Alacant dissol 38 festes il·legals al cap de setmana

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament informa que en l’operatiu especial organitzat el cap de setmana per garantir el compliment de les mesures de seguretat davant el Covid la Policia Local d’Alacant s’ha dissolt 38 festes en habitatges, i s’han imposat 87 denúncies per no portar mascaretes i 91 per estar en grups a Alacant, sancionat a 12 establiments per incomplir aforaments i horaris.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha assenyalat que en estos moments en què la incidència de Covid és baixa «hem de demostrar la nostra responsabilitat, no podem incomplir cap de les mesures perquè ens posem en risc i els contagis podrien tornar a pujar , per això demane màxima prevenció, protegir-nos, no celebrar sobretot festes en habitatges ni reunions, i complir les mesures de seguretat evitant nous brots».

En les vigilàncies organitzades itinerants per al control del toc de queda amb la restricció de la mobilitat, es van organitzar controls de trànsit amb el servei Nocturn i d’Atestats a l’avinguda Doctor Jiménez Díaz i Dénia, on van denunciar a 48 persones per incomplir i estar a la via pública, passades les 22 hores, sense poder justificar els seus desplaçaments. Així com es van interposar 12 sancions per conduir sota els efectes de l’alcohol, realitzant les diligències administratives i judicials, i procedint a les retirades dels vehicles.

En el dispositiu de la tarda de vigilància del tancament dels locals d’hostaleria i restauració i el compliment de les mesures de seguretat, es van sancionar a 14 locals per excés d’aforament i incomplir els horaris de tancament, entre altres. A més a les tardes es van aixecar també 13 sancions per la Llei de Seguretat Ciutadana, per consum d’estupefaents, negativa a identificar-se o desobediència.

Els agents de la Policia també van denunciar de divendres a diumenge 77 persones per consum d’alcohol i no portar les obligatòries mascaretes localitzant grups de botellons a la Muntanya Tossal, camí far, Almadrava, Albufereta, Postiguet, Castell Sant Ferran, Santa Bàrbara, Parc Ereta, La Marjal, Cala Cantalar, Plaça Manila, Caleta, i es van dissoldre grups de joves reunits incomplint la mesura.

En matèria de sorolls per festes en habitatges, la Policia Local ha hagut d’acudir per dissoldre 34 festes en habitatges amb queixes de sorolls, que s’han saldat amb denúncies als propietaris dels habitatges i diverses són reincidents amb faltes molt greus per desobediència.

Al costat estigues intervencions en matèria d’auxili ciutadà dels policies durant les nits, van ajudar cinc persones, al carrer Arquebisbe Loaces, a una dona amb ansietat, al carrer Torres Quevedo, es va traslladar a una dona de 84 anys per una caiguda al seu domicili, i per estes mateixes causes a dos persones a l’avinguda de Loring i Esportista Navarro Olcina de 91 anys mobilitzada a l’hospital, i al carrer Pare Esplà, es va prestar assistència a una dona que es trobava marejada en via pública.

La Policia Local ha detingut a 4 persones este cap de setmana

 

Divendres la Policia Local al voltant de les 23.15 hores, va procedir a la detenció d’un home, sobre el qual requeia una ordre de detenció dictada per un Jutjat Penal de Múrcia.

Una patrulla de Policia Local amb ocasió dels dispositius establerts per vigilar les limitacions a la mobilitat, decretada entre les 22.00 i les 06.00 hores, va localitzar la presència d’un home que passejava pel carrer Dato Iradier.

A l’ésser requerit pels Agents per a indicar les raons de trobar-se en la via pública, no ha justificat els motius del seu desplaçament. Després de realitzar diverses gestions, s’ha pogut comprovar que este home, de 30 anys, tenia una reclamació judicial, dictada per un Jutjat de la Regió de Múrcia.

Finalment en la matinada de diumenge cap a les 04.00 hores els agents de Policia Local van acudir al carrer Cardenal Belluga, per tal d’atendre una queixa per soroll en un habitatge, on tenien música elevada, apreciable des de la via pública.

Els agents al requerir la identificació de la llogatera del habitatge on procedia la música, esta ha reaccionat violentament, negant-se a identificar-se i donant una forta empenta a un dels policies, per tals fets, ha quedat detinguda en dependències policials.

Últimes notícies

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.

Arranca agost a la Comunitat Valenciana amb tronades, granís i molta calor a l’interior de València

El primer dia d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb ruixats i tronades localment fortes en el nord de Castelló, sud de València i Alacant, i amb temperatures màximes molt altes a l’interior valencià.

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.
FILMOTECA D'ESTIU