Un adolescent detingut a Castelló per hackejar més de 200 comptes en xarxes socials

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Castelló a un menor de 17 anys per presumptament hackejar més de 200 comptes en diferents xarxes socials i sol·licitar a les víctimes, un pagament en criptomonedes si volien recuperar-les, segons ha informat la Policia en un comunicat. El jove suposadament va accedir als comptes de centenars de persones, entre elles, alguns famosos i es dedicava a eliminar contingut i seguidors.

A través de diverses denúncies formulades pels perjudicats es va saber que el detingut suposadament s’havia apropiat de diversos comptes verificats en Twitter així com de canals de Youtube, amb el consegüent perjudici per als seus propietaris.

Després d’una laboriosa tasca de recerca es va aconseguir esbrinar la veritable identitat del menor i localitzar-lo. El presumpte responsable dels atacs va admetre haver comprat en el mercat negre noms i contrasenyes robats de serveis en la web. Amb ells, i mitjançant la programació de xarxes de zombis, realitzava atacs «de força bruta» amb els quals aconseguia accedir als comptes, fins i tot verificats, de «centenars de persones» entre les quals hi havia alguns famosos.

Malgrat la perícia del jove, que utilitzava tècniques avançades de hacking, els especialistes de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van detectar certs errors en l’ús de sistemes d’anonimització, fet que va facilitar la identificació del jove.

De la investigació es va esbrinar que el detingut, una vegada s’apropiava il·legalment dels comptes, sol·licitava a les víctimes el pagament de diners en criptomonedes per a la seua recuperació. En algunes ocasions, una vegada robada la contrasenya que donava accés al perfil, l’arrestat eliminava contingut i els seguidors del perfil de la víctima, la qual cosa en alguns casos ha suposat un «greu perjudici» per a l’afectat.

La recerca continua oberta per a la localització de noves víctimes. En cas que algun ciutadà hagi resultat perjudicat per un fet similar pot posar-se amb els investigadors a través del correu electrònic redesabiertas@policia.es indicant en l’assumpte ‘Xarxes 1’.

Últimes notícies

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.

El PSPV portarà a la Fiscalia el conseller de Sanitat per ocultar dades de la privatització

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha anunciat que denunciarà el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per no facilitar dades detallades sobre contractacions i derivacions a la sanitat privada entre 2024 i 2026.