València obri el termini de sol·licitud de les ajudes per al menjador escolar 2022-2023

Fins al pròxim 23 de maig, està obert el termini per sol·licitar les ajudes que atorga l’Ajuntament de València per a sufragar les despeses de menjador escolar del curs 2022-2023.

En conjunt, el consistori destina 2.770.200 euros a esta partida. La regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, ha explicat que “des de l’Ajuntament de València fem, de nou, una aposta històrica per les ajudes de menjador per als xiquets i xiquetes de la ciutat, tornant a incrementar la partida pressupostària dedicada a esta qüestió, així com augmentant el llindar de renda per poder-les sol·licitar i, per tant, abastant més famílies que es poden beneficiar de la beca”.

D’altra banda, enguany també tenen accés directe a les ajudes no només les famílies beneficiàries de renda valenciana d’inclusió i les famílies acollidores, sinó també els fills i filles de víctimes de violència de gènere. Estes famílies han de complir amb els requisits d’empadronament i de matrícula en alguna escola de les previstes en la convocatòria, sense obligació de complir amb cap requisit econòmic”, ha continuat explicant la regidora.

Podran concórrer a les ajudes els xiquets i xiquetes de 0 a 5 anys escolaritzats en guarderies o escoles infantils, llevat dels que disposen de servei gratuït de menjador o tinguen concertat el segon cicle d’educació infantil, i els menuts matriculats en escoles privades amb concert educatiu i que cursen educació infantil de 0, 1 i 2 anys. Els centres educatius dels menors sol·licitants han d’estar ubicats al terme municipal de València.

Les ajudes per a sufragar despeses de menjador escolar tenen com a objectiu promoure l’escolarització infantil no obligatòria mitjançant el suport a l’alimentació de xiquets i xiquetes, especialment de famílies en situació de dificultat econòmica o amb circumstàncies socials desfavorables, entre les quals les famílies monoparentals, les que pateixen situacions de dependència o diversitat funcional, aquelles amb membres en situació de desocupació o les que han patit casos de violència de gènere, entre d’altres.

La Regidoria va rebre 4.117 sol·licituds en la convocatòria anterior. Es tracta d’una línia d’ajudes oberta a tot el municipi de València i, per tant, a tots els ciutadans i ciutadanes amb empadronament a la ciutat. L’Ajuntament ha establert la quantia de 4,5 euros per dia i menor.

El període de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals i conclou el pròxim 23 de maig. Tot i això, s’estableix un termini extraordinari fins al 31 de març de 2023 per a aquells xiquets i xiquetes nascuts, acollits, adoptats o que s’hagen traslladat a viure a València amb posterioritat a la finalització del termini ordinari de sol·licituds.

Les instàncies per a la sol·licitud així com la documentació exigida poden presentar-se mitjançant la seu electrònica municipal i en els registres municipals de l’Ajuntament de València.
Podeu consultar les bases de la convocatòria i descarregar els formularis en la pàgina web municipal https://bit.ly/3kEPf64.

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.