València demana la col·laboració ciutadana perquè cap persona sense llar dorma al ras

L’Ajuntament compta en estos moments amb 715 places per façalitar un allotjament nocturn a les persones sense llar i vol que cap dorma al carrer i patisca l’actual “gran” baixada de temperatures registrada a la ciutat.

Per esta raó, demana la col·laboració ciutadana i pregueu que qualsevol que s’adone d’una situació d’este tipus truque al 092, que és el telèfon de referència.

Esta crida l’ha fet pública hui la regidora de Serveis Socials, Isabel Lozano, en aclarir que amb motiu de l’anomenada ‘Operació fred‘ hi ha, a més, quatre recursos extraordinaris. Dos, el Centre municipal d’Atenció a Emergències Socials (CAES) i el Centre per a persones en situació de sense llar “El Carme”, fins i tot admeten mascotes. Els altres dos són el Poliesportiu del Cabanyal i el Centre a la nit “El Mussol”.

La regidora Isabel Lozano ha recordat que l’Operació fred’, que està en marxa des del passat 25 de novembre, s’ha intensificat estos dies amb l’activació de nous recursos municipals com ara el Poliesportiu del Cabanyal, on s’han habilitat 30 de les 90 places extraordinàries que s’han afegit a les 625 ordinàries disponibles a la ciutat.

També ha destacat que el Centre a la nit “El Mussol”, destinat a persones majors de 18 anys sense llar que es troben a situació d’exclusió social amb problemàtiques associades de consum d’alcohol o drogues i/o salut mental, també s’inclouen a la xarxa normalitzada d’albergs de què es disposa a la ciutat de València.

“En general, a més d’allotjament, tots els albergs donen a les persones sense llar sopar, dinar, i aliments en general, així com medicaments, elements d’higiene i roba”, ha ressaltat la regidora, que ha afegit que la Regidoria de Serveis Socials i diferents entitats socials, també treballen per mantindre’n una relació amb algunes d’estes persones i poder-les ajudar més enllà del moment d’urgència.

“És a dir, estes atencions permeten establir una connexió més estreta amb les persones que viuen als carrers i derivar-les a processos d’inserció i formació per aconseguir-ne la inclusió social”, ha conclòs.

Últimes notícies

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.