Un alcalde Libanés intentà comprar un fetge a valencians sense recursos

Imatge d’arxiu d’una intervenció | cedida

 

Un alcalde libanés ha acceptat la pena d’un any de presó per intentar comprar un fetge a persones sense recursos per a fer-se un trasplantament, ja que estava afligit d’una malaltia hepàtica. Va arribar a oferir-los fins a 40.000 euros, a més de treball i grans regals. Al costat d’ell han sigut condemnades tres persones més a dos anys de presó que el van ajudar amb esta operació.

 

El juí per estos fets estava previst que se celebrara este dilluns en la secció segona de l’Audiència Provincial de València, però finalment s’ha conseguit un acord entre Fiscalia i els acusats pel que estos han reconegut els fets i han obtingut una rebaixa en la pena de presó proposada.

 

Inicialment, el ministeri fiscal demanava tres anys de presó per a l’alcalde libanés, trasplantat al final amb el fetge del seu fill, i altres set anys per a quatre acusats més, entre els quals es trobaven dos nebots seus i el seu propi fill, per un delicte de promoció, afavoriment o facilitació de trasplantament il·legal d’òrgans humans aliens. Finalment s’ha arribat a un acord pel qual s’han rebaixat les penes a 1 i 2 anys de presó.

 

Es tracta de la segona causa d’esta índole que es jutja i es condemna en Espanya, ja que només existix un precedent similar d’una sentència d’octubre de 2016 dictada per l’Audiència Provincial de Barcelona.

 

  

En concret, este cas es remunta a l’any 2013, quan el polític, qui patia una malaltia hepàtica que requeria un trasplantament, sabedor del prestigi d’esta cirurgia en Espanya, va decidir contactar amb familiars seus residents ací perquè realitzaren gestions a fi de trobar a donants vius.

 

 

De fet, entre abril i maig de 2013, dos dels seus nebots que tenien una mercantil en Alacant, amb seu en Novelda, actuant com a enllaç del seu tio malalt, junt al fill d’este i un altre conegut d’ells, també libanés, van idear un pla per a materialitzar el trasplantament.

 

Treball, matrimoni de conveniència i fins a 40.000 euros

El fill de l’alcalde libanés prèviament havia indicat que no tenia intenció de ser el donant pel risc que això comportava i pel fet de què en el Líban li havien dit que el seu fetge era xicotet i no podia ser donant del seu pare.

 

D’esta forma, els ara condemnats, van començar a reclutar possibles donants i van contactar amb persones sense recursos o en situació de necessitat econòmica.

 

S’encarregaven de pagar proves de ressonàncies i TAC als possibles pacients, els oferien treball a canvi del trasplantament, matrimoni de conveniència i, a voltes, fins a 40.000 euros per un tros de fetge.

 

Finalment, després de no trobar a persones que volgueren assumir el risc o que foren admeses en l’Hospital Clínic de Barcelona, es va fer una prova al fill de l’alcalde libanés, va ser avaluat i en observar que era possible el seu trasplantament, se li va practicar el mateix el 26 d’agost de 2013.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.