L'Audiència de València ha decidit absoldre a un arquitecte de la capital al qual el jurat popular va declarar culpable per cobrar 50 euros i demanar 600 més a un hostaler per a fer gestions i agilitzar la llicència d'apertura d'una pensió al considerar que si bé els fets estan acreditats, el treballador públic no va dictar cap resolució, que és el requisit exigit pel Tribunal Suprem per a condemnar per tràfic d'influències. Així consta en la sentència de l'Audiència, facilitada pel Tribunal Superior de Justícia en la qual s'absol a l'arquitecte per al qual el fiscal i l'acusació particular van demanar un any de presó per un delicte de tràfic d'influències i a més la seua inhabilitació especial per a exercir treball públic durant el mateix temps.
Últimes notícies
Cultura
Roca Rei arrasa a València amb quatre premis per les seues faenes en Falles
Roca Rei va ser el gran triomfador dels Premis Taurins de la Diputació en sumar quatre guardons per Falles 2024 i 2025. La plaça reobrirà per a Falles 2026 després de la seua renovació.
Internacional
Compromís exigix responsabilitats per la brutalitat policial en la protesta per Gaza a València
Compromís exigix a la delegada del Govern que depure responsabilitats pel que qualifica de brutalitat policial en la protesta per Gaza davant el Roig Arena. Va haver-hi cinc detinguts i diversos ferits lleus després de les càrregues.
Economia
Mazón es mostra optimista amb el futur de Ford a Almussafes després de reunir-se amb la direcció
El president va traslladar un missatge de confiança després de conéixer el pla de transició, electrificació i formació de la planta. L'empresa manté la seua aposta per Almussafes.
Cultura
La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de les obres del sostre
La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de reparar el fals sostre i obri la temporada amb l'Orquestra de València. Les obres han reforçat ancoratges i panells i mantenen l'acústica.
Successos
Presó provisional sense fiança per a tres detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant
Una jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres jóvens per la pallissa a un xic de 18 anys a les portes d'una discoteca a Alacant. Se'ls investiga per temptativa d'homicidi; un quart detingut, menor, passa a la Fiscalia de Menors.
Successos
La Guàrdia Civil aporta la gravació que situa el màxim de pluja rumb a la Regió muntanyenca de Conca el 29-O
La Guàrdia Civil remet al jutjat la crida de les 16.16 del 29-O en la qual Aemet va traslladar a Emergències que el màxim de precipitació es movia cap a la Regió muntanyenca de Conca. La sonorització d'un contingut ja transcrit reaviva la polèmica sobre els avisos d'aquell dia.
Successos
La Guàrdia Civil lliurament a la jutgessa la crida que va situar la pluja cap a Conca el 29-O
La Guàrdia Civil aporta al jutjat la gravació de les 16.16 en plena DANA, on es preveu el desplaçament del màxim de precipitació cap a Conca. L'àudio busca aclarir què es va comunicar i en quin moment.
Successos
La jutgessa de la DANA retrau la falta de vigilància de barrancs el 29 d’octubre
La magistrada que investiga la gestió de la DANA veu inexplicable que no es desplegaren mitjans per a vigilar barrancs malgrat l'alerta roja i demana explicacions a la CHJ. També cridarà a declarar a familiars de 50 víctimes no sentits.