Stoltenberg diu que 23 països OTAN arribaran enguany a l’objectiu del 2 per cent del PIB en despesa militar

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha destacat després de reunir-se amb el president nord-americà, Joe Biden, que fins a 23 dels 32 països membres de l’Aliança compliran enguany amb l’objectiu d’invertir en defensa el 2 per cent del PIB.

“Hui he pogut escoltar una nova xifra que indica que 23 membres de l’OTAN gastaran enguany en defensa el 2 per cent o més” del Producte Interior Brut (PIB), ha explicat Stoltenberg des de la Casa Blanca després de reunir-se amb el president nord-americà, Joe Biden.

Biden, per la seua banda, ha destacat que esta xifra de països “s’ha doblat” des que va assumir la Presidència nord-americana al gener del 2021, i ha assegurat que la cimera de l’Aliança del proper mes a Washington servirà per a “construir” més a partir dels progressos realitzats.

L’increment es deu a un augment de fins al 18 per cent en la despesa en defensa de Canadà i dels membres europeus de l’OTAN, “el major increment en dècades”. Els números impliquen, a més, que s’ha duplicat en quatre anys la quantitat de membres que arriben a l’objectiu del 2 per cent, compromès fa una dècada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Vida nocturna i experiències de benestar per a adults a València

Descobreix les experiències de benestar a València, des de la seua rica cultura gastronòmica fins a activitats d'oci relaxants.