Stoltenberg diu que 23 països OTAN arribaran enguany a l’objectiu del 2 per cent del PIB en despesa militar

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha destacat després de reunir-se amb el president nord-americà, Joe Biden, que fins a 23 dels 32 països membres de l’Aliança compliran enguany amb l’objectiu d’invertir en defensa el 2 per cent del PIB.

«Hui he pogut escoltar una nova xifra que indica que 23 membres de l’OTAN gastaran enguany en defensa el 2 per cent o més» del Producte Interior Brut (PIB), ha explicat Stoltenberg des de la Casa Blanca després de reunir-se amb el president nord-americà, Joe Biden.

Biden, per la seua banda, ha destacat que esta xifra de països «s’ha doblat» des que va assumir la Presidència nord-americana al gener del 2021, i ha assegurat que la cimera de l’Aliança del proper mes a Washington servirà per a «construir» més a partir dels progressos realitzats.

L’increment es deu a un augment de fins al 18 per cent en la despesa en defensa de Canadà i dels membres europeus de l’OTAN, «el major increment en dècades». Els números impliquen, a més, que s’ha duplicat en quatre anys la quantitat de membres que arriben a l’objectiu del 2 per cent, compromès fa una dècada.

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.