8.2 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

El rei Joan Carles, més a soles que mai després de la mort de la germana

El rei Joan Carles I arribant al funeral de la seva germana Pilar de Borbó (09-01-2020)

Imatge d’arxiu del rei emèrit arribant al funeral de la seua germana, la infanta Pilar | G3

 

La família Reial espanyola és una constant novel·la que pareix no tindre final. I quan pareix que els secrets que envolten la monarquia s’han desvelat, apareixen noves anècdotes i històries sobre les vertaderes relacions i convivències dels membres reials.

 

L’any va començar amb una tràgica notícia per a la Casa Reial: la infanta Pilar, germana del rei Joan Carles, moria després d’anys lluitant contra un càncer de còlon. Segons moltes fonts, el rei emèrit ha entrat en una profunda depressió de la que està intentant eixir recuperant velles i polèmiques activitats, com anar de cacera amb els seus amics.

 

Joan Carles, sense el suport de la seua família

Ha sigut la periodista Pilar Eyre, com sempre compartint els seus coneixements de la Casa Reial, la que admetia este dijous que el rei emèrit parla cada dia amb la seua germana Pilar, a qui estava realment molt unit. S’ha mudat a Sanxenxo, Vigo, i està començant una nova vida després d’aparéixer pel funeral de Pilar de Borbó.

 

La situació familiar no ha beneficiat a que el rei Joan Carles puga millorar el seu estat d’ànim, raó per la que ha decidit «fugir» de la Zarzuela. És sabut que la reina Sofia no vol saber res d’ell i el seu fill Felip comença a estar fart de vore continues fotografies del son pare coquetejant amb altres dones. D’altra banda, la situació amb la reina Letícia tampoc apunta bones maneres, ja que també és comentada la mala relació que existix entre l’actual monarca i Joan Carles de Borbó.

 

Felip, molt condicionat per Letícia

El rei Felip no té temps per consolar a son pare. La monarquia està sent qüestionada últimament, sobretot amb l’arribada del Govern progressista, i això ell ho sap. És per això que s’excusa afirmant que està ocupat «lidiant amb un país difícil i una dona amb molta personalitat». 

 

Les males llengües parlen que estes decisions estarien condicionades per la reina Letícia, qui mai ha tingut una relació especialment pròxima amb el rei emèrit. De fet, la parella reial va acudir a la capella ardent de donya Pilar, celebrada en sa casa, però no van assistir a l’enterrament i Joan Carles no perdona este gest.

 

Una situació complicada per a les infantes

Les infantes Helena i Cristina, germanes del rei Felip, tampoc s’ho fiquen fàcil a son pare. La infanta Cristina té la seua història marcada amb l’entrada d’Iñaki Urdargarin, el seu marit, en presó. Helena ha de lluitar contra la rebel·lia dels seus fills, Victòria Frederica i Froilà, qui han heretat l’actitud polèmica de Marichalar.

 

Segons comenta Pilar Eyre, Joan Carles quasi no es parla amb la seua filla Cristina, afirmant que «ella sempre interposa les reclamacions i súpliques sobre el seu marit, tota una faena per a ell, la seua reincorporació plena a la família, el reconeixement dels néts, que no tenen culpa dels abusos de son pare…». De fet, ni tan sols Felip parla amb la seua germana: tota la família ha volgut allunyar-se de l’escàndol de l’empresonament d’Urdangarin, intentant que no es relacione amb la corona.

 

La infanta Helena, per la seua banda, sempre ha tingut una relació molt estreta amb el rei. El problema, explica Eyre, és que la infanta no deixa de ser una filla, «algú amb qui pots passar moments màgics, però amb qui és quasi impossible obrir-se en canal i mostrar els teus sentiments». D’esta forma, pareix que Joan Carles estarà intentant superar la seua pèrdua amb l’afecte dels seus amics després de les diferents excuses i motius de la seua família.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.