Admet que va cremar un pis heretat per a no compartir-lo amb els seus cunyats en Alacant

Llamas

La Fiscalia demana 14 anys de presó | Gtres

 

El passat 7 de maig de 2018, es va produir, en una finca del barri de les Carolines d’Alacant, un incendi intencionat que tenia tres focus en diferents habitacions de la casa. L’acusada de provocar-lo ha admés este dimecres, en el juí, que només volia causar danys en la casa per un enfrontament familiar per una herència. 

 

Segons explica ‘Información’, la Fiscalia creu que la dona no volia posar en risc als altres veïns de l’edifici i la condemna a 14 anys de presó. La defensa, en canvi, considera exagerada la pena i proposa dos anys. 

 

L’enfrontament familiar que va donar peu a l’incendi tenia el seu origen en un testament. La propietària de la casa va decidir deixar-se-la només a un dels seus tres fills i a la parella d’este (l’acusada de provocar l’incendi). Per este motiu, els dos germans de l’hereu van presentar un recurs en els tribunals. La sentència va fallar que la casa seria per als tres germans. 

 

L’incendi va tindre tres focus

La dona, que es negava a compatir la casa amb els seus cunyats, va provocar l’incendi abans de portar als seus fills a l’escola, mentres els xiquets esperaven baix. Va prendre foc a tres habitacions: en la primera, va encendre un rotllo de paper higiènic i el va deixar baix d’un sofà, en la segona, va cremar un bolso de plàstic en una habitació plena de mobles i, en la tercera, li pegà foc a una maleta baix d’un llit. 

 

Este dimecres, l’acusada ha admés els fets, encara que només ha contestat a les preguntes del seu advocat. En el juí, també han declarat alguns dels veïns de l’edifici, que finalment no van quedar afectats per l’incendi. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.