Amenaces de mort als veïns d’Alberic després d’una batuda contra les connexions elèctriques fraudulentes

Veïns d'Alberic, a la Ribera Alta, s'estan veient afectats per amenaces després que la policia desactivara en una batuda una desena de connexions fraudulents a la xarxa elèctrica. Segons sembla, després d'aquesta actuació de la policia, els veïns estan rebent amenaces fins i tot de mort per part dels residents de les vivendes amb connexions il·legals, segons van denunciar el passat divendres a la Guàrdia Civil. L'operació, realitzada el passat dimecres va fer que onze habitatges desconnectaren la llum a la qual estaven connectats. Un fet que ha provocat que alguns veïns afectats per la mesura intimiden o insulten als altres, segons ha avançat 'Levante-EMV'.

Un dels veïns amenaçats es va personar el passat divendres en la caserna de la Guàrdia Civil per a denunciar els fets ocorreguts. Segons la seua versió, es trobava caminant per un carrer del barri de la Troneta, junt a un familiar quan un dels veïns afectats per la desconnexió se li va apropar molt alterat a dir-li que era una persona «'xivata'» i a continuació li va dir «et queda un mes de vida, 'xivata', racista. Al teu fill igual. En un mes esteu morts».  La víctima assegura que és una situació recurrent en el barri i es va mostrar commocionada pel que havia passat. Assegurava també que eren sistemàtics els talls de llum que ha patit el barri de la Troneta degut a l'excés de consum que generaven els enganxes il·legals.

Per altra banda, el dimecres es va dur a terme el dispositiu i va comptar amb el suport de tècnics d'Iberdrola, detectant onze connexions il·legals a la xarxa. Es tracta de la segona operació d'este tipus que realitza la Guàrdia Civil en aquest barri d'Alberic, ja que un dispositiu més ampli va deixar al descobert el passat mes de març 40 connexions il·legals i una desena de plantacions de marihuana. Si més no, les  primeres queixes pels talls del fluid elèctric en esta zona del nucli urbà d'Alberic es van produir l'agost de 2017, i en aquell moment, l'alcalde ja va advertir que era una situació quasi diària.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.