39 persones investigades per estafar 11.000 euros en la compravenda de productes de segona mà

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Guàrdia Civil investiga a 39 persones per la seua presumpta implicació en una estafa a través de plataformes d’internet de compra i venda de productes de segona mà a escala nacional, en una operació en la que s’han pogut esclarir 51 fets delictius i determinar que els investigats van conseguir estafar més d’11.000 […]

 

La Guàrdia Civil investiga a 39 persones per la seua presumpta implicació en una estafa a través de plataformes d’internet de compra i venda de productes de segona mà a escala nacional, en una operació en la que s’han pogut esclarir 51 fets delictius i determinar que els investigats van conseguir estafar més d’11.000 euros amb esta pràctica il·lícita.

 

L’Equip de Delictes Tecnològics de la Guàrdia Civil de Sueca, en la Ribera (València), va iniciar l’operació ‘WALLASUCRO’ amb el tractament de més de 200 denúncies interposades per particulars manifestant ser estafats en la compravenda d’algun producte oferit en diferents plataformes de compravenda com Wallapop, Segundamano.es i altres paregudes, segons un comunicat de l’institut armat.

 

Després d’examinar totes les denúncies, es desprén que en moltes d’este el mètode es basa en la posada a la venda de productes en pàgines web o aplicacions reals de segona mà, a on normalment s’oferixen productes per davall del preu del mercat, i una volta que es fa el pagament íntegre o parcial, no s’envia res i al poc temps eixe anunci desapareix.

 

En este cas és molt important l’engany i les tècniques d’enginyeria social empleades per a engalipar a la potencial víctima (el producte està en un altre país i cal pagar taxes en duana, urgix venda per mudances, trauen a la víctima dels canals segurs de comunicació de la plataforma, etc). En este sentit, la Guàrdia Civil advertix a la ciutadania que s’està donant un important repunt en casos d’estafes i fraus en compres en línia.

Últimes notícies

Descobrixen a El Campello una nova medusa de fins a set mil·límetres

La nova espècie, inofensiva per a les persones i d’entre un i set mil·límetres, s’ha identificat en aigües d’El Campello.

Nacho Ferri, el davanter valencià que lidera el Feyenoord davant de l’Inter

El davanter de Montaverner s’ha convertit en una peça clau del Feyenoord, que s’enfronta este dimarts a l’Inter en la Liga de Campeones.

La Mostra obri amb ‘El mal padre’ i una programació fins al 15 de novembre

La 41a Mostra de València comença dimarts amb ‘El mal padre’, fora de concurs, i oferirà projeccions, tallers i trobades fins al 15 de novembre.

El PP reclama alternatives de transport després de l’accident d’Urda

Després de l’accident ferroviari d’Urda, que ha causat 69 morts, el PP demana alternatives de transport i critica la gestió del Govern.

Roger Llanes oferix diàleg i coordinació institucional «sense trinxeres»

El nou delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Roger Llanes, s’ha compromés a escoltar la Generalitat i les administracions locals. També ha fixat com a prioritats la reconstrucció després de la dana i les eleccions generals del 29 de novembre.

Un sistema de la UPV anticipa desbordaments amb dades de pluja en temps real

La UPV i ValgrAI han presentat una ferramenta que preveu crescudes i possibles inundacions amb fins a 48 hores d’antelació.

Elx identifica 15 persones en un dispositiu preventiu per la convocatòria de Blocus

La Policía Nacional i la Policía Local han identificat 15 persones en un dispositiu preventiu a Elx, sense incidents destacables.

Morant: davant d’una tragèdia, les institucions han de respondre a les víctimes

La ministra Diana Morant ha demanat a les institucions que acompanyen les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda i treballen per aclarir-ne les causes.