Més de 750.000 valencians aniran gratis al dentista

La nova reforma en la cartera de serveis del Sistema Nacional de Salut amplia des d’aquesta setmana les prestacions de salut bucodental i possibilitarà que més de 750.000 valencians puguen anar al dentista de manera gratuïta.

El Consell de Ministres va aprovar aquest dimarts el repartiment de 44 milions d’euros entre les Comunitats Autònomes.

Carolina Darias, titular del ministeri de Sanitat, va confirmar que serà “una de les millores amb major impacte en aquesta legislatura” i beneficiarà “de manera especial” a “més de 7 milions de persones” a Espanya. “Es tracta de la inclusió de l’assistència odontològica pública, de qualitat, universal i gratuïta a la població amb independència del lloc on resideixen i dels recursos econòmics que tinguen i prioritzant els grups vulnerables”, va explicar la ministra.

El pla d’ampliació es dirigeix a quatre col·lectius prioritaris: els menors de 14 anys, les embarassades, les persones amb discapacitat i amb càncer cérvico-facial. En el cas dels xiquets, es diferencia entre els 0 i els 5 anys i dels 6 als 14 i s’inclouen per a ells revisions periòdiques i la determinació de risc de càries, tant si tenen dents de llet com si ja han canviat la dentadura definitiva.

Com a mesures de prevenció de les càries, se’ls aplicaran substàncies remineralitzants i antisèptiques. A més, es cobriran de manera gratuïta els empastaments en la dentadura definitiva i “actuacions de mínima intervenció” quan encara es tracte de dents de llet.

Una ampliació de serveis notable respecte a l’actual i que repercutirà en uns 750.000 valencians, segons l’estimació de Ril Estudi, agència de màrqueting i comunicació digital especialitzada en salut bucodental.

Andalusia serà la Comunitat Autònoma que més fons reba enguany, amb un total de 9,08 milions d’euros, seguida de Catalunya (7,9) i Madrid (6,7). La Comunitat Valenciana, per part seua, percebrà entorn de 4,5 milions d’euros.

La població afectada per províncies en la Comunitat

La província de la Comunitat Valenciana que més es beneficiarà d’aquesta mesura serà València, amb quasi 380.000 persones que es podran acollir a aquesta nova prestació. Li segueixen Alacant (280.000) i Castelló (90.000).

La mesura entrarà en vigor de manera gradual i, abans de final d’any, els xiquets d’entre 6 i 14 anys ja podran accedir a aquesta nova prestació. Sis mesos després, per a mediats del 2023, la nova normativa ja afectarà les persones amb discapacitat. La resta de col·lectius estaran coberts abans de finals del pròxim any.

Últimes notícies

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.