ha rebut Felip VI esta setmana

 

Zarzuela ha informat que el rei Felip havia estat parlant per telèfon amb la reina Isabel II. Esta és la tercera monarca amb la que s’ha connectat per via telefònica estos dies, després d’haver-ho fet de manera oficial amb el rei Mohamed de Marroc i l’emperador Naruhito del Japó.

 

A demés de comunicar-se amb diferents monarques, el rei Felip també s’ha posat en contacte amb altres caps d’Estat, com Donald Trump, o els primers ministres de Portugal, Itàlia, Alemanya, Àustria, Israel i Tunísia.

 

La conversa entre Felip VI i Isabel II

Casualment, la reina Isabel II complix hui mateix 94 anys, sense la seua família i confinada, ja que la monarca va considerar inadequat fer un festeig tradicional a causa de l’emergència de la COVID-19 en el seu país. Potser en la telefonada que li va fer Felip va haver una felicitació per avançat.

 

L’oportuna conversa de Felip ha servit per a donar ànims i oferir tot el seu suport al Regne Unit. El marit de Letícia podria haver sigut també un dels primers monarques en felicitar a la reina Isabel II pel seu aniversari.

 

També ha parlat amb el príncep Carles

Felip també va aprofitar el moment per a parlar amb el príncep Carles. El monarca va enviar els seus millors desitjos al príncep de Gal·les, després d’haver sigut un dels contagiats per coronavirus, malaltia que ja ha superat sense més contratemps, de manera que ja ha tornat a la faena.

 

Segur que la conversa va servir tant als espanyols com als britànics per a recollir tot el suport necessari de les nacions que estan patint greument les conseqüències del coronavirus. En Espanya ja són més de 20.000 les víctimes mortals, i més de 200.000 contagiats, una xifra que no deixa de pujar, encara que ho faja d’una manera menys accelerada respecte al dia anterior.

 

Cal destacar que hi ha vincles familiars entre Felip i la reina Isabel, ja que per molt estrany que parega, el rei emèrit Joan Carles compartix rebesàvia amb la reina britànica, la famosa Victòria I d’Anglaterra.

Últimes notícies

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.