València obri el termini de sol·licitud de les ajudes per al menjador escolar 2022-2023

Fins al pròxim 23 de maig, està obert el termini per sol·licitar les ajudes que atorga l’Ajuntament de València per a sufragar les despeses de menjador escolar del curs 2022-2023.

En conjunt, el consistori destina 2.770.200 euros a esta partida. La regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, ha explicat que “des de l’Ajuntament de València fem, de nou, una aposta històrica per les ajudes de menjador per als xiquets i xiquetes de la ciutat, tornant a incrementar la partida pressupostària dedicada a esta qüestió, així com augmentant el llindar de renda per poder-les sol·licitar i, per tant, abastant més famílies que es poden beneficiar de la beca”.

D’altra banda, enguany també tenen accés directe a les ajudes no només les famílies beneficiàries de renda valenciana d’inclusió i les famílies acollidores, sinó també els fills i filles de víctimes de violència de gènere. Estes famílies han de complir amb els requisits d’empadronament i de matrícula en alguna escola de les previstes en la convocatòria, sense obligació de complir amb cap requisit econòmic”, ha continuat explicant la regidora.

Podran concórrer a les ajudes els xiquets i xiquetes de 0 a 5 anys escolaritzats en guarderies o escoles infantils, llevat dels que disposen de servei gratuït de menjador o tinguen concertat el segon cicle d’educació infantil, i els menuts matriculats en escoles privades amb concert educatiu i que cursen educació infantil de 0, 1 i 2 anys. Els centres educatius dels menors sol·licitants han d’estar ubicats al terme municipal de València.

Les ajudes per a sufragar despeses de menjador escolar tenen com a objectiu promoure l’escolarització infantil no obligatòria mitjançant el suport a l’alimentació de xiquets i xiquetes, especialment de famílies en situació de dificultat econòmica o amb circumstàncies socials desfavorables, entre les quals les famílies monoparentals, les que pateixen situacions de dependència o diversitat funcional, aquelles amb membres en situació de desocupació o les que han patit casos de violència de gènere, entre d’altres.

La Regidoria va rebre 4.117 sol·licituds en la convocatòria anterior. Es tracta d’una línia d’ajudes oberta a tot el municipi de València i, per tant, a tots els ciutadans i ciutadanes amb empadronament a la ciutat. L’Ajuntament ha establert la quantia de 4,5 euros per dia i menor.

El període de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals i conclou el pròxim 23 de maig. Tot i això, s’estableix un termini extraordinari fins al 31 de març de 2023 per a aquells xiquets i xiquetes nascuts, acollits, adoptats o que s’hagen traslladat a viure a València amb posterioritat a la finalització del termini ordinari de sol·licituds.

Les instàncies per a la sol·licitud així com la documentació exigida poden presentar-se mitjançant la seu electrònica municipal i en els registres municipals de l’Ajuntament de València.
Podeu consultar les bases de la convocatòria i descarregar els formularis en la pàgina web municipal https://bit.ly/3kEPf64.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.