Alacant dissol 38 festes il·legals al cap de setmana

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament informa que en l’operatiu especial organitzat el cap de setmana per garantir el compliment de les mesures de seguretat davant el Covid la Policia Local d’Alacant s’ha dissolt 38 festes en habitatges, i s’han imposat 87 denúncies per no portar mascaretes i 91 per estar en grups a Alacant, sancionat a 12 establiments per incomplir aforaments i horaris.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha assenyalat que en estos moments en què la incidència de Covid és baixa “hem de demostrar la nostra responsabilitat, no podem incomplir cap de les mesures perquè ens posem en risc i els contagis podrien tornar a pujar , per això demane màxima prevenció, protegir-nos, no celebrar sobretot festes en habitatges ni reunions, i complir les mesures de seguretat evitant nous brots”.

En les vigilàncies organitzades itinerants per al control del toc de queda amb la restricció de la mobilitat, es van organitzar controls de trànsit amb el servei Nocturn i d’Atestats a l’avinguda Doctor Jiménez Díaz i Dénia, on van denunciar a 48 persones per incomplir i estar a la via pública, passades les 22 hores, sense poder justificar els seus desplaçaments. Així com es van interposar 12 sancions per conduir sota els efectes de l’alcohol, realitzant les diligències administratives i judicials, i procedint a les retirades dels vehicles.

En el dispositiu de la tarda de vigilància del tancament dels locals d’hostaleria i restauració i el compliment de les mesures de seguretat, es van sancionar a 14 locals per excés d’aforament i incomplir els horaris de tancament, entre altres. A més a les tardes es van aixecar també 13 sancions per la Llei de Seguretat Ciutadana, per consum d’estupefaents, negativa a identificar-se o desobediència.

Els agents de la Policia també van denunciar de divendres a diumenge 77 persones per consum d’alcohol i no portar les obligatòries mascaretes localitzant grups de botellons a la Muntanya Tossal, camí far, Almadrava, Albufereta, Postiguet, Castell Sant Ferran, Santa Bàrbara, Parc Ereta, La Marjal, Cala Cantalar, Plaça Manila, Caleta, i es van dissoldre grups de joves reunits incomplint la mesura.

En matèria de sorolls per festes en habitatges, la Policia Local ha hagut d’acudir per dissoldre 34 festes en habitatges amb queixes de sorolls, que s’han saldat amb denúncies als propietaris dels habitatges i diverses són reincidents amb faltes molt greus per desobediència.

Al costat estigues intervencions en matèria d’auxili ciutadà dels policies durant les nits, van ajudar cinc persones, al carrer Arquebisbe Loaces, a una dona amb ansietat, al carrer Torres Quevedo, es va traslladar a una dona de 84 anys per una caiguda al seu domicili, i per estes mateixes causes a dos persones a l’avinguda de Loring i Esportista Navarro Olcina de 91 anys mobilitzada a l’hospital, i al carrer Pare Esplà, es va prestar assistència a una dona que es trobava marejada en via pública.

La Policia Local ha detingut a 4 persones este cap de setmana

 

Divendres la Policia Local al voltant de les 23.15 hores, va procedir a la detenció d’un home, sobre el qual requeia una ordre de detenció dictada per un Jutjat Penal de Múrcia.

Una patrulla de Policia Local amb ocasió dels dispositius establerts per vigilar les limitacions a la mobilitat, decretada entre les 22.00 i les 06.00 hores, va localitzar la presència d’un home que passejava pel carrer Dato Iradier.

A l’ésser requerit pels Agents per a indicar les raons de trobar-se en la via pública, no ha justificat els motius del seu desplaçament. Després de realitzar diverses gestions, s’ha pogut comprovar que este home, de 30 anys, tenia una reclamació judicial, dictada per un Jutjat de la Regió de Múrcia.

Finalment en la matinada de diumenge cap a les 04.00 hores els agents de Policia Local van acudir al carrer Cardenal Belluga, per tal d’atendre una queixa per soroll en un habitatge, on tenien música elevada, apreciable des de la via pública.

Els agents al requerir la identificació de la llogatera del habitatge on procedia la música, esta ha reaccionat violentament, negant-se a identificar-se i donant una forta empenta a un dels policies, per tals fets, ha quedat detinguda en dependències policials.

Últimes notícies

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.

L’IVF avala a més de 1.300 jóvens per a comprar la seua primera vivenda fins a abril de 2026

El programa d'avals de l'IVF ha permés a més de 1.300 jóvens accedir a finançament de fins al 100% per a comprar la seua primera vivenda en la Comunitat Valenciana i ja supera el volum de garanties de tot 2025.

El gratacel residencial més alt d’Europa comença a elevar-se a Benidorm

Benidorm inicia la construcció d'una torre residencial de 64 plantes i 230 metres, amb 260 vivendes i una inversió de 140 milions, cridada a ser la més alta d'Europa.

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.