23 aficionats detinguts i 5 policies ferits en incidents en Sevilla per la Copa del Rei

La Policia Nacional ha detingut a un total de 23 aficionats en Sevilla | Europa Press

 

La Policia Nacional ha detingut a 23 aficionats radicals i cinc agents d’este cos policial han resultat ferits en incidents registrats durant la matinada d’este dissabte en la zona de Nervión de la ciutat de Sevilla.

 

Segons informava la Policia Nacional en una publicació de Twitter, recollida per ‘Europa Press’, els agents van detindre a estos seguidors i van confiscar «objectes contundents». Per açò, no podran accedir a la Final de la Copa del Rei que tindrà lloc a partir de les 21.00 hores d’esta nit de dissabte en la capital sevillana.

 

Segons recollia el diari esportiu Marca, es tractava d’un enfrontament entre radicals de diversos equips. En esta línia, el diari Las Provincias assenyalava que, segons pareix, la baralla podria haver-se produït entre seguidors del grup ultra del Barça, els ‘Boixos Nois’, i els ultres del Sevilla, ‘los Biris’.

 

En el marc d’esta intervenció, un total de cinc policies nacionals han resultat ferits lleus. Des del cos policial s’ha incidit en què «l’esport és respecte, mai violència».

 

 

Per altre costat, el servei d’Emergències 112 d’Andalusia ha precisat a Europa Press que a les 6.50 hores de la matinada d’este dissabte han rebut un avís per una baralla en el carrer Jesús del Gran Poder. Testimonis dels fets indicaven en la telefonada que eren «seguidors de futbol» motiu pel qual des del centre coordinador es va alertar a la Policia Nacional, Policia Local i al Centre de Coordinació Operativa (Cecop).

 

Cal recordar que la Final de la Copa del Rei, que enfrontarà al Barça i el València, se celebra este dissabte a les 21.00 hores en l’Estadi Benito Villamarín i fins allí acudiran el Rei Felip VI; el president de la Junta, Juanma Moreno, i el ministre de Cultura i Esport en funcions, José Guirao, entre altres personalitats.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.