Retiren del mercat un fuet en el territori valencià per presència de salmonel·la

 

L’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) ha ordenat la suspensió cautelar de l’activitat d’elaboració de fuet en Embotits Solà, SA, empresa situada en el municipi de Gurb (Barcelona), per la detecció de salmonel·la en els seus productes.

 

El diari ‘Levante-EMV’ assenyala que esta situació ha provocat la retirada de lots d’este embotit en el territori valencià. Així mateix, Sanitat ha ordenat la retirada del mercat de tots els productes fuet/espetec elaborats per embotits Solá. 
 

 

El passat mes de setembre, les autoritats sanitàries franceses van retirar diferents lots de fuet Cabanes, produït per Embotits Solà, després de detectar 18 casos de salmonel·losis en la regió de Nova Aquitània, entre persones que ho havien consumit entre juliol i agost.

 

Per este motiu, s’han retirat productes d’esta companyia en França, Bèlgica, Canàries o la Comunitat Valenciana, entre altres territoris.

 

Símptomes de la salmonel·losi

Els símptomes de la salmonel·losi poden ser diarrea, vòmits, febre i mal de cap, entre altres, i els efectes de la infecció poden ser més greus en xiquets i dones embarassades.

 

Les autoritats sanitàries informen que si passen set dies des del consum d’este producte i no s’han presentat símptomes, no cal assistir al metge. 

Últimes notícies

Matt Costello deixa el Valencia Basket després de dos anys i apunta al Japó

Matt Costello no seguirà al Valencia Basket la pròxima temporada després de dos anys al club i podria fitxar pel Chiba Jets japonés, dirigit per l’exassistent taronja Adrian Kovacks.

Rescatada una parella jove atrapada hores a la Serra d’Orihuela

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada per Bombers d’Alacant després de quedar bloquejada en una zona de difícil accés de la Serra d’Orihuela.

Iván Ortolá domina al Sachsenring i s’emporta la seua segona victòria de l’any per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha liderat de principi a fi la cursa de Moto2 al G.P. d’Alemanya al Sachsenring i ha guanyat per només 72 mil·lèsimes davant de Daniel Holgado, amb Izan Guevara tercer i el líder del Mundial, Manuel González, sisé.

Rescatada una parella jove atrapada de nit a la Serra d’Oriola

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada pel Grup Especial de Rescat del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant després de quedar atrapada en una zona de difícil accés de la Serra d’Oriola.

Iván Ortolá arrasa a Sachsenring des de la ‘pole’ i guanya Moto2 per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha dominat el Gran Premi d’Alemanya de Moto2 de principi a fi i ha sumat la seua segona victòria de la temporada, superant Daniel Holgado per només 72 mil·lèsimes. Izan Guevara ha completat el podi i el líder del Mundial, Manuel González, ha sigut sisé.

Els pescadors de l’Albufera, exemple clau en la conservació del llac, segons el Consell

El Consell ha remarcat en el sorteig centenari de redolins el paper fonamental dels pescadors en la conservació de l’Albufera i en la gestió sostenible dels recursos del llac, en l’any del 40 aniversari del Parc Natural.

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.