11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Li toca un premi de loteria 13 anys després de patir l’accident de metro de València

Una dona celebrant que li ha tocat la loteria

Alegria en Torrent, a on el sorteig de Reis va repartir 10 milions d’euros  | EFE

 

El propietari d’un bar de Torrent, en la comarca de l’Horta (València), que dilluns passat va repartir entre una trentena de clients 400.000 euros del tercer premi del sorteig extraordinari de Reis, va ser un dels 47 ferits de l’accident de metro del 3 de juliol de 2006 en València, a on van morir 43 persones.

 

«Hi ha coses roïnes i bones en la vida», assegura el portugués José Carlos Teixeira, l’amo del bar ‘El Portu’, que afirma que una de les coses bones és repartir un número premiat (el 26.706), del que també s’ha vist agraciat amb 25.000 euros.

 

La roïna, explica, «va ser que el 3 de juliol del 2006» va tindre la «desgràcia de l’accident de metro» amb el descarrilament en les proximitats de l’estació de Jesús. Sobre este sinistre detalla que va eixir viu i no li va passar res, però se li ha quedat «tot gravat en el cap. No s’oblida això, tot el que va passar en eixe moment».

 

Recorda que van estar una hora i cinc minuts tancats en el metro accidentat. «Intentem eixir i era impossible, ni els martells ni res funcionava, el d’emergències tampoc» i assegura que tot allò «era un caos».

 

Quan buscava una eixida es va trobar amb una xiqueta atrapada entre els ferros, a la que va agarrar en braços. «Es va agarrar al meu coll i vaig arrancar la porta del conductor per a eixir per ací», conta, encara que no estava ni el conductor ni la revisora perquè «es veu que van eixir llançats», a causa de l’accident.

 

«Van ser uns moments molt crítics», recorda José Carlos Teixeira, que explica que ara es troba «bastant bé». «Però ho tinc al cap, no se’n va, els meus amics m’animen, tinc una xica i ara faré un viatge al meu país per a passar allí uns dies».

 

Respecte al premi del sorteig de Reis, explica que va ser la seua parella qui va avisar de què havien repartit el número premiat i, a partir d’ací, van començar a cridar «a tot el món i, amb l’alegria del moment, es va muntar la festa i el telèfon no parava de sonar».

 

«El premi s’ha repartit a gent que el necessitava de veritat» i que a ell li ha fet «un gran favor», assegura Teixeira: «D’esta forma pague el meu préstec i m’ha eixit bé perquè tinc quasi signat el traspàs del bar. Millor per a mi encara».

 

Segons indica, «portàvem ací un any i mig malament, tot molt ajustat» però amb este premi «ha arribat l’alegria» a tots els clients d’un bar situat en una localitat, Torrent, de la que procedien moltes de les víctimes d’aquella tragèdia ferroviària.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.