Més de 750.000 valencians aniran gratis al dentista

La nova reforma en la cartera de serveis del Sistema Nacional de Salut amplia des d’aquesta setmana les prestacions de salut bucodental i possibilitarà que més de 750.000 valencians puguen anar al dentista de manera gratuïta.

El Consell de Ministres va aprovar aquest dimarts el repartiment de 44 milions d’euros entre les Comunitats Autònomes.

Carolina Darias, titular del ministeri de Sanitat, va confirmar que serà “una de les millores amb major impacte en aquesta legislatura” i beneficiarà “de manera especial” a “més de 7 milions de persones” a Espanya. “Es tracta de la inclusió de l’assistència odontològica pública, de qualitat, universal i gratuïta a la població amb independència del lloc on resideixen i dels recursos econòmics que tinguen i prioritzant els grups vulnerables”, va explicar la ministra.

El pla d’ampliació es dirigeix a quatre col·lectius prioritaris: els menors de 14 anys, les embarassades, les persones amb discapacitat i amb càncer cérvico-facial. En el cas dels xiquets, es diferencia entre els 0 i els 5 anys i dels 6 als 14 i s’inclouen per a ells revisions periòdiques i la determinació de risc de càries, tant si tenen dents de llet com si ja han canviat la dentadura definitiva.

Com a mesures de prevenció de les càries, se’ls aplicaran substàncies remineralitzants i antisèptiques. A més, es cobriran de manera gratuïta els empastaments en la dentadura definitiva i “actuacions de mínima intervenció” quan encara es tracte de dents de llet.

Una ampliació de serveis notable respecte a l’actual i que repercutirà en uns 750.000 valencians, segons l’estimació de Ril Estudi, agència de màrqueting i comunicació digital especialitzada en salut bucodental.

Andalusia serà la Comunitat Autònoma que més fons reba enguany, amb un total de 9,08 milions d’euros, seguida de Catalunya (7,9) i Madrid (6,7). La Comunitat Valenciana, per part seua, percebrà entorn de 4,5 milions d’euros.

La població afectada per províncies en la Comunitat

La província de la Comunitat Valenciana que més es beneficiarà d’aquesta mesura serà València, amb quasi 380.000 persones que es podran acollir a aquesta nova prestació. Li segueixen Alacant (280.000) i Castelló (90.000).

La mesura entrarà en vigor de manera gradual i, abans de final d’any, els xiquets d’entre 6 i 14 anys ja podran accedir a aquesta nova prestació. Sis mesos després, per a mediats del 2023, la nova normativa ja afectarà les persones amb discapacitat. La resta de col·lectius estaran coberts abans de finals del pròxim any.

Últimes notícies

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.