18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Assassinada una dona de 41 anys a les mans de la seua parella en Alovera

Una dona de 41 anys va ser assassinada el dissabte a la nit amb una arma blanca per la seua parella en la localitat de Alovera (Guadalajara). Este crim se suma a un mes de maig negre per a la violència masclista i en el qual s’han registrat ja set víctimes (sis dones i un xiquet) en tota Espanya. Els serveis d’emergència de la Comunitat de Castella-la Manxa van qualificar el succés com un cas de violència de gènere.

Segons informa el servei d’emergències 112, el succés va ocórrer a les 22.35 hores d’este dissabte. Fonts de la Subdelegació del Govern a Guadalajara han indicat que la víctima, de nacionalitat romanesa, va ser atacada en un domicili del carrer Octavio Paz de Alovera.

El presumpte autor de la mort va ser detingut, després que ell mateix avisés als serveis d’emergència de l’ocorregut. L’arrestat passarà a disposició judicial en pròximes hores. La víctima és de nacionalitat romanesa i la seua parella és un espanyol de 54 anys que no té antecedents ni denúncies prèvies per maltractaments.

L’assassinat es va produir sobre les 22.35 hores al carrer Octavio Paz de Alovera d’esta localitat de 12.500 habitants. Fins a este lloc es van desplaçar agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local, així com una UVI. Els serveis d’emergència no van poder fer res per salvar la vida de la víctima, Nicoleta Clara, de 41 anys.

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local van detenir al presumpte agressor

Fins al lloc dels fets es van desplaçar agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local, així com una UVI, que no van poder fer res per salvar-li la vida.

Efectius de la Guàrdia Civil van detenir al presumpte agressor.

L’Ajuntament de la localitat, que ha convocat a les 12.00 hores d’este diumenge, un minut de silenci de condemna i repulsa “per l’assassinat a les mans de la seua parella de la nostra veïna, Nicoleta Clara” en la Plaça Major, enfront de la Casa Consistorial.

En el que va de 2021 ja són 15 les dones i un menor que han mort per violència de gènere a Espanya.

La localitat està consternada

El municipi de Alovera està consternat. L’ajuntament d’esta localitat ha convocat per a les 12 hores d’este diumenge un minut de silenci en la Plaça Major del municipi, situada enfront de les portes del Consistori, per a mostrar la seua “rotunda repulsa i condemna” per l’assassinat de N.C., ha explicat el segon tinent d’alcalde, Juan Antonio Ruiz.

“Condemnem enèrgicament este brutal fet i vam mostrar la nostra repulsa per esta tragèdia”, ha subratllat després de recordar un altre assassinat, fa diversos anys, d’una jove veïna de la localitat de Alovera, Miriam Vallejo, en el municipi pròxim de Meco

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La UMH desenrotlla un prototip que automatitza l’unflat en angioplàsties

Intara, creat amb suport del Parc Científic de la UMH per la start-up Valux Medical, regula de manera automàtica la pressió de la pilota en angioplàsties i entra en validació. El dispositiu, basat en IA, apunta a reduir la variabilitat del procediment i a millorar la seguretat del pacient.

Kibet firma la millor marca mundial de l’any en el 10K de Castelló; Schrub i Megan Keith baten rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any 2026. Yann Schrub i Megan Keith van firmar rècords d'Europa; Caroline Makandi va guanyar en dones

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.