Els veïns d’Orriols són escoltats i aconsegueixen la creació d’una taula de treball

L’alcalde, Joan Ribó, ha reunit esta vesprada en l’Hemicicle municipal la taula de treball entre les regidories i els representants de les associacions i entitats veïnals d’Orriols.

És una de les mesures demandades pel veïnat i el teixit associatiu del barri amb la qual es va comprometre l’alcalde en la trobada que van mantindre fa només una setmana.

Durant la reunió de hui les regidories han plantejat una bateria de projectes i iniciatives, molts dels quals es posaran en marxa al llarg d’este trimestre.

Entre els compromisos adquirits està el de continuar amb la pressió policial al barri fins que se solucionen els problemes de convivència i inseguretat. Segons l’alcalde Joan Ribó “Orriols es mereix tindre seguretat i unes condicions dignes com qualsevol altre barri de València”.

L’alcalde ha explicat que la taula de treball es reunirà mensualment per fer un seguiment de la situació i de les mesures plantejades.

A banda es mantindran reunions bilaterals entre les diferents regidories i els representants del barri per a tractar assumptes concrets. Joan Ribó ha estat acompanyat esta vesprada pel vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la regidora de Benestar Social i Vivenda, Isabel Lozano; la regidora d’Educació i Acció Cultural, Maite Ibáñez, la regidora de Participació, Elisa Valía, el regidor de Salut i Consum, Emiliano García, i el coordinador de l’àrea d’Urbanisme, Carlos Fernández.

Els i les representants de l’equip de govern han plantejat una bateria de propostes per millorar les condicions de vida del barri que van des del reforç del dispositiu de neteja, l’adequació del parc d’Orriols i la reposició de jardineria, projectes urbans de remodelació i recuperació de l’espai públic, la intervenció en casos d’absentisme escolar, el reforç del centre municipal de servicis socials del barri, inversió en la millora de l’enllumenat públic, la modificació del carril bici de Germans Machado, l’actualització del Pla Estratègic d’Orriols, abordar els problemes d’insalubritat i plagues així com encetar un estudi sobre baixos comercials disponibles al barri i donar a conéixer les seues possibilitats per obrir negocis, entre altres.

En matèria de seguretat, una de les reivindicacions principals del veïnat, el regidor de Protecció Ciutadana s’ha compromés a mantindre el dispositiu policial fins que se solucionen els problemes de delinqüència i inseguretat.

En este sentit, ha donat compte de l’operatiu establert de manera coordinada per part de la policia local i la policia nacional, així com les gestions amb la SAREB (Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària) per tal de recuperar les vivendes ocupades irregularment.

L’alcalde Joan Ribó s’ha mostrat esperançat en què el veïnat d’Orriols puga notar prompte els resultats d’esta intervenció, “esperem comprovar la millora en el barri amb este conjunt de mesures que impliquen a un gran nombre de regidories i àrees del govern municipal perquè li volem donar un tractament integral”.

“Entre totes i tots trobarem solucions”, hi ha conclòs l’alcalde.

Per la seua part, la portaveu de la plataforma Orriols en Lluita, Mari Carmen Tarín, ha valorat que el govern municipal “és conscient dels problemes del barri i este és el primer pas”. La portaveu veïnal ha posat l’accent en el compromís de mantindre el dispositiu policial.

La conclusió dels veïns

 

Per part seua, els veïns d’Orriols expliquen que l’Ajuntament “ha reconegut la situació gravíssima que vivim en Orriols i s’han compromés a posar mesures en marxa immediatament, amb la perspectiva de veure una millora significativa en un termini de tres mesos”.

A més, afigen que, “respecte a la comissaria, ha negat rotundament esta exigència (per falta de pressupostos), però ha proposat mantindre presència policial fins a solucionar els problemes. La resta dels regidors han fet propostes de les seues diverses regidories”.

Per a finalitzar han sigut rotund, “la Mesa es reunirà cada mes. Nosaltres seguirem amb les manifestacions, reivindicant la comissaria i mesures efectives. L’Ajuntament porta des de 2017 prometent canvis que mai arriben. Ara, fins que es facen efectius, continuarem lluitant per Orriols”.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.