Vila-real habilita una oficina municipal per a ajudar els afectats pel volcà de la Palma

 

 

L’Ajuntament de Vila-real impulsarà i coordinarà la recollida de material i aliments necessaris per als damnificats per l’erupció del volcà Cumbre Vieja a la Palma a través d’una oficina municipal que permetrà canalitzar la solidaritat amb l’illa canària.

La primera tinenta d’alcalde i coordinadora d’Alcaldia, Silvia Gómez, ultima la creació d’esta oficina amb la qual l’equip de govern pretén que “tota l’ona de solidaritat que sabem que està ja sorgint a la nostra ciutat per a ajudar a les persones que, desgraciadament, han perdut les seues cases i pràcticament totes les seues possessions a causa del volcà, es puga canalitzar de manera efectiva i eficaç, fent arribar els subministraments que realment es necessiten en este moment”.

Per a això, el consistori ja s’ha posat en contacte amb les entitats socials, associacions de veïns, Junta de Festes, Comissió de Penyes i altres col·lectius, que se sumaren a esta campanya de manera que “farem possible una recollida coordinada d’aliments i altres materials”, explica Silvia Gómez, qui al mateix temps ha fet una crida a “totes les institucions o entitats que vulguen unir-s’a esta iniciativa i canalitzar també la solidaritat a través d’esta oficina municipal”.

La campanya estarà coordinada pel servei de Protecció Civil i, a més de la recollida que duguen a terme les entitats en les seues seus socials, l’Ajuntament també vol habilitar diversos punts de recollida en espais municipals.
En estos moments, segons la informació facilitada per la Federació d’Empresaris de la Palma (FEDEPALMA), els materials que més es necessiten són roba interior, llençols, tovalloles, sabates, coixins, aliments sense glútens, aliments sense lactosa, aliments per a bebés i màscares FPP2.

“Vila-real és una ciutat solidària i disposada sempre a fer arribar l’ajuda a les persones damnificades per esta mena de catàstrofes per la qual cosa, com a administració més pròxima la ciutadania, volem impulsar esta voluntat de col·laboració i al mateix temps garantir que tota esta ajuda arribe al seu destí i que continue útil en estos moments per a cobrir els necessitats dels milers de persones afectades”, conclou la regidora.

Últimes notícies

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.

Disset detinguts i 36 delictes al festival Arenal Sound de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut disset persones i ha comptabilitzat 36 delictes durant el festival Arenal Sound de Borriana, celebrat del 30 de juliol al 2 d’agost, a més de 70 denúncies administratives.
FILMOTECA D'ESTIU