7.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Al jardí del Túria denuncien una agressió homòfoba dijous passat, la segona en una setmana

Continuen els atacs d’homofòbia, açò sembla no parar. Segons ha avançat ‘Levante-EMV’, els fets van ocórrer al voltant de les 02.00 hores de la matinada del passat dijous, quan, pel que sembla, un individu va començar a increpar als dos homes mentre s’estaven besant, moment en què es va encarar amb ells i va començar a insultar-los i a anomenar-los ‘maricons de merda‘ i a cridar-los frases com ‘què feu?‘, ‘a Espanya els homes no fan estes coses’ i ‘que esteu a Espanya, maricons de merda!‘.

Intentà calmar a l’home sense èxit

Una de les víctimes va intentar calmar l’home, encara que, en este instant, li va propinar un cop en la cara i posteriorment també un cop de puny que li va trencar el nas. L’home, a més, va propinar una manotada en la cara a l’altra víctima, que li va fer caure d’esquena al sòl. Posteriorment, l’agressor va fugir del lloc.

Delictes d’odi

El mateix dijous a la nit, una de les víctimes va acudir a la comissaria de Marítim de la Policia Nacional a denunciar l’agressió homòfoba. El cos ha obert un atestat per dos delictes d’odi i altres punts de lesions i ha posat en marxa una recerca per a tractar d’identificar a l’autor dels fets, segons han indicat a Europa Press fonts policials.

Es tracta de la tercera agressió homòfoba que ha transcendit en menys d’un mes a la ciutat de València i la segona en tot just una setmana, després que dos joves de 21 anys denunciaren haver sofert una altra agressió per part d’una desena de persones quan es trobaven amb dos amigues en la zona de la Plaça d’Hondures de València dissabte passat a la nit.

D’altra banda, en la passada nit de Sant Joan, un jove de 17 anys va denunciar en xarxes socials haver estat agredit quan anava agafat de la mà d’un amic i un grup d’homes va començar a increpar-los al crit de “maricons”, li van agredir, li van colpejar i li van robar el mòbil per a fugir abans de l’arribada de la Policia.

Fins a quan

Recordem que dissabte passat, Samuel, un jove de 24 anys, va ser assassinat a la Corunya a conseqüència de les ferides provocades per una pallissa que li va propinar un grup de persones. Ciutadans en tota Espanya van eixir el dilluns al carrer per a protestar contra l’assassinat del jove i per a demanar justícia pel que han considerat un acte d’homofòbia.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.