Denuncien l’agressió d’un pres a diversos funcionaris a la presó de Picassent

El sindicat CSIF denuncia l’agressió que s’ha produït per part d’un pres, a l’interior del centre penitenciari Antonio Asunción, a Picassent, a diversos funcionaris. La central sindical reclama mesures urgents per a reduir la saturació que pateix aquesta presó, amb més de 2.000 reclusos, i major protecció per als treballadors.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que els fets es van produir ahir, amb un reclús del mòdul 28, destinat a 1r grau per la seua especial perillositat. L’intern ha començat a cridar en una conversa telefònica amb la seua dona. Aquesta circumstància ha provocat que una treballadora li cridara l’atenció, ja que és reincident en aquesta mena de comportaments agressius.

El sindicat continua relatant que, davant l’anomenada a la calma, el reclús ha tirat el telèfon, que ha colpejat a l’encarregat. Tot seguit han arribat altres dos treballadors, que ho han portat a la porta del mòdul i han intentat tranquil·litzar-li. No obstant això, l’intern, mentre parlaven amb ell, ha començat a colpejar en diferents parts del cos als funcionaris, la qual cosa els ha causat contusions i ferides, fins que ha sigut reduït.

CSIF denuncia la indefensió dels treballadors davant aquestes situacions en una presó, la situada a Picassent, especialment massificada, amb més de 2.000 reclusos. De fet, el sindicat destaca que “és l’única d’Espanya en la qual no s’ha reduït la població d’interns a pesar que no reuneix les condicions adequades”. En aquest sentit destaca l’especial conflictivitat de reclusos del mòdul 28, un espai que no està preparat per a allotjar-los ni per a afrontar els problemes que puguen sorgir de la seua convivència.

La central sindical, a més, insisteix que encara els funcionaris de presons no són agents de l’autoritat, amb el que la citada situació d’indefensió s’agreuja i la seua suma a la manca dels mitjans i de la defensa necessària davant situacions conflictives com les que es reprodueixen en la presó Antonio Asunción, de Picassent.

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.