13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Els pares de la bebé morta en Vinaròs exigixen que les infermeres entren a la presó

 

Actualització 20/22/2021 a les 15.15 hores.  Els pares de la bebé de 20 mesos morta en l’Hospital Comarcal de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), en el 2018 després de la greu negligència de dos infermeres recorreran la sentència que condemna a les dos sanitàries per homicidi imprudent.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els progenitors de la víctima acudiran a l’Audiència Provincial de Castelló a la recerca d’una pena superior a la imposada pel Jutjat penal 1 de Vinaròs, que ha condemnat un any i nou mesos de presó a les processades.

 

Encara que han conseguit una condemna per la mort de la seua filla, els pares exigixen l’entrada de les responsables en la presó. Sostenen que, en cas contrari, el delicte «ix gratis».

 

En tractar-se d’una pena inferior als dos anys de presó, se suspendrà la privació de llibertat a condició que les processades no delinquisquen en un temps determinat en execució de sentència. Encara que una de les dos sanitàries, la de 29 anys, té antecedents penals -com consta en la sentència-, els mateixos no són computables a l’efecte de reincidència, i per tant, no afecten la present condemna.

 

Per part seua, les dos infermeres també tenen previst recórrer la sentència. Segons fonts judicials, l’autoritat competent per a inhabilitar a estes dos professionals és la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Amb tot, fins que es dicte una sentència ferma no s’executarà este procediment administratiu. Així, les parts poden recórrer ara davant l’Audiència Provincial de Castelló i el cas podria arribar després al TSJCV i al Tribunal Suprem.

 

21 mesos de presó per a 2 infermeres per una negligència que causà la mort d’una xiqueta de 2 anys en Vinaròs

El Jutjat penal número 1 de Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló), ha condemnat a un any i nou mesos de presó a les dos infermeres acusades d’una negligència que va causar la mort a una xiqueta de dos anys en l’hospital comarcal d’esta localitat.

 

El magistrat considera provat que van cometre un delicte d’homicidi per imprudència greu en administrar a la menor una pauta diferent a la prescrita per una metgessa, el que va propiciar que la pacient entrara en coma i morira eixe mateix dia.

 

La sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant de l’Audiència Provincial, establix indemnitzacions a favor dels pares de la víctima que sumen uns 232.000 euros en total, de les que hauran de respondre conjunta i solidàriament les dos condemnades i tres companyies d’assegurances i, de manera subsidiària, la Conselleria de Sanitat.

 

Van donar un tractament diferent del pautat

Els fets van passar el 13 de novembre de 2018, quan els progenitors van portar a la xicoteta a Urgències de l’Hospital Comarcal de Vinaròs amb un quadre de diarrees i vòmits de cinc dies d’evolució. La metgessa que la va atendre va donar per a la seua hidratació l’administració de sèrum glucosalini (1/3 de 500 mil·lilitres) més sèrum glucosat (40 mil·lilitres al 50%) durant quatre hores: la primera a una velocitat 250 mil·lilitres per hora i de la segona a la quarta hora a 125 ml/h.

 

No obstant això, la infermera que estava en el torn de matí, «amb desconeixement greu de la tècnica i ciència aplicable a l’acompliment de la seua professió, a causa de la seua falta d’atenció i cura en l’examen de la pacient», va administrar un tractament diferent del pautat, segons es recull en la resolució judicial.

 

La infermera que la va substituir en el torn de vesprada va incórrer, segons el magistrat, en la mateixa falta d’atenció i cura al no revisar la pauta prescrita a la menor ni consultar-la amb la metgessa que n’hi havia pautat. En comprovar que la bomba de sèrum glucosat s’havia acabat, esta segona acusada la va reposar en dos ocasions. Això va provocar que la menor empitjorara i patira un xoc amb convulsions que la van portar al coma i, poc després, a la mort.

 

El titular del Jutjat penal 1 de Vinaròs entén que la primera de les infermeres, la del torn del matí, «va incórrer en una conducta descurada de la que resulta una conducta irreflexiva».

 

D’esta manera, va administrar les quantitats de sèrum no diluïdes i a velocitats errònies, «condemnant el destí de la menor baix la cura de la que es trobava, per molt que el seu torn estiguera concloent», precisa el jutjador. Quant a la segona acusada, el magistrat conclou que va infringir «la norma objectiva de cura més elemental en l’exercici de la seua activitat sanitària», al no donar-se compte de l’error de la seua companya a pesar de les moltes ocasions que va tindre per a això.

 

A demés dels 21 mesos de presó, la fallada establix per a les dos condemnades la pena d’inhabilitació per a l’exercici de la professió sanitària o la professió d’infermera per temps de tres anys i deu mesos.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.