8.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Diversos ferits en els bous al carrer de Nàquera, Xiva i Ademús

Un home de 60 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre una cornada el passat divendres, durant els bous celebrats a la població de Nàquera, a la comarca de Camp de Túria. La cornada es va produir en la solta de vaques i bou de la ramaderia de Pedro Peris.

  

Una de les vaques es va colar entre les barres d'una barrera i va cornejar a l'aficionat en la cuixa, segons informa Las Provincias. Va ser assistit i evacuat per personal sanitari de l'Hospital Arnau de Vilanova, situat a València. A més, altres tres participants en els bous han resultat ferits en els festejos d'Ademús i Xiva la mateixa setmana passada.

 

Els actes taurins a Nàquera acabaven també este passat cap de setmana de la mà de la 'Penya el Cuerno' i les ramaderia de Miguel Parejo, Dani Machacoses i Pedro Peris. Este últim realitzava el divendres de vesprada la solta de cinc vaques i un bou en puntes, i cap a la nit una vaca  i dos bous amb foc.

Aparatosa agafada a Xiva

El 'bou en corda' a Xiva, a la comarca de la Foia de Bunyol, va produir una aparatosa agafada on va ferir a dos persones el passat divendres. No es varen produir ferits de gravetat quan el bou va agafar a distints festers que es trobaven a un dels carrers on passava el bou. Els ferits varen ser traslladats a l'hospital, segons informa el Levante-EMV.

Un ferit greu en Ademús

Un home d'uns 45 anys seguix ingressat a la UVI d'un hospital de Saragossa després que tinguera una agafada taurina en els 'bous al carrer' celebrats a Ademús, també la setmana passada. El bou va agafar a este estiuejant el dimarts a les 00:30 hores només va eixir, el ferit va entropessar amb un dels ferros quan el bou el va pillar. Degut a la caiguda se li va produir un coàgul en el cervell, segons informa el Levante-EMV.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.