13.3 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Una trentena de morts en l’accident d’un Hèrcules militar filipí

L’accident d’un avió militar en el sud de Filipines ha deixat almenys 17 morts i 40 supervivents, mentre els equips de rescat busquen a altres 35 persones entre les restes calcinades de l’aparell.

El secretari de Defensa, Delfin Lorenzana, va assenyalar en un escarit comunicat als mitjans que amb avió viatjaven almenys 92 persones, inclosos tres pilots i cinc tripulants.

<

>

Les autoritats filipines informen

Les autoritats filipines han informat este diumenge de l’accident d’un avió de transport de l’exèrcit, amb almenys 85 persones a bord de les quals prop de la meitat s’han rescatat amb vida, al sud del país.

L’aparell, un C-130 Hercules, feia la maniobra d’aterratge en un aeròdrom de l’illa de Sulu, quan es va passar la pista i no va poder tornar a agafar altura al voltant de les 11:30 hores local (3.30 GMT), segons publica el canal de notícies GMA.

Passatgers

Almenys 40 dels passatgers han sigut rescatats i traslladats a un hospital militar a la ciutat de Bus-bus, segons ha indicat el comandant general de les forces aèries de les Filipines, Cirilito Sobejana. “Fem tot el que podem per a rescatar els passatgers” que hi queden, ha apuntat Sobejana, que no ha precisat un nombre de morts.

L’avió havia eixit esta matinada de la ciutat de Cagayan de Oro amb tropes que anaven a desplegar-se a la regió, que té diverses bases de grups d’extremistes islàmics, però segons les autoritats locals, l’accident no l’hauria provocat un atac terrorista.

 

<

>

<

>

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.