13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Amenacen de mort a l’alcaldessa de Castelló des del twitter de la Universitat Jaume I

Amenaces de mort twitter UJI Amparo Marco

Imàtgens de les amenaces de mort que ha rebut l’alcaldessa de Castelló per part del compte piratejat de la UJI | Agències

 

El compte oficial de Twitter de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló ha sigut piratejat durant la vesprada d’este dilluns i ha publicat insults i amenaces de mort dirigits a l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco. L’UJI ha demanat ajuda als usuaris de la xarxa social per a poder recuperar el compte i ha avançat en un comunicat que denunciarà els fets. Per altra part, el grup socialista de l’Ajuntament, al que pertany Marco, ha interposat una denúncia a la Policia.

 

 

El pirateig s’ha produït a partir de les 19.30 hores d’este dilluns, segons ha explicat la institució acadèmica. Des del perfil s’ha publicat un tuit amb la foto de l’alcaldessa Amparo Marco i el missatge: «Si algú es troba amb esta espècie pel carrer, animem a què la mateu. Ha causat molt de mal i amb un simple tir es pot solucionar».

 

Unes altres publicacions inclouen diferents insults i amenaces com «et matarem a ganivetades» i «ves alerta, tinc tota la teua informació. Si seguixes igual de corrupta, la publicaré». La universitat ha informat en Twitter de la incidència i ha recuperat els comptes després d’unes hores, ja que els pirates informàtics havien canviar els correus de recuperació automàtica.

 

Amenaces de mort twitter UJI Amparo Marco

Les amenaces han sigut visibles durant unes hores   | Agències

 

«Les discrepàncies han de vehicular-se per altres vies»

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcon, ha condemnat les amenaces a Amparo Marco i ha expressat a l’alcaldessa «el suport i solidaritat de tota la comunitat universitària». Per part seua, des del grup socialista en l’Ajuntament de Castelló han explicat que el pirateig «ja s’ha posat en coneiximent de la Policia Nacional perquè s’investigue el cas i es determinen les responsabilitats legals oportunes».

 

La mateixa alcaldessa, Amparo Marco, ha agraït «les mostres de suport i preocupació» que li han arribat «durant la vesprada, per part de diferents representants polítics». «Els fets ja s’han posat en coneiximent de la policia i ara només queda esperar que es depuren les responsabilitats legals oportunes», ha indicat.

 

Ha manifestat que «és lamentable i preocupant que es produïsquen esta classe d’actes intimidatoris que només busquen generar por i inseguretat i que són absolutament condemnables, es dirigisquen a qui es dirigisquen». «Les discrepàncies polítiques han de vehicular-se per altres vies, lluny de l’odi i les amenaces. Hem de reflexionar sobre la necessitat de generar debats assossegats i respectuosos en l’àmbit polític que no donen ales a la desraó», ha defensat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.