14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El xef José Andrés alimenta a milers de refugiats a la frontera amb Ucraïna

L’inici de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia la matinada del 24 de febrer va activar immediatament el mecanisme de resposta de l’ONG World Central Kitchen, que dirigeix el xef José Andrés i que implica cuiners de tot el món, amb l’objectiu d’ajudar donant menjar als refugiats.


El cuiner asturià ha viatjat al costat del seu equip fins al pas fronterer de Medyka, que connecta Ucraïna amb Polònia, on ha muntat una de les seues cuines de campanya per a atendre els refugiats que fugen de la guerra.


A través de Twitter, l’ONG ha anunciat que actualment es troba en l’estació de tren entre la frontera d’Ucraïna i Polònia “on dormen nombroses famílies” i la seua intenció és ampliar els esforços “ràpidament per a servir a centenars de milers ací i a Romania”.


Construïm una taula més llarga, no bombardegem a tots!”, ha alçat José Andrés, qui a més ha escrit: ”És tan trist veure com les Democràcies del món miren cap a l’altre costat! Putin és un pinxo….i li estem deixant massacrar al germà xicotet…. quan callem i mirem cap al costat, els dolents sempre guanyen?”.


En un altre missatge, el cuiner afegia que “sent que s’hauria d’entrar a Ucraïna com ho faria Gandhi i asseure’ns enfront de les forces russes i dir-los: els estimem. No has de fer això! Putin no és Rússia”.


En resposta a les peticions en xarxes per a l’enviament de donatius per a la causa, Andrés ha demanat paciència perquè “amb les botes sobre el terreny aprendrem més sobre quin i com ajudarem”.

World Central Kitchen té la intenció de ser present en altres punts al llarg de les fronteres d’Ucraïna i cuiners associats també estan facilitant aliments a les persones que fugen del país.
José Andrés ha compartit des d’allí diferents vídeos a través de Twitter. “En un moment en el qual hauríem d’estar celebrant la vida, ací hi ha persones que creuen que són millors que ningú. És el moment que comencem a alçar les nostres veus cada vegada que vegem accions que no estan justificades”, reflexiona en un d’ells.


El xef asturià va fundar l’any 2010 al costat de la seua esposa l’ONG World Central Kitchen (WCK) amb l’objectiu d’“utilitzar els aliments per a empoderar a les comunitats i enfortir les economies”, i ha sigut guardonat per la seua labor humanitària amb el Premi Princesa d’Astúries de la Concòrdia en 2021; durant la pandèmia del coronavirus va repartir més de tres milions de menjars a Espanya i més de 30 milions als Estats Units.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts