Amenaces de mort als veïns d’Alberic després d’una batuda contra les connexions elèctriques fraudulentes

Veïns d'Alberic, a la Ribera Alta, s'estan veient afectats per amenaces després que la policia desactivara en una batuda una desena de connexions fraudulents a la xarxa elèctrica. Segons sembla, després d'aquesta actuació de la policia, els veïns estan rebent amenaces fins i tot de mort per part dels residents de les vivendes amb connexions il·legals, segons van denunciar el passat divendres a la Guàrdia Civil. L'operació, realitzada el passat dimecres va fer que onze habitatges desconnectaren la llum a la qual estaven connectats. Un fet que ha provocat que alguns veïns afectats per la mesura intimiden o insulten als altres, segons ha avançat 'Levante-EMV'.

Un dels veïns amenaçats es va personar el passat divendres en la caserna de la Guàrdia Civil per a denunciar els fets ocorreguts. Segons la seua versió, es trobava caminant per un carrer del barri de la Troneta, junt a un familiar quan un dels veïns afectats per la desconnexió se li va apropar molt alterat a dir-li que era una persona «'xivata'» i a continuació li va dir «et queda un mes de vida, 'xivata', racista. Al teu fill igual. En un mes esteu morts».  La víctima assegura que és una situació recurrent en el barri i es va mostrar commocionada pel que havia passat. Assegurava també que eren sistemàtics els talls de llum que ha patit el barri de la Troneta degut a l'excés de consum que generaven els enganxes il·legals.

Per altra banda, el dimecres es va dur a terme el dispositiu i va comptar amb el suport de tècnics d'Iberdrola, detectant onze connexions il·legals a la xarxa. Es tracta de la segona operació d'este tipus que realitza la Guàrdia Civil en aquest barri d'Alberic, ja que un dispositiu més ampli va deixar al descobert el passat mes de març 40 connexions il·legals i una desena de plantacions de marihuana. Si més no, les  primeres queixes pels talls del fluid elèctric en esta zona del nucli urbà d'Alberic es van produir l'agost de 2017, i en aquell moment, l'alcalde ja va advertir que era una situació quasi diària.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.