11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Cinc detinguts per amenaçar una víctima perquè no fora a declarar

Agents de la Policia Nacional han detingut els cinc presumptes autors d’un delicte contra l’administració de la justícia, per haver intimidat a la pròpia seu judicial la víctima d’unes lesions per arma blanca el mateix dia que havien estat citats per declarar davant de la seua Senyoria.

Els fets van passar sobre finals del mes de setembre, quan les dos parts immerses en un procés judicial havien estat citats per comparéixer a la Fiscalia de Menors d’Alacant.

Ambdós parts, havien estat citades per comparéixer al jutjat en relació amb una baralla que havien mantingut l’agost de l’any passat entre el denunciant de les amenaces i tres dels detinguts, dos dels quals eren menors d’edat en aquell moment, resultant que, durant esta baralla, la víctima dels fets va resultar apunyalada sent el presumpte autor de l’agressió un dels ara detinguts.

Així les coses, el dia de les compareixences al jutjat, es van presentar, a més dels encartats en el procés, dos adults més. Estes cinc persones, a la sala d’espera de la mateixa Fiscalia de Menors, van envoltar la víctima i de manera hostil van intentar acovardir-lo amenaçant-lo per evitar que seguís endavant amb el procés.

La víctima, per por de tals amenaces, va decidir no comparéixer aquell dia, prenent a més la determinació de no seguir endavant amb el procés, per la qual cosa estes amenaces van tenir l’efecte buscat pels detinguts.

No obstant això, després de tenir-se coneixement d’estos fets, es va dur a terme una investigació sobre estes, fent-se càrrec de la investigació el Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant Centre, els quals van aconseguir identificar els autors dels fets a través de les imatges de les càmeres del mateix jutjat que recollien perfectament l’enregistrament de com es produïen.

Tot això, juntament amb les declaracions obtingudes de testimonis que eren al lloc, va ser determinant perquè el grup investigador procedís a la detenció d’estes persones com a autors presumptes d’un delicte contra l’administració de la justícia.

Els detinguts, un menor d’edat, d’edats compreses entre els 16 i 39 anys, de nacionalitat espanyola i amb antecedents previs, van ser posats a disposició dels Jutjats d’Instrucció d’Alacant, exceptuant el menor d’edat que compareixerà a la Fiscalia de Menors oportunament.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.