València obri el termini de sol·licitud de les ajudes per al menjador escolar 2022-2023

Fins al pròxim 23 de maig, està obert el termini per sol·licitar les ajudes que atorga l’Ajuntament de València per a sufragar les despeses de menjador escolar del curs 2022-2023.

En conjunt, el consistori destina 2.770.200 euros a esta partida. La regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, ha explicat que “des de l’Ajuntament de València fem, de nou, una aposta històrica per les ajudes de menjador per als xiquets i xiquetes de la ciutat, tornant a incrementar la partida pressupostària dedicada a esta qüestió, així com augmentant el llindar de renda per poder-les sol·licitar i, per tant, abastant més famílies que es poden beneficiar de la beca”.

D’altra banda, enguany també tenen accés directe a les ajudes no només les famílies beneficiàries de renda valenciana d’inclusió i les famílies acollidores, sinó també els fills i filles de víctimes de violència de gènere. Estes famílies han de complir amb els requisits d’empadronament i de matrícula en alguna escola de les previstes en la convocatòria, sense obligació de complir amb cap requisit econòmic”, ha continuat explicant la regidora.

Podran concórrer a les ajudes els xiquets i xiquetes de 0 a 5 anys escolaritzats en guarderies o escoles infantils, llevat dels que disposen de servei gratuït de menjador o tinguen concertat el segon cicle d’educació infantil, i els menuts matriculats en escoles privades amb concert educatiu i que cursen educació infantil de 0, 1 i 2 anys. Els centres educatius dels menors sol·licitants han d’estar ubicats al terme municipal de València.

Les ajudes per a sufragar despeses de menjador escolar tenen com a objectiu promoure l’escolarització infantil no obligatòria mitjançant el suport a l’alimentació de xiquets i xiquetes, especialment de famílies en situació de dificultat econòmica o amb circumstàncies socials desfavorables, entre les quals les famílies monoparentals, les que pateixen situacions de dependència o diversitat funcional, aquelles amb membres en situació de desocupació o les que han patit casos de violència de gènere, entre d’altres.

La Regidoria va rebre 4.117 sol·licituds en la convocatòria anterior. Es tracta d’una línia d’ajudes oberta a tot el municipi de València i, per tant, a tots els ciutadans i ciutadanes amb empadronament a la ciutat. L’Ajuntament ha establert la quantia de 4,5 euros per dia i menor.

El període de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals i conclou el pròxim 23 de maig. Tot i això, s’estableix un termini extraordinari fins al 31 de març de 2023 per a aquells xiquets i xiquetes nascuts, acollits, adoptats o que s’hagen traslladat a viure a València amb posterioritat a la finalització del termini ordinari de sol·licituds.

Les instàncies per a la sol·licitud així com la documentació exigida poden presentar-se mitjançant la seu electrònica municipal i en els registres municipals de l’Ajuntament de València.
Podeu consultar les bases de la convocatòria i descarregar els formularis en la pàgina web municipal https://bit.ly/3kEPf64.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.