12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Denuncien l’agressió d’un pres a diversos funcionaris a la presó de Picassent

El sindicat CSIF denuncia l’agressió que s’ha produït per part d’un pres, a l’interior del centre penitenciari Antonio Asunción, a Picassent, a diversos funcionaris. La central sindical reclama mesures urgents per a reduir la saturació que pateix aquesta presó, amb més de 2.000 reclusos, i major protecció per als treballadors.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que els fets es van produir ahir, amb un reclús del mòdul 28, destinat a 1r grau per la seua especial perillositat. L’intern ha començat a cridar en una conversa telefònica amb la seua dona. Aquesta circumstància ha provocat que una treballadora li cridara l’atenció, ja que és reincident en aquesta mena de comportaments agressius.

El sindicat continua relatant que, davant l’anomenada a la calma, el reclús ha tirat el telèfon, que ha colpejat a l’encarregat. Tot seguit han arribat altres dos treballadors, que ho han portat a la porta del mòdul i han intentat tranquil·litzar-li. No obstant això, l’intern, mentre parlaven amb ell, ha començat a colpejar en diferents parts del cos als funcionaris, la qual cosa els ha causat contusions i ferides, fins que ha sigut reduït.

CSIF denuncia la indefensió dels treballadors davant aquestes situacions en una presó, la situada a Picassent, especialment massificada, amb més de 2.000 reclusos. De fet, el sindicat destaca que “és l’única d’Espanya en la qual no s’ha reduït la població d’interns a pesar que no reuneix les condicions adequades”. En aquest sentit destaca l’especial conflictivitat de reclusos del mòdul 28, un espai que no està preparat per a allotjar-los ni per a afrontar els problemes que puguen sorgir de la seua convivència.

La central sindical, a més, insisteix que encara els funcionaris de presons no són agents de l’autoritat, amb el que la citada situació d’indefensió s’agreuja i la seua suma a la manca dels mitjans i de la defensa necessària davant situacions conflictives com les que es reprodueixen en la presó Antonio Asunción, de Picassent.

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.