Un adolescent detingut a Castelló per hackejar més de 200 comptes en xarxes socials

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Castelló a un menor de 17 anys per presumptament hackejar més de 200 comptes en diferents xarxes socials i sol·licitar a les víctimes, un pagament en criptomonedes si volien recuperar-les, segons ha informat la Policia en un comunicat. El jove suposadament va accedir als comptes de centenars de persones, entre elles, alguns famosos i es dedicava a eliminar contingut i seguidors.

A través de diverses denúncies formulades pels perjudicats es va saber que el detingut suposadament s’havia apropiat de diversos comptes verificats en Twitter així com de canals de Youtube, amb el consegüent perjudici per als seus propietaris.

Després d’una laboriosa tasca de recerca es va aconseguir esbrinar la veritable identitat del menor i localitzar-lo. El presumpte responsable dels atacs va admetre haver comprat en el mercat negre noms i contrasenyes robats de serveis en la web. Amb ells, i mitjançant la programació de xarxes de zombis, realitzava atacs «de força bruta» amb els quals aconseguia accedir als comptes, fins i tot verificats, de «centenars de persones» entre les quals hi havia alguns famosos.

Malgrat la perícia del jove, que utilitzava tècniques avançades de hacking, els especialistes de la Unitat Central de Ciberdelinqüència van detectar certs errors en l’ús de sistemes d’anonimització, fet que va facilitar la identificació del jove.

De la investigació es va esbrinar que el detingut, una vegada s’apropiava il·legalment dels comptes, sol·licitava a les víctimes el pagament de diners en criptomonedes per a la seua recuperació. En algunes ocasions, una vegada robada la contrasenya que donava accés al perfil, l’arrestat eliminava contingut i els seguidors del perfil de la víctima, la qual cosa en alguns casos ha suposat un «greu perjudici» per a l’afectat.

La recerca continua oberta per a la localització de noves víctimes. En cas que algun ciutadà hagi resultat perjudicat per un fet similar pot posar-se amb els investigadors a través del correu electrònic redesabiertas@policia.es indicant en l’assumpte ‘Xarxes 1’.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.