Amenaces de mort als veïns d’Alberic després d’una batuda contra les connexions elèctriques fraudulentes

Veïns d'Alberic, a la Ribera Alta, s'estan veient afectats per amenaces després que la policia desactivara en una batuda una desena de connexions fraudulents a la xarxa elèctrica. Segons sembla, després d'aquesta actuació de la policia, els veïns estan rebent amenaces fins i tot de mort per part dels residents de les vivendes amb connexions il·legals, segons van denunciar el passat divendres a la Guàrdia Civil. L'operació, realitzada el passat dimecres va fer que onze habitatges desconnectaren la llum a la qual estaven connectats. Un fet que ha provocat que alguns veïns afectats per la mesura intimiden o insulten als altres, segons ha avançat 'Levante-EMV'.

Un dels veïns amenaçats es va personar el passat divendres en la caserna de la Guàrdia Civil per a denunciar els fets ocorreguts. Segons la seua versió, es trobava caminant per un carrer del barri de la Troneta, junt a un familiar quan un dels veïns afectats per la desconnexió se li va apropar molt alterat a dir-li que era una persona «'xivata'» i a continuació li va dir «et queda un mes de vida, 'xivata', racista. Al teu fill igual. En un mes esteu morts».  La víctima assegura que és una situació recurrent en el barri i es va mostrar commocionada pel que havia passat. Assegurava també que eren sistemàtics els talls de llum que ha patit el barri de la Troneta degut a l'excés de consum que generaven els enganxes il·legals.

Per altra banda, el dimecres es va dur a terme el dispositiu i va comptar amb el suport de tècnics d'Iberdrola, detectant onze connexions il·legals a la xarxa. Es tracta de la segona operació d'este tipus que realitza la Guàrdia Civil en aquest barri d'Alberic, ja que un dispositiu més ampli va deixar al descobert el passat mes de març 40 connexions il·legals i una desena de plantacions de marihuana. Si més no, les  primeres queixes pels talls del fluid elèctric en esta zona del nucli urbà d'Alberic es van produir l'agost de 2017, i en aquell moment, l'alcalde ja va advertir que era una situació quasi diària.

Últimes notícies

Desarticulada una banda itinerant implicada en 27 robatoris en vivendes de diverses províncies

La Policia ha detingut a tretze membres d'una banda amb base en Torrevieja implicada en almenys 27 robatoris en vivendes de diferents províncies, comeses aprofitant períodes vacacionals i vivendes buides.

Xiulada del professorat davant Educació marca l’inici de la reunió entre Conselleria i sindicats

La quarta jornada de vaga indefinida del professorat en la Comunitat Valenciana arranca amb una sonora xiulada a les portes de la Conselleria d'Educació mentres sindicats esperen un preacord que consideren mínimament satisfactori.

Universitats reforcen la vigilància per a frenar el plagi amb IA en els exàmens

Les universitats espanyoles endurixen la vigilància en els exàmens amb detectors de radiofreqüència i més presència a les aules, mentres replantegen com avaluar en plena expansió de la IA generativa.

Controlat l’incendi en una empresa de processament d’ametla a Vall d’Alba

L'incendi declarat en una planta de processament d'ametla en un polígon de La Vall d'Alba ha sigut finalment controlat després d'arrasar una nau d'uns 10.000 metres quadrats i provocar el col·lapse de la seua estructura.

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.