9.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Dos ferits, de 43 i 47 anys, en una explosió en el Grau de Castelló

Carrer de Zarauz en el Grau de Castelló

El foc s’ha produït en el carrer de Zarauz, en el Grau de Castelló | Maps

 

Un home i una dona han resultat ferits lleus este dissabte en produir-se una «xicoteta» explosió en una vivenda del Grau de Castelló, en la Pla Alta, causada segons les primeres hipòtesis per l’acumulació de gas procedent d’un aerosol i una purna d’un electrodomèstic, ha informat la Policia Local en un comunicat.

 

L’incident ha ocorregut cap a les 12.30 hores del dissabte en un domicili del carrer de Zarauz. El Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències, CIMSE 092, ha rebut una telefonada d’un veí que alertava que havia escoltat una forta explosió dins d’una casa i que desconeixia si hi havia persones ferides.

 

Fins al lloc s’han desplaçat unes quantes patrulles de la Policia Local de Castelló destinades al servici de vigilància de platja, els agents de la qual han arribat als pocs minuts al lloc dels fets. Després d’establir un perímetre de seguretat, els policies han confirmat que s’havia produït una xicoteta deflagració dins del domicili i que hi havia dos persones ferides lleus.

 

Els agents han transmés la informació als bombers municipals, que han desplaçat un retén fins al lloc dels fets. El dispositiu del servici d’extinció d’incendis estava compost per un sergent, un cap i set bombers. Els bombers han verificat que no hi havia cap focus amb flames en l’interior de la casa i han confirmat que no hi havia risc de més explosions per fuga de gas.

 

El gas d’un aerosol

Les primeres hipòtesis de l’origen de la deflagració apunten al fet que l’explosió s’ha degut a una acumulació de gas provinent d’un aerosol que, en quedar confinat dins d’un xicotet espai de la vivenda mal ventilat, ha produït l’explosió quan s’ha registrat una xicoteta purna en algun electrodomèstic situat en eixe recinte.

 

Els únics dos ocupants de la casa en el moment de l’explosió, un home i una dona, han resultat ferits lleus amb xicotetes cremades i un traumatisme en un peu. L’home, de 43 anys, no ha requerit de trasllat hospitalari i ha registrat xicotetes cremades en la cara i tors. Per part seua, la dona, de 47 anys, ha sigut traslladada fins a un centre hospitalari amb pronòstic lleu a causa d’una contusió en un peu.

 

Quant als danys materials, s’han registrat «quantiosos» desperfectes en la part de la casa a on s’ha produït la deflagració amb el trencament de les persianes i vidres de les finestres i d’una porta interior del domicili. Cap a les 13.15 hores, els bombers han acabat amb les faenes de ventilació de la casa i s’han retirat del lloc dels fets juntament amb els agents de la Policia Local de Castelló i s’ha donat per finalitzat el servici.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.