Li toca un premi de loteria 13 anys després de patir l’accident de metro de València

Una dona celebrant que li ha tocat la loteria

Alegria en Torrent, a on el sorteig de Reis va repartir 10 milions d’euros  | EFE

 

El propietari d’un bar de Torrent, en la comarca de l’Horta (València), que dilluns passat va repartir entre una trentena de clients 400.000 euros del tercer premi del sorteig extraordinari de Reis, va ser un dels 47 ferits de l’accident de metro del 3 de juliol de 2006 en València, a on van morir 43 persones.

 

«Hi ha coses roïnes i bones en la vida», assegura el portugués José Carlos Teixeira, l’amo del bar ‘El Portu’, que afirma que una de les coses bones és repartir un número premiat (el 26.706), del que també s’ha vist agraciat amb 25.000 euros.

 

La roïna, explica, «va ser que el 3 de juliol del 2006» va tindre la «desgràcia de l’accident de metro» amb el descarrilament en les proximitats de l’estació de Jesús. Sobre este sinistre detalla que va eixir viu i no li va passar res, però se li ha quedat «tot gravat en el cap. No s’oblida això, tot el que va passar en eixe moment».

 

Recorda que van estar una hora i cinc minuts tancats en el metro accidentat. «Intentem eixir i era impossible, ni els martells ni res funcionava, el d’emergències tampoc» i assegura que tot allò «era un caos».

 

Quan buscava una eixida es va trobar amb una xiqueta atrapada entre els ferros, a la que va agarrar en braços. «Es va agarrar al meu coll i vaig arrancar la porta del conductor per a eixir per ací», conta, encara que no estava ni el conductor ni la revisora perquè «es veu que van eixir llançats», a causa de l’accident.

 

«Van ser uns moments molt crítics», recorda José Carlos Teixeira, que explica que ara es troba «bastant bé». «Però ho tinc al cap, no se’n va, els meus amics m’animen, tinc una xica i ara faré un viatge al meu país per a passar allí uns dies».

 

Respecte al premi del sorteig de Reis, explica que va ser la seua parella qui va avisar de què havien repartit el número premiat i, a partir d’ací, van començar a cridar «a tot el món i, amb l’alegria del moment, es va muntar la festa i el telèfon no parava de sonar».

 

«El premi s’ha repartit a gent que el necessitava de veritat» i que a ell li ha fet «un gran favor», assegura Teixeira: «D’esta forma pague el meu préstec i m’ha eixit bé perquè tinc quasi signat el traspàs del bar. Millor per a mi encara».

 

Segons indica, «portàvem ací un any i mig malament, tot molt ajustat» però amb este premi «ha arribat l’alegria» a tots els clients d’un bar situat en una localitat, Torrent, de la que procedien moltes de les víctimes d’aquella tragèdia ferroviària.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.