Detingut un pres que aprofitava els seus permisos per a robar a habitatges

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut un reclús que aprofitava els permisos que gaudia per pernoctar fora de la presó el cap de setmana, per robar a l’interior d’habitatges aïllats a la localitat de Polop de la Marina.

Se li imputen 14 delictes de robatori. El Jutjat ha decretat el seu reingrés perquè continue complint la condemna anterior, a l’espera que se celebre el judici pels nous delictes.

Els fets es remunten al mes d’octubre del 2021 quan la Guàrdia Civil va detectar cert increment en el nombre de robatoris en habitatges aïllats de la localitat de Polop de la Marina. Des del Lloc Principal de la Guàrdia Civil d’Altea es va dissenyar una estratègia amb l’objectiu de trobar el responsable.

Després de fer les corresponents inspeccions oculars, estudiar les proves obtingudes i indagar al modus operandi utilitzat, els agents van arribar a la conclusió que podria tractar-se d’un delinqüent habitual de la zona.

Les investigacions es van centrar en un pres que es trobava complint una condemna per fets semblants. Els investigadors van arribar a la conclusió que coincidint amb els seus permisos de cap de setmana, els robatoris a Polop de la Marina s’incrementaven.

Les gestions no van trigar a donar el seu fruit, i al mes de desembre, gràcies al treball dels agents i de la col·laboració ciutadana, van identificar el sospitós en diversos robatoris, trobant a més diverses proves de càrrec en contra a la resta, motiu pel qual va ser detingut.

Per dificultar les investigacions, el presumpte autor alternava les seues estades de cap de setmana entre dos habitatges, tots dos propers al lloc on delinquia.

En el moment de la detenció es van dur a terme dos registres judicials a dos residències del presumpte autor, en què els agents van intervenir diverses joies, rellotges, un telèfon mòbil, així com la roba utilitzada pel detingut en la comissió dels robatoris. La Guàrdia Civil va comptar amb el suport de la Policia Local de Polop durant la detenció.

Les diligències, juntament amb el detingut, han estat doncs a disposició del Jutjat d’Instrucció de la Vila Joiosa, que n’ha decretat el reingrés al centre penitenciari.

Fins hui al detingut se li imputen 14 delictes de robatori amb força a les coses a l’interior d’habitatge. La investigació continua oberta atés que no es descarta que hi haja més veïns perjudicats per aquests fets.

Amb aquest servei la Guàrdia Civil d’Alacant ha aconseguit detenir el presumpte delinqüent que operava a la localitat de Polop de la Marina, i que havia generat inquietud entre els veïns, i ha tornat la tranquil·litat a la zona.

La Guàrdia Civil recorda que els veïns poden ajudar a la vigilància de casa seua a l’absència dels seus habitants. És aconsellable tenir veïns de confiança que estiguen al corrent de les seues absències de casa, ja que contribueix a la detecció i actuació en temps i forma alertant la Guàrdia Civil davant de conductes delictives o susceptibles de ser-ho.

En cas d’observar la possibilitat que algú estiga robant, és molt important recollir la màxima informació possible sobre els possibles autors, i no intervenir, sinó avisar immediatament.
 

Últimes notícies

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.