39 persones investigades per estafar 11.000 euros en la compravenda de productes de segona mà

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Guàrdia Civil investiga a 39 persones per la seua presumpta implicació en una estafa a través de plataformes d’internet de compra i venda de productes de segona mà a escala nacional, en una operació en la que s’han pogut esclarir 51 fets delictius i determinar que els investigats van conseguir estafar més d’11.000 […]

 

La Guàrdia Civil investiga a 39 persones per la seua presumpta implicació en una estafa a través de plataformes d’internet de compra i venda de productes de segona mà a escala nacional, en una operació en la que s’han pogut esclarir 51 fets delictius i determinar que els investigats van conseguir estafar més d’11.000 euros amb esta pràctica il·lícita.

 

L’Equip de Delictes Tecnològics de la Guàrdia Civil de Sueca, en la Ribera (València), va iniciar l’operació ‘WALLASUCRO’ amb el tractament de més de 200 denúncies interposades per particulars manifestant ser estafats en la compravenda d’algun producte oferit en diferents plataformes de compravenda com Wallapop, Segundamano.es i altres paregudes, segons un comunicat de l’institut armat.

 

Després d’examinar totes les denúncies, es desprén que en moltes d’este el mètode es basa en la posada a la venda de productes en pàgines web o aplicacions reals de segona mà, a on normalment s’oferixen productes per davall del preu del mercat, i una volta que es fa el pagament íntegre o parcial, no s’envia res i al poc temps eixe anunci desapareix.

 

En este cas és molt important l’engany i les tècniques d’enginyeria social empleades per a engalipar a la potencial víctima (el producte està en un altre país i cal pagar taxes en duana, urgix venda per mudances, trauen a la víctima dels canals segurs de comunicació de la plataforma, etc). En este sentit, la Guàrdia Civil advertix a la ciutadania que s’està donant un important repunt en casos d’estafes i fraus en compres en línia.

Últimes notícies

Els comerços del centre de València es protegixen davant l’amenaça de possibles saquejos

Els establiments del centre de València protegixen els aparadors i alguns tanquen per precaució davant possibles disturbis este dissabte.

Pluja al litoral valencià i fins a 30 graus pel pont de Tots Sants

El pont de Tots Sants combinarà ruixats intensos a València i Alacant amb temperatures de fins a 30 graus al sud. La setmana següent podria portar més pluja i fred nocturn.

Ferran Torres conquista el mercat del luxe amb la seua imatge ‘canalla’

El gol de Ferran Torres en el Mundial ha impulsat la seua projecció comercial. Les marques de moda, restauració i esport busquen ara la seua imatge.

Marta Suárez s’estrena en la convocatòria d’Espanya i Awa Fam és baixa

Marta Suárez ha sigut convocada per primera vegada amb la selecció absoluta per a la classificació de l’Eurobasket de 2027. Awa Fam és una de les quatre absències respecte al Mundial.

Otorbi renova fins a 2031 i vol tornar per ajudar el Valencia

David Otorbi ha ampliat el contracte amb el Valencia fins a juny de 2031. La clàusula puja a 60 milions d’euros i el jugador es recupera d’una lesió.

Halloween impulsa un 16 % les vendes de carabassa en un any

La demanda de carabassa ha augmentat un 16 % respecte de 2025. La Comunitat Valenciana lidera el cultiu a Espanya, amb 1.780 hectàrees.

El Nou Mestalla centra l’aposta dels nous inversors del València

Pitchwise ha acordat adquirir el 42 % del València i aportar 100 milions d’euros. Meriton mantindrà la majoria i Kiat Lim continuarà com a president.

La dana va deixar contaminants perillosos per als ecosistemes, però no per a la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC detecta contaminants que superen àmpliament els llindars ecològics, encara que la pols no suposa un perill tòxic afegit per a les persones.