11.8 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

València demana la col·laboració ciutadana perquè cap persona sense llar dorma al ras

L’Ajuntament compta en estos moments amb 715 places per façalitar un allotjament nocturn a les persones sense llar i vol que cap dorma al carrer i patisca l’actual “gran” baixada de temperatures registrada a la ciutat.

Per esta raó, demana la col·laboració ciutadana i pregueu que qualsevol que s’adone d’una situació d’este tipus truque al 092, que és el telèfon de referència.

Esta crida l’ha fet pública hui la regidora de Serveis Socials, Isabel Lozano, en aclarir que amb motiu de l’anomenada ‘Operació fred‘ hi ha, a més, quatre recursos extraordinaris. Dos, el Centre municipal d’Atenció a Emergències Socials (CAES) i el Centre per a persones en situació de sense llar “El Carme”, fins i tot admeten mascotes. Els altres dos són el Poliesportiu del Cabanyal i el Centre a la nit “El Mussol”.

La regidora Isabel Lozano ha recordat que l’Operació fred’, que està en marxa des del passat 25 de novembre, s’ha intensificat estos dies amb l’activació de nous recursos municipals com ara el Poliesportiu del Cabanyal, on s’han habilitat 30 de les 90 places extraordinàries que s’han afegit a les 625 ordinàries disponibles a la ciutat.

També ha destacat que el Centre a la nit “El Mussol”, destinat a persones majors de 18 anys sense llar que es troben a situació d’exclusió social amb problemàtiques associades de consum d’alcohol o drogues i/o salut mental, també s’inclouen a la xarxa normalitzada d’albergs de què es disposa a la ciutat de València.

“En general, a més d’allotjament, tots els albergs donen a les persones sense llar sopar, dinar, i aliments en general, així com medicaments, elements d’higiene i roba”, ha ressaltat la regidora, que ha afegit que la Regidoria de Serveis Socials i diferents entitats socials, també treballen per mantindre’n una relació amb algunes d’estes persones i poder-les ajudar més enllà del moment d’urgència.

“És a dir, estes atencions permeten establir una connexió més estreta amb les persones que viuen als carrers i derivar-les a processos d’inserció i formació per aconseguir-ne la inclusió social”, ha conclòs.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.