39 persones investigades per estafar 11.000 euros en la compravenda de productes de segona mà

 

La Guàrdia Civil investiga a 39 persones per la seua presumpta implicació en una estafa a través de plataformes d’internet de compra i venda de productes de segona mà a escala nacional, en una operació en la que s’han pogut esclarir 51 fets delictius i determinar que els investigats van conseguir estafar més d’11.000 euros amb esta pràctica il·lícita.

 

L’Equip de Delictes Tecnològics de la Guàrdia Civil de Sueca, en la Ribera (València), va iniciar l’operació ‘WALLASUCRO’ amb el tractament de més de 200 denúncies interposades per particulars manifestant ser estafats en la compravenda d’algun producte oferit en diferents plataformes de compravenda com Wallapop, Segundamano.es i altres paregudes, segons un comunicat de l’institut armat.

 

Després d’examinar totes les denúncies, es desprén que en moltes d’este el mètode es basa en la posada a la venda de productes en pàgines web o aplicacions reals de segona mà, a on normalment s’oferixen productes per davall del preu del mercat, i una volta que es fa el pagament íntegre o parcial, no s’envia res i al poc temps eixe anunci desapareix.

 

En este cas és molt important l’engany i les tècniques d’enginyeria social empleades per a engalipar a la potencial víctima (el producte està en un altre país i cal pagar taxes en duana, urgix venda per mudances, trauen a la víctima dels canals segurs de comunicació de la plataforma, etc). En este sentit, la Guàrdia Civil advertix a la ciutadania que s’està donant un important repunt en casos d’estafes i fraus en compres en línia.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.