Al jardí del Túria denuncien una agressió homòfoba dijous passat, la segona en una setmana

Continuen els atacs d’homofòbia, açò sembla no parar. Segons ha avançat ‘Levante-EMV’, els fets van ocórrer al voltant de les 02.00 hores de la matinada del passat dijous, quan, pel que sembla, un individu va començar a increpar als dos homes mentre s’estaven besant, moment en què es va encarar amb ells i va començar a insultar-los i a anomenar-los ‘maricons de merda‘ i a cridar-los frases com ‘què feu?‘, ‘a Espanya els homes no fan estes coses’ i ‘que esteu a Espanya, maricons de merda!‘.

Intentà calmar a l’home sense èxit

Una de les víctimes va intentar calmar l’home, encara que, en este instant, li va propinar un cop en la cara i posteriorment també un cop de puny que li va trencar el nas. L’home, a més, va propinar una manotada en la cara a l’altra víctima, que li va fer caure d’esquena al sòl. Posteriorment, l’agressor va fugir del lloc.

Delictes d’odi

El mateix dijous a la nit, una de les víctimes va acudir a la comissaria de Marítim de la Policia Nacional a denunciar l’agressió homòfoba. El cos ha obert un atestat per dos delictes d’odi i altres punts de lesions i ha posat en marxa una recerca per a tractar d’identificar a l’autor dels fets, segons han indicat a Europa Press fonts policials.

Es tracta de la tercera agressió homòfoba que ha transcendit en menys d’un mes a la ciutat de València i la segona en tot just una setmana, després que dos joves de 21 anys denunciaren haver sofert una altra agressió per part d’una desena de persones quan es trobaven amb dos amigues en la zona de la Plaça d’Hondures de València dissabte passat a la nit.

D’altra banda, en la passada nit de Sant Joan, un jove de 17 anys va denunciar en xarxes socials haver estat agredit quan anava agafat de la mà d’un amic i un grup d’homes va començar a increpar-los al crit de «maricons», li van agredir, li van colpejar i li van robar el mòbil per a fugir abans de l’arribada de la Policia.

Fins a quan

Recordem que dissabte passat, Samuel, un jove de 24 anys, va ser assassinat a la Corunya a conseqüència de les ferides provocades per una pallissa que li va propinar un grup de persones. Ciutadans en tota Espanya van eixir el dilluns al carrer per a protestar contra l’assassinat del jove i per a demanar justícia pel que han considerat un acte d’homofòbia.

Últimes notícies

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.

Morant acusa PP, Vox i Junts de bloquejar els decrets d’habitatge i de “no tindre sentiments”

La ministra Diana Morant critica que PP, Vox i Junts hagen derogat al Congrés dos decrets llei sobre habitatge i els acusa de no representar els interessos del carrer. Pilar Bernabé assegura que, davant el bloqueig de la dreta, els socialistes continuaran impulsant polítiques d’habitatge.

El Fòrum de Compra Pública de València reclama canvis per blindar una alimentació saludable

El Fòrum Internacional de Compra Pública Alimentària de València ha exigit més voluntat política, recursos i canvis normatius per convertir la compra d’aliments en una política pública estable que done suport a l’agricultura familiar i millore l’alimentació ciutadana.