Vols fer voluntariat ambiental en prevenció d’incendis forestals?

Amb l’arribada de l’estiu entrem en l’època de major risc per incendis forestals i és per això que cal intensificar la vigilància de les nostres muntanyes.

Per tal de poder complementar les tasques de prevenció i vigilància forestal que exerceixen les administracions públiques, l’Ajuntament d’Alzira conjuntament amb l’Associació Interpreta Natura, promou el voluntariat ambiental en prevenció d’incendis forestals durant els mesos de Juliol, Agost i part del Setembre.

Les anteriors campanyes de voluntariat ambiental en prevenció d’incendis han resultat ser exitoses i molt efectives a causa de l’elevada participació, i és per això que s’anima als possibles interessats a inscriure’s per a poder tindre una bossa de voluntaris disponibles nombrosa que garantisca una vigilància constant i continuada.

L’assistència serà voluntària segons disponibilitat dels participants i cada dia el coordinador, formarà 1 grup de 4 o 5 persones que cobrirà una ruta diferent.

Poder garantir un grup de voluntaris continu durant tots els dies d’estiu, es considera clau per tal de tindre una vigilància complementària que puga dissuadir i alertar de forma primerenca els possibles incendis forestals.

Els voluntaris que participen rebran equipament i formació en prevenció d’incendis i formaran part d’una xarxa de voluntaris supramunicipal.

La relació amb els voluntariats en prevenció d’incendis dels municipis veïns és de gran importància pel fet que maximitza l’eficàcia de les tasques de vigilància augmentant la capacitat de resposta dels mitjans d’extinció.

En este sentit, el regidor de l’àrea de Medi Ambient, Agricultura i Transició Ecològica, Pep Carreres, ha manifestat que “El bon treball que han realitzat durant els últims anys ha ajudat moltíssim a dissuadir piròmans i a alertar de conats d’incendis. Gràcies als avisos primerencs han pogut ser controlats en els primers 20 minuts, evitant danys catastròfics per a les nostres muntanyes”.

A més hi ha afegit que “agraïm profundament la seua dedicació altruista, que ens ajuda a complementar les tasques de vigilància que realitzem les administracions públiques”.

Cal tindre en compte que encara que reforcem els mitjans municipals al llarg de l’estiu, mai són suficients per a cobrir tot el sòl forestal, la seua aportació ens ajuda moltíssim a evitar incendis forestals”, ha finalitzat.

Els interessats a participar han de contactar per telèfon al 640 352 991 o registrar-se en el formulari web https://interpretayeduca.com/inscripcio/ . 

Dins del voluntariat, els participants reben les dietes corresponents a esmorzar i dinar, assegurança de responsabilitat civil i accidents, EPI i uniforme identificatiu, certificat de participació i jornades formatives.

Els objectius fonamentals d’este any són consolidar el col·lectiu del voluntariat ambiental com una peça clau dins de les polítiques municipals en prevenció d’incendis forestals i estendre la seua zona d’afecció a tota la cadena muntanyosa que comença a les valls alzirenyes de la Murta, de la Casella i d’Aigües Vives.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.