Cinc detinguts per amenaçar una víctima perquè no fora a declarar

Agents de la Policia Nacional han detingut els cinc presumptes autors d’un delicte contra l’administració de la justícia, per haver intimidat a la pròpia seu judicial la víctima d’unes lesions per arma blanca el mateix dia que havien estat citats per declarar davant de la seua Senyoria.

Els fets van passar sobre finals del mes de setembre, quan les dos parts immerses en un procés judicial havien estat citats per comparéixer a la Fiscalia de Menors d’Alacant.

Ambdós parts, havien estat citades per comparéixer al jutjat en relació amb una baralla que havien mantingut l’agost de l’any passat entre el denunciant de les amenaces i tres dels detinguts, dos dels quals eren menors d’edat en aquell moment, resultant que, durant esta baralla, la víctima dels fets va resultar apunyalada sent el presumpte autor de l’agressió un dels ara detinguts.

Així les coses, el dia de les compareixences al jutjat, es van presentar, a més dels encartats en el procés, dos adults més. Estes cinc persones, a la sala d’espera de la mateixa Fiscalia de Menors, van envoltar la víctima i de manera hostil van intentar acovardir-lo amenaçant-lo per evitar que seguís endavant amb el procés.

La víctima, per por de tals amenaces, va decidir no comparéixer aquell dia, prenent a més la determinació de no seguir endavant amb el procés, per la qual cosa estes amenaces van tenir l’efecte buscat pels detinguts.

No obstant això, després de tenir-se coneixement d’estos fets, es va dur a terme una investigació sobre estes, fent-se càrrec de la investigació el Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant Centre, els quals van aconseguir identificar els autors dels fets a través de les imatges de les càmeres del mateix jutjat que recollien perfectament l’enregistrament de com es produïen.

Tot això, juntament amb les declaracions obtingudes de testimonis que eren al lloc, va ser determinant perquè el grup investigador procedís a la detenció d’estes persones com a autors presumptes d’un delicte contra l’administració de la justícia.

Els detinguts, un menor d’edat, d’edats compreses entre els 16 i 39 anys, de nacionalitat espanyola i amb antecedents previs, van ser posats a disposició dels Jutjats d’Instrucció d’Alacant, exceptuant el menor d’edat que compareixerà a la Fiscalia de Menors oportunament.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.