11.2 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Vila-real habilita una oficina municipal per a ajudar els afectats pel volcà de la Palma

 

 

L’Ajuntament de Vila-real impulsarà i coordinarà la recollida de material i aliments necessaris per als damnificats per l’erupció del volcà Cumbre Vieja a la Palma a través d’una oficina municipal que permetrà canalitzar la solidaritat amb l’illa canària.

La primera tinenta d’alcalde i coordinadora d’Alcaldia, Silvia Gómez, ultima la creació d’esta oficina amb la qual l’equip de govern pretén que “tota l’ona de solidaritat que sabem que està ja sorgint a la nostra ciutat per a ajudar a les persones que, desgraciadament, han perdut les seues cases i pràcticament totes les seues possessions a causa del volcà, es puga canalitzar de manera efectiva i eficaç, fent arribar els subministraments que realment es necessiten en este moment”.

Per a això, el consistori ja s’ha posat en contacte amb les entitats socials, associacions de veïns, Junta de Festes, Comissió de Penyes i altres col·lectius, que se sumaren a esta campanya de manera que “farem possible una recollida coordinada d’aliments i altres materials”, explica Silvia Gómez, qui al mateix temps ha fet una crida a “totes les institucions o entitats que vulguen unir-s’a esta iniciativa i canalitzar també la solidaritat a través d’esta oficina municipal”.

La campanya estarà coordinada pel servei de Protecció Civil i, a més de la recollida que duguen a terme les entitats en les seues seus socials, l’Ajuntament també vol habilitar diversos punts de recollida en espais municipals.
En estos moments, segons la informació facilitada per la Federació d’Empresaris de la Palma (FEDEPALMA), els materials que més es necessiten són roba interior, llençols, tovalloles, sabates, coixins, aliments sense glútens, aliments sense lactosa, aliments per a bebés i màscares FPP2.

“Vila-real és una ciutat solidària i disposada sempre a fer arribar l’ajuda a les persones damnificades per esta mena de catàstrofes per la qual cosa, com a administració més pròxima la ciutadania, volem impulsar esta voluntat de col·laboració i al mateix temps garantir que tota esta ajuda arribe al seu destí i que continue útil en estos moments per a cobrir els necessitats dels milers de persones afectades”, conclou la regidora.

Últimes notícies

La jutgessa manté la declaració de Feijóo i obri l’interrogatori per la DANA

La instructora ha negat suspendre la compareixença del líder del PP, demanada per l'acusació popular de Ciutadans, i ha començat a preguntar-li. La sessió seguix el pla previst.

Comença la declaració de Núñez Feijóo davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana

La jutgessa de Catarroja ha iniciat a les 09.45 la declaració, com a testimoni, d'Alberto Núñez Feijóo per la gestió de la dana. La compareixença és telemàtica i Ciutadans demana que siga presencial.

Feijóo afronta tranquil la seua declaració davant la jutgessa per la gestió de la dana

Feijóo ha assegurat que afronta absolutament tranquil la seua obligació de declarar davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la dana. Compareix per videoconferència com a testimoni i el focus estarà en els missatges que va intercanviar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024.

Detingut per maltractar i mutilar 19 galls de baralla a Crevillent

Un home de 40 anys ha sigut detingut a Crevillent per suposadament maltractar i mutilar 19 galls de baralla en la seua vivenda. La policia va trobar drogues i utensilis per a combats, i l'arrestat tenia una inhabilitació per a treballar amb animals.

Ciutadans demanarà suspendre la declaració telemàtica de Feijóo perquè acudisca al jutjat

L'advocada de Ciutadans Mamen Peris ha anunciat que sol·licitarà suspendre la declaració telemàtica d'Alberto Núñez Feijóo, prevista a les 09.30. Reclama la seua presència física davant el jutjat en la causa penal per la gestió de la DANA.

Feijóo afronta tranquil el seu deure de declarar davant la jutgessa per la gestió de la DANA

Feijóo ha afirmat que afronta absolutament tranquil la seua declaració, que realitzarà per videoconferència com a testimoni des del Congrés. La diligència se centra en els missatges del 29 d'octubre de 2024 amb Carlos Mazón, aportats voluntàriament a la causa.

Ha ingressat a la presó un encaputxat per l’atracament a una gasolinera a Novelda

Un home de 44 anys ha ingressat a la presó com a presumpte autor d'un atracament amb arma blanca en una gasolinera de Novelda. Va ser interceptat després de ser identificat i es va recuperar l'arma utilitzada.

Bombers intenten sufocar un incendi en una planta fragmentadora de ferralla de Sollana

El foc ha començat sobre les 2.28 i sis hores després seguia actiu. Set dotacions i comandaments coordinen relleus per a contindre-ho dins del recinte.