20 persones detingudes per explotar sexualment a 14 xiques en Alacant i València

 

La Policia Nacional ha detingut a una vintena de membres d’una xarxa que obligava a exercir la prostitució a dones en locals de València, Alacant, Almeria i Múrcia, i a les que penalitzava amb multes si volien dutxar-se després de cada servici, descansar o deixaven de treballar per malaltia.

 

D’esta operació contra el tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual ha donat compte este diumenge la Direcció General de la Policia, els agents de la que han alliberat a 14 dones prostituïdes i detingut a 20 integrants de la xarxa, dels que 9 han ingressat a la presó.

 

Durant l’operació, s’han practicat 12 registres, en els que s’han intervingut 90.000 euros en efectiu, cinc vehicles d’alta gamma, tres escopetes de caça i dos armes de foc simulades, a demés de cocaïna i marihuana preparada per a la seua venda.

 

Estaven en condicions infrahumanes

Segons han pogut constatar els investigadors, les víctimes eren obligades a treballar 12 hores tots els dies i, en el cas d’emmalaltir i no poder treballar, eren penalitzades econòmicament. Els horaris eren tan estrictes que, en el cas de voler descansar o dutxarse, eren multades amb entre 60 i 200 euros.

 

Inclús els responsables dels clubs arribaven a denegar-los l’assistència sanitària i si no treballaven per malaltia, les sancionaven amb entre 300 i 400 euros. Algunes de les dones havien acumulat un deute amb la xarxa que superava els 4.000 euros. Tant les dones com les seues famílies eren amenaçades i pressionades perquè abonaren el deute contret.

 

L’organització es quedava amb gran part del percentatge dels servicis sexuals, de l’abús dels que es lucrava, i obligava les seues víctimes a treballar tots els dies de la setmana i a consumir substàncies estupefaents amb els clients, a demés de sotmetre-les a una estreta vigilància i control, ressalta la nota.

 

Segons la Policia, a pesar de la situació de crisi sanitària, els clubs han mantingut la seua activitat al marge de la llei, amb el risc afegit de possible contagi per a les seues víctimes.

 

Mesures cautelars

Als investigats se’ls imputen presumptes delictes de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, tràfic de drogues, contra el dret dels treballadors, afavoriment a la immigració irregular, tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal.

 

Els agents han fet 12 registres simultanis en la regió de Múrcia (7), Alacant (2), Almeria (2) i València (1) en diferents cases de diferents membres de l’organització i en els clubs en els que allotjaven i explotaven a les seues víctimes. L’operació ha culminat amb el tancament cautelar dels sis locals en els que duien a terme les activitats d’explotació sexual.

Últimes notícies

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.

Extingit un incendi de vegetació a 300 metres del nucli urbà de Teulada

Els bombers han donat per extingit l’incendi de vegetació declarat diumenge a la vesprada a uns 300 metres del nucli urbà de Teulada, que ha quedat controlat en menys de dos hores i sense que s’hagen registrat danys a vivendes.

Com vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar total del 12 d’agost creuarà la península d’oest a est fins a Balears i es veurà des de la Comunitat Valenciana amb el Sol molt baix a l’horitzó. Cal triar bé el lloc, planificar els desplaçaments i usar ulleres homologades per a observar-lo amb seguretat.

Detingut a Sant Vicent del Raspeig per un entramat de vehicles robats

Un home de 39 anys ha sigut detingut a Sant Vicent del Raspeig després de descobrir-se un entramat de vehicles robats. La Guàrdia Civil ha recuperat un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets fa mesos al port d’Águilas.

Avís groc per calor extrema al litoral sud d’Alacant amb fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dilluns l’avís groc per calor al litoral sud d’Alacant, on es poden arribar localment als 40 graus.

Un accident en la A-7 col·lapsa l’entrada a Torrent amb fins a quatre quilòmetres d’aturades

Un accident per abast en la A-7, en sentit Alacant i a l’altura de Torrent, ha obligat a tallar un carril i ha generat retencions que han arribat als quatre quilòmetres, ara reduïdes a uns dos.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior i nord d’Alacant este dilluns

El dilluns arribarà amb intervals nuvolosos a la Comunitat Valenciana i un descens de les màximes a l’extrem interior i nord d’Alacant, mentres que dimarts s’espera ambient més assolellat i un lleuger repunt tèrmic a l’interior.

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.
FILMOTECA D'ESTIU