9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Al jardí del Túria denuncien una agressió homòfoba dijous passat, la segona en una setmana

Continuen els atacs d’homofòbia, açò sembla no parar. Segons ha avançat ‘Levante-EMV’, els fets van ocórrer al voltant de les 02.00 hores de la matinada del passat dijous, quan, pel que sembla, un individu va començar a increpar als dos homes mentre s’estaven besant, moment en què es va encarar amb ells i va començar a insultar-los i a anomenar-los ‘maricons de merda‘ i a cridar-los frases com ‘què feu?‘, ‘a Espanya els homes no fan estes coses’ i ‘que esteu a Espanya, maricons de merda!‘.

Intentà calmar a l’home sense èxit

Una de les víctimes va intentar calmar l’home, encara que, en este instant, li va propinar un cop en la cara i posteriorment també un cop de puny que li va trencar el nas. L’home, a més, va propinar una manotada en la cara a l’altra víctima, que li va fer caure d’esquena al sòl. Posteriorment, l’agressor va fugir del lloc.

Delictes d’odi

El mateix dijous a la nit, una de les víctimes va acudir a la comissaria de Marítim de la Policia Nacional a denunciar l’agressió homòfoba. El cos ha obert un atestat per dos delictes d’odi i altres punts de lesions i ha posat en marxa una recerca per a tractar d’identificar a l’autor dels fets, segons han indicat a Europa Press fonts policials.

Es tracta de la tercera agressió homòfoba que ha transcendit en menys d’un mes a la ciutat de València i la segona en tot just una setmana, després que dos joves de 21 anys denunciaren haver sofert una altra agressió per part d’una desena de persones quan es trobaven amb dos amigues en la zona de la Plaça d’Hondures de València dissabte passat a la nit.

D’altra banda, en la passada nit de Sant Joan, un jove de 17 anys va denunciar en xarxes socials haver estat agredit quan anava agafat de la mà d’un amic i un grup d’homes va començar a increpar-los al crit de “maricons”, li van agredir, li van colpejar i li van robar el mòbil per a fugir abans de l’arribada de la Policia.

Fins a quan

Recordem que dissabte passat, Samuel, un jove de 24 anys, va ser assassinat a la Corunya a conseqüència de les ferides provocades per una pallissa que li va propinar un grup de persones. Ciutadans en tota Espanya van eixir el dilluns al carrer per a protestar contra l’assassinat del jove i per a demanar justícia pel que han considerat un acte d’homofòbia.

Últimes notícies

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.