15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Ana Rosa li diu a Rufián que viu en democràcia i no baix opressió

 

‘El programa de Ana Rosa’ porta un temps encadenant queixes. Gran part de la seua audiència, de fet, està emigrant al programa de la competència, ‘Espejo Público’, conduït per Susanna Griso. Tot es deu a la forma en què el programa ha estat gestionant l’assumpte del procés independentista que ha esclatat a Catalunya.

 

En este context, el programa s’ha equivocat diverses vegades i ha patit llisques considerables, encara que és cert que no tots van ser culpa del programa. Cal recordar que la història que circulava fa uns dies sobre que ‘El programa de Ana Rosa’ havia decidit enviar a reporters a la guarderia dels fills d’Oriol Junqueras era en realitat falsa i la mateixa Ana Rosa es va encarregar de desmentir-la.

 

No obstant això, açò no eximix d’altres fallades com l’error en el càrrec que exercix Inés Arrimadas dins del seu partit, o el recent contratemps amb Gabriel Rufián, en el qual el programa rescatava un fragment d’una entrevista i, pensant que era actual, ho comentava de forma errònia.

 

El mateix Gabriel Rufián, adonant-se de l’equivocació, els va respondre en les xarxes socials, aclarint que el fragment no pertanyia ni al present ni parlava de política: es tractava, llavors, d’una descontextualització d’una entrevista que el diputat va concedir en 2016 per a parlar de futbol.

 

De qualsevol manera, en esta ocasió, ha tornat a produir-se un enfrontament entre el programa i el polític. Ana Rosa ha entrevistat este matí del dilluns 13 de novembre a Rufián, i tots dos han comentat l’actual situació del seu partit respecte a les eleccions autonòmiques que tindran lloc el pròxim 21 de desembre.

 

Ana Rosa assegura que Rufián no sap el que és una vertadera opressió

Així, com informa ‘Ecoteuve’, els dos han protagonitzat uns moments de tensió, fruit del xoc de les seues dues perspectives sobre l’assumpte. En un moment de l’entrevista, Rufián deia: «Convé també recordar que és gent que declara baix un règim d’opressió baix amenaces durant hores i hores i açò el que reflectix és un país que està absolutament a la deriva».

 

En resposta, la periodista, es va sentir alguna cosa indignada i li va dir: «Jo respecte la seua ideologia precisament perquè vivim en una democràcia i no en un règim opressiu. El senyor Puigdemont no està en l’exili, està escapolit. És tal democràcia que és veritat que unes persones que estan a la presó es poden presentar a unes eleccions, poden exposar lliurement les seues idees».

 

Per si les seues paraules no hagueren sigut ja prou rotundes, la presentadora encara va sentenciar: «Crec que vosté coneix pocs règims opressius perquè els hem conegut sabem el que és. Té sort de no haver viscut en l’època de Franco», provocant el riure del polític.

 

Últimes notícies

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.