El rei Joan Carles, més a soles que mai després de la mort de la germana

El rei Joan Carles I arribant al funeral de la seva germana Pilar de Borbó (09-01-2020)

Imatge d’arxiu del rei emèrit arribant al funeral de la seua germana, la infanta Pilar | G3

 

La família Reial espanyola és una constant novel·la que pareix no tindre final. I quan pareix que els secrets que envolten la monarquia s’han desvelat, apareixen noves anècdotes i històries sobre les vertaderes relacions i convivències dels membres reials.

 

L’any va començar amb una tràgica notícia per a la Casa Reial: la infanta Pilar, germana del rei Joan Carles, moria després d’anys lluitant contra un càncer de còlon. Segons moltes fonts, el rei emèrit ha entrat en una profunda depressió de la que està intentant eixir recuperant velles i polèmiques activitats, com anar de cacera amb els seus amics.

 

Joan Carles, sense el suport de la seua família

Ha sigut la periodista Pilar Eyre, com sempre compartint els seus coneixements de la Casa Reial, la que admetia este dijous que el rei emèrit parla cada dia amb la seua germana Pilar, a qui estava realment molt unit. S’ha mudat a Sanxenxo, Vigo, i està començant una nova vida després d’aparéixer pel funeral de Pilar de Borbó.

 

La situació familiar no ha beneficiat a que el rei Joan Carles puga millorar el seu estat d’ànim, raó per la que ha decidit «fugir» de la Zarzuela. És sabut que la reina Sofia no vol saber res d’ell i el seu fill Felip comença a estar fart de vore continues fotografies del son pare coquetejant amb altres dones. D’altra banda, la situació amb la reina Letícia tampoc apunta bones maneres, ja que també és comentada la mala relació que existix entre l’actual monarca i Joan Carles de Borbó.

 

Felip, molt condicionat per Letícia

El rei Felip no té temps per consolar a son pare. La monarquia està sent qüestionada últimament, sobretot amb l’arribada del Govern progressista, i això ell ho sap. És per això que s’excusa afirmant que està ocupat «lidiant amb un país difícil i una dona amb molta personalitat». 

 

Les males llengües parlen que estes decisions estarien condicionades per la reina Letícia, qui mai ha tingut una relació especialment pròxima amb el rei emèrit. De fet, la parella reial va acudir a la capella ardent de donya Pilar, celebrada en sa casa, però no van assistir a l’enterrament i Joan Carles no perdona este gest.

 

Una situació complicada per a les infantes

Les infantes Helena i Cristina, germanes del rei Felip, tampoc s’ho fiquen fàcil a son pare. La infanta Cristina té la seua història marcada amb l’entrada d’Iñaki Urdargarin, el seu marit, en presó. Helena ha de lluitar contra la rebel·lia dels seus fills, Victòria Frederica i Froilà, qui han heretat l’actitud polèmica de Marichalar.

 

Segons comenta Pilar Eyre, Joan Carles quasi no es parla amb la seua filla Cristina, afirmant que «ella sempre interposa les reclamacions i súpliques sobre el seu marit, tota una faena per a ell, la seua reincorporació plena a la família, el reconeixement dels néts, que no tenen culpa dels abusos de son pare…». De fet, ni tan sols Felip parla amb la seua germana: tota la família ha volgut allunyar-se de l’escàndol de l’empresonament d’Urdangarin, intentant que no es relacione amb la corona.

 

La infanta Helena, per la seua banda, sempre ha tingut una relació molt estreta amb el rei. El problema, explica Eyre, és que la infanta no deixa de ser una filla, «algú amb qui pots passar moments màgics, però amb qui és quasi impossible obrir-se en canal i mostrar els teus sentiments». D’esta forma, pareix que Joan Carles estarà intentant superar la seua pèrdua amb l’afecte dels seus amics després de les diferents excuses i motius de la seua família.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU