Alacant dissol 38 festes il·legals al cap de setmana

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament informa que en l’operatiu especial organitzat el cap de setmana per garantir el compliment de les mesures de seguretat davant el Covid la Policia Local d’Alacant s’ha dissolt 38 festes en habitatges, i s’han imposat 87 denúncies per no portar mascaretes i 91 per estar en grups a Alacant, sancionat a 12 establiments per incomplir aforaments i horaris.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha assenyalat que en estos moments en què la incidència de Covid és baixa «hem de demostrar la nostra responsabilitat, no podem incomplir cap de les mesures perquè ens posem en risc i els contagis podrien tornar a pujar , per això demane màxima prevenció, protegir-nos, no celebrar sobretot festes en habitatges ni reunions, i complir les mesures de seguretat evitant nous brots».

En les vigilàncies organitzades itinerants per al control del toc de queda amb la restricció de la mobilitat, es van organitzar controls de trànsit amb el servei Nocturn i d’Atestats a l’avinguda Doctor Jiménez Díaz i Dénia, on van denunciar a 48 persones per incomplir i estar a la via pública, passades les 22 hores, sense poder justificar els seus desplaçaments. Així com es van interposar 12 sancions per conduir sota els efectes de l’alcohol, realitzant les diligències administratives i judicials, i procedint a les retirades dels vehicles.

En el dispositiu de la tarda de vigilància del tancament dels locals d’hostaleria i restauració i el compliment de les mesures de seguretat, es van sancionar a 14 locals per excés d’aforament i incomplir els horaris de tancament, entre altres. A més a les tardes es van aixecar també 13 sancions per la Llei de Seguretat Ciutadana, per consum d’estupefaents, negativa a identificar-se o desobediència.

Els agents de la Policia també van denunciar de divendres a diumenge 77 persones per consum d’alcohol i no portar les obligatòries mascaretes localitzant grups de botellons a la Muntanya Tossal, camí far, Almadrava, Albufereta, Postiguet, Castell Sant Ferran, Santa Bàrbara, Parc Ereta, La Marjal, Cala Cantalar, Plaça Manila, Caleta, i es van dissoldre grups de joves reunits incomplint la mesura.

En matèria de sorolls per festes en habitatges, la Policia Local ha hagut d’acudir per dissoldre 34 festes en habitatges amb queixes de sorolls, que s’han saldat amb denúncies als propietaris dels habitatges i diverses són reincidents amb faltes molt greus per desobediència.

Al costat estigues intervencions en matèria d’auxili ciutadà dels policies durant les nits, van ajudar cinc persones, al carrer Arquebisbe Loaces, a una dona amb ansietat, al carrer Torres Quevedo, es va traslladar a una dona de 84 anys per una caiguda al seu domicili, i per estes mateixes causes a dos persones a l’avinguda de Loring i Esportista Navarro Olcina de 91 anys mobilitzada a l’hospital, i al carrer Pare Esplà, es va prestar assistència a una dona que es trobava marejada en via pública.

La Policia Local ha detingut a 4 persones este cap de setmana

 

Divendres la Policia Local al voltant de les 23.15 hores, va procedir a la detenció d’un home, sobre el qual requeia una ordre de detenció dictada per un Jutjat Penal de Múrcia.

Una patrulla de Policia Local amb ocasió dels dispositius establerts per vigilar les limitacions a la mobilitat, decretada entre les 22.00 i les 06.00 hores, va localitzar la presència d’un home que passejava pel carrer Dato Iradier.

A l’ésser requerit pels Agents per a indicar les raons de trobar-se en la via pública, no ha justificat els motius del seu desplaçament. Després de realitzar diverses gestions, s’ha pogut comprovar que este home, de 30 anys, tenia una reclamació judicial, dictada per un Jutjat de la Regió de Múrcia.

Finalment en la matinada de diumenge cap a les 04.00 hores els agents de Policia Local van acudir al carrer Cardenal Belluga, per tal d’atendre una queixa per soroll en un habitatge, on tenien música elevada, apreciable des de la via pública.

Els agents al requerir la identificació de la llogatera del habitatge on procedia la música, esta ha reaccionat violentament, negant-se a identificar-se i donant una forta empenta a un dels policies, per tals fets, ha quedat detinguda en dependències policials.

Últimes notícies

Així serà el nou curs escolar: menys alumnat però més docents a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 arrencarà en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes, lleugerament menys que l’any passat, però amb 83.921 docents, és a dir, 385 professors més als centres educatius.

Detingut a Elx per fingir un segrest de 48 hores mentre s’allotjava en un hotel

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de simular que havia estat segrestat durant dos dies, quan en realitat s’allotjava voluntàriament en un hotel. Després de denunciar uns suposats raptors, ha quedat en llibertat amb càrrecs per simulació de delicte.

Detingut a Elx per fingir un segrest de 48 hores mentre estava en un hotel

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de simular un segrest de dos dies, quan en realitat estava allotjat voluntàriament en un hotel. Ha quedat en llibertat amb càrrecs per un presumpte delicte de simulació de delicte.

El Llevant iguala un dels seus millors inicis recents en Primera amb 5 punts

El Llevant ha iniciat la Lliga 26-27 amb cinc punts en quatre jornades, un balanç que millora diversos començaments recents en Primera Divisió, tot i quedar per darrere del registre del curs 2019-20 i molt lluny del històric de 2011-12.

La vivenda puja un 13% en la Comunitat Valenciana en només tres mesos

El preu de la vivenda ha augmentat un 13% en la Comunitat Valenciana en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana estatal del 12,2%, segons l’INE.

La protesta mensual per la DANA ix de València i arribarà a Alacant el 26 de setembre

La mobilització mensual per la gestió de la DANA de 2024 i contra l’expresident Carlos Mazón se celebrarà el 26 de setembre a Alacant, la primera vegada fora de la província de València. Les entitats reclamen que l’exdirigent deixe l’escó i declare davant la jutgessa de Catarroja.

El Valencia CF encadena el pitjor inici golejador de la seua història

El Valencia CF només ha marcat un gol en les quatre primeres jornades de Lliga, el seu pitjor inici anotador històric, tot i sumar un punt i no signar el seu peor registre quant a punts.

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.