16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Dos anys i mig de presó per intentar cremar un bar de Paiporta

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de presó de dos anys i mig per un delicte d’incendi amb risc per a la vida i integritat física de les persones en grau de temptativa a un home que va amenaçar de calar-li foc a un bar en el qual li van negar una consumició

 

La sentència, dictada després que acusació i defensa aconseguiren un acord de conformitat i el condemnat reconeguera els fets, li prohibeix acostar-se a menys de 200 metres de la propietària del bar, amb la qual va discutir amb anterioritat al succés. 

 

A més, haurà d’indemnitzar-la amb 1.200 euros, import en el qual s’han valorat els treballs de neteja del local, les pèrdues econòmiques per mantindre’l tancat durant una nit i els danys morals que va patir a conseqüència dels fets. 

 

Segons recull la resolució judicial, el penat es trobava el 25 de juliol de 2020 sobre les set i mitja de la vesprada en l’establiment, un bar situat en els baixos d’un edifici residencial de Paiporta, quan la propietària del mateix li va dir que ja no li servia més consumicions. 

 

El Tribunal relata que, davant aquesta negativa i “amb la intenció d’acoquinar” a la víctima, l’home va respondre de manera insistent que anava a comprar gasolina i cremar el bar, que va abandonar poc després. 

 

Quinze minuts després, va tornar amb una garrafa plena de gasolina que va abocar en el sòl i en la barra del local, “sense importar-li la vida i integritat física de la propietària del bar, les persones que consumien a l’interior del local, i els habitants de l’edifici”, precisen els magistrats en el relat de fets provats de la resolució. 

 

L’abocament del combustible va provocar que els clients fugiren tant de l’interior com de la terrassa del bar. A continuació, el condemnat va traure un encenedor i, quan es disposava a encendre’l, un home es va abalançar sobre ell, li ho va arrabassar i va impedir que provocarà l’incendi. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.