Admet que va cremar un pis heretat per a no compartir-lo amb els seus cunyats en Alacant

Llamas

La Fiscalia demana 14 anys de presó | Gtres

 

El passat 7 de maig de 2018, es va produir, en una finca del barri de les Carolines d’Alacant, un incendi intencionat que tenia tres focus en diferents habitacions de la casa. L’acusada de provocar-lo ha admés este dimecres, en el juí, que només volia causar danys en la casa per un enfrontament familiar per una herència. 

 

Segons explica ‘Información’, la Fiscalia creu que la dona no volia posar en risc als altres veïns de l’edifici i la condemna a 14 anys de presó. La defensa, en canvi, considera exagerada la pena i proposa dos anys. 

 

L’enfrontament familiar que va donar peu a l’incendi tenia el seu origen en un testament. La propietària de la casa va decidir deixar-se-la només a un dels seus tres fills i a la parella d’este (l’acusada de provocar l’incendi). Per este motiu, els dos germans de l’hereu van presentar un recurs en els tribunals. La sentència va fallar que la casa seria per als tres germans. 

 

L’incendi va tindre tres focus

La dona, que es negava a compatir la casa amb els seus cunyats, va provocar l’incendi abans de portar als seus fills a l’escola, mentres els xiquets esperaven baix. Va prendre foc a tres habitacions: en la primera, va encendre un rotllo de paper higiènic i el va deixar baix d’un sofà, en la segona, va cremar un bolso de plàstic en una habitació plena de mobles i, en la tercera, li pegà foc a una maleta baix d’un llit. 

 

Este dimecres, l’acusada ha admés els fets, encara que només ha contestat a les preguntes del seu advocat. En el juí, també han declarat alguns dels veïns de l’edifici, que finalment no van quedar afectats per l’incendi. 

Últimes notícies

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.
FILMOTECA D'ESTIU