Els veïns d’Orriols són escoltats i aconsegueixen la creació d’una taula de treball

L’alcalde, Joan Ribó, ha reunit esta vesprada en l’Hemicicle municipal la taula de treball entre les regidories i els representants de les associacions i entitats veïnals d’Orriols.

És una de les mesures demandades pel veïnat i el teixit associatiu del barri amb la qual es va comprometre l’alcalde en la trobada que van mantindre fa només una setmana.

Durant la reunió de hui les regidories han plantejat una bateria de projectes i iniciatives, molts dels quals es posaran en marxa al llarg d’este trimestre.

Entre els compromisos adquirits està el de continuar amb la pressió policial al barri fins que se solucionen els problemes de convivència i inseguretat. Segons l’alcalde Joan Ribó “Orriols es mereix tindre seguretat i unes condicions dignes com qualsevol altre barri de València”.

L’alcalde ha explicat que la taula de treball es reunirà mensualment per fer un seguiment de la situació i de les mesures plantejades.

A banda es mantindran reunions bilaterals entre les diferents regidories i els representants del barri per a tractar assumptes concrets. Joan Ribó ha estat acompanyat esta vesprada pel vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la regidora de Benestar Social i Vivenda, Isabel Lozano; la regidora d’Educació i Acció Cultural, Maite Ibáñez, la regidora de Participació, Elisa Valía, el regidor de Salut i Consum, Emiliano García, i el coordinador de l’àrea d’Urbanisme, Carlos Fernández.

Els i les representants de l’equip de govern han plantejat una bateria de propostes per millorar les condicions de vida del barri que van des del reforç del dispositiu de neteja, l’adequació del parc d’Orriols i la reposició de jardineria, projectes urbans de remodelació i recuperació de l’espai públic, la intervenció en casos d’absentisme escolar, el reforç del centre municipal de servicis socials del barri, inversió en la millora de l’enllumenat públic, la modificació del carril bici de Germans Machado, l’actualització del Pla Estratègic d’Orriols, abordar els problemes d’insalubritat i plagues així com encetar un estudi sobre baixos comercials disponibles al barri i donar a conéixer les seues possibilitats per obrir negocis, entre altres.

En matèria de seguretat, una de les reivindicacions principals del veïnat, el regidor de Protecció Ciutadana s’ha compromés a mantindre el dispositiu policial fins que se solucionen els problemes de delinqüència i inseguretat.

En este sentit, ha donat compte de l’operatiu establert de manera coordinada per part de la policia local i la policia nacional, així com les gestions amb la SAREB (Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària) per tal de recuperar les vivendes ocupades irregularment.

L’alcalde Joan Ribó s’ha mostrat esperançat en què el veïnat d’Orriols puga notar prompte els resultats d’esta intervenció, “esperem comprovar la millora en el barri amb este conjunt de mesures que impliquen a un gran nombre de regidories i àrees del govern municipal perquè li volem donar un tractament integral”.

“Entre totes i tots trobarem solucions”, hi ha conclòs l’alcalde.

Per la seua part, la portaveu de la plataforma Orriols en Lluita, Mari Carmen Tarín, ha valorat que el govern municipal “és conscient dels problemes del barri i este és el primer pas”. La portaveu veïnal ha posat l’accent en el compromís de mantindre el dispositiu policial.

La conclusió dels veïns

 

Per part seua, els veïns d’Orriols expliquen que l’Ajuntament “ha reconegut la situació gravíssima que vivim en Orriols i s’han compromés a posar mesures en marxa immediatament, amb la perspectiva de veure una millora significativa en un termini de tres mesos”.

A més, afigen que, “respecte a la comissaria, ha negat rotundament esta exigència (per falta de pressupostos), però ha proposat mantindre presència policial fins a solucionar els problemes. La resta dels regidors han fet propostes de les seues diverses regidories”.

Per a finalitzar han sigut rotund, “la Mesa es reunirà cada mes. Nosaltres seguirem amb les manifestacions, reivindicant la comissaria i mesures efectives. L’Ajuntament porta des de 2017 prometent canvis que mai arriben. Ara, fins que es facen efectius, continuarem lluitant per Orriols”.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.