València demana la col·laboració ciutadana perquè cap persona sense llar dorma al ras

L’Ajuntament compta en estos moments amb 715 places per façalitar un allotjament nocturn a les persones sense llar i vol que cap dorma al carrer i patisca l’actual “gran” baixada de temperatures registrada a la ciutat.

Per esta raó, demana la col·laboració ciutadana i pregueu que qualsevol que s’adone d’una situació d’este tipus truque al 092, que és el telèfon de referència.

Esta crida l’ha fet pública hui la regidora de Serveis Socials, Isabel Lozano, en aclarir que amb motiu de l’anomenada ‘Operació fred‘ hi ha, a més, quatre recursos extraordinaris. Dos, el Centre municipal d’Atenció a Emergències Socials (CAES) i el Centre per a persones en situació de sense llar “El Carme”, fins i tot admeten mascotes. Els altres dos són el Poliesportiu del Cabanyal i el Centre a la nit “El Mussol”.

La regidora Isabel Lozano ha recordat que l’Operació fred’, que està en marxa des del passat 25 de novembre, s’ha intensificat estos dies amb l’activació de nous recursos municipals com ara el Poliesportiu del Cabanyal, on s’han habilitat 30 de les 90 places extraordinàries que s’han afegit a les 625 ordinàries disponibles a la ciutat.

També ha destacat que el Centre a la nit “El Mussol”, destinat a persones majors de 18 anys sense llar que es troben a situació d’exclusió social amb problemàtiques associades de consum d’alcohol o drogues i/o salut mental, també s’inclouen a la xarxa normalitzada d’albergs de què es disposa a la ciutat de València.

“En general, a més d’allotjament, tots els albergs donen a les persones sense llar sopar, dinar, i aliments en general, així com medicaments, elements d’higiene i roba”, ha ressaltat la regidora, que ha afegit que la Regidoria de Serveis Socials i diferents entitats socials, també treballen per mantindre’n una relació amb algunes d’estes persones i poder-les ajudar més enllà del moment d’urgència.

“És a dir, estes atencions permeten establir una connexió més estreta amb les persones que viuen als carrers i derivar-les a processos d’inserció i formació per aconseguir-ne la inclusió social”, ha conclòs.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.