Agustín, l’home que va morir momificat mentre esperava solucionar els problemes de la seua hipoteca

Imagen de la Policía Municipal de Madrid

Imatge de la Policia Municipal de Madrid | Cedida

 

Els veïns d’un bloc de San Blas, a Madrid, encara no s’ho poden creure. Agustín Sanz Bartolomé, de 56 anys, portava mort segurament d’una malaltia hepàtica des de la tardor de 2013 en el seu domicili i ningú se n’havia adonat fins ara. La macabra troballa va ser descoberta per la comissió judicial quan anava a ser desnonat del seu domicili per ordre del Jutjat d’Instrucció número 100 de Madrid.

 

En el veïnat no es parla una altra cosa i és que apunten que tots en el barri li havien trobat a faltar, però creien que havia perdut la vida en l’hospital ja que ell mateix els havia assegurat que estava malalt segons ‘El Mundo’. «És el xic del tercer el que ho va dir. I va assenyalar que va percebre alguna cosa molt estranya», va assegurar un veí. Un altre va explicar que «Agustín estava malalt».

L’última vegada que el vam vore amb vida, en 2013, va ser una vesprada que va venir una ambulància i se’l va endur. No el vam tornar a vore i vam creure que havia mort al centre mèdic», explicaven els que el coneixien.

 

 

Imagen de la notificación recibida.

Imatge de la notificació rebuda. | El Español

 

El cadàver del mort el van trobar momificat en una habitació del seu domicili situat en un tercer pis del barri de Simancas. Allí Agustín vivia sol des de fa anys després de deixar-ho amb la seua dona. «S’havia separat de la dona fa temps i crec que tenia una filla que ja ha de ser major», van explicar els residents del bloc. Afirmen que els únics que van preguntar per ell era del banc i que com ningú el donava per mort li havien tallat la llum i l’aigua també. 

Tan sols va preguntar el banc per ell, ja que Agustín feia anys que estava divorciat i tenia una filla major, però que no veia. L’home es trobava prejubilat després de treballar tota la vida al servei de la companyia Telefònica. Però la seua vida era relaxada, anodina i solitària. Amb prou faenes es relacionava amb ningú.

El passat 14 de novembre inesperadament la comissió judicial va confirmar la seua defunció, coincidint amb la data límit que tenia per l’impagament de la hipoteca de la seua casa. Després de la tràgica troballa van portar el cadàver a l’Institut Anatòmic Forense, on creuen que portava uns quatre anys mort i estan investigant les causes de la defunció. De moment descarten una mort violenta, ja que no hi havia indicis d’açò en la seua casa i tot estava en ordre.

 

 

La Comunitat de Madrid li va oferir ajuda

Segons relata ‘El Español’, quan el desnonament ja era irremeiable, la Comunitat de Madrid li va oferir ajuda amb el seu deute. «Em pose en contacte amb vostè perquè en este casque el pis es tracta del seu habitatge, vull oferir-li l’ajuda que l’ajuntament està habilitant per a estes situacions».

El deute de l’home havia anat creixent de forma considerable durant els últims mesos, ja que ningú pagava el lloguer. Per açò mateix, els serveis autonòmics li van tendir la mà per a ajudar-li: «S’ha posat una oficina d’intermediació hipotecària que li pot ajudar en alguna negociació amb el banc».

 

 

L’autòpsia confirmarà com va ser la seua defunció

Les restes momificades d’Agustín es troben en l’Institut Anatòmic Forense, l’informe del qual ha determinat que l’home portava mort des de 2013. Ara s’espera l’autòpsia completa per a determinar l’origen real de la seua defunció, encara que tot apunta a causes naturals. Els veïns no donen crèdit amb l’ocorregut.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.