Una trentena de morts en l’accident d’un Hèrcules militar filipí

L’accident d’un avió militar en el sud de Filipines ha deixat almenys 17 morts i 40 supervivents, mentre els equips de rescat busquen a altres 35 persones entre les restes calcinades de l’aparell.

El secretari de Defensa, Delfin Lorenzana, va assenyalar en un escarit comunicat als mitjans que amb avió viatjaven almenys 92 persones, inclosos tres pilots i cinc tripulants.

<

>

Les autoritats filipines informen

Les autoritats filipines han informat este diumenge de l’accident d’un avió de transport de l’exèrcit, amb almenys 85 persones a bord de les quals prop de la meitat s’han rescatat amb vida, al sud del país.

L’aparell, un C-130 Hercules, feia la maniobra d’aterratge en un aeròdrom de l’illa de Sulu, quan es va passar la pista i no va poder tornar a agafar altura al voltant de les 11:30 hores local (3.30 GMT), segons publica el canal de notícies GMA.

Passatgers

Almenys 40 dels passatgers han sigut rescatats i traslladats a un hospital militar a la ciutat de Bus-bus, segons ha indicat el comandant general de les forces aèries de les Filipines, Cirilito Sobejana. “Fem tot el que podem per a rescatar els passatgers” que hi queden, ha apuntat Sobejana, que no ha precisat un nombre de morts.

L’avió havia eixit esta matinada de la ciutat de Cagayan de Oro amb tropes que anaven a desplegar-se a la regió, que té diverses bases de grups d’extremistes islàmics, però segons les autoritats locals, l’accident no l’hauria provocat un atac terrorista.

 

<

>

<

>

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Diputació d’Alacant nega haver oferit a Facpyme la gestió dels bons comercie

La Diputació d'Alacant sosté que no va promoure a Facpyme com a gestora dels bons comercie i que van ser els ajuntaments els qui van decidir de manera autònoma com tramitar les ajudes.

València Basket s’agarra al factor pista davant el milionari Panathinaikos

València Basket afronta els quarts de final de l'Eurolliga amb avantatge de pista i una fase regular més sòlida davant un Panathinaikos que lidera els pressupostos de la competició i ha sigut sancionat per excedir el límit econòmic.

Renzo Saravia s’estrena amb el València i promet que té molt més per a donar

Renzo Saravia va debutar amb el València davant el Mallorca després de dos mesos de treball específic i va assegurar que té molt més per a oferir a l'equip en LaLiga.

Bernabé acusa el PP d’usar canvis legals per a fer negoci amb la vivenda

Pilar Bernabé critica que el PP modifique les lleis de vivenda en la Comunitat Valenciana per a convertir un dret en negoci i vincula estes pràctiques amb casos de corrupció.

Luis García torna al Ciutat amb un dol clau per la salvació entre Llevant i Sevilla

Llevant i Sevilla es mesuren en el Ciutat de València en un partit decisiu per la permanència, marcat pel retorn de Luis García Plaza i les dinàmiques oposades dels dos equips.

Jean Montero, triat millor jove de l’Eurolliga i Sergio De Larrea acaba tercer

Jean Montero, exterior dominicà del València Basket, ha sigut triat millor jugador jove de l'Eurolliga amb el premi Rising Star, mentres que el seu company Sergio De Larrea ha acabat tercer en la votació dels entrenadors.

El exgerente del PSOE nega que les xistorres anaren bitllets de 500 o 200 euros procedents del partit

El exgerente del PSOE, Mariano Moreno, assegura en el juí del cas Ábalos que en la caixa del partit no hi havia bitllets de 500 ni de 200 euros i defén el control dels pagaments en efectiu.

Catalá defén la gestió de l’Ajuntament en la liquidació del Consorci València 2007

María José Catalá assegura que l'Ajuntament de València està molt tranquil amb la seua actuació en la liquidació del Consorci València 2007 i rebutja que les places qüestionades per Intervenció es corresponguen amb les investigades per Anticorrupció.