Vols fer voluntariat ambiental en prevenció d’incendis forestals?

Amb l’arribada de l’estiu entrem en l’època de major risc per incendis forestals i és per això que cal intensificar la vigilància de les nostres muntanyes.

Per tal de poder complementar les tasques de prevenció i vigilància forestal que exerceixen les administracions públiques, l’Ajuntament d’Alzira conjuntament amb l’Associació Interpreta Natura, promou el voluntariat ambiental en prevenció d’incendis forestals durant els mesos de Juliol, Agost i part del Setembre.

Les anteriors campanyes de voluntariat ambiental en prevenció d’incendis han resultat ser exitoses i molt efectives a causa de l’elevada participació, i és per això que s’anima als possibles interessats a inscriure’s per a poder tindre una bossa de voluntaris disponibles nombrosa que garantisca una vigilància constant i continuada.

L’assistència serà voluntària segons disponibilitat dels participants i cada dia el coordinador, formarà 1 grup de 4 o 5 persones que cobrirà una ruta diferent.

Poder garantir un grup de voluntaris continu durant tots els dies d’estiu, es considera clau per tal de tindre una vigilància complementària que puga dissuadir i alertar de forma primerenca els possibles incendis forestals.

Els voluntaris que participen rebran equipament i formació en prevenció d’incendis i formaran part d’una xarxa de voluntaris supramunicipal.

La relació amb els voluntariats en prevenció d’incendis dels municipis veïns és de gran importància pel fet que maximitza l’eficàcia de les tasques de vigilància augmentant la capacitat de resposta dels mitjans d’extinció.

En este sentit, el regidor de l’àrea de Medi Ambient, Agricultura i Transició Ecològica, Pep Carreres, ha manifestat que “El bon treball que han realitzat durant els últims anys ha ajudat moltíssim a dissuadir piròmans i a alertar de conats d’incendis. Gràcies als avisos primerencs han pogut ser controlats en els primers 20 minuts, evitant danys catastròfics per a les nostres muntanyes».

A més hi ha afegit que «agraïm profundament la seua dedicació altruista, que ens ajuda a complementar les tasques de vigilància que realitzem les administracions públiques».

Cal tindre en compte que encara que reforcem els mitjans municipals al llarg de l’estiu, mai són suficients per a cobrir tot el sòl forestal, la seua aportació ens ajuda moltíssim a evitar incendis forestals”, ha finalitzat.

Els interessats a participar han de contactar per telèfon al 640 352 991 o registrar-se en el formulari web https://interpretayeduca.com/inscripcio/ . 

Dins del voluntariat, els participants reben les dietes corresponents a esmorzar i dinar, assegurança de responsabilitat civil i accidents, EPI i uniforme identificatiu, certificat de participació i jornades formatives.

Els objectius fonamentals d’este any són consolidar el col·lectiu del voluntariat ambiental com una peça clau dins de les polítiques municipals en prevenció d’incendis forestals i estendre la seua zona d’afecció a tota la cadena muntanyosa que comença a les valls alzirenyes de la Murta, de la Casella i d’Aigües Vives.

Últimes notícies

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.