Presó a quatre xics per assassinar a un altre en un apartament de Borriana

 

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 15 anys de presó per un delicte d’assassinat a cada un dels quatre xics que estaven acusats de matar a un altre, de 36 anys, en el mes d’octubre de l’any 2014 en un apartament de la localitat de Borriana, ubicada en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La sentència, que recull el veredicte de culpabilitat emés per part d’un jurat popular, els imposa, a demés, l’obligació d’indemnitzar conjuntament amb 90.000 euros als pares de la víctima i amb 30.000 a la seua germana pels danys morals que els ha ocasionat la pèrdua del seu ser estimat.

 

L’assassinat va tindre lloc en la matinada del 13 d’octubre de 2014, quan els acusats van recollir a la víctima en una hamburgueseria del municipi de Benicàssim, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), en la que treballava, van passar per un club d’alternació i van anar fins a un apartament de Borriana a on portaven residint uns dies i que el mateix perjudicat els havia ajudat a llogar.

 

Després de matar-lo van fugir a França

Una volta en la casa, els agressors van lligar a l’home amb uns grillons, el van emmordassar amb una peça de vestir que van subjectar amb cinta adhesiva al voltant del cap i li van posar en la boca la mànega d’una dessuadora de tipus folre polar, cosa que li va obstruir l’entrada d’aire per les vies respiratòries.

 

A continuació, els penats van abandonar l’apartament i van fugir fins a França, a on va estar en parador desconegut fins a la seua localització i detenció. El cos sense vida de la víctima va ser localitzat l’endemà passat del crim en la mateixa casa. L’autòpsia va concloure que la seua mort s’havia produït per asfíxia mecànica per oclusió. La sentència no és ferma i es pot recórrer davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.