Detingut un pres que aprofitava els seus permisos per a robar a habitatges

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut un reclús que aprofitava els permisos que gaudia per pernoctar fora de la presó el cap de setmana, per robar a l’interior d’habitatges aïllats a la localitat de Polop de la Marina.

Se li imputen 14 delictes de robatori. El Jutjat ha decretat el seu reingrés perquè continue complint la condemna anterior, a l’espera que se celebre el judici pels nous delictes.

Els fets es remunten al mes d’octubre del 2021 quan la Guàrdia Civil va detectar cert increment en el nombre de robatoris en habitatges aïllats de la localitat de Polop de la Marina. Des del Lloc Principal de la Guàrdia Civil d’Altea es va dissenyar una estratègia amb l’objectiu de trobar el responsable.

Després de fer les corresponents inspeccions oculars, estudiar les proves obtingudes i indagar al modus operandi utilitzat, els agents van arribar a la conclusió que podria tractar-se d’un delinqüent habitual de la zona.

Les investigacions es van centrar en un pres que es trobava complint una condemna per fets semblants. Els investigadors van arribar a la conclusió que coincidint amb els seus permisos de cap de setmana, els robatoris a Polop de la Marina s’incrementaven.

Les gestions no van trigar a donar el seu fruit, i al mes de desembre, gràcies al treball dels agents i de la col·laboració ciutadana, van identificar el sospitós en diversos robatoris, trobant a més diverses proves de càrrec en contra a la resta, motiu pel qual va ser detingut.

Per dificultar les investigacions, el presumpte autor alternava les seues estades de cap de setmana entre dos habitatges, tots dos propers al lloc on delinquia.

En el moment de la detenció es van dur a terme dos registres judicials a dos residències del presumpte autor, en què els agents van intervenir diverses joies, rellotges, un telèfon mòbil, així com la roba utilitzada pel detingut en la comissió dels robatoris. La Guàrdia Civil va comptar amb el suport de la Policia Local de Polop durant la detenció.

Les diligències, juntament amb el detingut, han estat doncs a disposició del Jutjat d’Instrucció de la Vila Joiosa, que n’ha decretat el reingrés al centre penitenciari.

Fins hui al detingut se li imputen 14 delictes de robatori amb força a les coses a l’interior d’habitatge. La investigació continua oberta atés que no es descarta que hi haja més veïns perjudicats per aquests fets.

Amb aquest servei la Guàrdia Civil d’Alacant ha aconseguit detenir el presumpte delinqüent que operava a la localitat de Polop de la Marina, i que havia generat inquietud entre els veïns, i ha tornat la tranquil·litat a la zona.

La Guàrdia Civil recorda que els veïns poden ajudar a la vigilància de casa seua a l’absència dels seus habitants. És aconsellable tenir veïns de confiança que estiguen al corrent de les seues absències de casa, ja que contribueix a la detecció i actuació en temps i forma alertant la Guàrdia Civil davant de conductes delictives o susceptibles de ser-ho.

En cas d’observar la possibilitat que algú estiga robant, és molt important recollir la màxima informació possible sobre els possibles autors, i no intervenir, sinó avisar immediatament.
 

Últimes notícies

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.