Amenacen de mort a l’alcaldessa de Castelló des del twitter de la Universitat Jaume I

Amenaces de mort twitter UJI Amparo Marco

Imàtgens de les amenaces de mort que ha rebut l’alcaldessa de Castelló per part del compte piratejat de la UJI | Agències

 

El compte oficial de Twitter de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló ha sigut piratejat durant la vesprada d’este dilluns i ha publicat insults i amenaces de mort dirigits a l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco. L’UJI ha demanat ajuda als usuaris de la xarxa social per a poder recuperar el compte i ha avançat en un comunicat que denunciarà els fets. Per altra part, el grup socialista de l’Ajuntament, al que pertany Marco, ha interposat una denúncia a la Policia.

 

 

El pirateig s’ha produït a partir de les 19.30 hores d’este dilluns, segons ha explicat la institució acadèmica. Des del perfil s’ha publicat un tuit amb la foto de l’alcaldessa Amparo Marco i el missatge: «Si algú es troba amb esta espècie pel carrer, animem a què la mateu. Ha causat molt de mal i amb un simple tir es pot solucionar».

 

Unes altres publicacions inclouen diferents insults i amenaces com «et matarem a ganivetades» i «ves alerta, tinc tota la teua informació. Si seguixes igual de corrupta, la publicaré». La universitat ha informat en Twitter de la incidència i ha recuperat els comptes després d’unes hores, ja que els pirates informàtics havien canviar els correus de recuperació automàtica.

 

Amenaces de mort twitter UJI Amparo Marco

Les amenaces han sigut visibles durant unes hores   | Agències

 

«Les discrepàncies han de vehicular-se per altres vies»

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcon, ha condemnat les amenaces a Amparo Marco i ha expressat a l’alcaldessa «el suport i solidaritat de tota la comunitat universitària». Per part seua, des del grup socialista en l’Ajuntament de Castelló han explicat que el pirateig «ja s’ha posat en coneiximent de la Policia Nacional perquè s’investigue el cas i es determinen les responsabilitats legals oportunes».

 

La mateixa alcaldessa, Amparo Marco, ha agraït «les mostres de suport i preocupació» que li han arribat «durant la vesprada, per part de diferents representants polítics». «Els fets ja s’han posat en coneiximent de la policia i ara només queda esperar que es depuren les responsabilitats legals oportunes», ha indicat.

 

Ha manifestat que «és lamentable i preocupant que es produïsquen esta classe d’actes intimidatoris que només busquen generar por i inseguretat i que són absolutament condemnables, es dirigisquen a qui es dirigisquen». «Les discrepàncies polítiques han de vehicular-se per altres vies, lluny de l’odi i les amenaces. Hem de reflexionar sobre la necessitat de generar debats assossegats i respectuosos en l’àmbit polític que no donen ales a la desraó», ha defensat.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.