Agustín, l’home que va morir momificat mentre esperava solucionar els problemes de la seua hipoteca

Imagen de la Policía Municipal de Madrid

Imatge de la Policia Municipal de Madrid | Cedida

 

Els veïns d’un bloc de San Blas, a Madrid, encara no s’ho poden creure. Agustín Sanz Bartolomé, de 56 anys, portava mort segurament d’una malaltia hepàtica des de la tardor de 2013 en el seu domicili i ningú se n’havia adonat fins ara. La macabra troballa va ser descoberta per la comissió judicial quan anava a ser desnonat del seu domicili per ordre del Jutjat d’Instrucció número 100 de Madrid.

 

En el veïnat no es parla una altra cosa i és que apunten que tots en el barri li havien trobat a faltar, però creien que havia perdut la vida en l’hospital ja que ell mateix els havia assegurat que estava malalt segons ‘El Mundo’. «És el xic del tercer el que ho va dir. I va assenyalar que va percebre alguna cosa molt estranya», va assegurar un veí. Un altre va explicar que «Agustín estava malalt».

L’última vegada que el vam vore amb vida, en 2013, va ser una vesprada que va venir una ambulància i se’l va endur. No el vam tornar a vore i vam creure que havia mort al centre mèdic», explicaven els que el coneixien.

 

 

Imagen de la notificación recibida.

Imatge de la notificació rebuda. | El Español

 

El cadàver del mort el van trobar momificat en una habitació del seu domicili situat en un tercer pis del barri de Simancas. Allí Agustín vivia sol des de fa anys després de deixar-ho amb la seua dona. «S’havia separat de la dona fa temps i crec que tenia una filla que ja ha de ser major», van explicar els residents del bloc. Afirmen que els únics que van preguntar per ell era del banc i que com ningú el donava per mort li havien tallat la llum i l’aigua també. 

Tan sols va preguntar el banc per ell, ja que Agustín feia anys que estava divorciat i tenia una filla major, però que no veia. L’home es trobava prejubilat després de treballar tota la vida al servei de la companyia Telefònica. Però la seua vida era relaxada, anodina i solitària. Amb prou faenes es relacionava amb ningú.

El passat 14 de novembre inesperadament la comissió judicial va confirmar la seua defunció, coincidint amb la data límit que tenia per l’impagament de la hipoteca de la seua casa. Després de la tràgica troballa van portar el cadàver a l’Institut Anatòmic Forense, on creuen que portava uns quatre anys mort i estan investigant les causes de la defunció. De moment descarten una mort violenta, ja que no hi havia indicis d’açò en la seua casa i tot estava en ordre.

 

 

La Comunitat de Madrid li va oferir ajuda

Segons relata ‘El Español’, quan el desnonament ja era irremeiable, la Comunitat de Madrid li va oferir ajuda amb el seu deute. «Em pose en contacte amb vostè perquè en este casque el pis es tracta del seu habitatge, vull oferir-li l’ajuda que l’ajuntament està habilitant per a estes situacions».

El deute de l’home havia anat creixent de forma considerable durant els últims mesos, ja que ningú pagava el lloguer. Per açò mateix, els serveis autonòmics li van tendir la mà per a ajudar-li: «S’ha posat una oficina d’intermediació hipotecària que li pot ajudar en alguna negociació amb el banc».

 

 

L’autòpsia confirmarà com va ser la seua defunció

Les restes momificades d’Agustín es troben en l’Institut Anatòmic Forense, l’informe del qual ha determinat que l’home portava mort des de 2013. Ara s’espera l’autòpsia completa per a determinar l’origen real de la seua defunció, encara que tot apunta a causes naturals. Els veïns no donen crèdit amb l’ocorregut.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.