39 persones investigades per estafar 11.000 euros en la compravenda de productes de segona mà

 

La Guàrdia Civil investiga a 39 persones per la seua presumpta implicació en una estafa a través de plataformes d’internet de compra i venda de productes de segona mà a escala nacional, en una operació en la que s’han pogut esclarir 51 fets delictius i determinar que els investigats van conseguir estafar més d’11.000 euros amb esta pràctica il·lícita.

 

L’Equip de Delictes Tecnològics de la Guàrdia Civil de Sueca, en la Ribera (València), va iniciar l’operació ‘WALLASUCRO’ amb el tractament de més de 200 denúncies interposades per particulars manifestant ser estafats en la compravenda d’algun producte oferit en diferents plataformes de compravenda com Wallapop, Segundamano.es i altres paregudes, segons un comunicat de l’institut armat.

 

Després d’examinar totes les denúncies, es desprén que en moltes d’este el mètode es basa en la posada a la venda de productes en pàgines web o aplicacions reals de segona mà, a on normalment s’oferixen productes per davall del preu del mercat, i una volta que es fa el pagament íntegre o parcial, no s’envia res i al poc temps eixe anunci desapareix.

 

En este cas és molt important l’engany i les tècniques d’enginyeria social empleades per a engalipar a la potencial víctima (el producte està en un altre país i cal pagar taxes en duana, urgix venda per mudances, trauen a la víctima dels canals segurs de comunicació de la plataforma, etc). En este sentit, la Guàrdia Civil advertix a la ciutadania que s’està donant un important repunt en casos d’estafes i fraus en compres en línia.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.