20 persones detingudes per explotar sexualment a 14 xiques en Alacant i València

 

La Policia Nacional ha detingut a una vintena de membres d’una xarxa que obligava a exercir la prostitució a dones en locals de València, Alacant, Almeria i Múrcia, i a les que penalitzava amb multes si volien dutxar-se després de cada servici, descansar o deixaven de treballar per malaltia.

 

D’esta operació contra el tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual ha donat compte este diumenge la Direcció General de la Policia, els agents de la que han alliberat a 14 dones prostituïdes i detingut a 20 integrants de la xarxa, dels que 9 han ingressat a la presó.

 

Durant l’operació, s’han practicat 12 registres, en els que s’han intervingut 90.000 euros en efectiu, cinc vehicles d’alta gamma, tres escopetes de caça i dos armes de foc simulades, a demés de cocaïna i marihuana preparada per a la seua venda.

 

Estaven en condicions infrahumanes

Segons han pogut constatar els investigadors, les víctimes eren obligades a treballar 12 hores tots els dies i, en el cas d’emmalaltir i no poder treballar, eren penalitzades econòmicament. Els horaris eren tan estrictes que, en el cas de voler descansar o dutxarse, eren multades amb entre 60 i 200 euros.

 

Inclús els responsables dels clubs arribaven a denegar-los l’assistència sanitària i si no treballaven per malaltia, les sancionaven amb entre 300 i 400 euros. Algunes de les dones havien acumulat un deute amb la xarxa que superava els 4.000 euros. Tant les dones com les seues famílies eren amenaçades i pressionades perquè abonaren el deute contret.

 

L’organització es quedava amb gran part del percentatge dels servicis sexuals, de l’abús dels que es lucrava, i obligava les seues víctimes a treballar tots els dies de la setmana i a consumir substàncies estupefaents amb els clients, a demés de sotmetre-les a una estreta vigilància i control, ressalta la nota.

 

Segons la Policia, a pesar de la situació de crisi sanitària, els clubs han mantingut la seua activitat al marge de la llei, amb el risc afegit de possible contagi per a les seues víctimes.

 

Mesures cautelars

Als investigats se’ls imputen presumptes delictes de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, tràfic de drogues, contra el dret dels treballadors, afavoriment a la immigració irregular, tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal.

 

Els agents han fet 12 registres simultanis en la regió de Múrcia (7), Alacant (2), Almeria (2) i València (1) en diferents cases de diferents membres de l’organització i en els clubs en els que allotjaven i explotaven a les seues víctimes. L’operació ha culminat amb el tancament cautelar dels sis locals en els que duien a terme les activitats d’explotació sexual.

Últimes notícies

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo explica que va fitxar pel Reial Madrid per a demostrar-se que seguix capacitat per a liderar a un equip a grans resultats i afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb ambició i equilibri emocional.

El TSJCV avala la doble denominació Castelló/Castelló i rebutja dos recursos

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha desestimat dos recursos contra el canvi de nom del municipi a la seua forma bilingüe Castelló/Castelló, en considerar que la decisió és jurídicament vàlida i no arbitrària.

La Generalitat sospesa recórrer el nou Pla Estatal de Vivenda per invasió de competències i falta de finançament

La Generalitat Valenciana analitza presentar un recurs contra el nou Pla Estatal de Vivenda 2026-2030, que considera tardà, desequilibrat en el finançament i lesiu per a les competències autonòmiques.

Ferrero veu a Alcaraz com una mescla entre Nadal i Federer per la seua creativitat i caràcter

Juan Carlos Ferrero descriu a Carlos Alcaraz com una combinació de Rafa Nadal i Roger Federer per la seua varietat de colps, creativitat i fort caràcter competitiu, i detalla els reptes que va afrontar com el seu entrenador.

Jasikevicius aparca els rècords abans de la Final Four de l’Eurolliga

Sarunas Jasikevicius afronta la Final Four amb Fenerbahce sense pensar en el possible rècord de dos Eurolligues seguides com a jugador i tècnic, centrat només en el treball immediat.

Bartzokas reivindica l’esforç de Olympiacos abans de la Final Four de l’Eurolliga

El tècnic de Olympiacos Georgios Bartzokas subratlla la dificultat d'aconseguir la Final Four de l'Eurolliga i confia que el seu equip faça l'últim pas per a conquistar un títol que se'ls resistix des de 2013.