El xef José Andrés alimenta a milers de refugiats a la frontera amb Ucraïna

L’inici de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia la matinada del 24 de febrer va activar immediatament el mecanisme de resposta de l’ONG World Central Kitchen, que dirigeix el xef José Andrés i que implica cuiners de tot el món, amb l’objectiu d’ajudar donant menjar als refugiats.


El cuiner asturià ha viatjat al costat del seu equip fins al pas fronterer de Medyka, que connecta Ucraïna amb Polònia, on ha muntat una de les seues cuines de campanya per a atendre els refugiats que fugen de la guerra.


A través de Twitter, l’ONG ha anunciat que actualment es troba en l’estació de tren entre la frontera d’Ucraïna i Polònia “on dormen nombroses famílies” i la seua intenció és ampliar els esforços “ràpidament per a servir a centenars de milers ací i a Romania”.


«Construïm una taula més llarga, no bombardegem a tots!”, ha alçat José Andrés, qui a més ha escrit: ”És tan trist veure com les Democràcies del món miren cap a l’altre costat! Putin és un pinxo….i li estem deixant massacrar al germà xicotet…. quan callem i mirem cap al costat, els dolents sempre guanyen?”.


En un altre missatge, el cuiner afegia que «sent que s’hauria d’entrar a Ucraïna com ho faria Gandhi i asseure’ns enfront de les forces russes i dir-los: els estimem. No has de fer això! Putin no és Rússia”.


En resposta a les peticions en xarxes per a l’enviament de donatius per a la causa, Andrés ha demanat paciència perquè “amb les botes sobre el terreny aprendrem més sobre quin i com ajudarem”.

World Central Kitchen té la intenció de ser present en altres punts al llarg de les fronteres d’Ucraïna i cuiners associats també estan facilitant aliments a les persones que fugen del país.
José Andrés ha compartit des d’allí diferents vídeos a través de Twitter. “En un moment en el qual hauríem d’estar celebrant la vida, ací hi ha persones que creuen que són millors que ningú. És el moment que comencem a alçar les nostres veus cada vegada que vegem accions que no estan justificades”, reflexiona en un d’ells.


El xef asturià va fundar l’any 2010 al costat de la seua esposa l’ONG World Central Kitchen (WCK) amb l’objectiu d’“utilitzar els aliments per a empoderar a les comunitats i enfortir les economies”, i ha sigut guardonat per la seua labor humanitària amb el Premi Princesa d’Astúries de la Concòrdia en 2021; durant la pandèmia del coronavirus va repartir més de tres milions de menjars a Espanya i més de 30 milions als Estats Units.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.