Amenacen de mort a l’alcaldessa de Castelló des del twitter de la Universitat Jaume I

Amenaces de mort twitter UJI Amparo Marco

Imàtgens de les amenaces de mort que ha rebut l’alcaldessa de Castelló per part del compte piratejat de la UJI | Agències

 

El compte oficial de Twitter de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló ha sigut piratejat durant la vesprada d’este dilluns i ha publicat insults i amenaces de mort dirigits a l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco. L’UJI ha demanat ajuda als usuaris de la xarxa social per a poder recuperar el compte i ha avançat en un comunicat que denunciarà els fets. Per altra part, el grup socialista de l’Ajuntament, al que pertany Marco, ha interposat una denúncia a la Policia.

 

 

El pirateig s’ha produït a partir de les 19.30 hores d’este dilluns, segons ha explicat la institució acadèmica. Des del perfil s’ha publicat un tuit amb la foto de l’alcaldessa Amparo Marco i el missatge: «Si algú es troba amb esta espècie pel carrer, animem a què la mateu. Ha causat molt de mal i amb un simple tir es pot solucionar».

 

Unes altres publicacions inclouen diferents insults i amenaces com «et matarem a ganivetades» i «ves alerta, tinc tota la teua informació. Si seguixes igual de corrupta, la publicaré». La universitat ha informat en Twitter de la incidència i ha recuperat els comptes després d’unes hores, ja que els pirates informàtics havien canviar els correus de recuperació automàtica.

 

Amenaces de mort twitter UJI Amparo Marco

Les amenaces han sigut visibles durant unes hores   | Agències

 

«Les discrepàncies han de vehicular-se per altres vies»

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcon, ha condemnat les amenaces a Amparo Marco i ha expressat a l’alcaldessa «el suport i solidaritat de tota la comunitat universitària». Per part seua, des del grup socialista en l’Ajuntament de Castelló han explicat que el pirateig «ja s’ha posat en coneiximent de la Policia Nacional perquè s’investigue el cas i es determinen les responsabilitats legals oportunes».

 

La mateixa alcaldessa, Amparo Marco, ha agraït «les mostres de suport i preocupació» que li han arribat «durant la vesprada, per part de diferents representants polítics». «Els fets ja s’han posat en coneiximent de la policia i ara només queda esperar que es depuren les responsabilitats legals oportunes», ha indicat.

 

Ha manifestat que «és lamentable i preocupant que es produïsquen esta classe d’actes intimidatoris que només busquen generar por i inseguretat i que són absolutament condemnables, es dirigisquen a qui es dirigisquen». «Les discrepàncies polítiques han de vehicular-se per altres vies, lluny de l’odi i les amenaces. Hem de reflexionar sobre la necessitat de generar debats assossegats i respectuosos en l’àmbit polític que no donen ales a la desraó», ha defensat.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.