11.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Stoltenberg diu que 23 països OTAN arribaran enguany a l’objectiu del 2 per cent del PIB en despesa militar

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha destacat després de reunir-se amb el president nord-americà, Joe Biden, que fins a 23 dels 32 països membres de l’Aliança compliran enguany amb l’objectiu d’invertir en defensa el 2 per cent del PIB.

“Hui he pogut escoltar una nova xifra que indica que 23 membres de l’OTAN gastaran enguany en defensa el 2 per cent o més” del Producte Interior Brut (PIB), ha explicat Stoltenberg des de la Casa Blanca després de reunir-se amb el president nord-americà, Joe Biden.

Biden, per la seua banda, ha destacat que esta xifra de països “s’ha doblat” des que va assumir la Presidència nord-americana al gener del 2021, i ha assegurat que la cimera de l’Aliança del proper mes a Washington servirà per a “construir” més a partir dels progressos realitzats.

L’increment es deu a un augment de fins al 18 per cent en la despesa en defensa de Canadà i dels membres europeus de l’OTAN, “el major increment en dècades”. Els números impliquen, a més, que s’ha duplicat en quatre anys la quantitat de membres que arriben a l’objectiu del 2 per cent, compromès fa una dècada.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.