Una trentena de morts en l’accident d’un Hèrcules militar filipí

L’accident d’un avió militar en el sud de Filipines ha deixat almenys 17 morts i 40 supervivents, mentre els equips de rescat busquen a altres 35 persones entre les restes calcinades de l’aparell.

El secretari de Defensa, Delfin Lorenzana, va assenyalar en un escarit comunicat als mitjans que amb avió viatjaven almenys 92 persones, inclosos tres pilots i cinc tripulants.

<

>

Les autoritats filipines informen

Les autoritats filipines han informat este diumenge de l’accident d’un avió de transport de l’exèrcit, amb almenys 85 persones a bord de les quals prop de la meitat s’han rescatat amb vida, al sud del país.

L’aparell, un C-130 Hercules, feia la maniobra d’aterratge en un aeròdrom de l’illa de Sulu, quan es va passar la pista i no va poder tornar a agafar altura al voltant de les 11:30 hores local (3.30 GMT), segons publica el canal de notícies GMA.

Passatgers

Almenys 40 dels passatgers han sigut rescatats i traslladats a un hospital militar a la ciutat de Bus-bus, segons ha indicat el comandant general de les forces aèries de les Filipines, Cirilito Sobejana. «Fem tot el que podem per a rescatar els passatgers» que hi queden, ha apuntat Sobejana, que no ha precisat un nombre de morts.

L’avió havia eixit esta matinada de la ciutat de Cagayan de Oro amb tropes que anaven a desplegar-se a la regió, que té diverses bases de grups d’extremistes islàmics, però segons les autoritats locals, l’accident no l’hauria provocat un atac terrorista.

 

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

Alicant accelera els tràmits per a impulsar més de 10.000 vivendes en nous barris

L’Ajuntament d’Alacant ha avançat en el desbloqueig i tramitació de diversos sectors urbanístics que permetran construir més de 10.000 vivendes en diferents barris, combinant habitatge lliure i protegit. El pla s’emmarca en el nou Pla General Estructural, que preveu fins a 44.000 vivendes noves a la ciutat.

Dinou noves places estructurals al Clínic de València per a reforçar l’assistència en 2026

La Conselleria de Sanitat ha creat des de gener 19 places estructurals al Clínic de València, 17 de facultatius i 2 de zeladors, per a reforçar l’atenció i estabilitzar les plantilles.

Compromís exigeix a Caballero explicacions per la gestió de l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha reclamat la compareixença del regidor Juan Carlos Caballero per a aclarir la gestió del dispositiu en l’incendi de la Devesa de El Saler i ha denunciat possibles mancances de mitjans, inversió en prevenció i places vacants en Bombers. La coalició vincula la resposta a l’emergència amb la baixa execució d’inversions municipals i amb la no sol·licitud d’ajudes autonòmiques enguany.

Nou pont sobre el barranc del Poyo a Paiporta amb quasi 9 milions d’euros europeus

Paiporta destinarà 8,97 milions del Pla EDIL DANA a construir un nou pont sobre el barranc del Poyo, vivendes socials i un centre intergeneracional, a més de millores de mobilitat.

El PSPV es desmarca de la concentració de suport a Ceuta convocada per PP i Vox

Diana Morant ha confirmat que el PSPV-PSOE no participarà en la concentració de dimecres en suport a Ceuta, que associa a PP i Vox, i ha reivindicat una resposta centrada en la crisi humanitària i la protecció de la infància.

Pérez Llorca acusa Compromís de “contradicció” per recórrer lleis valencianes al Constitucional

El president Juanfran Pérez Llorca considera “molt contradictori” que Compromís es declare nacionalista i recórrega davant el Constitucional les lleis aprovades a la Comunitat Valenciana dins de les seues competències.

Detingut per violar una jove a la Malva-rosa i colpejar un agent a València

Un home de 25 anys ha sigut detingut a València acusat de violar una jove de 22 anys a la platja de la Malva-rosa i agredir un agent de la Policia Local quan intentava fugir.

Nova llei forestal amb menys tràmits i premis a qui ajude a previndre incendis

La Generalitat ha anunciat una nova llei forestal per a reduir burocràcia i incentivar qui col·labore en la prevenció d’incendis, mentre activa un pla de recuperació per a les 9.500 hectàrees cremades a La Vall d’Uixó.