8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Cinc detinguts per amenaçar una víctima perquè no fora a declarar

Agents de la Policia Nacional han detingut els cinc presumptes autors d’un delicte contra l’administració de la justícia, per haver intimidat a la pròpia seu judicial la víctima d’unes lesions per arma blanca el mateix dia que havien estat citats per declarar davant de la seua Senyoria.

Els fets van passar sobre finals del mes de setembre, quan les dos parts immerses en un procés judicial havien estat citats per comparéixer a la Fiscalia de Menors d’Alacant.

Ambdós parts, havien estat citades per comparéixer al jutjat en relació amb una baralla que havien mantingut l’agost de l’any passat entre el denunciant de les amenaces i tres dels detinguts, dos dels quals eren menors d’edat en aquell moment, resultant que, durant esta baralla, la víctima dels fets va resultar apunyalada sent el presumpte autor de l’agressió un dels ara detinguts.

Així les coses, el dia de les compareixences al jutjat, es van presentar, a més dels encartats en el procés, dos adults més. Estes cinc persones, a la sala d’espera de la mateixa Fiscalia de Menors, van envoltar la víctima i de manera hostil van intentar acovardir-lo amenaçant-lo per evitar que seguís endavant amb el procés.

La víctima, per por de tals amenaces, va decidir no comparéixer aquell dia, prenent a més la determinació de no seguir endavant amb el procés, per la qual cosa estes amenaces van tenir l’efecte buscat pels detinguts.

No obstant això, després de tenir-se coneixement d’estos fets, es va dur a terme una investigació sobre estes, fent-se càrrec de la investigació el Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant Centre, els quals van aconseguir identificar els autors dels fets a través de les imatges de les càmeres del mateix jutjat que recollien perfectament l’enregistrament de com es produïen.

Tot això, juntament amb les declaracions obtingudes de testimonis que eren al lloc, va ser determinant perquè el grup investigador procedís a la detenció d’estes persones com a autors presumptes d’un delicte contra l’administració de la justícia.

Els detinguts, un menor d’edat, d’edats compreses entre els 16 i 39 anys, de nacionalitat espanyola i amb antecedents previs, van ser posats a disposició dels Jutjats d’Instrucció d’Alacant, exceptuant el menor d’edat que compareixerà a la Fiscalia de Menors oportunament.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.