Els dos alumnes de la UPV que hackejaren el sistema per a pujar nota aniran a juí

Universitat Politècnica de València

A juí els dos alumnes de la UPV que hackejaren el sistema per a pujar nota | Wikipedia

Els dos alumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV) que hackejaren el sistema informàtic del centre per a pujar-se la nota aniran finalment a juí, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Es tracta de dos estudiants del doble grau d’Administració d’Empreses i Enginyeria en Tecnologies i Servicis de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de València (UPV), que s’enfronten a una possible condemna de tres anys de presó.

 

La Fiscalia Provincial de València, en un escrit d’acusació al que ha tingut accés EFE, els considera responsables d’un delicte continuat de falsedat en document oficial i un altre, també continuat, de descobriment i revelació de secrets, i els reclama multes de 3.600 i 3.000 euros.

 

Un sistema ‘enregistrador de teclat’

Els acusats, segons el Ministeri Públic, van accedir de manera il·lícita a la xarxa informàtica de la universitat en diferents ocasions entre el 2 d’abril de 2017 i el 31 de gener de 2018 després d’apoderar-se dels noms d’usuari i de les claus amb un sistema ‘enregistrador de teclat’, que memoritza les pulsacions que es fan en un teclat, instal·lat en els ordinadors que utilitzaven els professors dins de les aules.

 

El primer dels acusats, a qui se li reclama una multa major, va millorar les seues notes de sis assignatures en deu accessos, mentres que el segon va utilitzar estos accessos il·legals en dos ocasions per a millorar les seues notes de dos assignatures.

 

El fiscal reclama que es forme una peça separada per a que se conega la capacitat econòmica dels acusats, a l’efecte d’establir les seues responsabilitats. Els dos es van acollir al seu dret a no declarar quan van ser cridats pel jutjat en qualitat d’investigats durant la fase d’instrucció. Com a acusació particular, la UPV ha reclamat unes condemnes similars a les que sol·licita el Ministeri Públic, encara que no ha informat detalladament sobre la seua petició concreta.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.