Amenaces de mort als veïns d’Alberic després d’una batuda contra les connexions elèctriques fraudulentes

Veïns d'Alberic, a la Ribera Alta, s'estan veient afectats per amenaces després que la policia desactivara en una batuda una desena de connexions fraudulents a la xarxa elèctrica. Segons sembla, després d'aquesta actuació de la policia, els veïns estan rebent amenaces fins i tot de mort per part dels residents de les vivendes amb connexions il·legals, segons van denunciar el passat divendres a la Guàrdia Civil. L'operació, realitzada el passat dimecres va fer que onze habitatges desconnectaren la llum a la qual estaven connectats. Un fet que ha provocat que alguns veïns afectats per la mesura intimiden o insulten als altres, segons ha avançat 'Levante-EMV'.

Un dels veïns amenaçats es va personar el passat divendres en la caserna de la Guàrdia Civil per a denunciar els fets ocorreguts. Segons la seua versió, es trobava caminant per un carrer del barri de la Troneta, junt a un familiar quan un dels veïns afectats per la desconnexió se li va apropar molt alterat a dir-li que era una persona «'xivata'» i a continuació li va dir «et queda un mes de vida, 'xivata', racista. Al teu fill igual. En un mes esteu morts».  La víctima assegura que és una situació recurrent en el barri i es va mostrar commocionada pel que havia passat. Assegurava també que eren sistemàtics els talls de llum que ha patit el barri de la Troneta degut a l'excés de consum que generaven els enganxes il·legals.

Per altra banda, el dimecres es va dur a terme el dispositiu i va comptar amb el suport de tècnics d'Iberdrola, detectant onze connexions il·legals a la xarxa. Es tracta de la segona operació d'este tipus que realitza la Guàrdia Civil en aquest barri d'Alberic, ja que un dispositiu més ampli va deixar al descobert el passat mes de març 40 connexions il·legals i una desena de plantacions de marihuana. Si més no, les  primeres queixes pels talls del fluid elèctric en esta zona del nucli urbà d'Alberic es van produir l'agost de 2017, i en aquell moment, l'alcalde ja va advertir que era una situació quasi diària.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.