8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Els pares de la bebé morta en Vinaròs exigixen que les infermeres entren a la presó

 

Actualització 20/22/2021 a les 15.15 hores.  Els pares de la bebé de 20 mesos morta en l’Hospital Comarcal de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), en el 2018 després de la greu negligència de dos infermeres recorreran la sentència que condemna a les dos sanitàries per homicidi imprudent.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els progenitors de la víctima acudiran a l’Audiència Provincial de Castelló a la recerca d’una pena superior a la imposada pel Jutjat penal 1 de Vinaròs, que ha condemnat un any i nou mesos de presó a les processades.

 

Encara que han conseguit una condemna per la mort de la seua filla, els pares exigixen l’entrada de les responsables en la presó. Sostenen que, en cas contrari, el delicte «ix gratis».

 

En tractar-se d’una pena inferior als dos anys de presó, se suspendrà la privació de llibertat a condició que les processades no delinquisquen en un temps determinat en execució de sentència. Encara que una de les dos sanitàries, la de 29 anys, té antecedents penals -com consta en la sentència-, els mateixos no són computables a l’efecte de reincidència, i per tant, no afecten la present condemna.

 

Per part seua, les dos infermeres també tenen previst recórrer la sentència. Segons fonts judicials, l’autoritat competent per a inhabilitar a estes dos professionals és la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Amb tot, fins que es dicte una sentència ferma no s’executarà este procediment administratiu. Així, les parts poden recórrer ara davant l’Audiència Provincial de Castelló i el cas podria arribar després al TSJCV i al Tribunal Suprem.

 

21 mesos de presó per a 2 infermeres per una negligència que causà la mort d’una xiqueta de 2 anys en Vinaròs

El Jutjat penal número 1 de Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló), ha condemnat a un any i nou mesos de presó a les dos infermeres acusades d’una negligència que va causar la mort a una xiqueta de dos anys en l’hospital comarcal d’esta localitat.

 

El magistrat considera provat que van cometre un delicte d’homicidi per imprudència greu en administrar a la menor una pauta diferent a la prescrita per una metgessa, el que va propiciar que la pacient entrara en coma i morira eixe mateix dia.

 

La sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant de l’Audiència Provincial, establix indemnitzacions a favor dels pares de la víctima que sumen uns 232.000 euros en total, de les que hauran de respondre conjunta i solidàriament les dos condemnades i tres companyies d’assegurances i, de manera subsidiària, la Conselleria de Sanitat.

 

Van donar un tractament diferent del pautat

Els fets van passar el 13 de novembre de 2018, quan els progenitors van portar a la xicoteta a Urgències de l’Hospital Comarcal de Vinaròs amb un quadre de diarrees i vòmits de cinc dies d’evolució. La metgessa que la va atendre va donar per a la seua hidratació l’administració de sèrum glucosalini (1/3 de 500 mil·lilitres) més sèrum glucosat (40 mil·lilitres al 50%) durant quatre hores: la primera a una velocitat 250 mil·lilitres per hora i de la segona a la quarta hora a 125 ml/h.

 

No obstant això, la infermera que estava en el torn de matí, «amb desconeixement greu de la tècnica i ciència aplicable a l’acompliment de la seua professió, a causa de la seua falta d’atenció i cura en l’examen de la pacient», va administrar un tractament diferent del pautat, segons es recull en la resolució judicial.

 

La infermera que la va substituir en el torn de vesprada va incórrer, segons el magistrat, en la mateixa falta d’atenció i cura al no revisar la pauta prescrita a la menor ni consultar-la amb la metgessa que n’hi havia pautat. En comprovar que la bomba de sèrum glucosat s’havia acabat, esta segona acusada la va reposar en dos ocasions. Això va provocar que la menor empitjorara i patira un xoc amb convulsions que la van portar al coma i, poc després, a la mort.

 

El titular del Jutjat penal 1 de Vinaròs entén que la primera de les infermeres, la del torn del matí, «va incórrer en una conducta descurada de la que resulta una conducta irreflexiva».

 

D’esta manera, va administrar les quantitats de sèrum no diluïdes i a velocitats errònies, «condemnant el destí de la menor baix la cura de la que es trobava, per molt que el seu torn estiguera concloent», precisa el jutjador. Quant a la segona acusada, el magistrat conclou que va infringir «la norma objectiva de cura més elemental en l’exercici de la seua activitat sanitària», al no donar-se compte de l’error de la seua companya a pesar de les moltes ocasions que va tindre per a això.

 

A demés dels 21 mesos de presó, la fallada establix per a les dos condemnades la pena d’inhabilitació per a l’exercici de la professió sanitària o la professió d’infermera per temps de tres anys i deu mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.