10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Presó a quatre xics per assassinar a un altre en un apartament de Borriana

 

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 15 anys de presó per un delicte d’assassinat a cada un dels quatre xics que estaven acusats de matar a un altre, de 36 anys, en el mes d’octubre de l’any 2014 en un apartament de la localitat de Borriana, ubicada en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La sentència, que recull el veredicte de culpabilitat emés per part d’un jurat popular, els imposa, a demés, l’obligació d’indemnitzar conjuntament amb 90.000 euros als pares de la víctima i amb 30.000 a la seua germana pels danys morals que els ha ocasionat la pèrdua del seu ser estimat.

 

L’assassinat va tindre lloc en la matinada del 13 d’octubre de 2014, quan els acusats van recollir a la víctima en una hamburgueseria del municipi de Benicàssim, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), en la que treballava, van passar per un club d’alternació i van anar fins a un apartament de Borriana a on portaven residint uns dies i que el mateix perjudicat els havia ajudat a llogar.

 

Després de matar-lo van fugir a França

Una volta en la casa, els agressors van lligar a l’home amb uns grillons, el van emmordassar amb una peça de vestir que van subjectar amb cinta adhesiva al voltant del cap i li van posar en la boca la mànega d’una dessuadora de tipus folre polar, cosa que li va obstruir l’entrada d’aire per les vies respiratòries.

 

A continuació, els penats van abandonar l’apartament i van fugir fins a França, a on va estar en parador desconegut fins a la seua localització i detenció. El cos sense vida de la víctima va ser localitzat l’endemà passat del crim en la mateixa casa. L’autòpsia va concloure que la seua mort s’havia produït per asfíxia mecànica per oclusió. La sentència no és ferma i es pot recórrer davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Educació permet que el 16 de març de 2026 siga festiu en els col·legis de València per Falles

El 16 de març de 2026 serà no lectiu en els centres de València per les Falles. La jornada es compensarà allargant el curs un dia, fins al 22 de juny.

Els bombers combaten un incendi en una empresa de mobles de la Vall d’Uixó

Bombers del Consorci Provincial de Castelló treballen en l'extinció d'un incendi declarat en una empresa de mobles a la Vall d'Uixó. L'operatiu es reforça i actua des de l'exterior per seguretat.

El València Basket fitxa a la base sèrbia Yvonne Anderson fins a final de temporada

El club ha tancat l'acord amb la base estatunidenca amb passaport serbi, que arriba des de Crvena Zvezda. Aporta experiència en Eurolliga i títols a Turquia.

Robles acusa a Feijóo de mentir sobre la dana i exigix disculpes a la UME

La ministra de Defensa ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de faltar a la veritat sobre la dana per a tapar la gestió de Carlos Mazón i ha demanat disculpes a la UME i als valencians. Ha defés la labor de l'Exèrcit i ha recordat que van participar més de 39.000 militars.

La Va unir ha xifrat en 3 milions les pèrdues en 23.000 ha del camp valencià per les pluges

Les pluges, amb episodis de pedra, han danyat sobretot cítrics i creïlles pendents de recol·lectar i han provocat arrossegament de terres i infraestructures de reg. La Va unir demana fungicides gratuïts, agilitzar peritacions i mesures fiscals i financeres per a les explotacions amb danys elevats.

Bernabé crida a respectar la voluntat de les famílies dels desapareguts a Indonèsia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha demanat respectar la petició de privacitat de les famílies del naufragi a Indonèsia i ha assenyalat que les autoritats de Jakarta han confirmat la troballa del cos d'una de les persones desaparegudes.

La Comunitat Valenciana recupera progressivament la normalitat després de les intenses pluges

La Comunitat Valenciana recupera connexions per carretera i ferrocarril després de desbordaments i desallotjaments preventius. L'avís groc seguix en diverses zones.

Luís Castro debuta en el Llevant amb un gener de màxima exigència

El tècnic portugués assumix la banqueta granota amb l'equip cuer i un gener carregat: Sevilla, Espanyol, Reial Madrid i Elx, amb possible cita davant l'Atlètic. El Llevant té un partit menys i busca la seua primera victòria a casa.