16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Stoltenberg diu que 23 països OTAN arribaran enguany a l’objectiu del 2 per cent del PIB en despesa militar

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha destacat després de reunir-se amb el president nord-americà, Joe Biden, que fins a 23 dels 32 països membres de l’Aliança compliran enguany amb l’objectiu d’invertir en defensa el 2 per cent del PIB.

“Hui he pogut escoltar una nova xifra que indica que 23 membres de l’OTAN gastaran enguany en defensa el 2 per cent o més” del Producte Interior Brut (PIB), ha explicat Stoltenberg des de la Casa Blanca després de reunir-se amb el president nord-americà, Joe Biden.

Biden, per la seua banda, ha destacat que esta xifra de països “s’ha doblat” des que va assumir la Presidència nord-americana al gener del 2021, i ha assegurat que la cimera de l’Aliança del proper mes a Washington servirà per a “construir” més a partir dels progressos realitzats.

L’increment es deu a un augment de fins al 18 per cent en la despesa en defensa de Canadà i dels membres europeus de l’OTAN, “el major increment en dècades”. Els números impliquen, a més, que s’ha duplicat en quatre anys la quantitat de membres que arriben a l’objectiu del 2 per cent, compromès fa una dècada.

Últimes notícies

El PSOE tanca files amb Puente i defén una gestió rigorosa després de l’accident de Adamuz

El PSOE ha recolzat l'actuació d'Óscar Puente després de l'accident de Adamuz i la situació de Rodalies, reivindicant transparència, dades i atenció a les víctimes.

La Generalitat retira més de 840 tones d’enderrocs a Xirivella i dona per finalitzat el pla de suport

La Generalitat ha culminat la retirada de més de 840 tones de restes a Xirivella i tanca la fase de suport per a la gestió de residus de les riuades. L'actuació ha suposat 125.000 euros dins d'un pla que aconseguix a 19 municipis.

El PP acusa a Morant d’ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV

El PP ha acusat a Diana Morant de tindre un problema d'ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV i ha defés l'agenda institucional de Pérez Llorca. Els populars han subratllat que la líder socialista no és diputada autonòmica i han condicionat la seua valoració de les 26 propostes del PSPV al fet que incloguen un fons d'anivellament i avanços en el 'finançament just'.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar i va confessar l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts. L'autòpsia i el suport emocional en l'institut centren la resposta institucional.

La Diputació de València reclama un calendari per a transferir l’Hospital General a la Generalitat

Vicent Mompó ha demanat fixar terminis i crear una comissió mixta per a integrar l'Hospital General en la xarxa autonòmica. També ha defés mesures per a la llengua i la pilota i ha anomenat a la coordinació institucional.

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.

Les ratxes de vent han aconseguit 128 km/h a l’interior de la Comunitat Valenciana

Les ratxes de vent han arribat a 128 km/h a Xixona i a 118 km/h a La Pobla de Benifassà i La Font de la Figuera. Poques incidències, amb un arbre caigut a Castelló.