7 alumnes implicats en les destrosses i pintades del seu institut de Paterna

IES La Canyada de Paterna

Entrada a l’IES La Canyada de Paterna | Google Maps

 

ACTUALITZAT 27/11/2019 19.45 hores. Agents de la Policia Nacional han detingut Paterna, en la comarca de l’Horta de València, a set menors –de 14 i 15 anys– per provocar danys en el centre educatiu del què són alumnes. Estos fets es van produir el dia 31 d’octubre.

 

Les investigacions es van iniciar a principis de novembre en tindre coneixement els agents que en un centre educatiu s’havia produït una sèrie de danys en les portes d’accés, vidres fracturats amb pedrades, motor de les portes mecanitzades destrossades i pintura i llançament d’ous en la façana.

 

Durant les investigacions els policies van descobrir que els sospitosos eren alumnes del centre i que els danys ocasionats ascendien a uns 5.400 euros, explica la Prefectura Superior en un comunicat. Els implicats han sigut detinguts com a presumptes autors d’un delicte de danys. Els menors, sense antecedents policials, han sigut posats en llibertat i entregats als seus pares.

 

Danys en la nit de ‘Halloween’

El dia 31 d’octubre, en la localitat de Paterna, es van trobar els greus danys en l’Institut d’Educació Secundària La Canyada i va ser el conserge del centre qui va avisar a la policia quan tornava al seu domicili, que és el mateix institut.

 

Portes i vidres del centre presentaven forats a causa de les fortes pedrades llançades des de l’exterior. A més, els responsables utilitzaren pots d’esprai per a fer pintades. Algunes d’elles fóren ‘putos rojos’, ‘fuck’ i dibuixos «insultants». Estos danys podrien superar, fins i tot, els 3.000 euros.

 

Es dóna la curiositat que, este institut, que ja ha patit actes vandàlics en repetides ocasions, va contractar una empresa privada de seguretat per vigilar esta classe d’incidents. Tot i això, eixe dia no estaven en les instal·lacions del recinte.

 

També pots llegir..

 

 

Últimes notícies

Direccions de centres i famílies reclamen a Pérez Llorca que desbloquege el conflicte educatiu

Les associacions de direccions d’Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial i la Confederació Gonzalo Anaya demanen una reunió urgent amb Juanfran Pérez Llorca perquè intervena directament en el conflicte educatiu que afecta el final de curs i la preparació del pròxim.

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.