València obri el termini de sol·licitud de les ajudes per al menjador escolar 2022-2023

Fins al pròxim 23 de maig, està obert el termini per sol·licitar les ajudes que atorga l’Ajuntament de València per a sufragar les despeses de menjador escolar del curs 2022-2023.

En conjunt, el consistori destina 2.770.200 euros a esta partida. La regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, ha explicat que “des de l’Ajuntament de València fem, de nou, una aposta històrica per les ajudes de menjador per als xiquets i xiquetes de la ciutat, tornant a incrementar la partida pressupostària dedicada a esta qüestió, així com augmentant el llindar de renda per poder-les sol·licitar i, per tant, abastant més famílies que es poden beneficiar de la beca”.

D’altra banda, enguany també tenen accés directe a les ajudes no només les famílies beneficiàries de renda valenciana d’inclusió i les famílies acollidores, sinó també els fills i filles de víctimes de violència de gènere. Estes famílies han de complir amb els requisits d’empadronament i de matrícula en alguna escola de les previstes en la convocatòria, sense obligació de complir amb cap requisit econòmic”, ha continuat explicant la regidora.

Podran concórrer a les ajudes els xiquets i xiquetes de 0 a 5 anys escolaritzats en guarderies o escoles infantils, llevat dels que disposen de servei gratuït de menjador o tinguen concertat el segon cicle d’educació infantil, i els menuts matriculats en escoles privades amb concert educatiu i que cursen educació infantil de 0, 1 i 2 anys. Els centres educatius dels menors sol·licitants han d’estar ubicats al terme municipal de València.

Les ajudes per a sufragar despeses de menjador escolar tenen com a objectiu promoure l’escolarització infantil no obligatòria mitjançant el suport a l’alimentació de xiquets i xiquetes, especialment de famílies en situació de dificultat econòmica o amb circumstàncies socials desfavorables, entre les quals les famílies monoparentals, les que pateixen situacions de dependència o diversitat funcional, aquelles amb membres en situació de desocupació o les que han patit casos de violència de gènere, entre d’altres.

La Regidoria va rebre 4.117 sol·licituds en la convocatòria anterior. Es tracta d’una línia d’ajudes oberta a tot el municipi de València i, per tant, a tots els ciutadans i ciutadanes amb empadronament a la ciutat. L’Ajuntament ha establert la quantia de 4,5 euros per dia i menor.

El període de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals i conclou el pròxim 23 de maig. Tot i això, s’estableix un termini extraordinari fins al 31 de març de 2023 per a aquells xiquets i xiquetes nascuts, acollits, adoptats o que s’hagen traslladat a viure a València amb posterioritat a la finalització del termini ordinari de sol·licituds.

Les instàncies per a la sol·licitud així com la documentació exigida poden presentar-se mitjançant la seu electrònica municipal i en els registres municipals de l’Ajuntament de València.
Podeu consultar les bases de la convocatòria i descarregar els formularis en la pàgina web municipal https://bit.ly/3kEPf64.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU