Un alcalde Libanés intentà comprar un fetge a valencians sense recursos

Imatge d’arxiu d’una intervenció | cedida

 

Un alcalde libanés ha acceptat la pena d’un any de presó per intentar comprar un fetge a persones sense recursos per a fer-se un trasplantament, ja que estava afligit d’una malaltia hepàtica. Va arribar a oferir-los fins a 40.000 euros, a més de treball i grans regals. Al costat d’ell han sigut condemnades tres persones més a dos anys de presó que el van ajudar amb esta operació.

 

El juí per estos fets estava previst que se celebrara este dilluns en la secció segona de l’Audiència Provincial de València, però finalment s’ha conseguit un acord entre Fiscalia i els acusats pel que estos han reconegut els fets i han obtingut una rebaixa en la pena de presó proposada.

 

Inicialment, el ministeri fiscal demanava tres anys de presó per a l’alcalde libanés, trasplantat al final amb el fetge del seu fill, i altres set anys per a quatre acusats més, entre els quals es trobaven dos nebots seus i el seu propi fill, per un delicte de promoció, afavoriment o facilitació de trasplantament il·legal d’òrgans humans aliens. Finalment s’ha arribat a un acord pel qual s’han rebaixat les penes a 1 i 2 anys de presó.

 

Es tracta de la segona causa d’esta índole que es jutja i es condemna en Espanya, ja que només existix un precedent similar d’una sentència d’octubre de 2016 dictada per l’Audiència Provincial de Barcelona.

 

  

En concret, este cas es remunta a l’any 2013, quan el polític, qui patia una malaltia hepàtica que requeria un trasplantament, sabedor del prestigi d’esta cirurgia en Espanya, va decidir contactar amb familiars seus residents ací perquè realitzaren gestions a fi de trobar a donants vius.

 

 

De fet, entre abril i maig de 2013, dos dels seus nebots que tenien una mercantil en Alacant, amb seu en Novelda, actuant com a enllaç del seu tio malalt, junt al fill d’este i un altre conegut d’ells, també libanés, van idear un pla per a materialitzar el trasplantament.

 

Treball, matrimoni de conveniència i fins a 40.000 euros

El fill de l’alcalde libanés prèviament havia indicat que no tenia intenció de ser el donant pel risc que això comportava i pel fet de què en el Líban li havien dit que el seu fetge era xicotet i no podia ser donant del seu pare.

 

D’esta forma, els ara condemnats, van començar a reclutar possibles donants i van contactar amb persones sense recursos o en situació de necessitat econòmica.

 

S’encarregaven de pagar proves de ressonàncies i TAC als possibles pacients, els oferien treball a canvi del trasplantament, matrimoni de conveniència i, a voltes, fins a 40.000 euros per un tros de fetge.

 

Finalment, després de no trobar a persones que volgueren assumir el risc o que foren admeses en l’Hospital Clínic de Barcelona, es va fer una prova al fill de l’alcalde libanés, va ser avaluat i en observar que era possible el seu trasplantament, se li va practicar el mateix el 26 d’agost de 2013.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.