Detingut un pres que aprofitava els seus permisos per a robar a habitatges

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut un reclús que aprofitava els permisos que gaudia per pernoctar fora de la presó el cap de setmana, per robar a l’interior d’habitatges aïllats a la localitat de Polop de la Marina.

Se li imputen 14 delictes de robatori. El Jutjat ha decretat el seu reingrés perquè continue complint la condemna anterior, a l’espera que se celebre el judici pels nous delictes.

Els fets es remunten al mes d’octubre del 2021 quan la Guàrdia Civil va detectar cert increment en el nombre de robatoris en habitatges aïllats de la localitat de Polop de la Marina. Des del Lloc Principal de la Guàrdia Civil d’Altea es va dissenyar una estratègia amb l’objectiu de trobar el responsable.

Després de fer les corresponents inspeccions oculars, estudiar les proves obtingudes i indagar al modus operandi utilitzat, els agents van arribar a la conclusió que podria tractar-se d’un delinqüent habitual de la zona.

Les investigacions es van centrar en un pres que es trobava complint una condemna per fets semblants. Els investigadors van arribar a la conclusió que coincidint amb els seus permisos de cap de setmana, els robatoris a Polop de la Marina s’incrementaven.

Les gestions no van trigar a donar el seu fruit, i al mes de desembre, gràcies al treball dels agents i de la col·laboració ciutadana, van identificar el sospitós en diversos robatoris, trobant a més diverses proves de càrrec en contra a la resta, motiu pel qual va ser detingut.

Per dificultar les investigacions, el presumpte autor alternava les seues estades de cap de setmana entre dos habitatges, tots dos propers al lloc on delinquia.

En el moment de la detenció es van dur a terme dos registres judicials a dos residències del presumpte autor, en què els agents van intervenir diverses joies, rellotges, un telèfon mòbil, així com la roba utilitzada pel detingut en la comissió dels robatoris. La Guàrdia Civil va comptar amb el suport de la Policia Local de Polop durant la detenció.

Les diligències, juntament amb el detingut, han estat doncs a disposició del Jutjat d’Instrucció de la Vila Joiosa, que n’ha decretat el reingrés al centre penitenciari.

Fins hui al detingut se li imputen 14 delictes de robatori amb força a les coses a l’interior d’habitatge. La investigació continua oberta atés que no es descarta que hi haja més veïns perjudicats per aquests fets.

Amb aquest servei la Guàrdia Civil d’Alacant ha aconseguit detenir el presumpte delinqüent que operava a la localitat de Polop de la Marina, i que havia generat inquietud entre els veïns, i ha tornat la tranquil·litat a la zona.

La Guàrdia Civil recorda que els veïns poden ajudar a la vigilància de casa seua a l’absència dels seus habitants. És aconsellable tenir veïns de confiança que estiguen al corrent de les seues absències de casa, ja que contribueix a la detecció i actuació en temps i forma alertant la Guàrdia Civil davant de conductes delictives o susceptibles de ser-ho.

En cas d’observar la possibilitat que algú estiga robant, és molt important recollir la màxima informació possible sobre els possibles autors, i no intervenir, sinó avisar immediatament.
 

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.