Una trentena de morts en l’accident d’un Hèrcules militar filipí

L’accident d’un avió militar en el sud de Filipines ha deixat almenys 17 morts i 40 supervivents, mentre els equips de rescat busquen a altres 35 persones entre les restes calcinades de l’aparell.

El secretari de Defensa, Delfin Lorenzana, va assenyalar en un escarit comunicat als mitjans que amb avió viatjaven almenys 92 persones, inclosos tres pilots i cinc tripulants.

<

>

Les autoritats filipines informen

Les autoritats filipines han informat este diumenge de l’accident d’un avió de transport de l’exèrcit, amb almenys 85 persones a bord de les quals prop de la meitat s’han rescatat amb vida, al sud del país.

L’aparell, un C-130 Hercules, feia la maniobra d’aterratge en un aeròdrom de l’illa de Sulu, quan es va passar la pista i no va poder tornar a agafar altura al voltant de les 11:30 hores local (3.30 GMT), segons publica el canal de notícies GMA.

Passatgers

Almenys 40 dels passatgers han sigut rescatats i traslladats a un hospital militar a la ciutat de Bus-bus, segons ha indicat el comandant general de les forces aèries de les Filipines, Cirilito Sobejana. “Fem tot el que podem per a rescatar els passatgers” que hi queden, ha apuntat Sobejana, que no ha precisat un nombre de morts.

L’avió havia eixit esta matinada de la ciutat de Cagayan de Oro amb tropes que anaven a desplegar-se a la regió, que té diverses bases de grups d’extremistes islàmics, però segons les autoritats locals, l’accident no l’hauria provocat un atac terrorista.

 

<

>

<

>

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.