39 persones investigades per estafar 11.000 euros en la compravenda de productes de segona mà

 

La Guàrdia Civil investiga a 39 persones per la seua presumpta implicació en una estafa a través de plataformes d’internet de compra i venda de productes de segona mà a escala nacional, en una operació en la que s’han pogut esclarir 51 fets delictius i determinar que els investigats van conseguir estafar més d’11.000 euros amb esta pràctica il·lícita.

 

L’Equip de Delictes Tecnològics de la Guàrdia Civil de Sueca, en la Ribera (València), va iniciar l’operació ‘WALLASUCRO’ amb el tractament de més de 200 denúncies interposades per particulars manifestant ser estafats en la compravenda d’algun producte oferit en diferents plataformes de compravenda com Wallapop, Segundamano.es i altres paregudes, segons un comunicat de l’institut armat.

 

Després d’examinar totes les denúncies, es desprén que en moltes d’este el mètode es basa en la posada a la venda de productes en pàgines web o aplicacions reals de segona mà, a on normalment s’oferixen productes per davall del preu del mercat, i una volta que es fa el pagament íntegre o parcial, no s’envia res i al poc temps eixe anunci desapareix.

 

En este cas és molt important l’engany i les tècniques d’enginyeria social empleades per a engalipar a la potencial víctima (el producte està en un altre país i cal pagar taxes en duana, urgix venda per mudances, trauen a la víctima dels canals segurs de comunicació de la plataforma, etc). En este sentit, la Guàrdia Civil advertix a la ciutadania que s’està donant un important repunt en casos d’estafes i fraus en compres en línia.

Últimes notícies

El TSJCV avala les delegacions d’obres d’Edificant acordades per un Consell en funcions

El TSJCV ha rebutjat els recursos de la Generalitat que buscaven anul·lar delegacions d’obres d’Edificant aprovades en 2023, en plena etapa de Consell en funcions, i confirma que eren gestió ordinària.

48 ajuntaments de la província de València reben 400.000 € per a fer front als danys de la dana

Un total de 48 ajuntaments de la província de València han rebut 400.000 euros del fons solidari del segur per a millorar l’accessibilitat i la resposta inclusiva davant emergències després de la dana del 24 d’octubre de 2024.

Catalá dona per fet que el PP tindrà candidat autonòmic abans del 18 de juliol

María José Catalá es mostra segura que el PP oficialitzarà les candidatures autonòmiques abans del 18 de juliol, data en què es proclamaran també els candidats a alcaldia de totes les capitals de província.

La Generalitat ingressa 882.000 euros en subhastar un edifici a València i una finca a Vila-real

La Conselleria d'Economia ha adjudicat en subhasta un edifici al centre de València i una finca rústica a Vila-real per 882.217,08 euros, dins de l’estratègia d’optimització del patrimoni autonòmic.

Vuit jugadors deixen el València CF en finalitzar el contracte este dimarts

Vuit futbolistes, quatre en propietat i quatre cedits, tanquen este dimarts la seua etapa al València CF en finalitzar els seus contractes i acords de cessió.

Un jove de 16 anys rep una envestida lleu als bous del Grau de Castelló

Un jove de 16 anys ha resultat ferit lleu este dimarts en el recinte taurí del Grau de Castelló durant els festejos de Sant Pere, sense necessitat de trasllat a l’hospital.

CCOO PV defensa que la regularització de migrants és una conquesta de drets i no una almoina

CCOO PV remarca que la regularització extraordinària de persones migrants és una conquesta de drets impulsada des de la societat civil i denuncia colls de botella en la tramitació i manca de recursos en les oficines d’estrangeria.

Els docents valencians tindran jornada de 35 hores, 6 dies d’assumptes propis i dret a desconnexió digital

Educació ha proposat un decret per al professorat valencià amb jornada de 35 hores, sis dies d’assumptes propis, dret a desconnexió digital i possibilitat de teletreball en juliol, encara pendent de negociació amb els sindicats.