Vols fer voluntariat ambiental en prevenció d’incendis forestals?

Amb l’arribada de l’estiu entrem en l’època de major risc per incendis forestals i és per això que cal intensificar la vigilància de les nostres muntanyes.

Per tal de poder complementar les tasques de prevenció i vigilància forestal que exerceixen les administracions públiques, l’Ajuntament d’Alzira conjuntament amb l’Associació Interpreta Natura, promou el voluntariat ambiental en prevenció d’incendis forestals durant els mesos de Juliol, Agost i part del Setembre.

Les anteriors campanyes de voluntariat ambiental en prevenció d’incendis han resultat ser exitoses i molt efectives a causa de l’elevada participació, i és per això que s’anima als possibles interessats a inscriure’s per a poder tindre una bossa de voluntaris disponibles nombrosa que garantisca una vigilància constant i continuada.

L’assistència serà voluntària segons disponibilitat dels participants i cada dia el coordinador, formarà 1 grup de 4 o 5 persones que cobrirà una ruta diferent.

Poder garantir un grup de voluntaris continu durant tots els dies d’estiu, es considera clau per tal de tindre una vigilància complementària que puga dissuadir i alertar de forma primerenca els possibles incendis forestals.

Els voluntaris que participen rebran equipament i formació en prevenció d’incendis i formaran part d’una xarxa de voluntaris supramunicipal.

La relació amb els voluntariats en prevenció d’incendis dels municipis veïns és de gran importància pel fet que maximitza l’eficàcia de les tasques de vigilància augmentant la capacitat de resposta dels mitjans d’extinció.

En este sentit, el regidor de l’àrea de Medi Ambient, Agricultura i Transició Ecològica, Pep Carreres, ha manifestat que “El bon treball que han realitzat durant els últims anys ha ajudat moltíssim a dissuadir piròmans i a alertar de conats d’incendis. Gràcies als avisos primerencs han pogut ser controlats en els primers 20 minuts, evitant danys catastròfics per a les nostres muntanyes”.

A més hi ha afegit que “agraïm profundament la seua dedicació altruista, que ens ajuda a complementar les tasques de vigilància que realitzem les administracions públiques”.

Cal tindre en compte que encara que reforcem els mitjans municipals al llarg de l’estiu, mai són suficients per a cobrir tot el sòl forestal, la seua aportació ens ajuda moltíssim a evitar incendis forestals”, ha finalitzat.

Els interessats a participar han de contactar per telèfon al 640 352 991 o registrar-se en el formulari web https://interpretayeduca.com/inscripcio/ . 

Dins del voluntariat, els participants reben les dietes corresponents a esmorzar i dinar, assegurança de responsabilitat civil i accidents, EPI i uniforme identificatiu, certificat de participació i jornades formatives.

Els objectius fonamentals d’este any són consolidar el col·lectiu del voluntariat ambiental com una peça clau dins de les polítiques municipals en prevenció d’incendis forestals i estendre la seua zona d’afecció a tota la cadena muntanyosa que comença a les valls alzirenyes de la Murta, de la Casella i d’Aigües Vives.

Últimes notícies

Una tècnic d’Emergències declara que no es va activar als agents mediambientals el 29-O malgrat la DANA

Una tècnic de prevenció d'incendis del Centre de Coordinació d'Emergències declara davant la jutgessa que el 29 d'octubre no es va activar als agents mediambientals per a vigilar els llits malgrat que el pla d'inundacions estava actiu.

Trànsit preveu més de 1,3 milions de desplaçaments en la Comunitat Valenciana fins al 6 d’abril

La DGT calcula 1.364.820 desplaçaments en la segona fase de l'operació especial de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana i advertix de major mobilitat i risc en carretera.

Aemet amplia l’avís groc per vents de fins a 80 km/h en tota la província de Castelló

Aemet manté actiu l'avís groc per vent en tota la província de Castelló entre hui i demà, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h a l'interior.

Farmamundi impulsa projectes de benestar i resiliència en lHorta Sud després de la DANA

Farmamundi posa en marxa dos projectes en diversos municipis de lHorta Sud per a reforçar el benestar emocional, la integració social i la resiliència comunitària després de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El Consell prohibix fer foc en zones forestals per Setmana Santa i Pasqua en la Comunitat Valenciana

La Generalitat recorda que entre el 2 i el 13 d'abril queda prohibit l'ús del foc en muntanyes i en una franja de 500 metres al seu voltant en la Comunitat Valenciana, amb la suspensió de totes les cremes autoritzades.

Awa Fam deixa el València Basket al juny rumb a la nova lliga privada Project B

Awa Fam abandona el València Basket al final de la temporada després d'executar-se la seua clàusula de rescissió per a incorporar-se a Project B, la nova lliga privada que tindrà una seu en el Roig Arena.

Diangana es lesiona amb el Congo i apunta a baixa davant el Raig

Grady Diangana torna lesionat de la concentració amb el Congo i quasi segur es perdrà el partit de l'Elx enfront del Rayo Vallecano, pendent encara del comunicat mèdic definitiu.

Les Corts reclamen prorrogar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030

El ple de Les Corts Valencianes aprova, amb el suport de PP i Vox, instar el Govern a ampliar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030 i tomba totes les iniciatives de l'oposició.