Amenacen de mort a l’alcaldessa de Castelló des del twitter de la Universitat Jaume I

Amenaces de mort twitter UJI Amparo Marco

Imàtgens de les amenaces de mort que ha rebut l’alcaldessa de Castelló per part del compte piratejat de la UJI | Agències

 

El compte oficial de Twitter de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló ha sigut piratejat durant la vesprada d’este dilluns i ha publicat insults i amenaces de mort dirigits a l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco. L’UJI ha demanat ajuda als usuaris de la xarxa social per a poder recuperar el compte i ha avançat en un comunicat que denunciarà els fets. Per altra part, el grup socialista de l’Ajuntament, al que pertany Marco, ha interposat una denúncia a la Policia.

 

 

El pirateig s’ha produït a partir de les 19.30 hores d’este dilluns, segons ha explicat la institució acadèmica. Des del perfil s’ha publicat un tuit amb la foto de l’alcaldessa Amparo Marco i el missatge: «Si algú es troba amb esta espècie pel carrer, animem a què la mateu. Ha causat molt de mal i amb un simple tir es pot solucionar».

 

Unes altres publicacions inclouen diferents insults i amenaces com «et matarem a ganivetades» i «ves alerta, tinc tota la teua informació. Si seguixes igual de corrupta, la publicaré». La universitat ha informat en Twitter de la incidència i ha recuperat els comptes després d’unes hores, ja que els pirates informàtics havien canviar els correus de recuperació automàtica.

 

Amenaces de mort twitter UJI Amparo Marco

Les amenaces han sigut visibles durant unes hores   | Agències

 

«Les discrepàncies han de vehicular-se per altres vies»

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcon, ha condemnat les amenaces a Amparo Marco i ha expressat a l’alcaldessa «el suport i solidaritat de tota la comunitat universitària». Per part seua, des del grup socialista en l’Ajuntament de Castelló han explicat que el pirateig «ja s’ha posat en coneiximent de la Policia Nacional perquè s’investigue el cas i es determinen les responsabilitats legals oportunes».

 

La mateixa alcaldessa, Amparo Marco, ha agraït «les mostres de suport i preocupació» que li han arribat «durant la vesprada, per part de diferents representants polítics». «Els fets ja s’han posat en coneiximent de la policia i ara només queda esperar que es depuren les responsabilitats legals oportunes», ha indicat.

 

Ha manifestat que «és lamentable i preocupant que es produïsquen esta classe d’actes intimidatoris que només busquen generar por i inseguretat i que són absolutament condemnables, es dirigisquen a qui es dirigisquen». «Les discrepàncies polítiques han de vehicular-se per altres vies, lluny de l’odi i les amenaces. Hem de reflexionar sobre la necessitat de generar debats assossegats i respectuosos en l’àmbit polític que no donen ales a la desraó», ha defensat.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.