Investiguen possibles abusos d’un zelador a 2 pacients d’un centre de salut mental a Elda

La Policia Nacional i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives investiguen els presumptes abusos sexuals denunciats per dos dones contra un zelador d’un centre de salut mental d’Elda.

Ho ha confirmat als mitjans de comunicació la consellera i vicepresidenta de la Generalitat, Aitana Mas, qui ha assegurat que el treballador que, suposadament, va cometre els abusos sexuals es troba «fora del centre i les víctimes estan protegides». El zelador es troba «fora del centre i les víctimes estan protegides».

El centre de salut mental està situat en el polígon industrial Campoalto d’Elda i les denunciants, pacients amb problemes crònics de salut mental, asseguren haver rebut missatges reiterats de contingut sexual per part d’aquest zelador.

Aitana Mas ha agraït a l’empresa que gestiona l’espai la «ràpida resposta» davant els successos esdevinguts i ha recalcat que «les víctimes estan protegides i segueixen el protocol de l’empresa».

També ha informat que s’ha enviat un inspector en el centre amb la finalitat de «comprovar que es compleixen totes les obligacions i confirmar que s’ha fet tot d’acord amb les instruccions i protocols d’actuació d’aquests casos».

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.