Vila-real habilita una oficina municipal per a ajudar els afectats pel volcà de la Palma

 

 

L’Ajuntament de Vila-real impulsarà i coordinarà la recollida de material i aliments necessaris per als damnificats per l’erupció del volcà Cumbre Vieja a la Palma a través d’una oficina municipal que permetrà canalitzar la solidaritat amb l’illa canària.

La primera tinenta d’alcalde i coordinadora d’Alcaldia, Silvia Gómez, ultima la creació d’esta oficina amb la qual l’equip de govern pretén que “tota l’ona de solidaritat que sabem que està ja sorgint a la nostra ciutat per a ajudar a les persones que, desgraciadament, han perdut les seues cases i pràcticament totes les seues possessions a causa del volcà, es puga canalitzar de manera efectiva i eficaç, fent arribar els subministraments que realment es necessiten en este moment”.

Per a això, el consistori ja s’ha posat en contacte amb les entitats socials, associacions de veïns, Junta de Festes, Comissió de Penyes i altres col·lectius, que se sumaren a esta campanya de manera que “farem possible una recollida coordinada d’aliments i altres materials”, explica Silvia Gómez, qui al mateix temps ha fet una crida a “totes les institucions o entitats que vulguen unir-s’a esta iniciativa i canalitzar també la solidaritat a través d’esta oficina municipal”.

La campanya estarà coordinada pel servei de Protecció Civil i, a més de la recollida que duguen a terme les entitats en les seues seus socials, l’Ajuntament també vol habilitar diversos punts de recollida en espais municipals.
En estos moments, segons la informació facilitada per la Federació d’Empresaris de la Palma (FEDEPALMA), els materials que més es necessiten són roba interior, llençols, tovalloles, sabates, coixins, aliments sense glútens, aliments sense lactosa, aliments per a bebés i màscares FPP2.

“Vila-real és una ciutat solidària i disposada sempre a fer arribar l’ajuda a les persones damnificades per esta mena de catàstrofes per la qual cosa, com a administració més pròxima la ciutadania, volem impulsar esta voluntat de col·laboració i al mateix temps garantir que tota esta ajuda arribe al seu destí i que continue útil en estos moments per a cobrir els necessitats dels milers de persones afectades”, conclou la regidora.

Últimes notícies

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.