Dos detinguts per agredir sexualment a una menor: podrien ser familiars de la xiqueta

 

Dos homes han ingressat en la presó d’Àlaba després de ser detinguts acusats d’agredir sexualment a una menor amb la qual pel que sembla tenien una relació de parentiu.

Fonts del Departament basc de Seguretat han confirmat a Efe que la detenció es va produir aquest passat divendres. Es tracta de dos homes de 30 i 39 anys relacionats presumptament amb un delicte d’abús sexual a una menor que després de passar a la disposició d’un jutjat de Vitòria van ser enviats a presó.

L’Ertzaintza no ha facilitat més dades de la investigació per tractar-se d’un cas que afecta una menor i no ha confirmat si els detinguts són el padrastre i l’oncle de la jove com publica aquest diumenge ‘El Correo’.
La víctima i la seua mare, segons aquest diari, es van personar en l’Ertzaintza el divendres.

La dona va denunciar al principi que la seua actual parella havia agredit sexualment a la seua filla en el domicili en el qual resideixen, però després els agents van aconseguir que la millor aportara més detalls i van aconseguir esbrinar que també havia patit pel que sembla abusos per part del seu oncle.

Pel que sembla els atacs sexuals es podrien haver prolongat «durant mesos«. La menor va ser sotmesa a un examen mèdic en un centre hospitalari i posteriorment l’Ertzaintza va detindre a tots dos.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.
FILMOTECA D'ESTIU