12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Els veïns d’Orriols són escoltats i aconsegueixen la creació d’una taula de treball

L’alcalde, Joan Ribó, ha reunit esta vesprada en l’Hemicicle municipal la taula de treball entre les regidories i els representants de les associacions i entitats veïnals d’Orriols.

És una de les mesures demandades pel veïnat i el teixit associatiu del barri amb la qual es va comprometre l’alcalde en la trobada que van mantindre fa només una setmana.

Durant la reunió de hui les regidories han plantejat una bateria de projectes i iniciatives, molts dels quals es posaran en marxa al llarg d’este trimestre.

Entre els compromisos adquirits està el de continuar amb la pressió policial al barri fins que se solucionen els problemes de convivència i inseguretat. Segons l’alcalde Joan Ribó “Orriols es mereix tindre seguretat i unes condicions dignes com qualsevol altre barri de València”.

L’alcalde ha explicat que la taula de treball es reunirà mensualment per fer un seguiment de la situació i de les mesures plantejades.

A banda es mantindran reunions bilaterals entre les diferents regidories i els representants del barri per a tractar assumptes concrets. Joan Ribó ha estat acompanyat esta vesprada pel vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la regidora de Benestar Social i Vivenda, Isabel Lozano; la regidora d’Educació i Acció Cultural, Maite Ibáñez, la regidora de Participació, Elisa Valía, el regidor de Salut i Consum, Emiliano García, i el coordinador de l’àrea d’Urbanisme, Carlos Fernández.

Els i les representants de l’equip de govern han plantejat una bateria de propostes per millorar les condicions de vida del barri que van des del reforç del dispositiu de neteja, l’adequació del parc d’Orriols i la reposició de jardineria, projectes urbans de remodelació i recuperació de l’espai públic, la intervenció en casos d’absentisme escolar, el reforç del centre municipal de servicis socials del barri, inversió en la millora de l’enllumenat públic, la modificació del carril bici de Germans Machado, l’actualització del Pla Estratègic d’Orriols, abordar els problemes d’insalubritat i plagues així com encetar un estudi sobre baixos comercials disponibles al barri i donar a conéixer les seues possibilitats per obrir negocis, entre altres.

En matèria de seguretat, una de les reivindicacions principals del veïnat, el regidor de Protecció Ciutadana s’ha compromés a mantindre el dispositiu policial fins que se solucionen els problemes de delinqüència i inseguretat.

En este sentit, ha donat compte de l’operatiu establert de manera coordinada per part de la policia local i la policia nacional, així com les gestions amb la SAREB (Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària) per tal de recuperar les vivendes ocupades irregularment.

L’alcalde Joan Ribó s’ha mostrat esperançat en què el veïnat d’Orriols puga notar prompte els resultats d’esta intervenció, “esperem comprovar la millora en el barri amb este conjunt de mesures que impliquen a un gran nombre de regidories i àrees del govern municipal perquè li volem donar un tractament integral”.

“Entre totes i tots trobarem solucions”, hi ha conclòs l’alcalde.

Per la seua part, la portaveu de la plataforma Orriols en Lluita, Mari Carmen Tarín, ha valorat que el govern municipal “és conscient dels problemes del barri i este és el primer pas”. La portaveu veïnal ha posat l’accent en el compromís de mantindre el dispositiu policial.

La conclusió dels veïns

 

Per part seua, els veïns d’Orriols expliquen que l’Ajuntament “ha reconegut la situació gravíssima que vivim en Orriols i s’han compromés a posar mesures en marxa immediatament, amb la perspectiva de veure una millora significativa en un termini de tres mesos”.

A més, afigen que, “respecte a la comissaria, ha negat rotundament esta exigència (per falta de pressupostos), però ha proposat mantindre presència policial fins a solucionar els problemes. La resta dels regidors han fet propostes de les seues diverses regidories”.

Per a finalitzar han sigut rotund, “la Mesa es reunirà cada mes. Nosaltres seguirem amb les manifestacions, reivindicant la comissaria i mesures efectives. L’Ajuntament porta des de 2017 prometent canvis que mai arriben. Ara, fins que es facen efectius, continuarem lluitant per Orriols”.

Últimes notícies

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.