Denuncien l’agressió d’un pres a diversos funcionaris a la presó de Picassent

El sindicat CSIF denuncia l’agressió que s’ha produït per part d’un pres, a l’interior del centre penitenciari Antonio Asunción, a Picassent, a diversos funcionaris. La central sindical reclama mesures urgents per a reduir la saturació que pateix aquesta presó, amb més de 2.000 reclusos, i major protecció per als treballadors.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que els fets es van produir ahir, amb un reclús del mòdul 28, destinat a 1r grau per la seua especial perillositat. L’intern ha començat a cridar en una conversa telefònica amb la seua dona. Aquesta circumstància ha provocat que una treballadora li cridara l’atenció, ja que és reincident en aquesta mena de comportaments agressius.

El sindicat continua relatant que, davant l’anomenada a la calma, el reclús ha tirat el telèfon, que ha colpejat a l’encarregat. Tot seguit han arribat altres dos treballadors, que ho han portat a la porta del mòdul i han intentat tranquil·litzar-li. No obstant això, l’intern, mentre parlaven amb ell, ha començat a colpejar en diferents parts del cos als funcionaris, la qual cosa els ha causat contusions i ferides, fins que ha sigut reduït.

CSIF denuncia la indefensió dels treballadors davant aquestes situacions en una presó, la situada a Picassent, especialment massificada, amb més de 2.000 reclusos. De fet, el sindicat destaca que “és l’única d’Espanya en la qual no s’ha reduït la població d’interns a pesar que no reuneix les condicions adequades”. En aquest sentit destaca l’especial conflictivitat de reclusos del mòdul 28, un espai que no està preparat per a allotjar-los ni per a afrontar els problemes que puguen sorgir de la seua convivència.

La central sindical, a més, insisteix que encara els funcionaris de presons no són agents de l’autoritat, amb el que la citada situació d’indefensió s’agreuja i la seua suma a la manca dels mitjans i de la defensa necessària davant situacions conflictives com les que es reprodueixen en la presó Antonio Asunción, de Picassent.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.