València demana la col·laboració ciutadana perquè cap persona sense llar dorma al ras

L’Ajuntament compta en estos moments amb 715 places per façalitar un allotjament nocturn a les persones sense llar i vol que cap dorma al carrer i patisca l’actual “gran” baixada de temperatures registrada a la ciutat.

Per esta raó, demana la col·laboració ciutadana i pregueu que qualsevol que s’adone d’una situació d’este tipus truque al 092, que és el telèfon de referència.

Esta crida l’ha fet pública hui la regidora de Serveis Socials, Isabel Lozano, en aclarir que amb motiu de l’anomenada ‘Operació fred‘ hi ha, a més, quatre recursos extraordinaris. Dos, el Centre municipal d’Atenció a Emergències Socials (CAES) i el Centre per a persones en situació de sense llar “El Carme”, fins i tot admeten mascotes. Els altres dos són el Poliesportiu del Cabanyal i el Centre a la nit “El Mussol”.

La regidora Isabel Lozano ha recordat que l’Operació fred’, que està en marxa des del passat 25 de novembre, s’ha intensificat estos dies amb l’activació de nous recursos municipals com ara el Poliesportiu del Cabanyal, on s’han habilitat 30 de les 90 places extraordinàries que s’han afegit a les 625 ordinàries disponibles a la ciutat.

També ha destacat que el Centre a la nit “El Mussol”, destinat a persones majors de 18 anys sense llar que es troben a situació d’exclusió social amb problemàtiques associades de consum d’alcohol o drogues i/o salut mental, també s’inclouen a la xarxa normalitzada d’albergs de què es disposa a la ciutat de València.

“En general, a més d’allotjament, tots els albergs donen a les persones sense llar sopar, dinar, i aliments en general, així com medicaments, elements d’higiene i roba”, ha ressaltat la regidora, que ha afegit que la Regidoria de Serveis Socials i diferents entitats socials, també treballen per mantindre’n una relació amb algunes d’estes persones i poder-les ajudar més enllà del moment d’urgència.

“És a dir, estes atencions permeten establir una connexió més estreta amb les persones que viuen als carrers i derivar-les a processos d’inserció i formació per aconseguir-ne la inclusió social”, ha conclòs.

Últimes notícies

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.

El Oceanogràfic inaugura una galeria interactiva sobre l’Àrtic amb il·lustradors afectats per la dana

El Oceanogràfic de València estrena una galeria interactiva a l'aire lliure en la zona de l'Àrtic, creada al costat d'il·lustradors locals afectats per la dana de 2024, que combina art, divulgació científica i joc per a explicar la fragilitat dels ecosistemes polars.

El fred del cap de setmana donarà pas a un temps primaveral fins al Divendres Sant en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana fred i desapacible pel vent, abans d'un ambient clarament primaveral fins al Divendres Sant, amb temperatures suaus i poques núvols.

El Consell veu amb Arcadi España en Hisenda el moment clau per a un finançament just

El vicepresident segon del Consell, José Díez, considera que el nomenament d'Arcadi España com a ministre d'Hisenda obri una oportunitat decisiva per a aconseguir un finançament autonòmic just i un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Díez defén a Camarero i subratlla que l’oposició no va protestar en Les Corts

El vicepresident segon del Consell, José Díez, sosté que cap grup de l'oposició va protestar en el ple de Les Corts per les paraules de Susana Camarero sobre prostitutes en el Govern.

Anecoop marca rècord de facturació amb 986,6 milions en la campanya 2024-2025

Anecoop aconseguix un màxim històric de facturació de 986,6 milions d'euros en la campanya 2024-2025 i eleva a 1.166 milions la xifra combinada del seu grup malgrat una campanya marcada per la dana i altres adversitats.