Retiren del mercat un fuet en el territori valencià per presència de salmonel·la

 

L’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) ha ordenat la suspensió cautelar de l’activitat d’elaboració de fuet en Embotits Solà, SA, empresa situada en el municipi de Gurb (Barcelona), per la detecció de salmonel·la en els seus productes.

 

El diari ‘Levante-EMV’ assenyala que esta situació ha provocat la retirada de lots d’este embotit en el territori valencià. Així mateix, Sanitat ha ordenat la retirada del mercat de tots els productes fuet/espetec elaborats per embotits Solá. 
 

 

El passat mes de setembre, les autoritats sanitàries franceses van retirar diferents lots de fuet Cabanes, produït per Embotits Solà, després de detectar 18 casos de salmonel·losis en la regió de Nova Aquitània, entre persones que ho havien consumit entre juliol i agost.

 

Per este motiu, s’han retirat productes d’esta companyia en França, Bèlgica, Canàries o la Comunitat Valenciana, entre altres territoris.

 

Símptomes de la salmonel·losi

Els símptomes de la salmonel·losi poden ser diarrea, vòmits, febre i mal de cap, entre altres, i els efectes de la infecció poden ser més greus en xiquets i dones embarassades.

 

Les autoritats sanitàries informen que si passen set dies des del consum d’este producte i no s’han presentat símptomes, no cal assistir al metge. 

Últimes notícies

Casa Repinaldo s’emporta la millor fideuà del món en el concurs internacional de Gandia

El restaurant asturià Casa Repinaldo ha guanyat el 51é Concurs Internacional de Fideuà i Gastronomia de Gandia, en una edició nocturna que ha omplit el Moll dels Borja i ha repartit guardons a cuiners de la Comunitat Valenciana, d’Espanya i de Colòmbia.

Oratge estable en la Comunitat amb ruixats febles al sud i més calor a València

La Comunitat Valenciana espera este dijous un oratge majoritàriament estable, amb núvols alts, ruixats febles en la mitat sud i un lleu augment de les màximes a València.

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.