Retiren del mercat un fuet en el territori valencià per presència de salmonel·la

 

L’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) ha ordenat la suspensió cautelar de l’activitat d’elaboració de fuet en Embotits Solà, SA, empresa situada en el municipi de Gurb (Barcelona), per la detecció de salmonel·la en els seus productes.

 

El diari ‘Levante-EMV’ assenyala que esta situació ha provocat la retirada de lots d’este embotit en el territori valencià. Així mateix, Sanitat ha ordenat la retirada del mercat de tots els productes fuet/espetec elaborats per embotits Solá. 
 

 

El passat mes de setembre, les autoritats sanitàries franceses van retirar diferents lots de fuet Cabanes, produït per Embotits Solà, després de detectar 18 casos de salmonel·losis en la regió de Nova Aquitània, entre persones que ho havien consumit entre juliol i agost.

 

Per este motiu, s’han retirat productes d’esta companyia en França, Bèlgica, Canàries o la Comunitat Valenciana, entre altres territoris.

 

Símptomes de la salmonel·losi

Els símptomes de la salmonel·losi poden ser diarrea, vòmits, febre i mal de cap, entre altres, i els efectes de la infecció poden ser més greus en xiquets i dones embarassades.

 

Les autoritats sanitàries informen que si passen set dies des del consum d’este producte i no s’han presentat símptomes, no cal assistir al metge. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.

Picasso, Warhol i Barceló protagonitzen una gran mostra sobre espiritualitat a Santa Pola

El Museu de la Mar de Santa Pola inaugura el 27 de març l'exposició Iter spirituale. Dos col·leccions, un recorregut per l'espiritualitat en l'art contemporani amb obres de Picasso, Warhol, Tàpies, Barceló o Mariscal.

La Nit del Foc cremarà 1.000 quilos de pólvora en un castell rítmic de 18 minuts

La Nit del Foc de Falles cremarà 1.000 quilos de material pirotècnic en un castell aeri de quasi 18 minuts, dissenyat per a mantindre un ritme constant i sense pauses.

Catalá ajorna al dia 20 el debat sobre l’Ofrena, les carpes falleres i la taxa turística

María José Catalá posposa al 20 de març la discussió sobre possibles canvis en l'Ofrena, el calendari de muntatge de carpes falleres i una eventual taxa turística lligada a les Falles.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La penúltima mascletà de les Falles 2026 combina efectes digitals i pólvora tradicional en un tret de cinc minuts amb 180 quilos de material i un final llarg i hermètic que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.