20 persones detingudes per explotar sexualment a 14 xiques en Alacant i València

 

La Policia Nacional ha detingut a una vintena de membres d’una xarxa que obligava a exercir la prostitució a dones en locals de València, Alacant, Almeria i Múrcia, i a les que penalitzava amb multes si volien dutxar-se després de cada servici, descansar o deixaven de treballar per malaltia.

 

D’esta operació contra el tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual ha donat compte este diumenge la Direcció General de la Policia, els agents de la que han alliberat a 14 dones prostituïdes i detingut a 20 integrants de la xarxa, dels que 9 han ingressat a la presó.

 

Durant l’operació, s’han practicat 12 registres, en els que s’han intervingut 90.000 euros en efectiu, cinc vehicles d’alta gamma, tres escopetes de caça i dos armes de foc simulades, a demés de cocaïna i marihuana preparada per a la seua venda.

 

Estaven en condicions infrahumanes

Segons han pogut constatar els investigadors, les víctimes eren obligades a treballar 12 hores tots els dies i, en el cas d’emmalaltir i no poder treballar, eren penalitzades econòmicament. Els horaris eren tan estrictes que, en el cas de voler descansar o dutxarse, eren multades amb entre 60 i 200 euros.

 

Inclús els responsables dels clubs arribaven a denegar-los l’assistència sanitària i si no treballaven per malaltia, les sancionaven amb entre 300 i 400 euros. Algunes de les dones havien acumulat un deute amb la xarxa que superava els 4.000 euros. Tant les dones com les seues famílies eren amenaçades i pressionades perquè abonaren el deute contret.

 

L’organització es quedava amb gran part del percentatge dels servicis sexuals, de l’abús dels que es lucrava, i obligava les seues víctimes a treballar tots els dies de la setmana i a consumir substàncies estupefaents amb els clients, a demés de sotmetre-les a una estreta vigilància i control, ressalta la nota.

 

Segons la Policia, a pesar de la situació de crisi sanitària, els clubs han mantingut la seua activitat al marge de la llei, amb el risc afegit de possible contagi per a les seues víctimes.

 

Mesures cautelars

Als investigats se’ls imputen presumptes delictes de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, tràfic de drogues, contra el dret dels treballadors, afavoriment a la immigració irregular, tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal.

 

Els agents han fet 12 registres simultanis en la regió de Múrcia (7), Alacant (2), Almeria (2) i València (1) en diferents cases de diferents membres de l’organització i en els clubs en els que allotjaven i explotaven a les seues víctimes. L’operació ha culminat amb el tancament cautelar dels sis locals en els que duien a terme les activitats d’explotació sexual.

Últimes notícies

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.