11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Assassinada una dona de 41 anys a les mans de la seua parella en Alovera

Una dona de 41 anys va ser assassinada el dissabte a la nit amb una arma blanca per la seua parella en la localitat de Alovera (Guadalajara). Este crim se suma a un mes de maig negre per a la violència masclista i en el qual s’han registrat ja set víctimes (sis dones i un xiquet) en tota Espanya. Els serveis d’emergència de la Comunitat de Castella-la Manxa van qualificar el succés com un cas de violència de gènere.

Segons informa el servei d’emergències 112, el succés va ocórrer a les 22.35 hores d’este dissabte. Fonts de la Subdelegació del Govern a Guadalajara han indicat que la víctima, de nacionalitat romanesa, va ser atacada en un domicili del carrer Octavio Paz de Alovera.

El presumpte autor de la mort va ser detingut, després que ell mateix avisés als serveis d’emergència de l’ocorregut. L’arrestat passarà a disposició judicial en pròximes hores. La víctima és de nacionalitat romanesa i la seua parella és un espanyol de 54 anys que no té antecedents ni denúncies prèvies per maltractaments.

L’assassinat es va produir sobre les 22.35 hores al carrer Octavio Paz de Alovera d’esta localitat de 12.500 habitants. Fins a este lloc es van desplaçar agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local, així com una UVI. Els serveis d’emergència no van poder fer res per salvar la vida de la víctima, Nicoleta Clara, de 41 anys.

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local van detenir al presumpte agressor

Fins al lloc dels fets es van desplaçar agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local, així com una UVI, que no van poder fer res per salvar-li la vida.

Efectius de la Guàrdia Civil van detenir al presumpte agressor.

L’Ajuntament de la localitat, que ha convocat a les 12.00 hores d’este diumenge, un minut de silenci de condemna i repulsa “per l’assassinat a les mans de la seua parella de la nostra veïna, Nicoleta Clara” en la Plaça Major, enfront de la Casa Consistorial.

En el que va de 2021 ja són 15 les dones i un menor que han mort per violència de gènere a Espanya.

La localitat està consternada

El municipi de Alovera està consternat. L’ajuntament d’esta localitat ha convocat per a les 12 hores d’este diumenge un minut de silenci en la Plaça Major del municipi, situada enfront de les portes del Consistori, per a mostrar la seua “rotunda repulsa i condemna” per l’assassinat de N.C., ha explicat el segon tinent d’alcalde, Juan Antonio Ruiz.

“Condemnem enèrgicament este brutal fet i vam mostrar la nostra repulsa per esta tragèdia”, ha subratllat després de recordar un altre assassinat, fa diversos anys, d’una jove veïna de la localitat de Alovera, Miriam Vallejo, en el municipi pròxim de Meco

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.