10.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Dos ferits, de 43 i 47 anys, en una explosió en el Grau de Castelló

Carrer de Zarauz en el Grau de Castelló

El foc s’ha produït en el carrer de Zarauz, en el Grau de Castelló | Maps

 

Un home i una dona han resultat ferits lleus este dissabte en produir-se una «xicoteta» explosió en una vivenda del Grau de Castelló, en la Pla Alta, causada segons les primeres hipòtesis per l’acumulació de gas procedent d’un aerosol i una purna d’un electrodomèstic, ha informat la Policia Local en un comunicat.

 

L’incident ha ocorregut cap a les 12.30 hores del dissabte en un domicili del carrer de Zarauz. El Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències, CIMSE 092, ha rebut una telefonada d’un veí que alertava que havia escoltat una forta explosió dins d’una casa i que desconeixia si hi havia persones ferides.

 

Fins al lloc s’han desplaçat unes quantes patrulles de la Policia Local de Castelló destinades al servici de vigilància de platja, els agents de la qual han arribat als pocs minuts al lloc dels fets. Després d’establir un perímetre de seguretat, els policies han confirmat que s’havia produït una xicoteta deflagració dins del domicili i que hi havia dos persones ferides lleus.

 

Els agents han transmés la informació als bombers municipals, que han desplaçat un retén fins al lloc dels fets. El dispositiu del servici d’extinció d’incendis estava compost per un sergent, un cap i set bombers. Els bombers han verificat que no hi havia cap focus amb flames en l’interior de la casa i han confirmat que no hi havia risc de més explosions per fuga de gas.

 

El gas d’un aerosol

Les primeres hipòtesis de l’origen de la deflagració apunten al fet que l’explosió s’ha degut a una acumulació de gas provinent d’un aerosol que, en quedar confinat dins d’un xicotet espai de la vivenda mal ventilat, ha produït l’explosió quan s’ha registrat una xicoteta purna en algun electrodomèstic situat en eixe recinte.

 

Els únics dos ocupants de la casa en el moment de l’explosió, un home i una dona, han resultat ferits lleus amb xicotetes cremades i un traumatisme en un peu. L’home, de 43 anys, no ha requerit de trasllat hospitalari i ha registrat xicotetes cremades en la cara i tors. Per part seua, la dona, de 47 anys, ha sigut traslladada fins a un centre hospitalari amb pronòstic lleu a causa d’una contusió en un peu.

 

Quant als danys materials, s’han registrat «quantiosos» desperfectes en la part de la casa a on s’ha produït la deflagració amb el trencament de les persianes i vidres de les finestres i d’una porta interior del domicili. Cap a les 13.15 hores, els bombers han acabat amb les faenes de ventilació de la casa i s’han retirat del lloc dels fets juntament amb els agents de la Policia Local de Castelló i s’ha donat per finalitzat el servici.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres accidents en la V-31 i V-30 provoquen prop de 13 quilòmetres de retencions

Tres sinistres a primera hora en la V-31 i en la V-30 provoquen embossos de quasi 13 km. Hi ha un xoc múltiple, una pèrdua de càrrega i un accident de camió i moto.

Setmana amb cels poc nuvolosos i temperatures estables en la Comunitat Valenciana

Este dilluns es preveuen cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb boires al final del dia en el litoral nord. Mínimes a l'alça, màximes sense canvis i vent fluix.

Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després

Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.