Anuncios

Agustín, l’home que va morir momificat mentre esperava solucionar els problemes de la seua hipoteca

Imagen de la Policía Municipal de Madrid

Imatge de la Policia Municipal de Madrid | Cedida

 

Els veïns d’un bloc de San Blas, a Madrid, encara no s’ho poden creure. Agustín Sanz Bartolomé, de 56 anys, portava mort segurament d’una malaltia hepàtica des de la tardor de 2013 en el seu domicili i ningú se n’havia adonat fins ara. La macabra troballa va ser descoberta per la comissió judicial quan anava a ser desnonat del seu domicili per ordre del Jutjat d’Instrucció número 100 de Madrid.

 

Anuncios

En el veïnat no es parla una altra cosa i és que apunten que tots en el barri li havien trobat a faltar, però creien que havia perdut la vida en l’hospital ja que ell mateix els havia assegurat que estava malalt segons ‘El Mundo’. «És el xic del tercer el que ho va dir. I va assenyalar que va percebre alguna cosa molt estranya», va assegurar un veí. Un altre va explicar que «Agustín estava malalt».

L’última vegada que el vam vore amb vida, en 2013, va ser una vesprada que va venir una ambulància i se’l va endur. No el vam tornar a vore i vam creure que havia mort al centre mèdic», explicaven els que el coneixien.

 

 

Imagen de la notificación recibida.

Imatge de la notificació rebuda. | El Español

 

El cadàver del mort el van trobar momificat en una habitació del seu domicili situat en un tercer pis del barri de Simancas. Allí Agustín vivia sol des de fa anys després de deixar-ho amb la seua dona. «S’havia separat de la dona fa temps i crec que tenia una filla que ja ha de ser major», van explicar els residents del bloc. Afirmen que els únics que van preguntar per ell era del banc i que com ningú el donava per mort li havien tallat la llum i l’aigua també. 

Tan sols va preguntar el banc per ell, ja que Agustín feia anys que estava divorciat i tenia una filla major, però que no veia. L’home es trobava prejubilat després de treballar tota la vida al servei de la companyia Telefònica. Però la seua vida era relaxada, anodina i solitària. Amb prou faenes es relacionava amb ningú.

El passat 14 de novembre inesperadament la comissió judicial va confirmar la seua defunció, coincidint amb la data límit que tenia per l’impagament de la hipoteca de la seua casa. Després de la tràgica troballa van portar el cadàver a l’Institut Anatòmic Forense, on creuen que portava uns quatre anys mort i estan investigant les causes de la defunció. De moment descarten una mort violenta, ja que no hi havia indicis d’açò en la seua casa i tot estava en ordre.

 

 

La Comunitat de Madrid li va oferir ajuda

Segons relata ‘El Español’, quan el desnonament ja era irremeiable, la Comunitat de Madrid li va oferir ajuda amb el seu deute. «Em pose en contacte amb vostè perquè en este casque el pis es tracta del seu habitatge, vull oferir-li l’ajuda que l’ajuntament està habilitant per a estes situacions».

El deute de l’home havia anat creixent de forma considerable durant els últims mesos, ja que ningú pagava el lloguer. Per açò mateix, els serveis autonòmics li van tendir la mà per a ajudar-li: «S’ha posat una oficina d’intermediació hipotecària que li pot ajudar en alguna negociació amb el banc».

 

 

L’autòpsia confirmarà com va ser la seua defunció

Les restes momificades d’Agustín es troben en l’Institut Anatòmic Forense, l’informe del qual ha determinat que l’home portava mort des de 2013. Ara s’espera l’autòpsia completa per a determinar l’origen real de la seua defunció, encara que tot apunta a causes naturals. Els veïns no donen crèdit amb l’ocorregut.

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios