Els pares de la bebé morta en Vinaròs exigixen que les infermeres entren a la presó

Ejemplo de shortcode con estilo
  Actualització 20/22/2021 a les 15.15 hores.  Els pares de la bebé de 20 mesos morta en l’Hospital Comarcal de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), en el 2018 després de la greu negligència de dos infermeres recorreran la sentència que condemna a les dos sanitàries per homicidi imprudent.   Segons ha avançat el diari […]

 

Actualització 20/22/2021 a les 15.15 hores.  Els pares de la bebé de 20 mesos morta en l’Hospital Comarcal de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), en el 2018 després de la greu negligència de dos infermeres recorreran la sentència que condemna a les dos sanitàries per homicidi imprudent.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els progenitors de la víctima acudiran a l’Audiència Provincial de Castelló a la recerca d’una pena superior a la imposada pel Jutjat penal 1 de Vinaròs, que ha condemnat un any i nou mesos de presó a les processades.

 

Encara que han conseguit una condemna per la mort de la seua filla, els pares exigixen l’entrada de les responsables en la presó. Sostenen que, en cas contrari, el delicte «ix gratis».

 

En tractar-se d’una pena inferior als dos anys de presó, se suspendrà la privació de llibertat a condició que les processades no delinquisquen en un temps determinat en execució de sentència. Encara que una de les dos sanitàries, la de 29 anys, té antecedents penals -com consta en la sentència-, els mateixos no són computables a l’efecte de reincidència, i per tant, no afecten la present condemna.

 

Per part seua, les dos infermeres també tenen previst recórrer la sentència. Segons fonts judicials, l’autoritat competent per a inhabilitar a estes dos professionals és la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Amb tot, fins que es dicte una sentència ferma no s’executarà este procediment administratiu. Així, les parts poden recórrer ara davant l’Audiència Provincial de Castelló i el cas podria arribar després al TSJCV i al Tribunal Suprem.

 

21 mesos de presó per a 2 infermeres per una negligència que causà la mort d’una xiqueta de 2 anys en Vinaròs

El Jutjat penal número 1 de Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló), ha condemnat a un any i nou mesos de presó a les dos infermeres acusades d’una negligència que va causar la mort a una xiqueta de dos anys en l’hospital comarcal d’esta localitat.

 

El magistrat considera provat que van cometre un delicte d’homicidi per imprudència greu en administrar a la menor una pauta diferent a la prescrita per una metgessa, el que va propiciar que la pacient entrara en coma i morira eixe mateix dia.

 

La sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant de l’Audiència Provincial, establix indemnitzacions a favor dels pares de la víctima que sumen uns 232.000 euros en total, de les que hauran de respondre conjunta i solidàriament les dos condemnades i tres companyies d’assegurances i, de manera subsidiària, la Conselleria de Sanitat.

 

Van donar un tractament diferent del pautat

Els fets van passar el 13 de novembre de 2018, quan els progenitors van portar a la xicoteta a Urgències de l’Hospital Comarcal de Vinaròs amb un quadre de diarrees i vòmits de cinc dies d’evolució. La metgessa que la va atendre va donar per a la seua hidratació l’administració de sèrum glucosalini (1/3 de 500 mil·lilitres) més sèrum glucosat (40 mil·lilitres al 50%) durant quatre hores: la primera a una velocitat 250 mil·lilitres per hora i de la segona a la quarta hora a 125 ml/h.

 

No obstant això, la infermera que estava en el torn de matí, «amb desconeixement greu de la tècnica i ciència aplicable a l’acompliment de la seua professió, a causa de la seua falta d’atenció i cura en l’examen de la pacient», va administrar un tractament diferent del pautat, segons es recull en la resolució judicial.

 

La infermera que la va substituir en el torn de vesprada va incórrer, segons el magistrat, en la mateixa falta d’atenció i cura al no revisar la pauta prescrita a la menor ni consultar-la amb la metgessa que n’hi havia pautat. En comprovar que la bomba de sèrum glucosat s’havia acabat, esta segona acusada la va reposar en dos ocasions. Això va provocar que la menor empitjorara i patira un xoc amb convulsions que la van portar al coma i, poc després, a la mort.

 

El titular del Jutjat penal 1 de Vinaròs entén que la primera de les infermeres, la del torn del matí, «va incórrer en una conducta descurada de la que resulta una conducta irreflexiva».

 

D’esta manera, va administrar les quantitats de sèrum no diluïdes i a velocitats errònies, «condemnant el destí de la menor baix la cura de la que es trobava, per molt que el seu torn estiguera concloent», precisa el jutjador. Quant a la segona acusada, el magistrat conclou que va infringir «la norma objectiva de cura més elemental en l’exercici de la seua activitat sanitària», al no donar-se compte de l’error de la seua companya a pesar de les moltes ocasions que va tindre per a això.

 

A demés dels 21 mesos de presó, la fallada establix per a les dos condemnades la pena d’inhabilitació per a l’exercici de la professió sanitària o la professió d’infermera per temps de tres anys i deu mesos.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.