Cinc detinguts per amenaçar una víctima perquè no fora a declarar

Agents de la Policia Nacional han detingut els cinc presumptes autors d’un delicte contra l’administració de la justícia, per haver intimidat a la pròpia seu judicial la víctima d’unes lesions per arma blanca el mateix dia que havien estat citats per declarar davant de la seua Senyoria.

Els fets van passar sobre finals del mes de setembre, quan les dos parts immerses en un procés judicial havien estat citats per comparéixer a la Fiscalia de Menors d’Alacant.

Ambdós parts, havien estat citades per comparéixer al jutjat en relació amb una baralla que havien mantingut l’agost de l’any passat entre el denunciant de les amenaces i tres dels detinguts, dos dels quals eren menors d’edat en aquell moment, resultant que, durant esta baralla, la víctima dels fets va resultar apunyalada sent el presumpte autor de l’agressió un dels ara detinguts.

Així les coses, el dia de les compareixences al jutjat, es van presentar, a més dels encartats en el procés, dos adults més. Estes cinc persones, a la sala d’espera de la mateixa Fiscalia de Menors, van envoltar la víctima i de manera hostil van intentar acovardir-lo amenaçant-lo per evitar que seguís endavant amb el procés.

La víctima, per por de tals amenaces, va decidir no comparéixer aquell dia, prenent a més la determinació de no seguir endavant amb el procés, per la qual cosa estes amenaces van tenir l’efecte buscat pels detinguts.

No obstant això, després de tenir-se coneixement d’estos fets, es va dur a terme una investigació sobre estes, fent-se càrrec de la investigació el Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant Centre, els quals van aconseguir identificar els autors dels fets a través de les imatges de les càmeres del mateix jutjat que recollien perfectament l’enregistrament de com es produïen.

Tot això, juntament amb les declaracions obtingudes de testimonis que eren al lloc, va ser determinant perquè el grup investigador procedís a la detenció d’estes persones com a autors presumptes d’un delicte contra l’administració de la justícia.

Els detinguts, un menor d’edat, d’edats compreses entre els 16 i 39 anys, de nacionalitat espanyola i amb antecedents previs, van ser posats a disposició dels Jutjats d’Instrucció d’Alacant, exceptuant el menor d’edat que compareixerà a la Fiscalia de Menors oportunament.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca nega tracte de favor en la contractació de la seua parella i denúncia una campanya masclista

Juanfran Pérez Llorca defén que la contractació de la seua parella en la Diputació de València va seguir els llits legals i acusa l'oposició d'usar un discurs masclista per a atacar la seua imatge.

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.

Deu comunitats en avís per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en risc important

Deu comunitats mantenen avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en nivell taronja per ratxes molt fortes i ones que poden aconseguir els 10 metres.

Les dones continuen entropessant amb vetos en la Setmana Santa malgrat dècades d’avanços

La participació de les dones en la Setmana Santa ha avançat amb confraries mixtes i quadrilles femenines, però persistixen vetos i plets que aconseguixen fins i tot a Estrasburg.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu a Requena

El dispositiu de rescat manté per quart dia consecutiu la busca d'un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, amb mitjans terrestres i drons.

Carlos Mazón evita valorar la seua citació judicial per respecte al procés de la DANA

Carlos Mazón refusa comentar la seua citació com a testimoni per la gestió de la DANA de València de 2024, en la qual van morir 230 persones, al·legant respecte al procés judicial.

El València Basket defén el seu paper de favorit davant el Ensino Lugo en la Copa de la Reina

El València Basket arriba als quarts de final de la Copa de la Reina davant el Ensino Lugo amb l'etiqueta de favorit i l'oportunitat de rescabalar-se després de l'eliminació del passat any. El conjunt taronja busca trobar en el torneig estabilitat i un impuls anímic en una temporada marcada pels alts i baixos.

L’oposició exigix a Mazón que diga la veritat en el seu testifical per la dana

PSPV i Compromís celebren que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la dana i li recorden que està obligat a dir la veritat, mentres PP i Vox demanen respecte a les decisions judicials.