16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Alerten d’un possible atac terrorista de l’Estat Islàmic en Nadal

Estat Islàmic estaria preparant un nou atac terrorista a Europa. A través de la seua agència de propaganda, ISIS ha amenaçat de mort al papa Francisco i ha demanat als musulmans que ataquen contra els cristians en les festivitats de Nadal, una amenaça que s’ha centrat principalment contra el Vaticà però que també ha posat en risc a països com Espanya, Alemanya, Gran Bretanya, França i Itàlia. 

Segons ha alertat la companyia privada especialitzada en seguretat ‘ShadowSec’, ISIS estaria cridant als coneguts com a «llops solitaris» perquè atempten contra qualsevol d’estos països i preparen un atac massiu que es perpetraria durant el nadal i que, igual que ha ocorregut en altres ocasions, es duria a terme intentant atropellar a la multitud amb un cotxe o furgoneta i intentant disparar contra ells.

 

 

 

Amenaza de ISIS al Vaticano y a los cristianos

Amenaça d’ISIS al Vaticà i als cristians | ShadowSec

 

El papa Francisco, amenaçat

Recentment, Estat Islàmic ha difós una imatge del papa Francisco decapitat i sobre la qual es pot llegir: «Jure venjar cada gota de sang que han vessat i cada que han *destruído», seguida d’un anunci en el qual amenaça amb dur a terme massacres al Vaticà i que estan acostant-se a la ciutat de Roma.

Amenaza del ISIS al Papa Francisco

Amenaza del ISIS al Papa Francisco | SiteIntelGroup.com

 

«Esta amenaça, igual que altres emeses recentment per grups mediàtics per EIIL, és un aspecte concret d’una promoció més general per EIIL d’atacs a Occident degut a causa les pèrdues de territori a Síria i l’Iraq», ha declarat Rita Katz, directora de SITE Intelligence Group, grup encarregat de monitorar l’activitat dels terroristes en les xarxes i Internet. Donades estes circumstàncies a Síria i l’Iraq, no es descarta que fins i tot planegen un atac massiu paral·lel en diferents ciutats. 

En una altra de les imatges difoses, es veu des de l’interior d’un vehicle modele BMW com un home encaputxat està arribant al Vaticà amb una motxilla i una arma en el seient del copilot. «Nadal sagnant. Espereu…», es pot llegir en la cantonada de la mateixa.

 

 

En una altra publicació realitzada a través del seu perfil oficial en Twitter, Rita Katz ha anunciat que no descarta que en els pròxims dies ISIS difonga una altra sèrie d’imatges similars atés que les festes de Nadal estan molt a la vora.

 

 

 

Possibles atacs durant el ‘Black Friday’

D’altra banda, com publica ‘The Sun’, diversos propietaris de tendes nord-americanes van ser alertats de la possibilitat d’un atac del grup terrorista d’ISIS, també conegut com DAESH. En este sentit, van ser informats perquè «es mantinguen alerta i reporten qualsevol activitat sospitosa a la policia».

En el cas de les grans marques que es troben repartides en els centres comercials, han d’assegurar de comunicar a tot el seu equip els processos d’evacuació, a més d’assegurar tenir tot l’equipament necessari (com poden els subministraments de primers auxilis).

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.