Més de 750.000 valencians aniran gratis al dentista

La nova reforma en la cartera de serveis del Sistema Nacional de Salut amplia des d’aquesta setmana les prestacions de salut bucodental i possibilitarà que més de 750.000 valencians puguen anar al dentista de manera gratuïta.

El Consell de Ministres va aprovar aquest dimarts el repartiment de 44 milions d’euros entre les Comunitats Autònomes.

Carolina Darias, titular del ministeri de Sanitat, va confirmar que serà “una de les millores amb major impacte en aquesta legislatura” i beneficiarà “de manera especial” a “més de 7 milions de persones” a Espanya. “Es tracta de la inclusió de l’assistència odontològica pública, de qualitat, universal i gratuïta a la població amb independència del lloc on resideixen i dels recursos econòmics que tinguen i prioritzant els grups vulnerables”, va explicar la ministra.

El pla d’ampliació es dirigeix a quatre col·lectius prioritaris: els menors de 14 anys, les embarassades, les persones amb discapacitat i amb càncer cérvico-facial. En el cas dels xiquets, es diferencia entre els 0 i els 5 anys i dels 6 als 14 i s’inclouen per a ells revisions periòdiques i la determinació de risc de càries, tant si tenen dents de llet com si ja han canviat la dentadura definitiva.

Com a mesures de prevenció de les càries, se’ls aplicaran substàncies remineralitzants i antisèptiques. A més, es cobriran de manera gratuïta els empastaments en la dentadura definitiva i “actuacions de mínima intervenció” quan encara es tracte de dents de llet.

Una ampliació de serveis notable respecte a l’actual i que repercutirà en uns 750.000 valencians, segons l’estimació de Ril Estudi, agència de màrqueting i comunicació digital especialitzada en salut bucodental.

Andalusia serà la Comunitat Autònoma que més fons reba enguany, amb un total de 9,08 milions d’euros, seguida de Catalunya (7,9) i Madrid (6,7). La Comunitat Valenciana, per part seua, percebrà entorn de 4,5 milions d’euros.

La població afectada per províncies en la Comunitat

La província de la Comunitat Valenciana que més es beneficiarà d’aquesta mesura serà València, amb quasi 380.000 persones que es podran acollir a aquesta nova prestació. Li segueixen Alacant (280.000) i Castelló (90.000).

La mesura entrarà en vigor de manera gradual i, abans de final d’any, els xiquets d’entre 6 i 14 anys ja podran accedir a aquesta nova prestació. Sis mesos després, per a mediats del 2023, la nova normativa ja afectarà les persones amb discapacitat. La resta de col·lectius estaran coberts abans de finals del pròxim any.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.