Li toca un premi de loteria 13 anys després de patir l’accident de metro de València

Una dona celebrant que li ha tocat la loteria

Alegria en Torrent, a on el sorteig de Reis va repartir 10 milions d’euros  | EFE

 

El propietari d’un bar de Torrent, en la comarca de l’Horta (València), que dilluns passat va repartir entre una trentena de clients 400.000 euros del tercer premi del sorteig extraordinari de Reis, va ser un dels 47 ferits de l’accident de metro del 3 de juliol de 2006 en València, a on van morir 43 persones.

 

«Hi ha coses roïnes i bones en la vida», assegura el portugués José Carlos Teixeira, l’amo del bar ‘El Portu’, que afirma que una de les coses bones és repartir un número premiat (el 26.706), del que també s’ha vist agraciat amb 25.000 euros.

 

La roïna, explica, «va ser que el 3 de juliol del 2006» va tindre la «desgràcia de l’accident de metro» amb el descarrilament en les proximitats de l’estació de Jesús. Sobre este sinistre detalla que va eixir viu i no li va passar res, però se li ha quedat «tot gravat en el cap. No s’oblida això, tot el que va passar en eixe moment».

 

Recorda que van estar una hora i cinc minuts tancats en el metro accidentat. «Intentem eixir i era impossible, ni els martells ni res funcionava, el d’emergències tampoc» i assegura que tot allò «era un caos».

 

Quan buscava una eixida es va trobar amb una xiqueta atrapada entre els ferros, a la que va agarrar en braços. «Es va agarrar al meu coll i vaig arrancar la porta del conductor per a eixir per ací», conta, encara que no estava ni el conductor ni la revisora perquè «es veu que van eixir llançats», a causa de l’accident.

 

«Van ser uns moments molt crítics», recorda José Carlos Teixeira, que explica que ara es troba «bastant bé». «Però ho tinc al cap, no se’n va, els meus amics m’animen, tinc una xica i ara faré un viatge al meu país per a passar allí uns dies».

 

Respecte al premi del sorteig de Reis, explica que va ser la seua parella qui va avisar de què havien repartit el número premiat i, a partir d’ací, van començar a cridar «a tot el món i, amb l’alegria del moment, es va muntar la festa i el telèfon no parava de sonar».

 

«El premi s’ha repartit a gent que el necessitava de veritat» i que a ell li ha fet «un gran favor», assegura Teixeira: «D’esta forma pague el meu préstec i m’ha eixit bé perquè tinc quasi signat el traspàs del bar. Millor per a mi encara».

 

Segons indica, «portàvem ací un any i mig malament, tot molt ajustat» però amb este premi «ha arribat l’alegria» a tots els clients d’un bar situat en una localitat, Torrent, de la que procedien moltes de les víctimes d’aquella tragèdia ferroviària.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.