11.5 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

7 alumnes implicats en les destrosses i pintades del seu institut de Paterna

IES La Canyada de Paterna

Entrada a l’IES La Canyada de Paterna | Google Maps

 

ACTUALITZAT 27/11/2019 19.45 hores. Agents de la Policia Nacional han detingut Paterna, en la comarca de l’Horta de València, a set menors –de 14 i 15 anys– per provocar danys en el centre educatiu del què són alumnes. Estos fets es van produir el dia 31 d’octubre.

 

Les investigacions es van iniciar a principis de novembre en tindre coneixement els agents que en un centre educatiu s’havia produït una sèrie de danys en les portes d’accés, vidres fracturats amb pedrades, motor de les portes mecanitzades destrossades i pintura i llançament d’ous en la façana.

 

Durant les investigacions els policies van descobrir que els sospitosos eren alumnes del centre i que els danys ocasionats ascendien a uns 5.400 euros, explica la Prefectura Superior en un comunicat. Els implicats han sigut detinguts com a presumptes autors d’un delicte de danys. Els menors, sense antecedents policials, han sigut posats en llibertat i entregats als seus pares.

 

Danys en la nit de ‘Halloween’

El dia 31 d’octubre, en la localitat de Paterna, es van trobar els greus danys en l’Institut d’Educació Secundària La Canyada i va ser el conserge del centre qui va avisar a la policia quan tornava al seu domicili, que és el mateix institut.

 

Portes i vidres del centre presentaven forats a causa de les fortes pedrades llançades des de l’exterior. A més, els responsables utilitzaren pots d’esprai per a fer pintades. Algunes d’elles fóren ‘putos rojos’, ‘fuck’ i dibuixos «insultants». Estos danys podrien superar, fins i tot, els 3.000 euros.

 

Es dóna la curiositat que, este institut, que ja ha patit actes vandàlics en repetides ocasions, va contractar una empresa privada de seguretat per vigilar esta classe d’incidents. Tot i això, eixe dia no estaven en les instal·lacions del recinte.

 

També pots llegir..

 

 

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.