195 persones viuen i dormen cada nit en els carrers d’Alacant

Almenys 195 persones viuen i dormen regularment en els carrers d'Alacant cada nit. Aquesta dada, obtinguda mitjançant la participació de 200 voluntaris en la campanya Homelees Meet Up Alacant el passat mes de novembre, reflecteix una realitat que requereix l'atenció de tots per a solucionar-la.

 

  

  

Els resultats de Homeless Meet Up Alacant revelen que la majoria de les persones en situació de carrer pateixen una gran vulnerabilitat i que necessiten atenció urgent. A més, les dades evidencien que cada dia que una persona sense llar passa en el carrer augmenten les seues probabilitats de seguir vivint en ella a causa de la desprotecció a la qual s'enfronten en forma de violència i problemes de salut.

 

 

És especialment preocupant que el 42% de les persones enquestades han sigut atacades o agredides i que el 55% pateixen greus problemes de salut. Aquesta és una de les causes per les quals, si l'esperança de vida a Espanya és de 83 anys, per a les persones sense llar és de 53.

  

  

  

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.