17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

València obri el termini de sol·licitud de les ajudes per al menjador escolar 2022-2023

Fins al pròxim 23 de maig, està obert el termini per sol·licitar les ajudes que atorga l’Ajuntament de València per a sufragar les despeses de menjador escolar del curs 2022-2023.

En conjunt, el consistori destina 2.770.200 euros a esta partida. La regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, ha explicat que “des de l’Ajuntament de València fem, de nou, una aposta històrica per les ajudes de menjador per als xiquets i xiquetes de la ciutat, tornant a incrementar la partida pressupostària dedicada a esta qüestió, així com augmentant el llindar de renda per poder-les sol·licitar i, per tant, abastant més famílies que es poden beneficiar de la beca”.

D’altra banda, enguany també tenen accés directe a les ajudes no només les famílies beneficiàries de renda valenciana d’inclusió i les famílies acollidores, sinó també els fills i filles de víctimes de violència de gènere. Estes famílies han de complir amb els requisits d’empadronament i de matrícula en alguna escola de les previstes en la convocatòria, sense obligació de complir amb cap requisit econòmic”, ha continuat explicant la regidora.

Podran concórrer a les ajudes els xiquets i xiquetes de 0 a 5 anys escolaritzats en guarderies o escoles infantils, llevat dels que disposen de servei gratuït de menjador o tinguen concertat el segon cicle d’educació infantil, i els menuts matriculats en escoles privades amb concert educatiu i que cursen educació infantil de 0, 1 i 2 anys. Els centres educatius dels menors sol·licitants han d’estar ubicats al terme municipal de València.

Les ajudes per a sufragar despeses de menjador escolar tenen com a objectiu promoure l’escolarització infantil no obligatòria mitjançant el suport a l’alimentació de xiquets i xiquetes, especialment de famílies en situació de dificultat econòmica o amb circumstàncies socials desfavorables, entre les quals les famílies monoparentals, les que pateixen situacions de dependència o diversitat funcional, aquelles amb membres en situació de desocupació o les que han patit casos de violència de gènere, entre d’altres.

La Regidoria va rebre 4.117 sol·licituds en la convocatòria anterior. Es tracta d’una línia d’ajudes oberta a tot el municipi de València i, per tant, a tots els ciutadans i ciutadanes amb empadronament a la ciutat. L’Ajuntament ha establert la quantia de 4,5 euros per dia i menor.

El període de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals i conclou el pròxim 23 de maig. Tot i això, s’estableix un termini extraordinari fins al 31 de març de 2023 per a aquells xiquets i xiquetes nascuts, acollits, adoptats o que s’hagen traslladat a viure a València amb posterioritat a la finalització del termini ordinari de sol·licituds.

Les instàncies per a la sol·licitud així com la documentació exigida poden presentar-se mitjançant la seu electrònica municipal i en els registres municipals de l’Ajuntament de València.
Podeu consultar les bases de la convocatòria i descarregar els formularis en la pàgina web municipal https://bit.ly/3kEPf64.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.