Una trentena de morts en l’accident d’un Hèrcules militar filipí

L’accident d’un avió militar en el sud de Filipines ha deixat almenys 17 morts i 40 supervivents, mentre els equips de rescat busquen a altres 35 persones entre les restes calcinades de l’aparell.

El secretari de Defensa, Delfin Lorenzana, va assenyalar en un escarit comunicat als mitjans que amb avió viatjaven almenys 92 persones, inclosos tres pilots i cinc tripulants.

<

>

Les autoritats filipines informen

Les autoritats filipines han informat este diumenge de l’accident d’un avió de transport de l’exèrcit, amb almenys 85 persones a bord de les quals prop de la meitat s’han rescatat amb vida, al sud del país.

L’aparell, un C-130 Hercules, feia la maniobra d’aterratge en un aeròdrom de l’illa de Sulu, quan es va passar la pista i no va poder tornar a agafar altura al voltant de les 11:30 hores local (3.30 GMT), segons publica el canal de notícies GMA.

Passatgers

Almenys 40 dels passatgers han sigut rescatats i traslladats a un hospital militar a la ciutat de Bus-bus, segons ha indicat el comandant general de les forces aèries de les Filipines, Cirilito Sobejana. “Fem tot el que podem per a rescatar els passatgers” que hi queden, ha apuntat Sobejana, que no ha precisat un nombre de morts.

L’avió havia eixit esta matinada de la ciutat de Cagayan de Oro amb tropes que anaven a desplegar-se a la regió, que té diverses bases de grups d’extremistes islàmics, però segons les autoritats locals, l’accident no l’hauria provocat un atac terrorista.

 

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.

Els premis DONAiDONA distingixen a tres projectes valencians pel seu impacte social i inclusiu

L'associació EVAP celebra la VIII edició dels premis DONAiDONA, que distingixen a Grup ILUNION, Cocosint Cooperativa i Gestió Intel·ligent de Conflictes pels seus projectes d'inclusió per a dones vulnerables i famílies afectades per la dana.

Mor una treballadora municipal a Borriana després de xocar un turisme amb un camió de l’Ajuntament

Una empleada de l'àrea de Via Pública de Borriana ha mort després de la col·lisió entre un turisme i un camió municipal en l'avinguda Cañada Blanch. L'Ajuntament ha decretat dos dies de dol oficial i ha anunciat un minut de silenci i la suspensió d'actes institucionals.

Dos detinguts després de xocar amb la Guàrdia Civil en una persecució per drogues en Orihuela Costa

Dos hòmens de 30 i 34 anys han sigut detinguts en Orihuela Costa per tràfic de drogues després d'una persecució amb cotxe que va acabar amb un xoc frontal contra un vehicle de la Guàrdia Civil i un agent ferit.

La Policia de la Generalitat incauta 39 obres falses atribuïdes a Saura, Miró i Basquiat

La Policia de la Generalitat ha intervingut 39 obres d'art falsament atribuïdes a Antonio Saura, Joan Miró i Jean-Michel Basquiat i ha detingut al presumpte responsable per estafa i delicte contra la propietat intel·lectual.

Aagesen defén una coordinació constant en la dana i acusa a la Generalitat de fallar com a autoritat competent

Sara Aagesen insistix al Senat en què la coordinació entre ministeris durant la dana va ser contínua i responsabilitza a la Generalitat Valenciana del retard en les alertes a la població.

El València preveu 50.000 abonats en el Nou Mestalla i limitarà els concerts a l’estiu

El València calcula aconseguir els 50.000 abonats en el Nou Mestalla en la temporada 2027-28 i planteja un model d'estadi actiu tot l'any, amb concerts sol a l'estiu i horaris pactats amb el veïnat de Benicalap.