Stoltenberg diu que 23 països OTAN arribaran enguany a l’objectiu del 2 per cent del PIB en despesa militar

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha destacat després de reunir-se amb el president nord-americà, Joe Biden, que fins a 23 dels 32 països membres de l’Aliança compliran enguany amb l’objectiu d’invertir en defensa el 2 per cent del PIB.

«Hui he pogut escoltar una nova xifra que indica que 23 membres de l’OTAN gastaran enguany en defensa el 2 per cent o més» del Producte Interior Brut (PIB), ha explicat Stoltenberg des de la Casa Blanca després de reunir-se amb el president nord-americà, Joe Biden.

Biden, per la seua banda, ha destacat que esta xifra de països «s’ha doblat» des que va assumir la Presidència nord-americana al gener del 2021, i ha assegurat que la cimera de l’Aliança del proper mes a Washington servirà per a «construir» més a partir dels progressos realitzats.

L’increment es deu a un augment de fins al 18 per cent en la despesa en defensa de Canadà i dels membres europeus de l’OTAN, «el major increment en dècades». Els números impliquen, a més, que s’ha duplicat en quatre anys la quantitat de membres que arriben a l’objectiu del 2 per cent, compromès fa una dècada.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.