Amenacen de mort a l’alcaldessa de Castelló des del twitter de la Universitat Jaume I

Amenaces de mort twitter UJI Amparo Marco

Imàtgens de les amenaces de mort que ha rebut l’alcaldessa de Castelló per part del compte piratejat de la UJI | Agències

 

El compte oficial de Twitter de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló ha sigut piratejat durant la vesprada d’este dilluns i ha publicat insults i amenaces de mort dirigits a l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco. L’UJI ha demanat ajuda als usuaris de la xarxa social per a poder recuperar el compte i ha avançat en un comunicat que denunciarà els fets. Per altra part, el grup socialista de l’Ajuntament, al que pertany Marco, ha interposat una denúncia a la Policia.

 

 

El pirateig s’ha produït a partir de les 19.30 hores d’este dilluns, segons ha explicat la institució acadèmica. Des del perfil s’ha publicat un tuit amb la foto de l’alcaldessa Amparo Marco i el missatge: «Si algú es troba amb esta espècie pel carrer, animem a què la mateu. Ha causat molt de mal i amb un simple tir es pot solucionar».

 

Unes altres publicacions inclouen diferents insults i amenaces com «et matarem a ganivetades» i «ves alerta, tinc tota la teua informació. Si seguixes igual de corrupta, la publicaré». La universitat ha informat en Twitter de la incidència i ha recuperat els comptes després d’unes hores, ja que els pirates informàtics havien canviar els correus de recuperació automàtica.

 

Amenaces de mort twitter UJI Amparo Marco

Les amenaces han sigut visibles durant unes hores   | Agències

 

«Les discrepàncies han de vehicular-se per altres vies»

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcon, ha condemnat les amenaces a Amparo Marco i ha expressat a l’alcaldessa «el suport i solidaritat de tota la comunitat universitària». Per part seua, des del grup socialista en l’Ajuntament de Castelló han explicat que el pirateig «ja s’ha posat en coneiximent de la Policia Nacional perquè s’investigue el cas i es determinen les responsabilitats legals oportunes».

 

La mateixa alcaldessa, Amparo Marco, ha agraït «les mostres de suport i preocupació» que li han arribat «durant la vesprada, per part de diferents representants polítics». «Els fets ja s’han posat en coneiximent de la policia i ara només queda esperar que es depuren les responsabilitats legals oportunes», ha indicat.

 

Ha manifestat que «és lamentable i preocupant que es produïsquen esta classe d’actes intimidatoris que només busquen generar por i inseguretat i que són absolutament condemnables, es dirigisquen a qui es dirigisquen». «Les discrepàncies polítiques han de vehicular-se per altres vies, lluny de l’odi i les amenaces. Hem de reflexionar sobre la necessitat de generar debats assossegats i respectuosos en l’àmbit polític que no donen ales a la desraó», ha defensat.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.