Admet que va cremar un pis heretat per a no compartir-lo amb els seus cunyats en Alacant

Llamas

La Fiscalia demana 14 anys de presó | Gtres

 

El passat 7 de maig de 2018, es va produir, en una finca del barri de les Carolines d’Alacant, un incendi intencionat que tenia tres focus en diferents habitacions de la casa. L’acusada de provocar-lo ha admés este dimecres, en el juí, que només volia causar danys en la casa per un enfrontament familiar per una herència. 

 

Segons explica ‘Información’, la Fiscalia creu que la dona no volia posar en risc als altres veïns de l’edifici i la condemna a 14 anys de presó. La defensa, en canvi, considera exagerada la pena i proposa dos anys. 

 

L’enfrontament familiar que va donar peu a l’incendi tenia el seu origen en un testament. La propietària de la casa va decidir deixar-se-la només a un dels seus tres fills i a la parella d’este (l’acusada de provocar l’incendi). Per este motiu, els dos germans de l’hereu van presentar un recurs en els tribunals. La sentència va fallar que la casa seria per als tres germans. 

 

L’incendi va tindre tres focus

La dona, que es negava a compatir la casa amb els seus cunyats, va provocar l’incendi abans de portar als seus fills a l’escola, mentres els xiquets esperaven baix. Va prendre foc a tres habitacions: en la primera, va encendre un rotllo de paper higiènic i el va deixar baix d’un sofà, en la segona, va cremar un bolso de plàstic en una habitació plena de mobles i, en la tercera, li pegà foc a una maleta baix d’un llit. 

 

Este dimecres, l’acusada ha admés els fets, encara que només ha contestat a les preguntes del seu advocat. En el juí, també han declarat alguns dels veïns de l’edifici, que finalment no van quedar afectats per l’incendi. 

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU