Més de 750.000 valencians aniran gratis al dentista

La nova reforma en la cartera de serveis del Sistema Nacional de Salut amplia des d’aquesta setmana les prestacions de salut bucodental i possibilitarà que més de 750.000 valencians puguen anar al dentista de manera gratuïta.

El Consell de Ministres va aprovar aquest dimarts el repartiment de 44 milions d’euros entre les Comunitats Autònomes.

Carolina Darias, titular del ministeri de Sanitat, va confirmar que serà “una de les millores amb major impacte en aquesta legislatura” i beneficiarà “de manera especial” a “més de 7 milions de persones” a Espanya. “Es tracta de la inclusió de l’assistència odontològica pública, de qualitat, universal i gratuïta a la població amb independència del lloc on resideixen i dels recursos econòmics que tinguen i prioritzant els grups vulnerables”, va explicar la ministra.

El pla d’ampliació es dirigeix a quatre col·lectius prioritaris: els menors de 14 anys, les embarassades, les persones amb discapacitat i amb càncer cérvico-facial. En el cas dels xiquets, es diferencia entre els 0 i els 5 anys i dels 6 als 14 i s’inclouen per a ells revisions periòdiques i la determinació de risc de càries, tant si tenen dents de llet com si ja han canviat la dentadura definitiva.

Com a mesures de prevenció de les càries, se’ls aplicaran substàncies remineralitzants i antisèptiques. A més, es cobriran de manera gratuïta els empastaments en la dentadura definitiva i “actuacions de mínima intervenció” quan encara es tracte de dents de llet.

Una ampliació de serveis notable respecte a l’actual i que repercutirà en uns 750.000 valencians, segons l’estimació de Ril Estudi, agència de màrqueting i comunicació digital especialitzada en salut bucodental.

Andalusia serà la Comunitat Autònoma que més fons reba enguany, amb un total de 9,08 milions d’euros, seguida de Catalunya (7,9) i Madrid (6,7). La Comunitat Valenciana, per part seua, percebrà entorn de 4,5 milions d’euros.

La població afectada per províncies en la Comunitat

La província de la Comunitat Valenciana que més es beneficiarà d’aquesta mesura serà València, amb quasi 380.000 persones que es podran acollir a aquesta nova prestació. Li segueixen Alacant (280.000) i Castelló (90.000).

La mesura entrarà en vigor de manera gradual i, abans de final d’any, els xiquets d’entre 6 i 14 anys ja podran accedir a aquesta nova prestació. Sis mesos després, per a mediats del 2023, la nova normativa ja afectarà les persones amb discapacitat. La resta de col·lectius estaran coberts abans de finals del pròxim any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.