El xef José Andrés alimenta a milers de refugiats a la frontera amb Ucraïna

L’inici de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia la matinada del 24 de febrer va activar immediatament el mecanisme de resposta de l’ONG World Central Kitchen, que dirigeix el xef José Andrés i que implica cuiners de tot el món, amb l’objectiu d’ajudar donant menjar als refugiats.


El cuiner asturià ha viatjat al costat del seu equip fins al pas fronterer de Medyka, que connecta Ucraïna amb Polònia, on ha muntat una de les seues cuines de campanya per a atendre els refugiats que fugen de la guerra.


A través de Twitter, l’ONG ha anunciat que actualment es troba en l’estació de tren entre la frontera d’Ucraïna i Polònia “on dormen nombroses famílies” i la seua intenció és ampliar els esforços “ràpidament per a servir a centenars de milers ací i a Romania”.


«Construïm una taula més llarga, no bombardegem a tots!”, ha alçat José Andrés, qui a més ha escrit: ”És tan trist veure com les Democràcies del món miren cap a l’altre costat! Putin és un pinxo….i li estem deixant massacrar al germà xicotet…. quan callem i mirem cap al costat, els dolents sempre guanyen?”.


En un altre missatge, el cuiner afegia que «sent que s’hauria d’entrar a Ucraïna com ho faria Gandhi i asseure’ns enfront de les forces russes i dir-los: els estimem. No has de fer això! Putin no és Rússia”.


En resposta a les peticions en xarxes per a l’enviament de donatius per a la causa, Andrés ha demanat paciència perquè “amb les botes sobre el terreny aprendrem més sobre quin i com ajudarem”.

World Central Kitchen té la intenció de ser present en altres punts al llarg de les fronteres d’Ucraïna i cuiners associats també estan facilitant aliments a les persones que fugen del país.
José Andrés ha compartit des d’allí diferents vídeos a través de Twitter. “En un moment en el qual hauríem d’estar celebrant la vida, ací hi ha persones que creuen que són millors que ningú. És el moment que comencem a alçar les nostres veus cada vegada que vegem accions que no estan justificades”, reflexiona en un d’ells.


El xef asturià va fundar l’any 2010 al costat de la seua esposa l’ONG World Central Kitchen (WCK) amb l’objectiu d’“utilitzar els aliments per a empoderar a les comunitats i enfortir les economies”, i ha sigut guardonat per la seua labor humanitària amb el Premi Princesa d’Astúries de la Concòrdia en 2021; durant la pandèmia del coronavirus va repartir més de tres milions de menjars a Espanya i més de 30 milions als Estats Units.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.