Investiguen possibles abusos d’un zelador a 2 pacients d’un centre de salut mental a Elda

La Policia Nacional i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives investiguen els presumptes abusos sexuals denunciats per dos dones contra un zelador d’un centre de salut mental d’Elda.

Ho ha confirmat als mitjans de comunicació la consellera i vicepresidenta de la Generalitat, Aitana Mas, qui ha assegurat que el treballador que, suposadament, va cometre els abusos sexuals es troba «fora del centre i les víctimes estan protegides». El zelador es troba «fora del centre i les víctimes estan protegides».

El centre de salut mental està situat en el polígon industrial Campoalto d’Elda i les denunciants, pacients amb problemes crònics de salut mental, asseguren haver rebut missatges reiterats de contingut sexual per part d’aquest zelador.

Aitana Mas ha agraït a l’empresa que gestiona l’espai la «ràpida resposta» davant els successos esdevinguts i ha recalcat que «les víctimes estan protegides i segueixen el protocol de l’empresa».

També ha informat que s’ha enviat un inspector en el centre amb la finalitat de «comprovar que es compleixen totes les obligacions i confirmar que s’ha fet tot d’acord amb les instruccions i protocols d’actuació d’aquests casos».

Últimes notícies

Alerten a València de tetraplegies greus per cabussades imprudents en piscines i platges

Especialistes del servei de Raquis i Lesió Medul·lar de La Fe alerten que les cabussades de cap en aigua poc profunda poden provocar tetraplegia o fins i tot la mort, sobretot en contextos d’oci estival amb alcohol i salts des d’alçària.

Gayà reclama més ambició en l’últim any de Mestalla

José Luis Gayà considera especial l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027 i insta l’equip a ser més ambiciós des de l’inici de LaLiga.

Toni Francés deixa l’alcaldia d’Alcoi en 2027 després de quinze anys i obri la porta a Lorena Zamorano

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha anunciat que no repetirà com a candidat del PSPV-PSOE en 2027 després de quinze anys governant, i ha obert la porta perquè Lorena Zamorano encapçale la candidatura socialista.

La Justícia avala l’Ajuntament d’Alacant i permet seguir disparant mascletaes en la plaça dels Luceros

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha estimat el recurs de l’Ajuntament d’Alacant i ha conclòs que l’associació Salvem el Nostre Patrimoni no estava legitimada per a impugnar les bases del concurs de mascletaes en la plaça dels Luceros.

PP i Vox tomben les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament

La majoria de PP i Vox en Les Corts ha rebutjat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, en un debat marcat per les acusacions creuades sobre la “prioritat nacional” i el model fiscal.

La plantilla de Lladró manté els paros contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores per oposar-se al descuelgue de la part econòmica del conveni i advertixen que les mobilitzacions seguiran si no es garantixen els drets salarials.

La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores en protesta pel descuelgue del conveni en la part econòmica i advertixen que les mobilitzacions continuaran si no es garantixen els seus drets salarials.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.