Admet que va cremar un pis heretat per a no compartir-lo amb els seus cunyats en Alacant

Llamas

La Fiscalia demana 14 anys de presó | Gtres

 

El passat 7 de maig de 2018, es va produir, en una finca del barri de les Carolines d’Alacant, un incendi intencionat que tenia tres focus en diferents habitacions de la casa. L’acusada de provocar-lo ha admés este dimecres, en el juí, que només volia causar danys en la casa per un enfrontament familiar per una herència. 

 

Segons explica ‘Información’, la Fiscalia creu que la dona no volia posar en risc als altres veïns de l’edifici i la condemna a 14 anys de presó. La defensa, en canvi, considera exagerada la pena i proposa dos anys. 

 

L’enfrontament familiar que va donar peu a l’incendi tenia el seu origen en un testament. La propietària de la casa va decidir deixar-se-la només a un dels seus tres fills i a la parella d’este (l’acusada de provocar l’incendi). Per este motiu, els dos germans de l’hereu van presentar un recurs en els tribunals. La sentència va fallar que la casa seria per als tres germans. 

 

L’incendi va tindre tres focus

La dona, que es negava a compatir la casa amb els seus cunyats, va provocar l’incendi abans de portar als seus fills a l’escola, mentres els xiquets esperaven baix. Va prendre foc a tres habitacions: en la primera, va encendre un rotllo de paper higiènic i el va deixar baix d’un sofà, en la segona, va cremar un bolso de plàstic en una habitació plena de mobles i, en la tercera, li pegà foc a una maleta baix d’un llit. 

 

Este dimecres, l’acusada ha admés els fets, encara que només ha contestat a les preguntes del seu advocat. En el juí, també han declarat alguns dels veïns de l’edifici, que finalment no van quedar afectats per l’incendi. 

Últimes notícies

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.