Els dos alumnes de la UPV que hackejaren el sistema per a pujar nota aniran a juí

Universitat Politècnica de València

A juí els dos alumnes de la UPV que hackejaren el sistema per a pujar nota | Wikipedia

Els dos alumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV) que hackejaren el sistema informàtic del centre per a pujar-se la nota aniran finalment a juí, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Es tracta de dos estudiants del doble grau d’Administració d’Empreses i Enginyeria en Tecnologies i Servicis de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de València (UPV), que s’enfronten a una possible condemna de tres anys de presó.

 

La Fiscalia Provincial de València, en un escrit d’acusació al que ha tingut accés EFE, els considera responsables d’un delicte continuat de falsedat en document oficial i un altre, també continuat, de descobriment i revelació de secrets, i els reclama multes de 3.600 i 3.000 euros.

 

Un sistema ‘enregistrador de teclat’

Els acusats, segons el Ministeri Públic, van accedir de manera il·lícita a la xarxa informàtica de la universitat en diferents ocasions entre el 2 d’abril de 2017 i el 31 de gener de 2018 després d’apoderar-se dels noms d’usuari i de les claus amb un sistema ‘enregistrador de teclat’, que memoritza les pulsacions que es fan en un teclat, instal·lat en els ordinadors que utilitzaven els professors dins de les aules.

 

El primer dels acusats, a qui se li reclama una multa major, va millorar les seues notes de sis assignatures en deu accessos, mentres que el segon va utilitzar estos accessos il·legals en dos ocasions per a millorar les seues notes de dos assignatures.

 

El fiscal reclama que es forme una peça separada per a que se conega la capacitat econòmica dels acusats, a l’efecte d’establir les seues responsabilitats. Els dos es van acollir al seu dret a no declarar quan van ser cridats pel jutjat en qualitat d’investigats durant la fase d’instrucció. Com a acusació particular, la UPV ha reclamat unes condemnes similars a les que sol·licita el Ministeri Públic, encara que no ha informat detalladament sobre la seua petició concreta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.