Els dos alumnes de la UPV que hackejaren el sistema per a pujar nota aniran a juí

Universitat Politècnica de València

A juí els dos alumnes de la UPV que hackejaren el sistema per a pujar nota | Wikipedia

Els dos alumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV) que hackejaren el sistema informàtic del centre per a pujar-se la nota aniran finalment a juí, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Es tracta de dos estudiants del doble grau d’Administració d’Empreses i Enginyeria en Tecnologies i Servicis de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de València (UPV), que s’enfronten a una possible condemna de tres anys de presó.

 

La Fiscalia Provincial de València, en un escrit d’acusació al que ha tingut accés EFE, els considera responsables d’un delicte continuat de falsedat en document oficial i un altre, també continuat, de descobriment i revelació de secrets, i els reclama multes de 3.600 i 3.000 euros.

 

Un sistema ‘enregistrador de teclat’

Els acusats, segons el Ministeri Públic, van accedir de manera il·lícita a la xarxa informàtica de la universitat en diferents ocasions entre el 2 d’abril de 2017 i el 31 de gener de 2018 després d’apoderar-se dels noms d’usuari i de les claus amb un sistema ‘enregistrador de teclat’, que memoritza les pulsacions que es fan en un teclat, instal·lat en els ordinadors que utilitzaven els professors dins de les aules.

 

El primer dels acusats, a qui se li reclama una multa major, va millorar les seues notes de sis assignatures en deu accessos, mentres que el segon va utilitzar estos accessos il·legals en dos ocasions per a millorar les seues notes de dos assignatures.

 

El fiscal reclama que es forme una peça separada per a que se conega la capacitat econòmica dels acusats, a l’efecte d’establir les seues responsabilitats. Els dos es van acollir al seu dret a no declarar quan van ser cridats pel jutjat en qualitat d’investigats durant la fase d’instrucció. Com a acusació particular, la UPV ha reclamat unes condemnes similars a les que sol·licita el Ministeri Públic, encara que no ha informat detalladament sobre la seua petició concreta.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.