Presó a quatre xics per assassinar a un altre en un apartament de Borriana

 

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 15 anys de presó per un delicte d’assassinat a cada un dels quatre xics que estaven acusats de matar a un altre, de 36 anys, en el mes d’octubre de l’any 2014 en un apartament de la localitat de Borriana, ubicada en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La sentència, que recull el veredicte de culpabilitat emés per part d’un jurat popular, els imposa, a demés, l’obligació d’indemnitzar conjuntament amb 90.000 euros als pares de la víctima i amb 30.000 a la seua germana pels danys morals que els ha ocasionat la pèrdua del seu ser estimat.

 

L’assassinat va tindre lloc en la matinada del 13 d’octubre de 2014, quan els acusats van recollir a la víctima en una hamburgueseria del municipi de Benicàssim, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), en la que treballava, van passar per un club d’alternació i van anar fins a un apartament de Borriana a on portaven residint uns dies i que el mateix perjudicat els havia ajudat a llogar.

 

Després de matar-lo van fugir a França

Una volta en la casa, els agressors van lligar a l’home amb uns grillons, el van emmordassar amb una peça de vestir que van subjectar amb cinta adhesiva al voltant del cap i li van posar en la boca la mànega d’una dessuadora de tipus folre polar, cosa que li va obstruir l’entrada d’aire per les vies respiratòries.

 

A continuació, els penats van abandonar l’apartament i van fugir fins a França, a on va estar en parador desconegut fins a la seua localització i detenció. El cos sense vida de la víctima va ser localitzat l’endemà passat del crim en la mateixa casa. L’autòpsia va concloure que la seua mort s’havia produït per asfíxia mecànica per oclusió. La sentència no és ferma i es pot recórrer davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.