Alerten d’un possible atac terrorista de l’Estat Islàmic en Nadal

Estat Islàmic estaria preparant un nou atac terrorista a Europa. A través de la seua agència de propaganda, ISIS ha amenaçat de mort al papa Francisco i ha demanat als musulmans que ataquen contra els cristians en les festivitats de Nadal, una amenaça que s’ha centrat principalment contra el Vaticà però que també ha posat en risc a països com Espanya, Alemanya, Gran Bretanya, França i Itàlia. 

Segons ha alertat la companyia privada especialitzada en seguretat ‘ShadowSec’, ISIS estaria cridant als coneguts com a «llops solitaris» perquè atempten contra qualsevol d’estos països i preparen un atac massiu que es perpetraria durant el nadal i que, igual que ha ocorregut en altres ocasions, es duria a terme intentant atropellar a la multitud amb un cotxe o furgoneta i intentant disparar contra ells.

 

 

 

Amenaza de ISIS al Vaticano y a los cristianos

Amenaça d’ISIS al Vaticà i als cristians | ShadowSec

 

El papa Francisco, amenaçat

Recentment, Estat Islàmic ha difós una imatge del papa Francisco decapitat i sobre la qual es pot llegir: «Jure venjar cada gota de sang que han vessat i cada que han *destruído», seguida d’un anunci en el qual amenaça amb dur a terme massacres al Vaticà i que estan acostant-se a la ciutat de Roma.

Amenaza del ISIS al Papa Francisco

Amenaza del ISIS al Papa Francisco | SiteIntelGroup.com

 

«Esta amenaça, igual que altres emeses recentment per grups mediàtics per EIIL, és un aspecte concret d’una promoció més general per EIIL d’atacs a Occident degut a causa les pèrdues de territori a Síria i l’Iraq», ha declarat Rita Katz, directora de SITE Intelligence Group, grup encarregat de monitorar l’activitat dels terroristes en les xarxes i Internet. Donades estes circumstàncies a Síria i l’Iraq, no es descarta que fins i tot planegen un atac massiu paral·lel en diferents ciutats. 

En una altra de les imatges difoses, es veu des de l’interior d’un vehicle modele BMW com un home encaputxat està arribant al Vaticà amb una motxilla i una arma en el seient del copilot. «Nadal sagnant. Espereu…», es pot llegir en la cantonada de la mateixa.

 

 

En una altra publicació realitzada a través del seu perfil oficial en Twitter, Rita Katz ha anunciat que no descarta que en els pròxims dies ISIS difonga una altra sèrie d’imatges similars atés que les festes de Nadal estan molt a la vora.

 

 

 

Possibles atacs durant el ‘Black Friday’

D’altra banda, com publica ‘The Sun’, diversos propietaris de tendes nord-americanes van ser alertats de la possibilitat d’un atac del grup terrorista d’ISIS, també conegut com DAESH. En este sentit, van ser informats perquè «es mantinguen alerta i reporten qualsevol activitat sospitosa a la policia».

En el cas de les grans marques que es troben repartides en els centres comercials, han d’assegurar de comunicar a tot el seu equip els processos d’evacuació, a més d’assegurar tenir tot l’equipament necessari (com poden els subministraments de primers auxilis).

 

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU