16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Alerten d’un possible atac terrorista de l’Estat Islàmic en Nadal

Estat Islàmic estaria preparant un nou atac terrorista a Europa. A través de la seua agència de propaganda, ISIS ha amenaçat de mort al papa Francisco i ha demanat als musulmans que ataquen contra els cristians en les festivitats de Nadal, una amenaça que s’ha centrat principalment contra el Vaticà però que també ha posat en risc a països com Espanya, Alemanya, Gran Bretanya, França i Itàlia. 

Segons ha alertat la companyia privada especialitzada en seguretat ‘ShadowSec’, ISIS estaria cridant als coneguts com a «llops solitaris» perquè atempten contra qualsevol d’estos països i preparen un atac massiu que es perpetraria durant el nadal i que, igual que ha ocorregut en altres ocasions, es duria a terme intentant atropellar a la multitud amb un cotxe o furgoneta i intentant disparar contra ells.

 

 

 

Amenaza de ISIS al Vaticano y a los cristianos

Amenaça d’ISIS al Vaticà i als cristians | ShadowSec

 

El papa Francisco, amenaçat

Recentment, Estat Islàmic ha difós una imatge del papa Francisco decapitat i sobre la qual es pot llegir: «Jure venjar cada gota de sang que han vessat i cada que han *destruído», seguida d’un anunci en el qual amenaça amb dur a terme massacres al Vaticà i que estan acostant-se a la ciutat de Roma.

Amenaza del ISIS al Papa Francisco

Amenaza del ISIS al Papa Francisco | SiteIntelGroup.com

 

«Esta amenaça, igual que altres emeses recentment per grups mediàtics per EIIL, és un aspecte concret d’una promoció més general per EIIL d’atacs a Occident degut a causa les pèrdues de territori a Síria i l’Iraq», ha declarat Rita Katz, directora de SITE Intelligence Group, grup encarregat de monitorar l’activitat dels terroristes en les xarxes i Internet. Donades estes circumstàncies a Síria i l’Iraq, no es descarta que fins i tot planegen un atac massiu paral·lel en diferents ciutats. 

En una altra de les imatges difoses, es veu des de l’interior d’un vehicle modele BMW com un home encaputxat està arribant al Vaticà amb una motxilla i una arma en el seient del copilot. «Nadal sagnant. Espereu…», es pot llegir en la cantonada de la mateixa.

 

 

En una altra publicació realitzada a través del seu perfil oficial en Twitter, Rita Katz ha anunciat que no descarta que en els pròxims dies ISIS difonga una altra sèrie d’imatges similars atés que les festes de Nadal estan molt a la vora.

 

 

 

Possibles atacs durant el ‘Black Friday’

D’altra banda, com publica ‘The Sun’, diversos propietaris de tendes nord-americanes van ser alertats de la possibilitat d’un atac del grup terrorista d’ISIS, també conegut com DAESH. En este sentit, van ser informats perquè «es mantinguen alerta i reporten qualsevol activitat sospitosa a la policia».

En el cas de les grans marques que es troben repartides en els centres comercials, han d’assegurar de comunicar a tot el seu equip els processos d’evacuació, a més d’assegurar tenir tot l’equipament necessari (com poden els subministraments de primers auxilis).

 

Últimes notícies

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.

El PSOE tanca files amb Puente i defén una gestió rigorosa després de l’accident de Adamuz

El PSOE ha recolzat l'actuació d'Óscar Puente després de l'accident de Adamuz i la situació de Rodalies, reivindicant transparència, dades i atenció a les víctimes.

La Generalitat retira més de 840 tones d’enderrocs a Xirivella i dona per finalitzat el pla de suport

La Generalitat ha culminat la retirada de més de 840 tones de restes a Xirivella i tanca la fase de suport per a la gestió de residus de les riuades. L'actuació ha suposat 125.000 euros dins d'un pla que aconseguix a 19 municipis.

El PP acusa a Morant d’ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV

El PP ha acusat a Diana Morant de tindre un problema d'ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV i ha defés l'agenda institucional de Pérez Llorca. Els populars han subratllat que la líder socialista no és diputada autonòmica i han condicionat la seua valoració de les 26 propostes del PSPV al fet que incloguen un fons d'anivellament i avanços en el 'finançament just'.