Retiren del mercat un fuet en el territori valencià per presència de salmonel·la

 

L’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) ha ordenat la suspensió cautelar de l’activitat d’elaboració de fuet en Embotits Solà, SA, empresa situada en el municipi de Gurb (Barcelona), per la detecció de salmonel·la en els seus productes.

 

El diari ‘Levante-EMV’ assenyala que esta situació ha provocat la retirada de lots d’este embotit en el territori valencià. Així mateix, Sanitat ha ordenat la retirada del mercat de tots els productes fuet/espetec elaborats per embotits Solá. 
 

 

El passat mes de setembre, les autoritats sanitàries franceses van retirar diferents lots de fuet Cabanes, produït per Embotits Solà, després de detectar 18 casos de salmonel·losis en la regió de Nova Aquitània, entre persones que ho havien consumit entre juliol i agost.

 

Per este motiu, s’han retirat productes d’esta companyia en França, Bèlgica, Canàries o la Comunitat Valenciana, entre altres territoris.

 

Símptomes de la salmonel·losi

Els símptomes de la salmonel·losi poden ser diarrea, vòmits, febre i mal de cap, entre altres, i els efectes de la infecció poden ser més greus en xiquets i dones embarassades.

 

Les autoritats sanitàries informen que si passen set dies des del consum d’este producte i no s’han presentat símptomes, no cal assistir al metge. 

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.