22.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Els dos alumnes de la UPV que hackejaren el sistema per a pujar nota aniran a juí

Universitat Politècnica de València

A juí els dos alumnes de la UPV que hackejaren el sistema per a pujar nota | Wikipedia

Els dos alumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV) que hackejaren el sistema informàtic del centre per a pujar-se la nota aniran finalment a juí, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Es tracta de dos estudiants del doble grau d’Administració d’Empreses i Enginyeria en Tecnologies i Servicis de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de València (UPV), que s’enfronten a una possible condemna de tres anys de presó.

 

La Fiscalia Provincial de València, en un escrit d’acusació al que ha tingut accés EFE, els considera responsables d’un delicte continuat de falsedat en document oficial i un altre, també continuat, de descobriment i revelació de secrets, i els reclama multes de 3.600 i 3.000 euros.

 

Un sistema ‘enregistrador de teclat’

Els acusats, segons el Ministeri Públic, van accedir de manera il·lícita a la xarxa informàtica de la universitat en diferents ocasions entre el 2 d’abril de 2017 i el 31 de gener de 2018 després d’apoderar-se dels noms d’usuari i de les claus amb un sistema ‘enregistrador de teclat’, que memoritza les pulsacions que es fan en un teclat, instal·lat en els ordinadors que utilitzaven els professors dins de les aules.

 

El primer dels acusats, a qui se li reclama una multa major, va millorar les seues notes de sis assignatures en deu accessos, mentres que el segon va utilitzar estos accessos il·legals en dos ocasions per a millorar les seues notes de dos assignatures.

 

El fiscal reclama que es forme una peça separada per a que se conega la capacitat econòmica dels acusats, a l’efecte d’establir les seues responsabilitats. Els dos es van acollir al seu dret a no declarar quan van ser cridats pel jutjat en qualitat d’investigats durant la fase d’instrucció. Com a acusació particular, la UPV ha reclamat unes condemnes similars a les que sol·licita el Ministeri Públic, encara que no ha informat detalladament sobre la seua petició concreta.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere i evita la confrontació ideològica

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha demanat unitat i comprensió davant la violència de gènere i ha refusat entrar en dogmes ideològics. La seua crida s'ha produït després del crim masclista de Benicàssim i enmig del debat polític sobre esta qüestió.