Vídeo: Polèmica per este gest de la reina Letícia

Reina Letícia i el rei Felip en un acte a Écija al feber

Els reis han passejat per una localitat andalusa saludant tots els veïns | València Diari

 

La polèmica torna a sobrevolar la Casa Reial. Els reis visitaven fa una setmana la localitat andalusa d’Écija i els veïns rebien als monarques amb entusiasme en el carrer, entre crits i banderes espanyoles. La reina Letícia i el rei Felip desfilaven pels carrers saludant a tot el món. Van recórrer pràcticament tot el municipi, coneixent els veïns, l’ajuntament, l’escola… Fins i tot van entrar en una classe per a saludar als xiquets.

 

Han aparegut moltes fotografies de la jornada i tot pareixia aparentment amigable, però a voltes les fotografies enganyen, sobretot tractant-se dels reis, ja que els seus gests estan molt estudiats i premeditats. La Casa Reial seguix un pla de comunicació i de màrqueting molt concret que guia als reis en el seu comportament. La imatge pública és vital en el seu cas i Letícia, que es dedicava anteriorment al món de la televisió, ho sap millor que ningú. 

 

El controvertit gest de Letícia

Però ningú és perfecte i la reina també pot tindre un descuit. La mateixa Casa Reial publicava el passat 6 de febrer un vídeo d’uns 7 minuts mostrant la ‘desfilada’ dels reis per Écija. Tot i les més de 30.000 reproduccions, a molts espanyols els ha passat desapercebut un gest de Letícia que destapa que no estava gens contenta amb haver de saludar a tot el poble.

 

El moment clau és al minut 2,50 quan una veïna, emocionada, pren la mà de Letícia per a explicar-li alguna cosa. La reina la ignora per complet, es gira i se’n va amb cara de pomes agres i de no poder més amb la situació. La càmera deixa de fixar-se en Letícia, potser perquè capta que la reina no està seguint el protocol que tocaria. No pot amagar que està cansada d’atendre a tot el món.

 

 

Felip, en canvi, conseguix mantindre la compostura, en la seua línia, somrient i escoltant a la ciutadania. Fort contrast entre el saber fer de Felip i el gest de Letícia que qüestiona la seua imatge, deixant entrevore la peresa que a volta li causen esta classe d’actes públics.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.