10 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

El rei Joan Carles, més a soles que mai després de la mort de la germana

El rei Joan Carles I arribant al funeral de la seva germana Pilar de Borbó (09-01-2020)

Imatge d’arxiu del rei emèrit arribant al funeral de la seua germana, la infanta Pilar | G3

 

La família Reial espanyola és una constant novel·la que pareix no tindre final. I quan pareix que els secrets que envolten la monarquia s’han desvelat, apareixen noves anècdotes i històries sobre les vertaderes relacions i convivències dels membres reials.

 

L’any va començar amb una tràgica notícia per a la Casa Reial: la infanta Pilar, germana del rei Joan Carles, moria després d’anys lluitant contra un càncer de còlon. Segons moltes fonts, el rei emèrit ha entrat en una profunda depressió de la que està intentant eixir recuperant velles i polèmiques activitats, com anar de cacera amb els seus amics.

 

Joan Carles, sense el suport de la seua família

Ha sigut la periodista Pilar Eyre, com sempre compartint els seus coneixements de la Casa Reial, la que admetia este dijous que el rei emèrit parla cada dia amb la seua germana Pilar, a qui estava realment molt unit. S’ha mudat a Sanxenxo, Vigo, i està començant una nova vida després d’aparéixer pel funeral de Pilar de Borbó.

 

La situació familiar no ha beneficiat a que el rei Joan Carles puga millorar el seu estat d’ànim, raó per la que ha decidit «fugir» de la Zarzuela. És sabut que la reina Sofia no vol saber res d’ell i el seu fill Felip comença a estar fart de vore continues fotografies del son pare coquetejant amb altres dones. D’altra banda, la situació amb la reina Letícia tampoc apunta bones maneres, ja que també és comentada la mala relació que existix entre l’actual monarca i Joan Carles de Borbó.

 

Felip, molt condicionat per Letícia

El rei Felip no té temps per consolar a son pare. La monarquia està sent qüestionada últimament, sobretot amb l’arribada del Govern progressista, i això ell ho sap. És per això que s’excusa afirmant que està ocupat «lidiant amb un país difícil i una dona amb molta personalitat». 

 

Les males llengües parlen que estes decisions estarien condicionades per la reina Letícia, qui mai ha tingut una relació especialment pròxima amb el rei emèrit. De fet, la parella reial va acudir a la capella ardent de donya Pilar, celebrada en sa casa, però no van assistir a l’enterrament i Joan Carles no perdona este gest.

 

Una situació complicada per a les infantes

Les infantes Helena i Cristina, germanes del rei Felip, tampoc s’ho fiquen fàcil a son pare. La infanta Cristina té la seua història marcada amb l’entrada d’Iñaki Urdargarin, el seu marit, en presó. Helena ha de lluitar contra la rebel·lia dels seus fills, Victòria Frederica i Froilà, qui han heretat l’actitud polèmica de Marichalar.

 

Segons comenta Pilar Eyre, Joan Carles quasi no es parla amb la seua filla Cristina, afirmant que «ella sempre interposa les reclamacions i súpliques sobre el seu marit, tota una faena per a ell, la seua reincorporació plena a la família, el reconeixement dels néts, que no tenen culpa dels abusos de son pare…». De fet, ni tan sols Felip parla amb la seua germana: tota la família ha volgut allunyar-se de l’escàndol de l’empresonament d’Urdangarin, intentant que no es relacione amb la corona.

 

La infanta Helena, per la seua banda, sempre ha tingut una relació molt estreta amb el rei. El problema, explica Eyre, és que la infanta no deixa de ser una filla, «algú amb qui pots passar moments màgics, però amb qui és quasi impossible obrir-se en canal i mostrar els teus sentiments». D’esta forma, pareix que Joan Carles estarà intentant superar la seua pèrdua amb l’afecte dels seus amics després de les diferents excuses i motius de la seua família.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.