10.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Un adolescent detingut a Castelló per hackejar més de 200 comptes en xarxes socials

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Castelló a un menor de 17 anys per presumptament hackejar més de 200 comptes en diferents xarxes socials i sol·licitar a les víctimes, un pagament en criptomonedes si volien recuperar-les, segons ha informat la Policia en un comunicat. El jove suposadament va accedir als comptes de centenars de persones, entre elles, alguns famosos i es dedicava a eliminar contingut i seguidors.

A través de diverses denúncies formulades pels perjudicats es va saber que el detingut suposadament s’havia apropiat de diversos comptes verificats en Twitter així com de canals de Youtube, amb el consegüent perjudici per als seus propietaris.

Després d’una laboriosa tasca de recerca es va aconseguir esbrinar la veritable identitat del menor i localitzar-lo. El presumpte responsable dels atacs va admetre haver comprat en el mercat negre noms i contrasenyes robats de serveis en la web. Amb ells, i mitjançant la programació de xarxes de zombis, realitzava atacs «de força bruta» amb els quals aconseguia accedir als comptes, fins i tot verificats, de «centenars de persones» entre les quals hi havia alguns famosos.

Malgrat la perícia del jove, que utilitzava tècniques avançades de hacking, els especialistes de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van detectar certs errors en l’ús de sistemes d’anonimització, fet que va facilitar la identificació del jove.

De la investigació es va esbrinar que el detingut, una vegada s’apropiava il·legalment dels comptes, sol·licitava a les víctimes el pagament de diners en criptomonedes per a la seua recuperació. En algunes ocasions, una vegada robada la contrasenya que donava accés al perfil, l’arrestat eliminava contingut i els seguidors del perfil de la víctima, la qual cosa en alguns casos ha suposat un «greu perjudici» per a l’afectat.

La recerca continua oberta per a la localització de noves víctimes. En cas que algun ciutadà hagi resultat perjudicat per un fet similar pot posar-se amb els investigadors a través del correu electrònic redesabiertas@policia.es indicant en l’assumpte ‘Xarxes 1’.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.