Més de 750.000 valencians aniran gratis al dentista

La nova reforma en la cartera de serveis del Sistema Nacional de Salut amplia des d’aquesta setmana les prestacions de salut bucodental i possibilitarà que més de 750.000 valencians puguen anar al dentista de manera gratuïta.

El Consell de Ministres va aprovar aquest dimarts el repartiment de 44 milions d’euros entre les Comunitats Autònomes.

Carolina Darias, titular del ministeri de Sanitat, va confirmar que serà “una de les millores amb major impacte en aquesta legislatura” i beneficiarà “de manera especial” a “més de 7 milions de persones” a Espanya. “Es tracta de la inclusió de l’assistència odontològica pública, de qualitat, universal i gratuïta a la població amb independència del lloc on resideixen i dels recursos econòmics que tinguen i prioritzant els grups vulnerables”, va explicar la ministra.

El pla d’ampliació es dirigeix a quatre col·lectius prioritaris: els menors de 14 anys, les embarassades, les persones amb discapacitat i amb càncer cérvico-facial. En el cas dels xiquets, es diferencia entre els 0 i els 5 anys i dels 6 als 14 i s’inclouen per a ells revisions periòdiques i la determinació de risc de càries, tant si tenen dents de llet com si ja han canviat la dentadura definitiva.

Com a mesures de prevenció de les càries, se’ls aplicaran substàncies remineralitzants i antisèptiques. A més, es cobriran de manera gratuïta els empastaments en la dentadura definitiva i “actuacions de mínima intervenció” quan encara es tracte de dents de llet.

Una ampliació de serveis notable respecte a l’actual i que repercutirà en uns 750.000 valencians, segons l’estimació de Ril Estudi, agència de màrqueting i comunicació digital especialitzada en salut bucodental.

Andalusia serà la Comunitat Autònoma que més fons reba enguany, amb un total de 9,08 milions d’euros, seguida de Catalunya (7,9) i Madrid (6,7). La Comunitat Valenciana, per part seua, percebrà entorn de 4,5 milions d’euros.

La població afectada per províncies en la Comunitat

La província de la Comunitat Valenciana que més es beneficiarà d’aquesta mesura serà València, amb quasi 380.000 persones que es podran acollir a aquesta nova prestació. Li segueixen Alacant (280.000) i Castelló (90.000).

La mesura entrarà en vigor de manera gradual i, abans de final d’any, els xiquets d’entre 6 i 14 anys ja podran accedir a aquesta nova prestació. Sis mesos després, per a mediats del 2023, la nova normativa ja afectarà les persones amb discapacitat. La resta de col·lectius estaran coberts abans de finals del pròxim any.

Últimes notícies

El PP advertix a Diana Morant després de les eleccions andaluses: no hi ha dos sense tres

Fernando Pastor celebra la victòria de Juanma Moreno a Andalusia i alerta a Diana Morant que el sanchismo de cartell electoral no funciona després dels últims resultats autonòmics.

Detinguda a Rojales una parella que va estafar 86.000 euros a un ancià vulnerable

Una parella que gestionava una assessoria per a estrangers a Rojales va ser detinguda acusada d'estafar uns 86.000 euros a un ancià malalt, aprofitant diversos anys de relació de confiança.

Raquel Carrera afronta el seu salt a la WNBA amb Nova York Liberty després del títol de Lliga amb València Basket

Raquel Carrera s'incorporarà en els pròxims dies a Nova York Liberty després de conquistar el seu quart títol de Lliga amb València Basket i mantindrà el seu compromís amb el club taronja per a la pròxima temporada.

La Diputació d’Alacant tanca les compareixences sobre el bo consum i passa a les conclusions

La comissió d'investigació sobre el suposat frau en els bons comerç de la Diputació d'Alacant dona per acabades les compareixences després del plançó del PSPV-PSOE i afronta ara la fase de conclusions.

El Museu de l’Or de Colòmbia prepara una gran exposició en el MARQ d’Alacant

El Museu de l'Or del Banc de la República de Colòmbia prepara una ambiciosa exposició en el MARQ d'Alacant que es presentarà oficialment a la Casa d'Amèrica de Madrid.

Morales s’acomiada del Ciutat entre lagrimas i deixa en l’aire el seu futur en el Llevant

Jose Luis Morales vivio un emotiu comiat en el Ciutat de València després de la victòria davant el Mallorca, encara que ni el jugador ni el club han aclarit fins i tot el seu futur.

Els barons del PP abrigallen a Juanma Moreno i eviten pressionar-li sobre un pacte amb Vox

Els principals dirigents autonòmics del PP destaquen el resultat de Juanma Moreno a Andalusia i li mostren el seu suport sense fixar una postura comuna sobre fins a on ha de cedir davant Vox.

La vaga educativa a Castelló arranca la seua segona setmana amb ampli suport de famílies i professorat

Centenars de docents, alumnat i famílies es concentren davant la Direcció Territorial d'Educació de Castelló a l'inici de la segona setmana de vaga indefinida, que els sindicats qualifiquen d'històrica pel seu seguiment i suport social.