El rei Joan Carles, més a soles que mai després de la mort de la germana

El rei Joan Carles I arribant al funeral de la seva germana Pilar de Borbó (09-01-2020)

Imatge d’arxiu del rei emèrit arribant al funeral de la seua germana, la infanta Pilar | G3

 

La família Reial espanyola és una constant novel·la que pareix no tindre final. I quan pareix que els secrets que envolten la monarquia s’han desvelat, apareixen noves anècdotes i històries sobre les vertaderes relacions i convivències dels membres reials.

 

L’any va començar amb una tràgica notícia per a la Casa Reial: la infanta Pilar, germana del rei Joan Carles, moria després d’anys lluitant contra un càncer de còlon. Segons moltes fonts, el rei emèrit ha entrat en una profunda depressió de la que està intentant eixir recuperant velles i polèmiques activitats, com anar de cacera amb els seus amics.

 

Joan Carles, sense el suport de la seua família

Ha sigut la periodista Pilar Eyre, com sempre compartint els seus coneixements de la Casa Reial, la que admetia este dijous que el rei emèrit parla cada dia amb la seua germana Pilar, a qui estava realment molt unit. S’ha mudat a Sanxenxo, Vigo, i està començant una nova vida després d’aparéixer pel funeral de Pilar de Borbó.

 

La situació familiar no ha beneficiat a que el rei Joan Carles puga millorar el seu estat d’ànim, raó per la que ha decidit «fugir» de la Zarzuela. És sabut que la reina Sofia no vol saber res d’ell i el seu fill Felip comença a estar fart de vore continues fotografies del son pare coquetejant amb altres dones. D’altra banda, la situació amb la reina Letícia tampoc apunta bones maneres, ja que també és comentada la mala relació que existix entre l’actual monarca i Joan Carles de Borbó.

 

Felip, molt condicionat per Letícia

El rei Felip no té temps per consolar a son pare. La monarquia està sent qüestionada últimament, sobretot amb l’arribada del Govern progressista, i això ell ho sap. És per això que s’excusa afirmant que està ocupat «lidiant amb un país difícil i una dona amb molta personalitat». 

 

Les males llengües parlen que estes decisions estarien condicionades per la reina Letícia, qui mai ha tingut una relació especialment pròxima amb el rei emèrit. De fet, la parella reial va acudir a la capella ardent de donya Pilar, celebrada en sa casa, però no van assistir a l’enterrament i Joan Carles no perdona este gest.

 

Una situació complicada per a les infantes

Les infantes Helena i Cristina, germanes del rei Felip, tampoc s’ho fiquen fàcil a son pare. La infanta Cristina té la seua història marcada amb l’entrada d’Iñaki Urdargarin, el seu marit, en presó. Helena ha de lluitar contra la rebel·lia dels seus fills, Victòria Frederica i Froilà, qui han heretat l’actitud polèmica de Marichalar.

 

Segons comenta Pilar Eyre, Joan Carles quasi no es parla amb la seua filla Cristina, afirmant que «ella sempre interposa les reclamacions i súpliques sobre el seu marit, tota una faena per a ell, la seua reincorporació plena a la família, el reconeixement dels néts, que no tenen culpa dels abusos de son pare…». De fet, ni tan sols Felip parla amb la seua germana: tota la família ha volgut allunyar-se de l’escàndol de l’empresonament d’Urdangarin, intentant que no es relacione amb la corona.

 

La infanta Helena, per la seua banda, sempre ha tingut una relació molt estreta amb el rei. El problema, explica Eyre, és que la infanta no deixa de ser una filla, «algú amb qui pots passar moments màgics, però amb qui és quasi impossible obrir-se en canal i mostrar els teus sentiments». D’esta forma, pareix que Joan Carles estarà intentant superar la seua pèrdua amb l’afecte dels seus amics després de les diferents excuses i motius de la seua família.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.