Amenaces de mort als veïns d’Alberic després d’una batuda contra les connexions elèctriques fraudulentes

Veïns d'Alberic, a la Ribera Alta, s'estan veient afectats per amenaces després que la policia desactivara en una batuda una desena de connexions fraudulents a la xarxa elèctrica. Segons sembla, després d'aquesta actuació de la policia, els veïns estan rebent amenaces fins i tot de mort per part dels residents de les vivendes amb connexions il·legals, segons van denunciar el passat divendres a la Guàrdia Civil. L'operació, realitzada el passat dimecres va fer que onze habitatges desconnectaren la llum a la qual estaven connectats. Un fet que ha provocat que alguns veïns afectats per la mesura intimiden o insulten als altres, segons ha avançat 'Levante-EMV'.

Un dels veïns amenaçats es va personar el passat divendres en la caserna de la Guàrdia Civil per a denunciar els fets ocorreguts. Segons la seua versió, es trobava caminant per un carrer del barri de la Troneta, junt a un familiar quan un dels veïns afectats per la desconnexió se li va apropar molt alterat a dir-li que era una persona «'xivata'» i a continuació li va dir «et queda un mes de vida, 'xivata', racista. Al teu fill igual. En un mes esteu morts».  La víctima assegura que és una situació recurrent en el barri i es va mostrar commocionada pel que havia passat. Assegurava també que eren sistemàtics els talls de llum que ha patit el barri de la Troneta degut a l'excés de consum que generaven els enganxes il·legals.

Per altra banda, el dimecres es va dur a terme el dispositiu i va comptar amb el suport de tècnics d'Iberdrola, detectant onze connexions il·legals a la xarxa. Es tracta de la segona operació d'este tipus que realitza la Guàrdia Civil en aquest barri d'Alberic, ja que un dispositiu més ampli va deixar al descobert el passat mes de març 40 connexions il·legals i una desena de plantacions de marihuana. Si més no, les  primeres queixes pels talls del fluid elèctric en esta zona del nucli urbà d'Alberic es van produir l'agost de 2017, i en aquell moment, l'alcalde ja va advertir que era una situació quasi diària.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.