Vila-real habilita una oficina municipal per a ajudar els afectats pel volcà de la Palma

 

 

L’Ajuntament de Vila-real impulsarà i coordinarà la recollida de material i aliments necessaris per als damnificats per l’erupció del volcà Cumbre Vieja a la Palma a través d’una oficina municipal que permetrà canalitzar la solidaritat amb l’illa canària.

La primera tinenta d’alcalde i coordinadora d’Alcaldia, Silvia Gómez, ultima la creació d’esta oficina amb la qual l’equip de govern pretén que “tota l’ona de solidaritat que sabem que està ja sorgint a la nostra ciutat per a ajudar a les persones que, desgraciadament, han perdut les seues cases i pràcticament totes les seues possessions a causa del volcà, es puga canalitzar de manera efectiva i eficaç, fent arribar els subministraments que realment es necessiten en este moment”.

Per a això, el consistori ja s’ha posat en contacte amb les entitats socials, associacions de veïns, Junta de Festes, Comissió de Penyes i altres col·lectius, que se sumaren a esta campanya de manera que “farem possible una recollida coordinada d’aliments i altres materials”, explica Silvia Gómez, qui al mateix temps ha fet una crida a “totes les institucions o entitats que vulguen unir-s’a esta iniciativa i canalitzar també la solidaritat a través d’esta oficina municipal”.

La campanya estarà coordinada pel servei de Protecció Civil i, a més de la recollida que duguen a terme les entitats en les seues seus socials, l’Ajuntament també vol habilitar diversos punts de recollida en espais municipals.
En estos moments, segons la informació facilitada per la Federació d’Empresaris de la Palma (FEDEPALMA), els materials que més es necessiten són roba interior, llençols, tovalloles, sabates, coixins, aliments sense glútens, aliments sense lactosa, aliments per a bebés i màscares FPP2.

“Vila-real és una ciutat solidària i disposada sempre a fer arribar l’ajuda a les persones damnificades per esta mena de catàstrofes per la qual cosa, com a administració més pròxima la ciutadania, volem impulsar esta voluntat de col·laboració i al mateix temps garantir que tota esta ajuda arribe al seu destí i que continue útil en estos moments per a cobrir els necessitats dels milers de persones afectades”, conclou la regidora.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.