València demana la col·laboració ciutadana perquè cap persona sense llar dorma al ras

L’Ajuntament compta en estos moments amb 715 places per façalitar un allotjament nocturn a les persones sense llar i vol que cap dorma al carrer i patisca l’actual “gran” baixada de temperatures registrada a la ciutat.

Per esta raó, demana la col·laboració ciutadana i pregueu que qualsevol que s’adone d’una situació d’este tipus truque al 092, que és el telèfon de referència.

Esta crida l’ha fet pública hui la regidora de Serveis Socials, Isabel Lozano, en aclarir que amb motiu de l’anomenada ‘Operació fred‘ hi ha, a més, quatre recursos extraordinaris. Dos, el Centre municipal d’Atenció a Emergències Socials (CAES) i el Centre per a persones en situació de sense llar “El Carme”, fins i tot admeten mascotes. Els altres dos són el Poliesportiu del Cabanyal i el Centre a la nit “El Mussol”.

La regidora Isabel Lozano ha recordat que l’Operació fred’, que està en marxa des del passat 25 de novembre, s’ha intensificat estos dies amb l’activació de nous recursos municipals com ara el Poliesportiu del Cabanyal, on s’han habilitat 30 de les 90 places extraordinàries que s’han afegit a les 625 ordinàries disponibles a la ciutat.

També ha destacat que el Centre a la nit “El Mussol”, destinat a persones majors de 18 anys sense llar que es troben a situació d’exclusió social amb problemàtiques associades de consum d’alcohol o drogues i/o salut mental, també s’inclouen a la xarxa normalitzada d’albergs de què es disposa a la ciutat de València.

“En general, a més d’allotjament, tots els albergs donen a les persones sense llar sopar, dinar, i aliments en general, així com medicaments, elements d’higiene i roba”, ha ressaltat la regidora, que ha afegit que la Regidoria de Serveis Socials i diferents entitats socials, també treballen per mantindre’n una relació amb algunes d’estes persones i poder-les ajudar més enllà del moment d’urgència.

“És a dir, estes atencions permeten establir una connexió més estreta amb les persones que viuen als carrers i derivar-les a processos d’inserció i formació per aconseguir-ne la inclusió social”, ha conclòs.

Últimes notícies

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.