La telefonada inesperada que ha rebut Felip VI esta setmana

 

Zarzuela ha informat que el rei Felip havia estat parlant per telèfon amb la reina Isabel II. Esta és la tercera monarca amb la que s’ha connectat per via telefònica estos dies, després d’haver-ho fet de manera oficial amb el rei Mohamed de Marroc i l’emperador Naruhito del Japó.

 

A demés de comunicar-se amb diferents monarques, el rei Felip també s’ha posat en contacte amb altres caps d’Estat, com Donald Trump, o els primers ministres de Portugal, Itàlia, Alemanya, Àustria, Israel i Tunísia.

 

La conversa entre Felip VI i Isabel II

Casualment, la reina Isabel II complix hui mateix 94 anys, sense la seua família i confinada, ja que la monarca va considerar inadequat fer un festeig tradicional a causa de l’emergència de la COVID-19 en el seu país. Potser en la telefonada que li va fer Felip va haver una felicitació per avançat.

 

L’oportuna conversa de Felip ha servit per a donar ànims i oferir tot el seu suport al Regne Unit. El marit de Letícia podria haver sigut també un dels primers monarques en felicitar a la reina Isabel II pel seu aniversari.

 

També ha parlat amb el príncep Carles

Felip també va aprofitar el moment per a parlar amb el príncep Carles. El monarca va enviar els seus millors desitjos al príncep de Gal·les, després d’haver sigut un dels contagiats per coronavirus, malaltia que ja ha superat sense més contratemps, de manera que ja ha tornat a la faena.

 

Segur que la conversa va servir tant als espanyols com als britànics per a recollir tot el suport necessari de les nacions que estan patint greument les conseqüències del coronavirus. En Espanya ja són més de 20.000 les víctimes mortals, i més de 200.000 contagiats, una xifra que no deixa de pujar, encara que ho faja d’una manera menys accelerada respecte al dia anterior.

 

Cal destacar que hi ha vincles familiars entre Felip i la reina Isabel, ja que per molt estrany que parega, el rei emèrit Joan Carles compartix rebesàvia amb la reina britànica, la famosa Victòria I d’Anglaterra.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.