17.1 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Els veïns d’Orriols són escoltats i aconsegueixen la creació d’una taula de treball

L’alcalde, Joan Ribó, ha reunit esta vesprada en l’Hemicicle municipal la taula de treball entre les regidories i els representants de les associacions i entitats veïnals d’Orriols.

És una de les mesures demandades pel veïnat i el teixit associatiu del barri amb la qual es va comprometre l’alcalde en la trobada que van mantindre fa només una setmana.

Durant la reunió de hui les regidories han plantejat una bateria de projectes i iniciatives, molts dels quals es posaran en marxa al llarg d’este trimestre.

Entre els compromisos adquirits està el de continuar amb la pressió policial al barri fins que se solucionen els problemes de convivència i inseguretat. Segons l’alcalde Joan Ribó “Orriols es mereix tindre seguretat i unes condicions dignes com qualsevol altre barri de València”.

L’alcalde ha explicat que la taula de treball es reunirà mensualment per fer un seguiment de la situació i de les mesures plantejades.

A banda es mantindran reunions bilaterals entre les diferents regidories i els representants del barri per a tractar assumptes concrets. Joan Ribó ha estat acompanyat esta vesprada pel vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la regidora de Benestar Social i Vivenda, Isabel Lozano; la regidora d’Educació i Acció Cultural, Maite Ibáñez, la regidora de Participació, Elisa Valía, el regidor de Salut i Consum, Emiliano García, i el coordinador de l’àrea d’Urbanisme, Carlos Fernández.

Els i les representants de l’equip de govern han plantejat una bateria de propostes per millorar les condicions de vida del barri que van des del reforç del dispositiu de neteja, l’adequació del parc d’Orriols i la reposició de jardineria, projectes urbans de remodelació i recuperació de l’espai públic, la intervenció en casos d’absentisme escolar, el reforç del centre municipal de servicis socials del barri, inversió en la millora de l’enllumenat públic, la modificació del carril bici de Germans Machado, l’actualització del Pla Estratègic d’Orriols, abordar els problemes d’insalubritat i plagues així com encetar un estudi sobre baixos comercials disponibles al barri i donar a conéixer les seues possibilitats per obrir negocis, entre altres.

En matèria de seguretat, una de les reivindicacions principals del veïnat, el regidor de Protecció Ciutadana s’ha compromés a mantindre el dispositiu policial fins que se solucionen els problemes de delinqüència i inseguretat.

En este sentit, ha donat compte de l’operatiu establert de manera coordinada per part de la policia local i la policia nacional, així com les gestions amb la SAREB (Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària) per tal de recuperar les vivendes ocupades irregularment.

L’alcalde Joan Ribó s’ha mostrat esperançat en què el veïnat d’Orriols puga notar prompte els resultats d’esta intervenció, “esperem comprovar la millora en el barri amb este conjunt de mesures que impliquen a un gran nombre de regidories i àrees del govern municipal perquè li volem donar un tractament integral”.

“Entre totes i tots trobarem solucions”, hi ha conclòs l’alcalde.

Per la seua part, la portaveu de la plataforma Orriols en Lluita, Mari Carmen Tarín, ha valorat que el govern municipal “és conscient dels problemes del barri i este és el primer pas”. La portaveu veïnal ha posat l’accent en el compromís de mantindre el dispositiu policial.

La conclusió dels veïns

 

Per part seua, els veïns d’Orriols expliquen que l’Ajuntament “ha reconegut la situació gravíssima que vivim en Orriols i s’han compromés a posar mesures en marxa immediatament, amb la perspectiva de veure una millora significativa en un termini de tres mesos”.

A més, afigen que, “respecte a la comissaria, ha negat rotundament esta exigència (per falta de pressupostos), però ha proposat mantindre presència policial fins a solucionar els problemes. La resta dels regidors han fet propostes de les seues diverses regidories”.

Per a finalitzar han sigut rotund, “la Mesa es reunirà cada mes. Nosaltres seguirem amb les manifestacions, reivindicant la comissaria i mesures efectives. L’Ajuntament porta des de 2017 prometent canvis que mai arriben. Ara, fins que es facen efectius, continuarem lluitant per Orriols”.

Últimes notícies

UAE Team Emirates confirma nova concentració de pretemporada a Benidorm al desembre

L'equip de Tadej Pogacar ha confirmat que repetirà al desembre la seua concentració de pretemporada a Benidorm i ha fixat una sessió amb mitjans el dia 13. Encara no ha detallat la seu de l'allotjament.

L’Elx no gana al Reial Madrid a casa des de 1977: 47 anys de sequera

L'Elx encadena 47 anys sense véncer al Reial Madrid en el seu estadi, amb l'últim triomf en la temporada 1977-78. Repassem precedents i balanç històric.

Pepelu veu especial el derbi València-Llevant i el mira com a punt d’inflexió

El capità del València afrontarà el divendres el seu primer dol davant el Llevant des de la seua eixida en 2023. Confia que guanyar a Mestalla talle la mala ratxa.

Un any després de la dana, la infància arrossega problemes de somni, concentració i rendiment escolar

Un estudi en 20 municipis de l'Horta Sud confirma seqüeles: 71% de l'alumnat va veure afectat el seu rendiment i el 50% necessita suport psicosocial.

PSPV denunciarà davant Fiscalia a Mazón per fals testimoniatge davant el Congrés

El PSPV-PSOE ha anunciat que presentarà una querella davant la Fiscalia contra Carlos Mazón per presumpte fals testimoniatge en la comissió del Congrés sobre la DANA. Diana Morant ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca i ha reclamat responsabilitats polítiques.

Cau un grup que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia amb fil invisible

La Policia Nacional ha desarticulat un grup itinerant assentat a Torrevieja que marcava cases amb fil de cola per a comprovar si estaven buides. Hi ha cinc detinguts i se'ls atribuïxen almenys 26 robatoris a Cartagena i Elx.

Naix en el Oceanogràfic la primera ratlla marginata en perill crític d’extinció

El Oceanogràfic de València ha registrat per primera vegada el naixement d'una ratlla 'rhinoptera marginata', espècie en perill crític segons la UICN. La cria ha nascut sense complicacions i ja s'alimenta amb regularitat.

Alerta per listèria en set productes carnis loncheados de Cárnicas Serrano

La Aesan ha alertat de listèria en diversos lots de set productes loncheados de Cárnicas Serrano, retirats de manera preventiva. L'agència ha demanat no consumir-los i extremar la higiene.