Denuncien l’agressió d’un pres a diversos funcionaris a la presó de Picassent

El sindicat CSIF denuncia l’agressió que s’ha produït per part d’un pres, a l’interior del centre penitenciari Antonio Asunción, a Picassent, a diversos funcionaris. La central sindical reclama mesures urgents per a reduir la saturació que pateix aquesta presó, amb més de 2.000 reclusos, i major protecció per als treballadors.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que els fets es van produir ahir, amb un reclús del mòdul 28, destinat a 1r grau per la seua especial perillositat. L’intern ha començat a cridar en una conversa telefònica amb la seua dona. Aquesta circumstància ha provocat que una treballadora li cridara l’atenció, ja que és reincident en aquesta mena de comportaments agressius.

El sindicat continua relatant que, davant l’anomenada a la calma, el reclús ha tirat el telèfon, que ha colpejat a l’encarregat. Tot seguit han arribat altres dos treballadors, que ho han portat a la porta del mòdul i han intentat tranquil·litzar-li. No obstant això, l’intern, mentre parlaven amb ell, ha començat a colpejar en diferents parts del cos als funcionaris, la qual cosa els ha causat contusions i ferides, fins que ha sigut reduït.

CSIF denuncia la indefensió dels treballadors davant aquestes situacions en una presó, la situada a Picassent, especialment massificada, amb més de 2.000 reclusos. De fet, el sindicat destaca que “és l’única d’Espanya en la qual no s’ha reduït la població d’interns a pesar que no reuneix les condicions adequades”. En aquest sentit destaca l’especial conflictivitat de reclusos del mòdul 28, un espai que no està preparat per a allotjar-los ni per a afrontar els problemes que puguen sorgir de la seua convivència.

La central sindical, a més, insisteix que encara els funcionaris de presons no són agents de l’autoritat, amb el que la citada situació d’indefensió s’agreuja i la seua suma a la manca dels mitjans i de la defensa necessària davant situacions conflictives com les que es reprodueixen en la presó Antonio Asunción, de Picassent.

Últimes notícies

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.

Investiguen la mort d’una dona de 64 anys trobada en la platja de Puçol

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 64 anys trobada flotant en la platja de Puçol, sense signes aparents de violència. Els agents esperen confirmar la identitat i no descarten cap hipòtesi, inclosa la del suïcidi.