La telefonada inesperada que ha rebut Felip VI esta setmana

 

Zarzuela ha informat que el rei Felip havia estat parlant per telèfon amb la reina Isabel II. Esta és la tercera monarca amb la que s’ha connectat per via telefònica estos dies, després d’haver-ho fet de manera oficial amb el rei Mohamed de Marroc i l’emperador Naruhito del Japó.

 

A demés de comunicar-se amb diferents monarques, el rei Felip també s’ha posat en contacte amb altres caps d’Estat, com Donald Trump, o els primers ministres de Portugal, Itàlia, Alemanya, Àustria, Israel i Tunísia.

 

La conversa entre Felip VI i Isabel II

Casualment, la reina Isabel II complix hui mateix 94 anys, sense la seua família i confinada, ja que la monarca va considerar inadequat fer un festeig tradicional a causa de l’emergència de la COVID-19 en el seu país. Potser en la telefonada que li va fer Felip va haver una felicitació per avançat.

 

L’oportuna conversa de Felip ha servit per a donar ànims i oferir tot el seu suport al Regne Unit. El marit de Letícia podria haver sigut també un dels primers monarques en felicitar a la reina Isabel II pel seu aniversari.

 

També ha parlat amb el príncep Carles

Felip també va aprofitar el moment per a parlar amb el príncep Carles. El monarca va enviar els seus millors desitjos al príncep de Gal·les, després d’haver sigut un dels contagiats per coronavirus, malaltia que ja ha superat sense més contratemps, de manera que ja ha tornat a la faena.

 

Segur que la conversa va servir tant als espanyols com als britànics per a recollir tot el suport necessari de les nacions que estan patint greument les conseqüències del coronavirus. En Espanya ja són més de 20.000 les víctimes mortals, i més de 200.000 contagiats, una xifra que no deixa de pujar, encara que ho faja d’una manera menys accelerada respecte al dia anterior.

 

Cal destacar que hi ha vincles familiars entre Felip i la reina Isabel, ja que per molt estrany que parega, el rei emèrit Joan Carles compartix rebesàvia amb la reina britànica, la famosa Victòria I d’Anglaterra.

Últimes notícies

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.