20 persones detingudes per explotar sexualment a 14 xiques en Alacant i València

 

La Policia Nacional ha detingut a una vintena de membres d’una xarxa que obligava a exercir la prostitució a dones en locals de València, Alacant, Almeria i Múrcia, i a les que penalitzava amb multes si volien dutxar-se després de cada servici, descansar o deixaven de treballar per malaltia.

 

D’esta operació contra el tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual ha donat compte este diumenge la Direcció General de la Policia, els agents de la que han alliberat a 14 dones prostituïdes i detingut a 20 integrants de la xarxa, dels que 9 han ingressat a la presó.

 

Durant l’operació, s’han practicat 12 registres, en els que s’han intervingut 90.000 euros en efectiu, cinc vehicles d’alta gamma, tres escopetes de caça i dos armes de foc simulades, a demés de cocaïna i marihuana preparada per a la seua venda.

 

Estaven en condicions infrahumanes

Segons han pogut constatar els investigadors, les víctimes eren obligades a treballar 12 hores tots els dies i, en el cas d’emmalaltir i no poder treballar, eren penalitzades econòmicament. Els horaris eren tan estrictes que, en el cas de voler descansar o dutxarse, eren multades amb entre 60 i 200 euros.

 

Inclús els responsables dels clubs arribaven a denegar-los l’assistència sanitària i si no treballaven per malaltia, les sancionaven amb entre 300 i 400 euros. Algunes de les dones havien acumulat un deute amb la xarxa que superava els 4.000 euros. Tant les dones com les seues famílies eren amenaçades i pressionades perquè abonaren el deute contret.

 

L’organització es quedava amb gran part del percentatge dels servicis sexuals, de l’abús dels que es lucrava, i obligava les seues víctimes a treballar tots els dies de la setmana i a consumir substàncies estupefaents amb els clients, a demés de sotmetre-les a una estreta vigilància i control, ressalta la nota.

 

Segons la Policia, a pesar de la situació de crisi sanitària, els clubs han mantingut la seua activitat al marge de la llei, amb el risc afegit de possible contagi per a les seues víctimes.

 

Mesures cautelars

Als investigats se’ls imputen presumptes delictes de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, tràfic de drogues, contra el dret dels treballadors, afavoriment a la immigració irregular, tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal.

 

Els agents han fet 12 registres simultanis en la regió de Múrcia (7), Alacant (2), Almeria (2) i València (1) en diferents cases de diferents membres de l’organització i en els clubs en els que allotjaven i explotaven a les seues víctimes. L’operació ha culminat amb el tancament cautelar dels sis locals en els que duien a terme les activitats d’explotació sexual.

Últimes notícies

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.

Deting a València un dels fugitius txecs més buscats per un frau de dos milions d’euros

La Policia Nacional ha detingut a València un dels fugitius més buscats de República Txeca, reclamat per un frau greu vinculat a una operació comercial de combustible amb un perjudici de més de dos milions d’euros.

La jutgessa de la dana obliga Chiva i Utiel a certificar tots els avisos d’Emergències

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana en la província de València ha reclamat als ajuntaments de Chiva i Utiel que acrediten, amb data i hora, tots els avisos rebuts del Centre de Coordinació d’Emergències els dies 28 i 29 d’octubre.

Polèmica a València per l’anàlisi de la Guàrdia Civil a la gestió de Modepran

L’alcaldessa Catalá assegura que la Guàrdia Civil porta anys analitzant la gestió de Modepran, mentres el PSPV acusa el govern municipal i demana explicacions públiques al regidor de Benestar Animal.

Morant demana que Mazón perda l’acta de diputat i siga expulsat del PP per la gestió de la dana

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha reclamat a Juanfran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del PP i li retire l’acta de diputat, arran dels missatges del grup de WhatsApp del Govern valencià durant la dana del 29 d’octubre de 2024.

Alcoi complix el somni de Camilo Sesto amb un museu que repassa la seua vida

Alcoi ha inaugurat un museu dedicat a Camilo Sesto amb 2.000 peces que repassen la seua trajectòria personal i artística, fruit de la col·laboració entre institucions, família i fans.