195 persones viuen i dormen cada nit en els carrers d’Alacant

Almenys 195 persones viuen i dormen regularment en els carrers d'Alacant cada nit. Aquesta dada, obtinguda mitjançant la participació de 200 voluntaris en la campanya Homelees Meet Up Alacant el passat mes de novembre, reflecteix una realitat que requereix l'atenció de tots per a solucionar-la.

 

  

  

Els resultats de Homeless Meet Up Alacant revelen que la majoria de les persones en situació de carrer pateixen una gran vulnerabilitat i que necessiten atenció urgent. A més, les dades evidencien que cada dia que una persona sense llar passa en el carrer augmenten les seues probabilitats de seguir vivint en ella a causa de la desprotecció a la qual s'enfronten en forma de violència i problemes de salut.

 

 

És especialment preocupant que el 42% de les persones enquestades han sigut atacades o agredides i que el 55% pateixen greus problemes de salut. Aquesta és una de les causes per les quals, si l'esperança de vida a Espanya és de 83 anys, per a les persones sense llar és de 53.

  

  

  

 

Últimes notícies

Parejo, Pedraza, Partey i Rafa Marín tanquen etapa al Vila-real CF este 30 de juny

El Vila-real CF ha confirmat este dimarts la marxa de Dani Parejo, Alfonso Pedraza, Thomas Partey i Rafa Marín en finalitzar el seu contracte el 30 de juny, amb especial pes emocional per les eixides de Parejo i Pedraza per la seua llarga trajectòria al club.

Pradilla, davant una millora del València Basket després de l’oferta del Real Madrid

El València Basket ha reaccionat a l’oferta del Real Madrid per Jaime Pradilla amb una millora de contracte i espera la decisió del jugador, en un estiu marcat també per les eixides de Pedro Martínez, Jean Montero i Papi Badio.

Sis banderes negres per a la costa valenciana per contaminació i mala gestió

Ecologistas en Acción ha atorgat sis banderes negres a la Comunitat Valenciana, repartides entre les tres províncies, per contaminants i mala gestió del litoral.

El Valencia Basket dona per feta la marxa de Pedro Martínez al Real Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez abandonarà el club rumb al Real Madrid després d’haver conquistat la Lliga Endesa fa només una setmana.

Un simulacre de terratrémol a la Nucia forma 115 agents en emergències sísmices

L’IVASPE ha organitzat este dimarts i dimecres a la Nucia un curs amb simulacre de terratrémol per a 115 agents, posant el focus en la resposta coordinada davant catàstrofes sísmices.

Maria Giner, nova regidora més jove de València en substitució de Sergi Campillo

Maria Giner, de 28 anys, ha pres possessió com a nova regidora de Compromís per València en substitució de Sergi Campillo i s’ha convertit en l’edil més jove de l’actual mandat, amb l’habitatge com a eix central de la seua acció política.

Quasi 6.000 alumnes es juguen plaça en la PAU extraordinària a la Comunitat Valenciana

Un total de 5.969 alumnes fan la PAU extraordinària des d'este dimarts fins dijous en diverses universitats valencianes, amb les notes el 7 de juliol i la preinscripció oberta fins al 3 de juliol.

Compromís planteja una esmena total a la llei d’Acompanyament per ser sinònim de retallades

Compromís ha registrat una esmena a la totalitat a la llei d’Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, que acusa de ser sinònim de retallades i d’allunyar-se de les necessitats de la societat valenciana.