El rei Joan Carles, més a soles que mai després de la mort de la germana

El rei Joan Carles I arribant al funeral de la seva germana Pilar de Borbó (09-01-2020)

Imatge d’arxiu del rei emèrit arribant al funeral de la seua germana, la infanta Pilar | G3

 

La família Reial espanyola és una constant novel·la que pareix no tindre final. I quan pareix que els secrets que envolten la monarquia s’han desvelat, apareixen noves anècdotes i històries sobre les vertaderes relacions i convivències dels membres reials.

 

L’any va començar amb una tràgica notícia per a la Casa Reial: la infanta Pilar, germana del rei Joan Carles, moria després d’anys lluitant contra un càncer de còlon. Segons moltes fonts, el rei emèrit ha entrat en una profunda depressió de la que està intentant eixir recuperant velles i polèmiques activitats, com anar de cacera amb els seus amics.

 

Joan Carles, sense el suport de la seua família

Ha sigut la periodista Pilar Eyre, com sempre compartint els seus coneixements de la Casa Reial, la que admetia este dijous que el rei emèrit parla cada dia amb la seua germana Pilar, a qui estava realment molt unit. S’ha mudat a Sanxenxo, Vigo, i està començant una nova vida després d’aparéixer pel funeral de Pilar de Borbó.

 

La situació familiar no ha beneficiat a que el rei Joan Carles puga millorar el seu estat d’ànim, raó per la que ha decidit «fugir» de la Zarzuela. És sabut que la reina Sofia no vol saber res d’ell i el seu fill Felip comença a estar fart de vore continues fotografies del son pare coquetejant amb altres dones. D’altra banda, la situació amb la reina Letícia tampoc apunta bones maneres, ja que també és comentada la mala relació que existix entre l’actual monarca i Joan Carles de Borbó.

 

Felip, molt condicionat per Letícia

El rei Felip no té temps per consolar a son pare. La monarquia està sent qüestionada últimament, sobretot amb l’arribada del Govern progressista, i això ell ho sap. És per això que s’excusa afirmant que està ocupat «lidiant amb un país difícil i una dona amb molta personalitat». 

 

Les males llengües parlen que estes decisions estarien condicionades per la reina Letícia, qui mai ha tingut una relació especialment pròxima amb el rei emèrit. De fet, la parella reial va acudir a la capella ardent de donya Pilar, celebrada en sa casa, però no van assistir a l’enterrament i Joan Carles no perdona este gest.

 

Una situació complicada per a les infantes

Les infantes Helena i Cristina, germanes del rei Felip, tampoc s’ho fiquen fàcil a son pare. La infanta Cristina té la seua història marcada amb l’entrada d’Iñaki Urdargarin, el seu marit, en presó. Helena ha de lluitar contra la rebel·lia dels seus fills, Victòria Frederica i Froilà, qui han heretat l’actitud polèmica de Marichalar.

 

Segons comenta Pilar Eyre, Joan Carles quasi no es parla amb la seua filla Cristina, afirmant que «ella sempre interposa les reclamacions i súpliques sobre el seu marit, tota una faena per a ell, la seua reincorporació plena a la família, el reconeixement dels néts, que no tenen culpa dels abusos de son pare…». De fet, ni tan sols Felip parla amb la seua germana: tota la família ha volgut allunyar-se de l’escàndol de l’empresonament d’Urdangarin, intentant que no es relacione amb la corona.

 

La infanta Helena, per la seua banda, sempre ha tingut una relació molt estreta amb el rei. El problema, explica Eyre, és que la infanta no deixa de ser una filla, «algú amb qui pots passar moments màgics, però amb qui és quasi impossible obrir-se en canal i mostrar els teus sentiments». D’esta forma, pareix que Joan Carles estarà intentant superar la seua pèrdua amb l’afecte dels seus amics després de les diferents excuses i motius de la seua família.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.