Alacant dissol 38 festes il·legals al cap de setmana

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament informa que en l’operatiu especial organitzat el cap de setmana per garantir el compliment de les mesures de seguretat davant el Covid la Policia Local d’Alacant s’ha dissolt 38 festes en habitatges, i s’han imposat 87 denúncies per no portar mascaretes i 91 per estar en grups a Alacant, sancionat a 12 establiments per incomplir aforaments i horaris.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha assenyalat que en estos moments en què la incidència de Covid és baixa “hem de demostrar la nostra responsabilitat, no podem incomplir cap de les mesures perquè ens posem en risc i els contagis podrien tornar a pujar , per això demane màxima prevenció, protegir-nos, no celebrar sobretot festes en habitatges ni reunions, i complir les mesures de seguretat evitant nous brots”.

En les vigilàncies organitzades itinerants per al control del toc de queda amb la restricció de la mobilitat, es van organitzar controls de trànsit amb el servei Nocturn i d’Atestats a l’avinguda Doctor Jiménez Díaz i Dénia, on van denunciar a 48 persones per incomplir i estar a la via pública, passades les 22 hores, sense poder justificar els seus desplaçaments. Així com es van interposar 12 sancions per conduir sota els efectes de l’alcohol, realitzant les diligències administratives i judicials, i procedint a les retirades dels vehicles.

En el dispositiu de la tarda de vigilància del tancament dels locals d’hostaleria i restauració i el compliment de les mesures de seguretat, es van sancionar a 14 locals per excés d’aforament i incomplir els horaris de tancament, entre altres. A més a les tardes es van aixecar també 13 sancions per la Llei de Seguretat Ciutadana, per consum d’estupefaents, negativa a identificar-se o desobediència.

Els agents de la Policia també van denunciar de divendres a diumenge 77 persones per consum d’alcohol i no portar les obligatòries mascaretes localitzant grups de botellons a la Muntanya Tossal, camí far, Almadrava, Albufereta, Postiguet, Castell Sant Ferran, Santa Bàrbara, Parc Ereta, La Marjal, Cala Cantalar, Plaça Manila, Caleta, i es van dissoldre grups de joves reunits incomplint la mesura.

En matèria de sorolls per festes en habitatges, la Policia Local ha hagut d’acudir per dissoldre 34 festes en habitatges amb queixes de sorolls, que s’han saldat amb denúncies als propietaris dels habitatges i diverses són reincidents amb faltes molt greus per desobediència.

Al costat estigues intervencions en matèria d’auxili ciutadà dels policies durant les nits, van ajudar cinc persones, al carrer Arquebisbe Loaces, a una dona amb ansietat, al carrer Torres Quevedo, es va traslladar a una dona de 84 anys per una caiguda al seu domicili, i per estes mateixes causes a dos persones a l’avinguda de Loring i Esportista Navarro Olcina de 91 anys mobilitzada a l’hospital, i al carrer Pare Esplà, es va prestar assistència a una dona que es trobava marejada en via pública.

La Policia Local ha detingut a 4 persones este cap de setmana

 

Divendres la Policia Local al voltant de les 23.15 hores, va procedir a la detenció d’un home, sobre el qual requeia una ordre de detenció dictada per un Jutjat Penal de Múrcia.

Una patrulla de Policia Local amb ocasió dels dispositius establerts per vigilar les limitacions a la mobilitat, decretada entre les 22.00 i les 06.00 hores, va localitzar la presència d’un home que passejava pel carrer Dato Iradier.

A l’ésser requerit pels Agents per a indicar les raons de trobar-se en la via pública, no ha justificat els motius del seu desplaçament. Després de realitzar diverses gestions, s’ha pogut comprovar que este home, de 30 anys, tenia una reclamació judicial, dictada per un Jutjat de la Regió de Múrcia.

Finalment en la matinada de diumenge cap a les 04.00 hores els agents de Policia Local van acudir al carrer Cardenal Belluga, per tal d’atendre una queixa per soroll en un habitatge, on tenien música elevada, apreciable des de la via pública.

Els agents al requerir la identificació de la llogatera del habitatge on procedia la música, esta ha reaccionat violentament, negant-se a identificar-se i donant una forta empenta a un dels policies, per tals fets, ha quedat detinguda en dependències policials.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.