Un adolescent detingut a Castelló per hackejar més de 200 comptes en xarxes socials

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Castelló a un menor de 17 anys per presumptament hackejar més de 200 comptes en diferents xarxes socials i sol·licitar a les víctimes, un pagament en criptomonedes si volien recuperar-les, segons ha informat la Policia en un comunicat. El jove suposadament va accedir als comptes de centenars de persones, entre elles, alguns famosos i es dedicava a eliminar contingut i seguidors.

A través de diverses denúncies formulades pels perjudicats es va saber que el detingut suposadament s’havia apropiat de diversos comptes verificats en Twitter així com de canals de Youtube, amb el consegüent perjudici per als seus propietaris.

Després d’una laboriosa tasca de recerca es va aconseguir esbrinar la veritable identitat del menor i localitzar-lo. El presumpte responsable dels atacs va admetre haver comprat en el mercat negre noms i contrasenyes robats de serveis en la web. Amb ells, i mitjançant la programació de xarxes de zombis, realitzava atacs «de força bruta» amb els quals aconseguia accedir als comptes, fins i tot verificats, de «centenars de persones» entre les quals hi havia alguns famosos.

Malgrat la perícia del jove, que utilitzava tècniques avançades de hacking, els especialistes de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van detectar certs errors en l’ús de sistemes d’anonimització, fet que va facilitar la identificació del jove.

De la investigació es va esbrinar que el detingut, una vegada s’apropiava il·legalment dels comptes, sol·licitava a les víctimes el pagament de diners en criptomonedes per a la seua recuperació. En algunes ocasions, una vegada robada la contrasenya que donava accés al perfil, l’arrestat eliminava contingut i els seguidors del perfil de la víctima, la qual cosa en alguns casos ha suposat un «greu perjudici» per a l’afectat.

La recerca continua oberta per a la localització de noves víctimes. En cas que algun ciutadà hagi resultat perjudicat per un fet similar pot posar-se amb els investigadors a través del correu electrònic redesabiertas@policia.es indicant en l’assumpte ‘Xarxes 1’.

Últimes notícies

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis de la seua parella enfront de les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén en Les Corts la comissió de servicis per la qual la seua parella treballa en la Diputació de València, mentres l'oposició la tatxa de enchufismo i la qualifica de vestit a mida.

Detingut a Torrent per estafar quasi 19.000 euros usant la banca en línia d’un conegut

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un jove de 25 anys acusat d'estafar 18.866 euros a un conegut, després de realitzar diverses transferències amb les seues claus de banca en línia.

Jorge Bartual s’incorpora com a preparador de porters a l’Atlètic Saguntí

El exguardameta del València Jorge Bartual es convertix en el nou preparador de porters de l'Atlètic Saguntí, que lluita per l'ascens a Segona RFEF des de la tercera plaça del grup VI de Tercera RFEF.

Les ratxes de vent superen els 160 km/h a l’interior de Castelló

Les ratxes de vent han superat els 160 km/h a Xert i Vilar de Canes i han deixat registres molt elevats en altres municipis de l'interior de Castelló, encara que sense incidents rellevants.

Zara, BBVA i Santander lideren el rànquing de marques espanyoles més valuoses en 2026

Zara manté per desé any consecutiu el lideratge com a marca espanyola més valuosa en 2026, seguida per BBVA i Santander, segons l'informe Kantar BrandZ. L'estudi reflectix a més una forta revaloració del conjunt de grans marques espanyoles enfront d'altres mercats europeus.

València i Alacant concentren ja l’11% de les residències per arrelament a Espanya

València reunix el 6% i Alacant el 5% de les autoritzacions de residència per arrelament en vigor a Espanya, en un context de rècord històric de persones regularitzades i alta inserció laboral.

Detinguts sis hòmens per una sèrie de robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos

La Guàrdia Civil ha detingut a sis hòmens per tres robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos, on a més s'hauria detectat activitat de tràfic de drogues i una possible organització criminal.

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.