Detingut un pres que aprofitava els seus permisos per a robar a habitatges

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut un reclús que aprofitava els permisos que gaudia per pernoctar fora de la presó el cap de setmana, per robar a l’interior d’habitatges aïllats a la localitat de Polop de la Marina.

Se li imputen 14 delictes de robatori. El Jutjat ha decretat el seu reingrés perquè continue complint la condemna anterior, a l’espera que se celebre el judici pels nous delictes.

Els fets es remunten al mes d’octubre del 2021 quan la Guàrdia Civil va detectar cert increment en el nombre de robatoris en habitatges aïllats de la localitat de Polop de la Marina. Des del Lloc Principal de la Guàrdia Civil d’Altea es va dissenyar una estratègia amb l’objectiu de trobar el responsable.

Després de fer les corresponents inspeccions oculars, estudiar les proves obtingudes i indagar al modus operandi utilitzat, els agents van arribar a la conclusió que podria tractar-se d’un delinqüent habitual de la zona.

Les investigacions es van centrar en un pres que es trobava complint una condemna per fets semblants. Els investigadors van arribar a la conclusió que coincidint amb els seus permisos de cap de setmana, els robatoris a Polop de la Marina s’incrementaven.

Les gestions no van trigar a donar el seu fruit, i al mes de desembre, gràcies al treball dels agents i de la col·laboració ciutadana, van identificar el sospitós en diversos robatoris, trobant a més diverses proves de càrrec en contra a la resta, motiu pel qual va ser detingut.

Per dificultar les investigacions, el presumpte autor alternava les seues estades de cap de setmana entre dos habitatges, tots dos propers al lloc on delinquia.

En el moment de la detenció es van dur a terme dos registres judicials a dos residències del presumpte autor, en què els agents van intervenir diverses joies, rellotges, un telèfon mòbil, així com la roba utilitzada pel detingut en la comissió dels robatoris. La Guàrdia Civil va comptar amb el suport de la Policia Local de Polop durant la detenció.

Les diligències, juntament amb el detingut, han estat doncs a disposició del Jutjat d’Instrucció de la Vila Joiosa, que n’ha decretat el reingrés al centre penitenciari.

Fins hui al detingut se li imputen 14 delictes de robatori amb força a les coses a l’interior d’habitatge. La investigació continua oberta atés que no es descarta que hi haja més veïns perjudicats per aquests fets.

Amb aquest servei la Guàrdia Civil d’Alacant ha aconseguit detenir el presumpte delinqüent que operava a la localitat de Polop de la Marina, i que havia generat inquietud entre els veïns, i ha tornat la tranquil·litat a la zona.

La Guàrdia Civil recorda que els veïns poden ajudar a la vigilància de casa seua a l’absència dels seus habitants. És aconsellable tenir veïns de confiança que estiguen al corrent de les seues absències de casa, ja que contribueix a la detecció i actuació en temps i forma alertant la Guàrdia Civil davant de conductes delictives o susceptibles de ser-ho.

En cas d’observar la possibilitat que algú estiga robant, és molt important recollir la màxima informació possible sobre els possibles autors, i no intervenir, sinó avisar immediatament.
 

Últimes notícies

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.
FILMOTECA D'ESTIU