12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

20 persones detingudes per explotar sexualment a 14 xiques en Alacant i València

 

La Policia Nacional ha detingut a una vintena de membres d’una xarxa que obligava a exercir la prostitució a dones en locals de València, Alacant, Almeria i Múrcia, i a les que penalitzava amb multes si volien dutxar-se després de cada servici, descansar o deixaven de treballar per malaltia.

 

D’esta operació contra el tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual ha donat compte este diumenge la Direcció General de la Policia, els agents de la que han alliberat a 14 dones prostituïdes i detingut a 20 integrants de la xarxa, dels que 9 han ingressat a la presó.

 

Durant l’operació, s’han practicat 12 registres, en els que s’han intervingut 90.000 euros en efectiu, cinc vehicles d’alta gamma, tres escopetes de caça i dos armes de foc simulades, a demés de cocaïna i marihuana preparada per a la seua venda.

 

Estaven en condicions infrahumanes

Segons han pogut constatar els investigadors, les víctimes eren obligades a treballar 12 hores tots els dies i, en el cas d’emmalaltir i no poder treballar, eren penalitzades econòmicament. Els horaris eren tan estrictes que, en el cas de voler descansar o dutxarse, eren multades amb entre 60 i 200 euros.

 

Inclús els responsables dels clubs arribaven a denegar-los l’assistència sanitària i si no treballaven per malaltia, les sancionaven amb entre 300 i 400 euros. Algunes de les dones havien acumulat un deute amb la xarxa que superava els 4.000 euros. Tant les dones com les seues famílies eren amenaçades i pressionades perquè abonaren el deute contret.

 

L’organització es quedava amb gran part del percentatge dels servicis sexuals, de l’abús dels que es lucrava, i obligava les seues víctimes a treballar tots els dies de la setmana i a consumir substàncies estupefaents amb els clients, a demés de sotmetre-les a una estreta vigilància i control, ressalta la nota.

 

Segons la Policia, a pesar de la situació de crisi sanitària, els clubs han mantingut la seua activitat al marge de la llei, amb el risc afegit de possible contagi per a les seues víctimes.

 

Mesures cautelars

Als investigats se’ls imputen presumptes delictes de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, tràfic de drogues, contra el dret dels treballadors, afavoriment a la immigració irregular, tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal.

 

Els agents han fet 12 registres simultanis en la regió de Múrcia (7), Alacant (2), Almeria (2) i València (1) en diferents cases de diferents membres de l’organització i en els clubs en els que allotjaven i explotaven a les seues víctimes. L’operació ha culminat amb el tancament cautelar dels sis locals en els que duien a terme les activitats d’explotació sexual.

Últimes notícies

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.

Bernabé Zapata es retira del tenis professional als 28 anys

El valencià va anunciar el seu adeu en Instagram, va demanar 'perdó' i va admetre que ja no té 'gana i motivació'. marxa després d'aconseguir el 37 del món en 2023

Dansa València rep la Medalla d’Or de l’Acadèmia de les Arts Escèniques

El festival de la Conselleria de Cultura ha sigut distingit per unanimitat i consolida el seu model híbrid entre exhibició i mercat. El guardó reconeix la seua projecció amb la Spanish Danse Platform i el seu suport a les companyies valencianes.

Marsa Maroc adquirix el 45% de Boluda Maritime Terminals per 80 milions

Marsa Maroc, a través de MMIL, prendrà el 45% de BMT per 80 milions en una aliança amb Boluda, que conservarà la gestió. L'acord prioritza el corredor Marroc–Espanya.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital de La Vila i Benidorm

El TRAM d'Alacant ha recuperat la circulació entre l'Hospital de La Vila i Benidorm després de duplicar via i electrificar 6,23 km, amb una inversió pròxima a 40 milions. L'obra millora capacitat, regularitat i accessibilitat i deixa llista la infraestructura per a augmentar freqüències.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata al Govern per a finançament i inversions en la Comunitat

Pérez Llorca ha avançat que acudirà demà a reunir-se amb Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions i grans infraestructures. També ha demanat coordinació per al bo de transport i ha recordat l'infrafinançament autonòmic.

Bernabé demana respectar els temps davant les denúncies d’assetjament en el PSOE

Bernabé ha subratllat que qualsevol decisió sobre portar a Fiscalia els casos d'assetjament sexual ha de supeditar-se als temps i decisions de les afectades. Ha insistit en l'acompanyament del partit a les dones.