Els veïns d’Orriols són escoltats i aconsegueixen la creació d’una taula de treball

L’alcalde, Joan Ribó, ha reunit esta vesprada en l’Hemicicle municipal la taula de treball entre les regidories i els representants de les associacions i entitats veïnals d’Orriols.

És una de les mesures demandades pel veïnat i el teixit associatiu del barri amb la qual es va comprometre l’alcalde en la trobada que van mantindre fa només una setmana.

Durant la reunió de hui les regidories han plantejat una bateria de projectes i iniciatives, molts dels quals es posaran en marxa al llarg d’este trimestre.

Entre els compromisos adquirits està el de continuar amb la pressió policial al barri fins que se solucionen els problemes de convivència i inseguretat. Segons l’alcalde Joan Ribó “Orriols es mereix tindre seguretat i unes condicions dignes com qualsevol altre barri de València”.

L’alcalde ha explicat que la taula de treball es reunirà mensualment per fer un seguiment de la situació i de les mesures plantejades.

A banda es mantindran reunions bilaterals entre les diferents regidories i els representants del barri per a tractar assumptes concrets. Joan Ribó ha estat acompanyat esta vesprada pel vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la regidora de Benestar Social i Vivenda, Isabel Lozano; la regidora d’Educació i Acció Cultural, Maite Ibáñez, la regidora de Participació, Elisa Valía, el regidor de Salut i Consum, Emiliano García, i el coordinador de l’àrea d’Urbanisme, Carlos Fernández.

Els i les representants de l’equip de govern han plantejat una bateria de propostes per millorar les condicions de vida del barri que van des del reforç del dispositiu de neteja, l’adequació del parc d’Orriols i la reposició de jardineria, projectes urbans de remodelació i recuperació de l’espai públic, la intervenció en casos d’absentisme escolar, el reforç del centre municipal de servicis socials del barri, inversió en la millora de l’enllumenat públic, la modificació del carril bici de Germans Machado, l’actualització del Pla Estratègic d’Orriols, abordar els problemes d’insalubritat i plagues així com encetar un estudi sobre baixos comercials disponibles al barri i donar a conéixer les seues possibilitats per obrir negocis, entre altres.

En matèria de seguretat, una de les reivindicacions principals del veïnat, el regidor de Protecció Ciutadana s’ha compromés a mantindre el dispositiu policial fins que se solucionen els problemes de delinqüència i inseguretat.

En este sentit, ha donat compte de l’operatiu establert de manera coordinada per part de la policia local i la policia nacional, així com les gestions amb la SAREB (Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària) per tal de recuperar les vivendes ocupades irregularment.

L’alcalde Joan Ribó s’ha mostrat esperançat en què el veïnat d’Orriols puga notar prompte els resultats d’esta intervenció, “esperem comprovar la millora en el barri amb este conjunt de mesures que impliquen a un gran nombre de regidories i àrees del govern municipal perquè li volem donar un tractament integral”.

“Entre totes i tots trobarem solucions”, hi ha conclòs l’alcalde.

Per la seua part, la portaveu de la plataforma Orriols en Lluita, Mari Carmen Tarín, ha valorat que el govern municipal “és conscient dels problemes del barri i este és el primer pas”. La portaveu veïnal ha posat l’accent en el compromís de mantindre el dispositiu policial.

La conclusió dels veïns

 

Per part seua, els veïns d’Orriols expliquen que l’Ajuntament “ha reconegut la situació gravíssima que vivim en Orriols i s’han compromés a posar mesures en marxa immediatament, amb la perspectiva de veure una millora significativa en un termini de tres mesos”.

A més, afigen que, “respecte a la comissaria, ha negat rotundament esta exigència (per falta de pressupostos), però ha proposat mantindre presència policial fins a solucionar els problemes. La resta dels regidors han fet propostes de les seues diverses regidories”.

Per a finalitzar han sigut rotund, “la Mesa es reunirà cada mes. Nosaltres seguirem amb les manifestacions, reivindicant la comissaria i mesures efectives. L’Ajuntament porta des de 2017 prometent canvis que mai arriben. Ara, fins que es facen efectius, continuarem lluitant per Orriols”.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.