Detingut un pres que aprofitava els seus permisos per a robar a habitatges

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut un reclús que aprofitava els permisos que gaudia per pernoctar fora de la presó el cap de setmana, per robar a l’interior d’habitatges aïllats a la localitat de Polop de la Marina.

Se li imputen 14 delictes de robatori. El Jutjat ha decretat el seu reingrés perquè continue complint la condemna anterior, a l’espera que se celebre el judici pels nous delictes.

Els fets es remunten al mes d’octubre del 2021 quan la Guàrdia Civil va detectar cert increment en el nombre de robatoris en habitatges aïllats de la localitat de Polop de la Marina. Des del Lloc Principal de la Guàrdia Civil d’Altea es va dissenyar una estratègia amb l’objectiu de trobar el responsable.

Després de fer les corresponents inspeccions oculars, estudiar les proves obtingudes i indagar al modus operandi utilitzat, els agents van arribar a la conclusió que podria tractar-se d’un delinqüent habitual de la zona.

Les investigacions es van centrar en un pres que es trobava complint una condemna per fets semblants. Els investigadors van arribar a la conclusió que coincidint amb els seus permisos de cap de setmana, els robatoris a Polop de la Marina s’incrementaven.

Les gestions no van trigar a donar el seu fruit, i al mes de desembre, gràcies al treball dels agents i de la col·laboració ciutadana, van identificar el sospitós en diversos robatoris, trobant a més diverses proves de càrrec en contra a la resta, motiu pel qual va ser detingut.

Per dificultar les investigacions, el presumpte autor alternava les seues estades de cap de setmana entre dos habitatges, tots dos propers al lloc on delinquia.

En el moment de la detenció es van dur a terme dos registres judicials a dos residències del presumpte autor, en què els agents van intervenir diverses joies, rellotges, un telèfon mòbil, així com la roba utilitzada pel detingut en la comissió dels robatoris. La Guàrdia Civil va comptar amb el suport de la Policia Local de Polop durant la detenció.

Les diligències, juntament amb el detingut, han estat doncs a disposició del Jutjat d’Instrucció de la Vila Joiosa, que n’ha decretat el reingrés al centre penitenciari.

Fins hui al detingut se li imputen 14 delictes de robatori amb força a les coses a l’interior d’habitatge. La investigació continua oberta atés que no es descarta que hi haja més veïns perjudicats per aquests fets.

Amb aquest servei la Guàrdia Civil d’Alacant ha aconseguit detenir el presumpte delinqüent que operava a la localitat de Polop de la Marina, i que havia generat inquietud entre els veïns, i ha tornat la tranquil·litat a la zona.

La Guàrdia Civil recorda que els veïns poden ajudar a la vigilància de casa seua a l’absència dels seus habitants. És aconsellable tenir veïns de confiança que estiguen al corrent de les seues absències de casa, ja que contribueix a la detecció i actuació en temps i forma alertant la Guàrdia Civil davant de conductes delictives o susceptibles de ser-ho.

En cas d’observar la possibilitat que algú estiga robant, és molt important recollir la màxima informació possible sobre els possibles autors, i no intervenir, sinó avisar immediatament.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.