18.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Presó a quatre xics per assassinar a un altre en un apartament de Borriana

 

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 15 anys de presó per un delicte d’assassinat a cada un dels quatre xics que estaven acusats de matar a un altre, de 36 anys, en el mes d’octubre de l’any 2014 en un apartament de la localitat de Borriana, ubicada en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La sentència, que recull el veredicte de culpabilitat emés per part d’un jurat popular, els imposa, a demés, l’obligació d’indemnitzar conjuntament amb 90.000 euros als pares de la víctima i amb 30.000 a la seua germana pels danys morals que els ha ocasionat la pèrdua del seu ser estimat.

 

L’assassinat va tindre lloc en la matinada del 13 d’octubre de 2014, quan els acusats van recollir a la víctima en una hamburgueseria del municipi de Benicàssim, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), en la que treballava, van passar per un club d’alternació i van anar fins a un apartament de Borriana a on portaven residint uns dies i que el mateix perjudicat els havia ajudat a llogar.

 

Després de matar-lo van fugir a França

Una volta en la casa, els agressors van lligar a l’home amb uns grillons, el van emmordassar amb una peça de vestir que van subjectar amb cinta adhesiva al voltant del cap i li van posar en la boca la mànega d’una dessuadora de tipus folre polar, cosa que li va obstruir l’entrada d’aire per les vies respiratòries.

 

A continuació, els penats van abandonar l’apartament i van fugir fins a França, a on va estar en parador desconegut fins a la seua localització i detenció. El cos sense vida de la víctima va ser localitzat l’endemà passat del crim en la mateixa casa. L’autòpsia va concloure que la seua mort s’havia produït per asfíxia mecànica per oclusió. La sentència no és ferma i es pot recórrer davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Felip VI apel·la a sumar esforços per a un sistema de ciència i tecnologia potent

El monarca ha defés la cooperació i la dimensió europea per a enfortir el sistema científic i tecnològic, en un acte dels Premis Rei Jaume I.

Felip VI reivindica a la universitat com a contrapunt de la resignació i la paràlisi

El rei ha defés que la universitat sosté el pensament crític i la conversa pública, claus per a la democràcia i el progrés. L'acte ha obert el curs 2025/2026 a la Universitat de València, en el seu 525 aniversari.

Un mort i una ferida després de xocar un cotxe contra una paret en el centre de València

Un home de 88 anys ha mort i una dona de 81 ha resultat ferida després que un cotxe haja col·lidit contra una paret al carrer Palau. El CICU ha coordinat la resposta després de l'avís rebut a les 11.00.

Catalá apel·la a la ciència per a estar més preparats davant catàstrofes en els Premis Rei Jaume I

Catalá ha reivindicat la ciència i la coordinació institucional per a minimitzar els danys de futures catàstrofes en la 37a edició dels Premis Rei Jaume I. Boluda ha demanat baixar la crispació, un Pacte per la Ciència i major compromís empresarial.

Condemnada a 6 anys per intentar matar al seu bebé en calar foc al bressol

L'Audiència Provincial ha condemnat a una dona a 6 anys de presó per incendi en concurs amb assassinat en grau de temptativa després de calar foc al bressol de la seua filla de quatre mesos. La pena incorpora prohibició d'acostament durant deu anys i és recurrible.

Els premiats Rei Jaume I han reivindicat transformar la realitat des del coneixement

María Jesús Vicent, en nom dels guardonats, ha defés una mirada integradora per a afrontar els grans desafiaments i ha demanat apostar per la ciència. La cerimònia s'ha celebrat en la Llotja de València, presidida per Felip VI.

Felip VI insta a sumar esforços per a un sistema de ciència i tecnologia potent

El Rei ha defés que la cooperació i la dimensió europea són claus per a un sistema científic i tecnològic robust. Ho ha subratllat en el lliurament dels Premis Rei Jaume I 2025.

València acollirà el GSIC Summit: la indústria esportiva debatrà el seu present i futur

El GSIC Powered by Microsoft Summit se celebrarà el 16 i 17 de desembre a València. Reunirà més de cent experts per a debatre tendències, plataformes i retorn digital.