6.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Apagada en el centre de València que afecta quasi 2000 usuaris

Al voltant de les sis de la vesprada, es produia una apagada en València, durant 50 minuts els veïns del carrer de la Pau, Santa Catalina, i pròxims al carrer Comèdies han estat sense llum.

Veïns i comerços sense llum

Este tall ha deixat 1.900 usuaris afectats entre veïns i comerços. Sembla que es deu a una avaria interna i que han tractat de solucionar al més aviat possible.

Uns 50 llargs minuts d’espera

Serien les set i mitja de la vesprada aproximadament quan la meitat dels afectats encara no tenien subministrament. Uns 50 minuts han tardat a solucionar la interrupció per a almenys la meitat dels usuaris de la zona.

El preu de la llum canvia este dissabte

El preu mitjà de l’electricitat en el mercat majorista per a este dissabte baixarà fins als 180,48 euros per megavat hora (MWh), la qual cosa representa un descens del 2,45% amb respecte a els 185,02 euros per MWh aconseguits este divendres.

Com succeeix tots els caps de setmana, a causa de la menor demanda d’energia, el preu registrarà una caiguda, allunyant-se així de la cota dels 200 euros per MWh que va estar a punt d’aconseguir este passat dimecres.

En termes anuals, la llum s’ha disparat un 305%, ja que el 13 de novembre de 2020 el preu mitjà per a este dia va ser de 44,52 euros el megavat hora.

Quan és el millor moment per a encendre electrodomèstics?

Este dissabte haurem d’evitar utilitzar massa la llum durant les 20.00 i les 21.00, moment en què la pujada arribarà a ser de 190,31 euros. Per una altra part, en cas que vulguem usar electrodomèstics que gasten molta electricitat, com a rentadores, planxes… serà entre les 13.00 i les 14.00.

 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.