Un adolescent detingut a Castelló per hackejar més de 200 comptes en xarxes socials

Ejemplo de shortcode con estilo
  Agents de la Policia Nacional han detingut a Castelló a un menor de 17 anys per presumptament hackejar més de 200 comptes en diferents xarxes socials i sol·licitar a les víctimes, un pagament en criptomonedes si volien recuperar-les, segons ha informat la Policia en un comunicat. El jove suposadament va accedir als comptes de […]

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Castelló a un menor de 17 anys per presumptament hackejar més de 200 comptes en diferents xarxes socials i sol·licitar a les víctimes, un pagament en criptomonedes si volien recuperar-les, segons ha informat la Policia en un comunicat. El jove suposadament va accedir als comptes de centenars de persones, entre elles, alguns famosos i es dedicava a eliminar contingut i seguidors.

A través de diverses denúncies formulades pels perjudicats es va saber que el detingut suposadament s’havia apropiat de diversos comptes verificats en Twitter així com de canals de Youtube, amb el consegüent perjudici per als seus propietaris.

Després d’una laboriosa tasca de recerca es va aconseguir esbrinar la veritable identitat del menor i localitzar-lo. El presumpte responsable dels atacs va admetre haver comprat en el mercat negre noms i contrasenyes robats de serveis en la web. Amb ells, i mitjançant la programació de xarxes de zombis, realitzava atacs «de força bruta» amb els quals aconseguia accedir als comptes, fins i tot verificats, de «centenars de persones» entre les quals hi havia alguns famosos.

Malgrat la perícia del jove, que utilitzava tècniques avançades de hacking, els especialistes de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van detectar certs errors en l’ús de sistemes d’anonimització, fet que va facilitar la identificació del jove.

De la investigació es va esbrinar que el detingut, una vegada s’apropiava il·legalment dels comptes, sol·licitava a les víctimes el pagament de diners en criptomonedes per a la seua recuperació. En algunes ocasions, una vegada robada la contrasenya que donava accés al perfil, l’arrestat eliminava contingut i els seguidors del perfil de la víctima, la qual cosa en alguns casos ha suposat un «greu perjudici» per a l’afectat.

La recerca continua oberta per a la localització de noves víctimes. En cas que algun ciutadà hagi resultat perjudicat per un fet similar pot posar-se amb els investigadors a través del correu electrònic redesabiertas@policia.es indicant en l’assumpte ‘Xarxes 1’.

Últimes notícies

Un home haurà d’indemnitzar amb 8.205 euros dos guàrdies civils a Torrevella

Un jutjat ha condemnat un home a pagar 8.205 euros a dos agents agredits durant un escorcoll a Torrevella, en octubre de 2025.

Pluja intensa activa l’avís groc a Alacant i al sud de València

L’avís groc preveu fins a 30 litres per metre quadrat en una hora al litoral d’Alacant i al sud de València. Les alertes començaran dimarts i s’allargaran en alguns punts fins dimecres.

El Elche suma un punt en cinc partits com a local en Primera División

L’Elche només ha sumat un punt en cinc partits al Martínez Valero. Javier Morcillo ha assegurat que l’equip està tranquil abans de rebre el Betis.

Aguirre suma en quatre partits la primera victòria amb el València

El València ha guanyat l’Elche per 0-1 en el quart partit de Javier Aguirre com a entrenador. L’equip continua en zona de descens, però retalla a un punt la distància amb la salvació.

Sadiq suma 13 punts al València amb nou gols a domicili

Nou dels onze gols de Sadiq amb el València han arribat fora de casa i han aportat 13 punts a l’equip.

Mireia Cabañes aspira als Jocs d’hivern de 2030 després de triomfar en surf

La valenciana, campiona d’Espanya i d’Europa de surf i subcampiona del món, s’entrena en snowboard amb l’objectiu d’arribar als Jocs d’hivern de 2030.

Treballar no evita la pobresa a 2,5 milions de persones a Espanya

Uns 2,5 milions de persones ocupades a Espanya viuen per davall del llindar de pobresa. La parcialitat no desitjada i el cost de l’habitatge agreugen el problema.

Queens of the Stone Age actuarà per primera vegada a València

Queens of the Stone Age debutarà a València el 21 de juny de 2027, amb un concert al Roig Arena dins de la gira del nou àlbum.