17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Dos anys i mig de presó per intentar cremar un bar de Paiporta

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de presó de dos anys i mig per un delicte d’incendi amb risc per a la vida i integritat física de les persones en grau de temptativa a un home que va amenaçar de calar-li foc a un bar en el qual li van negar una consumició

 

La sentència, dictada després que acusació i defensa aconseguiren un acord de conformitat i el condemnat reconeguera els fets, li prohibeix acostar-se a menys de 200 metres de la propietària del bar, amb la qual va discutir amb anterioritat al succés. 

 

A més, haurà d’indemnitzar-la amb 1.200 euros, import en el qual s’han valorat els treballs de neteja del local, les pèrdues econòmiques per mantindre’l tancat durant una nit i els danys morals que va patir a conseqüència dels fets. 

 

Segons recull la resolució judicial, el penat es trobava el 25 de juliol de 2020 sobre les set i mitja de la vesprada en l’establiment, un bar situat en els baixos d’un edifici residencial de Paiporta, quan la propietària del mateix li va dir que ja no li servia més consumicions. 

 

El Tribunal relata que, davant aquesta negativa i “amb la intenció d’acoquinar” a la víctima, l’home va respondre de manera insistent que anava a comprar gasolina i cremar el bar, que va abandonar poc després. 

 

Quinze minuts després, va tornar amb una garrafa plena de gasolina que va abocar en el sòl i en la barra del local, “sense importar-li la vida i integritat física de la propietària del bar, les persones que consumien a l’interior del local, i els habitants de l’edifici”, precisen els magistrats en el relat de fets provats de la resolució. 

 

L’abocament del combustible va provocar que els clients fugiren tant de l’interior com de la terrassa del bar. A continuació, el condemnat va traure un encenedor i, quan es disposava a encendre’l, un home es va abalançar sobre ell, li ho va arrabassar i va impedir que provocarà l’incendi. 

Últimes notícies

El Cartagena espera al València amb ànim de revenja en la Copa del Rei

El Cartagena rep al València en la segona ronda de la Copa del Rei amb l'impuls del seu bon moment i el record de dos encreuaments recents perduts per 1-2. L'ambient del Cartagonova i les rotacions en els dos bàndols marcaran el dol d'este dijous a les 21.00.

L’anestesista detingut per homicidi imprudent d’una xiqueta és sospitós de robar medicaments

La Policia ha detingut a l'anestesista que va sedar a la xiqueta de 6 anys morta en una clínica dental d'Alzira i li atribuïx també el furt de fàrmacs de l'hospital. La propietària de la clínica ha sigut arrestada i s'investiguen possibles delictes contra la salut pública i omissió del deure de socors.

Junqueras demana a Junts servir a la societat i deixar les baralles i reconciliacions constants

En una visita a zones afectades per la dana, el líder d'ERC ha instat a Junts a centrar-se en el servici públic i ha urgit a PSOE i Junts a complir compromisos. També ha mostrat suport als damnificats i ha lamentat la lentitud de les infraestructures de protecció.

Dos detinguts per l’homicidi de l’home desaparegut a Sueca al febrer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones per l'homicidi d'un home desaparegut a Sueca des de febrer i va localitzar restes en una parcel·la vinculada a un d'ells. La identitat de les restes s'està verificant.

El Congrés publicarà en el Butlletí els textos en valencià de les iniciatives aprovades definitivament facilitats per l’AVL

El Congrés publicarà en el Butlletí Oficial de les Corts Generals les versions en valencià de les iniciatives legislatives aprovades definitivament, tal com les facilite l'AVL. El conveni, firmat per Francina Armengol i Verònica Cantó, preveu dos anys de vigència, 25.000 euros anuals i una comissió de seguiment.

El Govern confirma com a violència masclista l’assassinat de Oriana a Alacant

El Govern ha confirmat com a violència masclista l'assassinat de Oriana, de 29 anys, a Alacant. No hi havia denúncies prèvies i el presumpte agressor es va suïcidar.

Pérez Llorca configura un Consell amb 11 carteres i manté a 8 consellers de Mazón

Pérez Llorca ha ampliat el Consell a 11 conselleries, amb tres vicepresidències, manté a huit consellers de Mazón i relleva a Ruth Merino. L'estructura s'ha reorganitzat amb noves carteres i amb Política Lingüística sota Presidència.

Compromís acusa a Pérez Llorca d’insultar a les víctimes en mantindre el Consell de Mazón

Joan Baldoví ha acusat a Juanfran Pérez Llorca de 'insultar novament' a les víctimes de la dana en mantindre la pràctica totalitat del Consell de Carlos Mazón. El síndic de Compromís ha retret la continuïtat de càrrecs i l'absència d'eleccions.