Alacant dissol 38 festes il·legals al cap de setmana

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament informa que en l’operatiu especial organitzat el cap de setmana per garantir el compliment de les mesures de seguretat davant el Covid la Policia Local d’Alacant s’ha dissolt 38 festes en habitatges, i s’han imposat 87 denúncies per no portar mascaretes i 91 per estar en grups a Alacant, sancionat a 12 establiments per incomplir aforaments i horaris.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha assenyalat que en estos moments en què la incidència de Covid és baixa «hem de demostrar la nostra responsabilitat, no podem incomplir cap de les mesures perquè ens posem en risc i els contagis podrien tornar a pujar , per això demane màxima prevenció, protegir-nos, no celebrar sobretot festes en habitatges ni reunions, i complir les mesures de seguretat evitant nous brots».

En les vigilàncies organitzades itinerants per al control del toc de queda amb la restricció de la mobilitat, es van organitzar controls de trànsit amb el servei Nocturn i d’Atestats a l’avinguda Doctor Jiménez Díaz i Dénia, on van denunciar a 48 persones per incomplir i estar a la via pública, passades les 22 hores, sense poder justificar els seus desplaçaments. Així com es van interposar 12 sancions per conduir sota els efectes de l’alcohol, realitzant les diligències administratives i judicials, i procedint a les retirades dels vehicles.

En el dispositiu de la tarda de vigilància del tancament dels locals d’hostaleria i restauració i el compliment de les mesures de seguretat, es van sancionar a 14 locals per excés d’aforament i incomplir els horaris de tancament, entre altres. A més a les tardes es van aixecar també 13 sancions per la Llei de Seguretat Ciutadana, per consum d’estupefaents, negativa a identificar-se o desobediència.

Els agents de la Policia també van denunciar de divendres a diumenge 77 persones per consum d’alcohol i no portar les obligatòries mascaretes localitzant grups de botellons a la Muntanya Tossal, camí far, Almadrava, Albufereta, Postiguet, Castell Sant Ferran, Santa Bàrbara, Parc Ereta, La Marjal, Cala Cantalar, Plaça Manila, Caleta, i es van dissoldre grups de joves reunits incomplint la mesura.

En matèria de sorolls per festes en habitatges, la Policia Local ha hagut d’acudir per dissoldre 34 festes en habitatges amb queixes de sorolls, que s’han saldat amb denúncies als propietaris dels habitatges i diverses són reincidents amb faltes molt greus per desobediència.

Al costat estigues intervencions en matèria d’auxili ciutadà dels policies durant les nits, van ajudar cinc persones, al carrer Arquebisbe Loaces, a una dona amb ansietat, al carrer Torres Quevedo, es va traslladar a una dona de 84 anys per una caiguda al seu domicili, i per estes mateixes causes a dos persones a l’avinguda de Loring i Esportista Navarro Olcina de 91 anys mobilitzada a l’hospital, i al carrer Pare Esplà, es va prestar assistència a una dona que es trobava marejada en via pública.

La Policia Local ha detingut a 4 persones este cap de setmana

 

Divendres la Policia Local al voltant de les 23.15 hores, va procedir a la detenció d’un home, sobre el qual requeia una ordre de detenció dictada per un Jutjat Penal de Múrcia.

Una patrulla de Policia Local amb ocasió dels dispositius establerts per vigilar les limitacions a la mobilitat, decretada entre les 22.00 i les 06.00 hores, va localitzar la presència d’un home que passejava pel carrer Dato Iradier.

A l’ésser requerit pels Agents per a indicar les raons de trobar-se en la via pública, no ha justificat els motius del seu desplaçament. Després de realitzar diverses gestions, s’ha pogut comprovar que este home, de 30 anys, tenia una reclamació judicial, dictada per un Jutjat de la Regió de Múrcia.

Finalment en la matinada de diumenge cap a les 04.00 hores els agents de Policia Local van acudir al carrer Cardenal Belluga, per tal d’atendre una queixa per soroll en un habitatge, on tenien música elevada, apreciable des de la via pública.

Els agents al requerir la identificació de la llogatera del habitatge on procedia la música, esta ha reaccionat violentament, negant-se a identificar-se i donant una forta empenta a un dels policies, per tals fets, ha quedat detinguda en dependències policials.

Últimes notícies

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.