13.1 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Vols fer voluntariat ambiental en prevenció d’incendis forestals?

Amb l’arribada de l’estiu entrem en l’època de major risc per incendis forestals i és per això que cal intensificar la vigilància de les nostres muntanyes.

Per tal de poder complementar les tasques de prevenció i vigilància forestal que exerceixen les administracions públiques, l’Ajuntament d’Alzira conjuntament amb l’Associació Interpreta Natura, promou el voluntariat ambiental en prevenció d’incendis forestals durant els mesos de Juliol, Agost i part del Setembre.

Les anteriors campanyes de voluntariat ambiental en prevenció d’incendis han resultat ser exitoses i molt efectives a causa de l’elevada participació, i és per això que s’anima als possibles interessats a inscriure’s per a poder tindre una bossa de voluntaris disponibles nombrosa que garantisca una vigilància constant i continuada.

L’assistència serà voluntària segons disponibilitat dels participants i cada dia el coordinador, formarà 1 grup de 4 o 5 persones que cobrirà una ruta diferent.

Poder garantir un grup de voluntaris continu durant tots els dies d’estiu, es considera clau per tal de tindre una vigilància complementària que puga dissuadir i alertar de forma primerenca els possibles incendis forestals.

Els voluntaris que participen rebran equipament i formació en prevenció d’incendis i formaran part d’una xarxa de voluntaris supramunicipal.

La relació amb els voluntariats en prevenció d’incendis dels municipis veïns és de gran importància pel fet que maximitza l’eficàcia de les tasques de vigilància augmentant la capacitat de resposta dels mitjans d’extinció.

En este sentit, el regidor de l’àrea de Medi Ambient, Agricultura i Transició Ecològica, Pep Carreres, ha manifestat que “El bon treball que han realitzat durant els últims anys ha ajudat moltíssim a dissuadir piròmans i a alertar de conats d’incendis. Gràcies als avisos primerencs han pogut ser controlats en els primers 20 minuts, evitant danys catastròfics per a les nostres muntanyes”.

A més hi ha afegit que “agraïm profundament la seua dedicació altruista, que ens ajuda a complementar les tasques de vigilància que realitzem les administracions públiques”.

Cal tindre en compte que encara que reforcem els mitjans municipals al llarg de l’estiu, mai són suficients per a cobrir tot el sòl forestal, la seua aportació ens ajuda moltíssim a evitar incendis forestals”, ha finalitzat.

Els interessats a participar han de contactar per telèfon al 640 352 991 o registrar-se en el formulari web https://interpretayeduca.com/inscripcio/ . 

Dins del voluntariat, els participants reben les dietes corresponents a esmorzar i dinar, assegurança de responsabilitat civil i accidents, EPI i uniforme identificatiu, certificat de participació i jornades formatives.

Els objectius fonamentals d’este any són consolidar el col·lectiu del voluntariat ambiental com una peça clau dins de les polítiques municipals en prevenció d’incendis forestals i estendre la seua zona d’afecció a tota la cadena muntanyosa que comença a les valls alzirenyes de la Murta, de la Casella i d’Aigües Vives.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.