195 persones viuen i dormen cada nit en els carrers d’Alacant

Almenys 195 persones viuen i dormen regularment en els carrers d'Alacant cada nit. Aquesta dada, obtinguda mitjançant la participació de 200 voluntaris en la campanya Homelees Meet Up Alacant el passat mes de novembre, reflecteix una realitat que requereix l'atenció de tots per a solucionar-la.

 

  

  

Els resultats de Homeless Meet Up Alacant revelen que la majoria de les persones en situació de carrer pateixen una gran vulnerabilitat i que necessiten atenció urgent. A més, les dades evidencien que cada dia que una persona sense llar passa en el carrer augmenten les seues probabilitats de seguir vivint en ella a causa de la desprotecció a la qual s'enfronten en forma de violència i problemes de salut.

 

 

És especialment preocupant que el 42% de les persones enquestades han sigut atacades o agredides i que el 55% pateixen greus problemes de salut. Aquesta és una de les causes per les quals, si l'esperança de vida a Espanya és de 83 anys, per a les persones sense llar és de 53.

  

  

  

 

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.