Vols fer voluntariat ambiental en prevenció d’incendis forestals?

Amb l’arribada de l’estiu entrem en l’època de major risc per incendis forestals i és per això que cal intensificar la vigilància de les nostres muntanyes.

Per tal de poder complementar les tasques de prevenció i vigilància forestal que exerceixen les administracions públiques, l’Ajuntament d’Alzira conjuntament amb l’Associació Interpreta Natura, promou el voluntariat ambiental en prevenció d’incendis forestals durant els mesos de Juliol, Agost i part del Setembre.

Les anteriors campanyes de voluntariat ambiental en prevenció d’incendis han resultat ser exitoses i molt efectives a causa de l’elevada participació, i és per això que s’anima als possibles interessats a inscriure’s per a poder tindre una bossa de voluntaris disponibles nombrosa que garantisca una vigilància constant i continuada.

L’assistència serà voluntària segons disponibilitat dels participants i cada dia el coordinador, formarà 1 grup de 4 o 5 persones que cobrirà una ruta diferent.

Poder garantir un grup de voluntaris continu durant tots els dies d’estiu, es considera clau per tal de tindre una vigilància complementària que puga dissuadir i alertar de forma primerenca els possibles incendis forestals.

Els voluntaris que participen rebran equipament i formació en prevenció d’incendis i formaran part d’una xarxa de voluntaris supramunicipal.

La relació amb els voluntariats en prevenció d’incendis dels municipis veïns és de gran importància pel fet que maximitza l’eficàcia de les tasques de vigilància augmentant la capacitat de resposta dels mitjans d’extinció.

En este sentit, el regidor de l’àrea de Medi Ambient, Agricultura i Transició Ecològica, Pep Carreres, ha manifestat que “El bon treball que han realitzat durant els últims anys ha ajudat moltíssim a dissuadir piròmans i a alertar de conats d’incendis. Gràcies als avisos primerencs han pogut ser controlats en els primers 20 minuts, evitant danys catastròfics per a les nostres muntanyes”.

A més hi ha afegit que “agraïm profundament la seua dedicació altruista, que ens ajuda a complementar les tasques de vigilància que realitzem les administracions públiques”.

Cal tindre en compte que encara que reforcem els mitjans municipals al llarg de l’estiu, mai són suficients per a cobrir tot el sòl forestal, la seua aportació ens ajuda moltíssim a evitar incendis forestals”, ha finalitzat.

Els interessats a participar han de contactar per telèfon al 640 352 991 o registrar-se en el formulari web https://interpretayeduca.com/inscripcio/ . 

Dins del voluntariat, els participants reben les dietes corresponents a esmorzar i dinar, assegurança de responsabilitat civil i accidents, EPI i uniforme identificatiu, certificat de participació i jornades formatives.

Els objectius fonamentals d’este any són consolidar el col·lectiu del voluntariat ambiental com una peça clau dins de les polítiques municipals en prevenció d’incendis forestals i estendre la seua zona d’afecció a tota la cadena muntanyosa que comença a les valls alzirenyes de la Murta, de la Casella i d’Aigües Vives.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València invertirà més de 800.000 euros per a renovar la imatge i la llum del Mercat Central

L'Ajuntament de València impulsa un projecte de més de 800.000 euros per a netejar i restaurar les façanes del Mercat Central, recuperar els seus colors originals i millorar la il·luminació de l'edifici modernista.

Benidorm guarda tres minuts de silenci pels dos operaris morts en desplomar-se una bastida

L'Ajuntament de Benidorm ha guardat tres minuts de silenci pels dos operaris morts després de desplomar-se una bastida en una obra, en un acte amb àmplia participació ciutadana.

La Generalitat obri expedient per infracció molt greu a la promotora de vivenda pública de Sant Joan

La conselleria de Vivenda ha iniciat un expedient sancionador per una possible infracció molt greu en la promoció de 131 vivendes de protecció pública en Nou Nazareth, a Sant Joan d'Alacant.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

Ángel Lluna defén davant Les Corts la independència del Síndic de Greuges, denúncia la deterioració de la bona administració i assenyala greus problemes en servicis socials, vivenda i transparència.

Protecció Civil provarà el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà entre el 24 d'abril i el 13 de maig un simulacre del sistema d'alertes ÉS-Alert en 61 municipis pròxims a centrals nuclears, aconseguint a més de 75.000 habitants.

Les inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores de Transports defenen davant el Suprem que l'auditoria sobre contractes de màscares es va fer sense indicacions externes i sense vulnerar la legalitat.

Protecció Civil prova el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà un simulacre del sistema ÉS-Alert en 61 municipis situats al voltant de centrals nuclears per a comprovar la resposta dels plans d'emergència.

Busquen a un agressor sexual de Castelló que havia d’haver ingressat a la presó a principis d’abril

Les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat busquen a un home de 45 anys, condemnat per agressions sexuals i coaccions, que no va ingressar a la presó a principis d'abril i el parador del qual es desconeix.